Tagged: Fasizmus Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • Mázsa Péter 19:01 on 2013.05.18 Permalink |
    Tags: Fasizmus, , ,   

    80 éve 

    To the student body of Germany:

    History has taught you nothing if you think you can kill ideas. Tyrants have tried to do that often before, and the ideas have risen up in their might and destroyed them.

    You can burn my books and the books of the best minds in Europe, but the ideas in them have seeped through a million channels and will continue to quicken other minds. I gave all the royalties of my books for all time to the German soldiers blinded in the World War with no thought in my heart but love and compassion for the German people.

    I acknowledge the grievous complications that have led to your intolerance; all the more do I deplore the injustice and unwisdom of passing on to unborn generations the stigma of your deeds.

    Do not imagine that your barbarities to the Jews are unknown here. God sleepeth not, and He will visit His judgment upon you. Better were it for you to have a mill-stone hung around your neck and sink into the sea than to be hated and despised of all men.

    Helen Keller

    Fotó és forrás: http://www.slate.com/blogs/the_vault/2013/05/16/helen_keller_her_scathing_letter_to_german_students_planning_to_burn_her.html

    FYI: https://hu.wikipedia.org/wiki/Helen_Keller

     
  • Ivanyi Gyorgy 09:57 on 2013.04.09 Permalink |
    Tags: , Fasizmus, , ,   

    A fasizmus lényege nem a rasszizmus, hanem hogy a maffia megszerzi a főhatalmat és az állam bűnszervezetté alakul 

    A fasizmus lényege nem a rasszizmus, a zsidó (cigány, pápista, református, örmény, tuszi, hutu, meleg, nő, biciklista, stb, stb) ellenesség, hanem az, hogy a maffia megszerzi a főhatalmat és az állam bűnszervezetté alakul.

    Don Corleone (Peron, Salazar, Duvalier, Oroszlánszivű Richárd) stb. stb. akkor se kell, ha amúgy, privátim bölcs és kiváló ember, semmi baja a zsidókkal (cigányokkal, pápistákkal…) és csak akkor használja a rasszista/diszkriminációs kártyát, ha az népe boldogítása, azaz hatalma fenntartása végett elkerülhetetlennek tűnik.

    Az antirasszizmus túl kézenfekvő pótcselekvés a “baloldali” ellenzék számára, amikor a kutyaharapást szőrivel szeretné gyógyítani. Lévén a nemzeti szósz és a kokettálás a rasszizmussal a kormány politikájának nagyjából egyetlen “jobbos” eleme. A többi mind annyira balra van, hogy attul balrább legföljebb Kim Dzsongun és a szakadék.

    Félreértés ne essék, dühöngök, demonstrálok, írok antirasszista cikkeket én is, és bizonyára, így hatvan felett is előkaparnám megkopott katonai ismereteimet, ha valamiféle intézményes fajirtás fenyegetne. Itt és most azonban az – egymáshoz kötött – politikai és gazdasági szabadság intézményes felszámolása a sürgősebb és fontosabb. S tartok tőle, Hontnak http://hvg.hu/velemeny/20121211_zsido_felreertes_alibi igaza van: az antirasszista akciózás kiereszti a tiltakozás gőzét, a félelem a náciktól pedig a védelmet ígérő capo di tutti capi karjába hajtja az embereket.

     
  • Mázsa Péter 23:45 on 2012.12.02 Permalink |
    Tags: , Fasizmus, , , , , ,   

    Anti-fascist demonstration in Hungary: the complete text of Attila Mesterházy’s speech 

    My dear friends and compatriots,

    When this morning we lit the first candle on the Advent wreath we talked with the children about the fact that this demonstration wasn’t organized for just any day. For Christians this day means a lot. And it is important for me too that my seven- and eight-year old children should learn why we are here today. I’m not in the habit of taking my children to political demonstrations, but the situation today is different. Because this is not a political gathering. To be here is not a political statement but a moral obligation.

    I’m teaching my children that it is their moral obligation to stand up for those who are stigmatized, threatened, attacked.

    As a father and as a politician I feel the same kind of obligation: to do everything in my power to make my country and the lives of my children better. It will be decided here and now what kind of country my children will live in. In a country where anyone can threaten others or in a country where no one has reason to be afraid.

    The country has drifted toward fascism

    A few months ago I told an Italian newspaper that one can sense a drift toward fascism in Hungary. There are signs in the parliament that indicate that the country is moving toward fascism. After the interview became public knowledge in Hungary a member of the Fidesz parliamentary caucus called me a traitor to my country.

    Because I told the truth. I say the same at home as abroad. I say the same on this podium as in the parliament building behind me. This week unfortunately it became clear who told the truth.

    Because let’s not mince the words, let’s not be delicate: what the Jobbik member of parliament said in parliament was fascist speech pure and simple.

    The last time such words were uttered inside the walls of the Hungarian parliament was during the Shoah. It was then that members of parliament talked about Jews who threaten national security. It was the last time that lists were compiled of Hungarian Jews.

    At that time there were not enough people to nip the hatred in the bud and stop those who spread it. But now we are here! And there are many of us. Here and now we send the message to the fascists that it was enough! It was enough!

    Fascism is a virus and we are its antidote

    Last Monday was one of the most shameful and darkest days of the Hungarian parliament. But let’s not forget that all this didn’t start on Monday. It didn’t even start in parliament. And it will not be solved and ended by itself.

    Because fascism is a virus. And the host is Jobbik.Every one of those guardists marching in uniform is a carrier of this virus. As are those who yell anti-Semitic slogans from the bleachers at football games. The ones who flourish red-and-white striped flags at party demonstrations. Also those who extoll writers and politicians who used to cheer for the fascist Arrow Cross Party.Even the one who at social gatherings makes offensive remarks about someone because of his origin.

    This is a virus and we are its antidote. We, all of us here. We can stop the spread of this virus.We must fight against it because this is the real danger for national security, for Hungary, for democracy! Today it is the Jews, tomorrow you, then we, all of us. Therefore it is our duty to put a stop to this.

    Today is not the end of something but the beginning of something new: the beginning of the common war against the fascists. From this moment on nothing can proceed as before. From now on nothing can proceed as in the past. Today, we need action!

    I declare today that I will support the suggestion of DK to quarantine Jobbik in Parliament.

    I call on the government to use its two-thirds against the fascists at last. This is what I’m asking from the leader of the Fidesz caucus.

    Because let us not forget that hateful thoughts and words are always followed by vile deeds. The thoughts have already spread. We will not wait for the deeds. Therefore we ourselves need more than words. Deeds are necessary!

    Deeds we take upon ourselves and expect from others

    It is important and wonderful that the head of the Fidesz parliamentary delegation came among us. I thank him in the name of all those present.But Mr. Rogán, your responsibility is more than delivering a single speech. Why? Because behind you are two-thirds of the parliamentary members. That super majority goes hand in hand with responsibility.

    1. I declare right now that we, socialists, support quarantining Jobbik by all possible means.But without the assistance of Fidesz-KDNP there is no chance of that. Until now you have been able to do absolutely everything you wanted to with the two-thirds majority. Here is the time to use it against the fascists.

    2. MSZP has decided not to take part in discussions of the Foreign Affairs Committee as long as Márton Gyöngyösi participates as deputy-chairman of the body.

    3. I demand from the government that the place on which we are standing not be converted into a memorial to Horthy. It should remain Kossuth Square, the square of Attila József and Mihály Károlyi. Moreover, if necessary, bring more statues of humanists and democrats here. But not those of József Nyirő and Ottokár Prohászka.

    4. I demand that tomorrow’s parliamentary session start with a speech by the prime minister at 1:00 p.m. So that at last just once in his own voice he would explicitly and clearly distance himself from Jobbik and condemn them!

    My friends!

    For us, sober democrats on the right and the left, there can be no question that if the Nazis are on one side, our place is on the other side. Our morals dictate thus.

    We, freedom loving Hungarians on the right and on the left, will show that we are not a half-Asiatic nation but wholly European. Proud Hungarians, democrats who don’t tolerate anyone terrorizing us!

    Therefore everybody must spread the message of today. Everybody must take his or her own part in this fight.Because we can stop the spread of fascism only if we don’t allow our country to be infested any longer. Here and now let’s make a promise to each other and to the country: We won’t allow it! We won’t allow it!

    Translated by Eva S. Balogh
    http://hungarianspectrum.wordpress.com/2012/12/02/anti-fascist-demonstration-in-hungary

    Attila Mesterhazy is the president of the Hungarian Socialist Party: http://mszp.hu/parttag/mesterhazy_attila

     
  • Mázsa Péter 09:27 on 2012.10.28 Permalink |
    Tags: , Fasizmus, , , , , , ,   

    A tegnapi Magyar Gárda – Jobbik – Fidesz – KDNP -rendezvény Zuglóban 

    Vö.: http://hvg.hu/itthon/20121027_Foto_gardatagokkal_avatott_egy_turult_a_f

     
  • Mázsa Péter 10:11 on 2012.10.04 Permalink |
    Tags: Fasizmus, , , , , ,   

    Miért győznek általában a radikális ideológiák, és hogyan győzhetik le őket a mérsékeltek? 

    Összefoglalás: Vidéken alapesetben Orbán meg a Jobbik ragad a fejekben. Esetleg egy kis kommunizmussal lehet őket onnan kizökkenteni. Ennél jobb (kevésbé szélsőséges) eredményt kormányfüggetlen tv-csatorna és némi forrás nélkül nehéz lesz elérni.

    Encouraging moderation : Clues from a simple model of ideological conflict: Some of the most pivotal moments in intellectual history occur when a new ideology sweeps through a society, supplanting an established system of beliefs in a rapid revolution of thought. Yet in many cases the new ideology is as extreme as the old. Why is it then that moderate positions so rarely prevail? Here, in the context of a simple model of opinion spreading, we test seven plausible strategies for deradicalizing a society and find that only one of them significantly expands the moderate subpopulation without risking its extinction in the process. http://link.aps.org/doi/10.1103/PhysRevLett.109.118702

    Hogyan győznek a radikálisok általában?

    In their paper published in Physical Review Letters, Marvel and his coauthors from the US and Korea explain that there are several ways to explain why few people embrace moderation, but here they give a purely mathematical answer using a “model of ideological revolution.” The model reveals that successive ideological revolutions take place in an environment that is not conducive to moderate beliefs. Even when the researchers adjust the model to encourage moderation, eventually the moderate population will almost always either fail to sufficiently expand or collapse altogether.

    The model of ideological revolution begins with a community consisting of four types of individuals: those that currently hold an extreme opinion A, those that hold the opposing extreme opinion B, those that hold neither A nor B (the moderates), and those that hold A indefinitely and never change their minds (the A zealots).

    To run the model, two individuals are randomly selected to interact with each other, with one randomly chosen to be the speaker and the other the listener. If the speaker is an A or B and the listener is a B or A, respectively, the speaker changes the listener’s beliefs to AB. If the listener is an AB, then the listener becomes an A if the speaker is an A, and becomes a B if the speaker is a B. Moderate speakers cannot change a listener’s beliefs; only extremists rally others toward their cause.

    Running this basic model, the researchers found that the proportion of zealots strongly affects the outcome. When zealots are below a critical value, the system remains similar to how it started. But above a critical value, the zealots quickly convert the entire population to A. [Popularized summary: http://phys.org/news/2012-10-moderate-beliefs-rarely-prevail.html ]

    Egy csomó olyan stratégiával nem lehet legyőzni a radikálisokat, ami első blikkre célszerűnek tűnik (erről bővebben lásd: http://arxiv.org/pdf/1209.3546.pdf ). Szerencsére lehetséges eredményes stratégia ellenük. Sajnos azonban ez szabad sajtót és célzott forrásokat igényelne:

    Finally, let us consider a third strategy: suppose that the fanatics are deradicalized by a promoderation media campaign or other environmental stimulus rather than through social interaction with moderates. […] this mechanism of promoting moderation, which we might call nonsocial deradicalization, provides the first acceptable means that we have found for expanding the moderate population in the midst of an ideological revolution. [Full original text: http://arxiv.org/pdf/1209.3546.pdf ]

    Ez lehet a mechanizmus (vagy legalább az egyik mechanizmus), ami ide vezet:

    Orosz tudósok megvizsgálták, mi volt a hatása az egyetlen, kormányzattól független, a választók háromnegyedét lefedő tévécsatornának az 1999-es országgyűlési választásokra (Enikolopov – Petrova – Zhuravskaya, 2011: “Media and Political Persuasion: Evidence from Russia.” American Economic Review, 101(7): 3253–85.)

    Kiderült, hogy ahol volt, a kormányfüggetlen tévécsatorna következtében

    a választásoktól elfordulók aránya 3,8%-kal csökkent,
    a kormánypártra szavazók aránya 8,9%-kal csökkent,
    az ellenzéki pártokra szavazók aránya 6,3%-kal nőtt.

    Orbán erre a hatásra [kormányfüggetlen tvcsatorna lehetetlenné tételére] építkezik, amikor a médiatörvénnyel sajtóelnyomást vezetett be.

    http://amexrap.org/fal/kisbocik

    Azaz: vidéken alapesetben Orbán meg a Jobbik ragad a fejekben. Esetleg egy kis kommunizmussal lehet őket onnan kizökkenteni. Ennél jobb (kevésbé szélsőséges) eredményt kormányfüggetlen tv-csatorna és némi forrás nélkül nehéz lesz elérni.

     
  • Mázsa Péter 15:06 on 2012.10.03 Permalink |
    Tags: , , Fasizmus, , , , ,   

    […] This is the Hungary of today; constitutional manipulation, bubbling extremism, and economic crisis. However, the EU and IMF are in a strong position to promote change. In January, Orban dared the EU to act on their criticisms of the constitutional manipulation. On 6th September, this political brinkmanship was repeated with his rejection of a 15 billion euro IMF deal. But the economy is falling and popular frustration is rising. Orban famously points to ghosts in the system – conspiracies outside, Roma within, and Communists everywhere. Rather than searching behind for the pantomime villain, Hungarians need to see the one right in front of them. The EU and IMF are just prolonging the Orban charade by demanding cuts to pensions without making a tough stand for transparency, accountability, and the constitutional integrity of Hungary. They have the leverage to lift the curtain, but do they have the courage?

    Jacob Diggle: “Hungary is being held hostage by an outdated tyrant” / Viktor Orban’s government is returning the country to totalitarianism, New Statesman
     
  • Mázsa Péter 09:42 on 2012.10.03 Permalink |
    Tags: , Fasizmus, , , ,   

    There are two traditions, two outlooks, two sets of ideas, two kinds of hearts in Hungarian politics today. One rejects national unity, the other finds it to be its starting point. One gives up on the lost sheep, the other constantly looks for them. One turns people against people, the other builds on national unity. […] In 2010 the overwhelming majority of Hungarians said yes to national unity. […] “Now war arose in heaven, Michael and his angels fighting against the dragon; and the dragon and his angels fought, but they were defeated and there was no longer any place for them in heaven. And the great dragon was thrown down, that ancient serpent, who is called the Devil and Satan, the deceiver of the whole world–he was thrown down to the earth, and his angels were thrown down with him.” [Rev. 10:7-10] […] We, the Hungarians of National Unity, should oust all discord from Hungarian life with our own love, service and serenity.

    Viktor Orban, Prime Minister of Hungary
     
    • admin 10:05 on 2012.10.03 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán lehet, hogy az ilyen magas szintű (nemzet)vezetők tényleg úgy gondolják, hogy a “gonosz” elleni küzdelem az, amit csinálnak?
      11 minutes ago · Like

      Mázsa Péter Igen, tényleg úgy gondolja
      7 minutes ago · Like

    • admin 10:09 on 2012.10.03 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán W. Bushnál tűnt fel először igazán ez, az “evil” — de akkor csak olcsó retorikának tartottam… most viszont, így ékes magyar nyelven … hm, hát még “politikai” racionalitást sem látok benne.
      about a minute ago · Like

      Mázsa Péter Esetleg http://velemenyvezer.blog.hu/2012/10/01/fidesz_14_eredmenyek_hijan_a_vallasos_hit_marad ?

      • admin 10:11 on 2012.10.03 Permalink | Log in to Reply

        Hajnal Zoltán hacsakúgynem… hogy a klasszikust idézzem.
        A few seconds ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 17:16 on 2012.10.02 Permalink |
    Tags: Fasizmus, , , , ,   

    Ez a pasi tényleg veszélyes: érdemes végighallgatni, mennyire 

    “Orbán megemlíti a magyarság vér szerinti összetartozását (“az őskép a vérhez es a szülőföldhöz tartozik”, németül – “Blut-und Boden Mythos” -, ami egyértelműen fajelméletes teória, rasszista gondolkodás. A beszédben állandó a dichotomizálás, a “JÓ” és a “GONOSZ”, vagyis a “nemzeti”-ek és a “nemzetietlen”-ek szembeállítása, ezek után azt is mondja, hogy az “ördög, a sátán, vagyis az őskígyó számára nem marad hely”. Ez a mondat a nyílt erőszak előrevetítése, amit nagyon kellene tudatosítani.

    Pontosan ez a kutatási területem.

    Az erőszakkutatás szerint ez a nyílt erőszak, a népirtás, vagy etnikai tisztogatás előrevetítése! Ezt meg kell előzni! Mindez a völkisch-népnemzeti ideológia sajátja, s ez most Magyarországon a nemzetkoncepció. Ebben benne van az “Untergang” gondolata is, tehát az áldozathozás készsége a “nemzet megváltásához”. A megváltás ebben az esetben a “nemzet forradalmi felszabadítását” jelenti a “kozmopolitáktól”, a “nemzetárulóktól”, a “nemzetellenes, nemzetközi gondolkodású komcsik-libsiktől”, a “nemzetközi nagytőkétől” es így tovább, az “(árja-) magyarság boldog egységének” érdekében. Nemzetvallás ez, Ópusztaszer az egyik nemzeti, népnemzeti oltár.

    Orbán itt úgy viselkedik, mint egy evilági Jézus, vagyis “Führer”. Mindkettő a megváltó szerepében van, az egyik a – hitt – túlvilági, a másik a – szintén hitt, remélt – evilági megváltást ígéri, ám az evilági megváltás nyílt erőszakot jelent, mert mindenkit el kell kvázi távolítani, aki nem “hittársunk”. A “népnemzet” felfogás, vagyis a jelen magyarországi nemzetkoncepció, az etnikai nemzettudaton alapul (nép mint “etnosz”), ami nem demokratikus. A demokratikus alternatíva a nép mint “démosz” felfogáson alapul. Az elsőben a “nemzetközösség” a szent, a másikban az ember, az individuum védelme.

    Ha összehasonlítjuk a magyar alkotmányt a némettel, akkor látjuk, hogy a magyarban az első sor (Nemzeti hitvallás) pont ezt a nemzetet szentesíti, a német, melynek az első sora (“az emberi méltóság sérthetetlen”) pont az individuumot helyezi előnybe. Ez utóbbi az univerzális emberi jog alapja és nem a népnemzeti koncepció, amit a mostani kormány képvisel. Németországban a Holocaust utáni újjáépítésben az volt az első, hogy megváltoztatták a nemzetkoncepciót.”

    A Németországban tanult Marsovszky Magdolna szabad foglalkozású kutató és publicista, a Villigster Forschungsforum zu Nationalsozialismus, Rassismus und Antisemitismus e.V. vezetőségi tagja, a Fulda University of Applied Sciences óraadója.

    A kutató a magyarországi Polgárjogi Mozgalom a Köztársaságért vezetőségi tagja és a Tilos Rádió német adásának műsorkészítője a németországi Kultúrpolitikai Társaság Bajor Szekciójának tíz éven át volt vezetőségi tagja.

    Kutatásai, publikációi középpontjában a népi-nemzeti ideológia, az etnicitás, az antiszemitizmus, az anticiganizmus és a fajok nélküli rasszizmus áll.

    Mi az alternatíva? Van-e, és mi a megoldás, ha el akarjuk kerülni a nyílt erőszakot, a népirtást, vagy etnikai tisztogatást, aminek bekövetkeztétől Ön tart:

    “Manapság nagyon sokat beszélgetnek a demokratikus ellenzéki pártok arról, hogy hogyan lehetne összefogni az Orbán kormány leváltásának érdekében. Nemcsak a kormány és a demokratikus ellenzéki erők között, hanem a demokratikus ellenzék egyes pártjai vagy a civil szervezetek között sincs egyetertés, rendkívül nagy ideológiai ellentéteket vélek felfedezni. A demokratikus ellenzéki pártok vagy civil szervezetek közül is nagyon sok éppen hogy az ellenségképgyártáson keresztül igyekszik megszilárdítani a saját identitását, így pl. sokaknál fedezem fel “Gyurcsányt”, mint ellenségképet, másoknál a “liberális értelmiséget” mint ellenségképet, megint másoknál en bloc a “politikai elitet” mint ellenségképet, vagy a “nemzetközi nagytőkét”, az IMF-et, a “kapitalizmust”, a “kommunizmust”, a “cigányokat”, stb. És most nem is a Jobbikról beszélek.

    Számomra az utóbbi néhány évben az derült ki, hogy sok csoportot a demokratikus ellenzék és a demokratikus civil szervezetek soraiból is inkább az ellenségképek tartanak egybe, mint egy demokratikus értékrendszer. Alig ismerek embert, aki ne valaki elléneben határozná meg magát vagy a saját csoportja identitását. Ez rendkívül káros a demokráciára nézve. Van aztán még egy jelenség, ami összetartó erőként szolgál, s ez a cinizmus. Ez utóbbival nyilván sokan a tanácstalanságukat es kilátástalanságukat palástolják, de a cinizmusuk sajnos egyben bagatelizálja is a helyzet komolyságát. Ha sikerülne megfogalmazni a demokratikus erőknek közösen azt a demokratikus minimumot, amihez feltétlenül tartják magukat, akkor ez húzóerő lehetne. Ez a demokratikus minimum, a “démosz” alapú univerzális emberi jogrendszeren alapuló nemzet és kultúrafelfogás, amit említettem. Csak ennek az ideológiának a hatékony kommunikációja állíthatja meg a népirtás vagy etnikai tisztogatás felé vezető folyamatot. Így látom.”

    http://www.fovarosi-hirhatar.hu/hir/orban-mint-evilagi-megvalto-egy-kirekeszteskutato-szemevel

     
  • Mázsa Péter 15:09 on 2011.04.05 Permalink |
    Tags: , , Fasizmus, ,   

    The state of democracy in Hungary: ‘The illness has advanced to a new stage’ 

    A gypsy girl of maybe eight, nine years old holds onto her little brother tightly. Looking out over the chicken-wire fence at the end of their mud garden in the Roma ghetto in the village of Hejoszalonta, they stare at the around 600 members of Hungary’s fascist party, Jobbik, and its paramilitary wing, the Magyar Garda, dressed in black or camouflage or just leather jackets, marching right past where they live with torches aloft and nationalist heavy metal music blasting. […]

    The protest, which took place on Saturday (2 April), is the second such demonstration by the far-right vigilantes in a month. At the beginning of March, Jobbik and its allied blackshirts went to the village of Gyongyospata, also claiming to protect it from the crimes allegedly perpetrated by their Roma inhabitants. There the numbers were larger. According to human rights groups, quoting the local community, some 2-3000 marched repeatedly up and down the streets of the town with torches and whips. […]

    Meanwhile, the governing Fidesz-Christian Democrat coalition has remained “strangely silent”, [Judit] Kenda continued.

    “By letting these armed groups roam freely, the state has abandoned its monopoly on the use of force,” she added, a line that is frequently repeated by human rights groups.

    The police have stopped the human rights campaigners and the LMP from forming a human chain protecting the Roma houses, modest shacks with irregular, warping roofs and unfinished windows, ostensibly because the road through the village is “too narrow” to hold two demonstrations.

    Nonetheless, the activists are relieved that at least the police are here this time. […]

    Fidesz won a two-thirds majority in the country’s 2010 general election, enough to make changes to the country’s constitution, and the party is wasting no time exploiting this power. A new constitution was submitted to parliament on 21 March after the house speaker declared the existing text void. […]

    Miklos Haraszti, until last year the Organisation for Security and Co-operation in Europe’s press freedom watchdog and a co-founder in 1976 of the Hungarian Democratic Opposition Movement, told the conference: “For the first time, it is possible that Hungary will lose its freedom by throwing democracy away with simple democratic tools.” […]

    Istvan Elek, a journalist from the same generation, said: “Hungarian democracy is very ill. It was already ill in 2010, but has now advanced to a more serious stage of the illness.” […]

    Cohn-Bendit too warned that something is rotten in the state of Hungary: “If we allow a tremendous shift away from democracy in one member state, then this will happen in another member state and another.” […]

    David Dorosz [hopes] that the European Union takes some sort of action to protect Hungarian democracy, but they are not holding their breath.

    “The EU should address these problems, but the EU has a very weak history in this … Our greatest fear is that Europe will lose interest in what is going on here, with everyone paying attention to Libya, Japan and so on.”

    “Pressure from the EU is so important. We cannot have the EU do our job for us, but we do need their support.”

    The European Commission for its part says its hands are tied as it has no legal power over the crafting of national constitutions.

    “We really think it’s up to Hungarians themselves. It’s their constitution,” EU justice spokesman Matthew Newman told EUobserver. “If there are any complaints about fundamental rights violations, they should be addressed by the national authorities.”

    One EU source said that in principle, the commission and parliament do have the ‘nuclear option’ at their disposal – the application of Article 7 of the EU Treaty, which requires the suspension of voting rights of a member state found to be in “serious breach” of EU “founding values” such as democracy, human rights and the protection of minorities.

    “But this is meant for the suspension of habeas corpus or the institution of martial law or one-party rule. Hungary is nowhere near any of this. The country is still a constitutional democracy.”

    The European Union has no sanction it can deploy in cases of governments in that murky grey area somewhere between functioning liberal democracies and outright dictatorships.

    http://euobserver.com/9/32120

     
    • admin 16:00 on 2011.04.05 Permalink | Log in to Reply

      Rea Bagi ma már másodszor lettem nagyon dühös és kétségbeesett… :-(((
      43 perce · Tetszik

      Mázsa Péter Olyan, mint egy rossz álom vagy http://hu.wikipedia.org/wiki/Diszt%C3%B3pia Tényleg 2011ben élünk??
      38 perce · Tetszik

      Áron Máthé Adietur stb. http://hetivalasz.hu/itthon/megdobbento-level-a-gyongyospatan-evek-ota-fennallo-valodi-allapotokrol-36563/
      17 perce · Tetszik

      Mázsa Péter Audietur. Kirakom válaszként a linket.
      2 másodperce · Tetszik

      • admin 16:23 on 2011.04.05 Permalink | Log in to Reply

        Rea Bagi az a baj, hogy a kétségbeesésem egy jottányit sem csillapodott…
        11 perce · Tetszik

        Daniel A. Nagy Kevesebb TV-t kell nézni és úgy általában kevesebbet foglalkozni a magyar politikával. Budapesten úgysem dől el semmi érdemleges.
        2 perce · Tetszik

        Mázsa Péter ‎@ Rea Bagi : mitől csillapodna? attól biztos nem, h valaki azt állítja, h azért jönnek a fasiszták, mert az állam nem működik
        körülbelül egy perce · Tetszik

        Mázsa Péter ‎@ Daniel A. Nagy : dehogynem. Nagyrészt itt dől el az EU jövőbeli jellege és formája. Figyeld csak meg: öröm lesz nézni.
        2 másodperce · Tetszik

        Áron Máthé Az is egy fontos kérdés, hogy tulajdonképpen mitől jönnek ezek a fasiszták?
        6 perce · Tetszik

        Daniel A. Nagy Az EU-ban három értékes dolog van: az áruk a tőke és az emberek szabad mozgása. Ez nem fog változni.
        6 perce · Tetszik

        Mázsa Péter ‎@ Áron Máthé : nyilván a kis parazitáktól az agyukban:) http://amexrap.org/fal/a-fidesz-es-az-mszp-mint-jarvanyugyi-problema
        3 perce · Tetszik

        Mázsa Péter ‎@ Daniel A. Nagy : amíg nincs baj, addig igazad van. de most baj van (részben az euró körül, részben Magyarországgal a rights-ok területén), amiket sztem nem lehet változások nélkül megúszni.
        pár másodperce · Tetszik

        • admin 16:46 on 2011.04.05 Permalink | Log in to Reply

          Daniel A. Nagy Mi tud változni, ami miatt érdemes időt és ideget áldozni a magyarországi politikára?
          18 perce · Tetszik

          Mázsa Péter A következőképpen látják a Bizottságban (egyébként az Uniós közvéleménnyel együtt: http://amexrap.org/fal/horror-ha-el-is-kuldjuk-cenzor-bant-zombikent-rajtunk-ragad ). Ha nem tesznek semmit, akkor az Uniós vállalkozás jellege (the nature of the undertaking) változik meg.
          12 perce · Tetszik

          • admin 12:56 on 2011.04.06 Permalink | Log in to Reply

            Daniel A. Nagy És akkor mi van?
            19 órája · Tetszik

            Daniel A. Nagy Már eleve a többes szám első személyt sem értem. De még ha ezen túl is teszem magam, akkor sem értem, hogy 63%-nyi német birka bégetése hogyan tud hatni az életemre és hogy ha még tud is, akkor azzal, hogy idegelem magam a magyar politikán, attól miért fog másképp bégetni az a sok birka.
            19 órája · Tetszik

            Mázsa Péter És akkor mi van: akkor az Unió jelenlegi berendezkedésének (államok közötti szerződés, emberi jogi vörös farokkal) maradék legitimitása kérdőjeleződik meg
            18 órája · Tetszik

            Mázsa Péter Többes szám 1. személy: az uniós polgárok implicite feltételezik, hogy Orbán cselekedeteit a magyar választók aláírják, hiszen kétharmaduk rá szavazott. Azaz Orbán nem más, mint a magyarok tulajdonságainak megtestesítője.
            18 órája · Tetszik

            Mázsa Péter A Die Welt egy konzervatív/jobboldali újság. Az ő 60%-uk véleménye he nem is reprezentatív, jelent valamit. Mivel a németek finanszírozzák az EU-t (lásd Mátyás Eörsi véleményét http://amexrap.org/fal/vitank-eorsi-matyassal-avagy-szerelmes-vagyok-e-viktorba ) és Németország demokrácia, ezért nem hiszem, hogy ők hiába “bégetnének”.
            18 órája · Tetszik

            Rea Bagi látjátok, ez a baj: az ESZMEfuttatás a politikáról ezt a beszélgetést is messzire vitte attól, ami a tényleges probléma és
            18 órája · Tetszik

            Rea Bagi az emberek fejében lenne megoldandó. (bocs az intermezzoért, csak egy nagyon-is emberi dolog történt: bepisilt a szobatisztaság felé tartó úton lépkedő kislányom… 🙂 ) Persze kapcsolódik a téma (és fontos a politika), de a probléma megoldása szerintem nem ebből az irányból fog elindulni…
            18 órája · Tetszik

            Mázsa Péter Miért? Egész szépen összeszedtük egy lehetséges diagnózis elemeit: a cikk a fasisztákra utalt, Áron Máthé a cigányokra, Daniel A. Nagy arra, h a világ végén vagyunk, te az agyi zűrzavarra, és meg az agyi parazitákra. A kislányod meg egyelőre lesz..ja:)
            18 órája · Tetszik · 1 személy

            Mázsa Péter ja, és kihagytam a buta és impotens államot
            18 órája · Tetszik

            Laszlo Pocsi ‎63% nemet birka??? Nem lehet valami nagy velemenyed az emberisegrol.
            17 órája · Tetszik

            Daniel A. Nagy A sajtóból tájékozódó és az alapján magukat mások sorsáról dönteni hivatottnak képzelő emberekről valóban nincs nagy véleményem. Sőt.
            16 órája · Tetszik

            Daniel A. Nagy ‎@Mázsa Péter: te hiszel a demokráciában? Komolyan azt hiszed, hogy létezik olyan mechanizmus, amelynek segítségével ezek a birkák képesek kierőszakolni, hogy újra vámhatár legyen Hegyeshalomnál? És még ha lenne is, akkor abban is hiszel, hogy te valahogy tudsz úgy hatni a magyar kormányra, hogy az úgy politizáljon, hogy arról a német sajtó úgy írjon, hogy ezek a birkák abbahagyják a bégetést?
            16 órája · Tetszik

            petfold Arra kiváncsi leszek, hogy Nagy-Britannia vagy Magyarország kerül ki előbb így vagy úgy az EUbol. (marc 15en úgy tűnt OVI nagyon szabadulni akar az öt “megsértő” EUtól. És bármit megtehet.)
            12 órája · Tetszik

            Attila Lendvai ‎@ Peter: *nem* szavazott az emberek 2/3-a a fideszre, es ezt fontos lenne mindenkinek eszben tartania!

            A FIDESZ-re (Orbánra) a szavazásra jogosultak kb 65%-ának az 53%-a szavazott. Ez a szavazásra jogosultak kb 35%-át jelenti.

            A Fidesz tehát a teljes lakosság mindössze 27%-ának élvezi a kinyilvánított támogatását.

            http://koncmester.blog.hu/2010/04/12/nincs_fidesz_ketharmad_avagy_elemezzunk_kicsit

            http://gordon.nolblog.hu/archives/2011/01/20/Mire_kapott_Orbn_23-ot/
            11 órája · Tetszik

            petfold Ettől függetlenül azt csinál, amit személy szerint akar. Bármit. Ez tény. Még a gazdasági valóságtól is egy időre el tud rugaszkodni.
            6 órája · Tetszik

            Mázsa Péter ‎@ attila.lendvai : ezt nem én állítom, ez az uniós polgárok feltételezése (amikor azt hallják, h Orbánnnak kétharmada van a Parlamentben).
            4 órája · Tetszik

            Mázsa Péter ‎@petfold : igen, így kívülről úgy tűnik, h de facto személy szerint Orbánnak van kétharmada – gondoljunk csak a köztársasági elnök választásra
            4 órája · Tetszik

            Mázsa Péter ‎@ Daniel A. Nagy : azt állítod, h az Unióban effektíve csak a(z egyébként egyelőre nem teljesen egységes) piacoknak van jelentősége. Én azt állítom, h az Unió politikai infrastruktúrája és legitimációs módja is számít. És itt van a német választóknak jelentőségük – egy Article7 eljárás esetleges beindításánál, vagy az Unió új alapokra (nem a Treatyre) helyezésénél. És a kettő közötti döntésben lehet a jelenlegi Magyarországi politika megítélésének katalizátor szerepe.
            4 órája · Tetszik

            Daniel A. Nagy Nekem biztos, hogy nem számít sem a politikai infrastruktúra, sem a legitimáció (nem is nagyon ismerem őket, annyira nem érdekelnek), amíg nincsenek vámok és lehet szabadon utazni és befektetni. És szerencsére emögött akkora gazdasági nyomás van, ami szinte bármilyen politikát felülbírál.
            4 órája · Tetszik

            Mázsa Péter Lefordítva a szempontjaidra (és ezzel eltekintve egy csomó szerintem fontos kérdéstől) nem az a baj, hogy nem lehet szabadon utazni, hanem hogy de facto nem lehet szabadon dolgozni – és emögött nagy, és egymást erősítő gazdasági és politikai-infrastruktúra nyomás van
            3 órája · Tetszik

            petfold Úgy érted, hogy Gyöngyöspatán nem lehet szabadon dolgozni? Vagy Pesten?
            2 órája · Tetszik

            Mázsa Péter Nem, hanem hogy Gyöngyöspatáról mérhetően nehezebb Londonban munkát taláni, mint mondjuk Woodland NC-ből New Yorkban.
            2 órája · Tetszik

            Daniel A. Nagy Ja, de ennek a világon semmi köze ahhoz, hogy mit csinál vagy mond bármilyen politikus Magyarországon. Ennek ahhoz van köze, hogy valamikor az emberréválás hajnalán a nyelvtudás vált beépített ellenség-barát felismerő rendszerré. Gyöngyöspatán nem tudnak angolul. Ráadásul az angol egy olyan mocsok nyelv, hogy az írásból nem lehet kiolvasni a “helyes” kiejtést, ezért még anyanyelvként is szájkinyitás után két másodperccel nyilvánvaló bárkiről, hogy “a mienk” vagy nem.
            2 órája · Tetszik

            Mázsa Péter de a nyelv csak egy része a problémának. itt van még néhány: http://www.allacademic.com/meta/p_mla_apa_research_citation/3/0/7/9/0/p307900_index.html amelyek nem függetlenek a pol infrastruktúrától
            33 perce · Tetszik

            • admin 21:43 on 2011.04.06 Permalink | Log in to Reply

              Mező Dorka sok mindenre lehet legyinteni, hogy aaa, ez csak hulye politika,meg nem erdekel, de speciel ami Gyongyospatan, meg Hejoszalontan tortent arra szerintem nem. pontosabban politikai hovatartozastol fuggetlenul moralisan az egyetlen elfogadhato reakcio a felhaborodas es a szegyen. Felhaborodas, hogy ezt senki nem akadalyozza meg, es szegyen, hogy ez ma Magyarorszagon megtortenhet.
              45 perce · Nem tetszik · 1 személy

  • Mázsa Péter 23:10 on 2010.09.19 Permalink |
    Tags: , , , Fasizmus, ,   

    “This is the full text of the speech that I [RICHARD DAWKINS] planned to give at the London rally against the Pope, 18th Sept 2010”: http://richarddawkins.net/articles/521113-ratzinger-is-an-enemy-of-humanity

    Cf.
    http://amexrap.org/fal/pope-atheism-causes-nazism
    http://amexrap.org/fal/why-is-a-catholic-obliged-to-vote-for-adolf-hitler

     
  • Mázsa Péter 10:22 on 2010.09.18 Permalink |
    Tags: , , , Fasizmus, ,   

    Why is a Catholic obliged to vote… 

    “Why is a Catholic obliged to vote for the parliamentary list of Adolf Hitler?

    Because in the National Socialist state intrinsically and through the Reichskonkordat

    1. the Faith is protected,

    2. peace with the Church is assured,

    3. public morality is preserved,

    4. Sunday is hallowed,

    5. Catholic schools are maintained,

    6. the Catholic conscience is no longer burdened,

    7. a Catholic has equal rights before the law and in the life of the nation,

    8. Catholic organisations and associations, insofar as they exclusively serve religious, charitable and cultural purposes, can operate freely.

    Therefore a Catholic is obliged on 12 November [1933] to vote thus:

    Referendum: yes

    Parliamentary election: Adolf Hitler”

    http://www.secularism.org.uk/hitlers-election-poster-uses-the.html

    Cf. http://amexrap.org/fal/pope-atheism-causes-nazism
    http://amexrap.org/fal/richard-dawkins-speech-at-protest-the-pope-march

     
  • Mázsa Péter 14:10 on 2010.09.17 Permalink |
    Tags: , , , Fasizmus, ,   

    “Even in our own lifetime, we can recall how Britain and her leaders stood against a Nazi tyranny that wished to eradicate God from society and denied our common humanity to many, especially the Jews, who were thought unfit to live. I also recall the regime’s attitude to Christian pastors and religious who spoke the truth in love, opposed the Nazis and paid for that opposition with their lives. As we reflect on the sobering lessons of the atheist extremism of the twentieth century, let us never forget how the exclusion of God, religion and virtue from public life leads ultimately to a truncated vision of man and of society and thus to a “reductive vision of the person and his destiny”” http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/speeches/2010/september/documents/hf_ben-xvi_spe_20100916_incontro-autorita_en.html

    Cf. “[…] as well as religious fanaticism that in some contexts impedes the exercise of the right to religious freedom, so too the deliberate promotion of religious indifference or practical atheism on the part of many countries obstructs the requirements for the development of peoples, depriving them of spiritual and human resources. God is the guarantor of man’s true development, inasmuch as, having created him in his image, he also establishes the transcendent dignity of men and women and feeds their innate yearning to “be more”. Man is not a lost atom in a random universe: he is God’s creature, whom God chose to endow with an immortal soul and whom he has always loved. If man were merely the fruit of either chance or necessity, or if he had to lower his aspirations to the limited horizon of the world in which he lives, if all reality were merely history and culture, and man did not possess a nature destined to transcend itself in a supernatural life, then one could speak of growth, or evolution, but not development. When the State promotes, teaches, or actually imposes forms of practical atheism, it deprives its citizens of the moral and spiritual strength that is indispensable for attaining integral human development and it impedes them from moving forward with renewed dynamism as they strive to offer a more generous human response to divine love. In the context of cultural, commercial or political relations, it also sometimes happens that economically developed or emerging countries export this reductive vision of the person and his destiny to poor countries. This is the damage that “superdevelopment” causes to authentic development when it is accompanied by “moral underdevelopment”.” http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/encyclicals/documents/hf_ben-xvi_enc_20090629_caritas-in-veritate_en.html#29.

    vs.

    “The notion that it was the atheism of Nazis (who were mostly not atheists in any case) that led to their extremist and hateful views or that somehow fuels intolerance in Britain today is a terrible libel against those who do not believe in god. The notion that it is non-religious people in the UK today who want to force their views on others, coming from a man whose organisation exerts itself internationally to impose its narrow and exclusive form of morality and undermine the human rights of women, children, gay people and many others, is surreal.” http://www.humanism.org.uk/news/view/647

    Cf. “Why was the line “(who were mostly not atheists in any case)” removed from your article [ http://www.bbc.co.uk/news/uk-11332515 ]? Even if that line had not been in the quote (which it was) surely it is your duty and obligation to the public to make it clear that Hitler and the majority of the Nazis were Catholics? Are you trying to distort the facts and lead people to believe the Nazi’s were atheists? Surely comparing any group to Nazis is the worst insult which can be made. If you think about it why would atheists want to kill only Jews, homosexuals, intellectuals and non-whites?” http://richarddawkins.net/discussions/519631-bbc-unfair-reporting-and-bias

    Updates:
    http://amexrap.org/fal/why-is-a-catholic-obliged-to-vote-for-adolf-hitler
    http://amexrap.org/fal/richard-dawkins-speech-at-protest-the-pope-march

     
  • Mázsa Péter 09:32 on 2010.05.18 Permalink |
    Tags: , , Fasizmus, , , , , , , ,   

    Az ellenzékek víziója: közel a Naphoz 

    Előzmény: http://amexrap.org/fal/ciki-szuksegszeru-zsenialis

    Az LMP nem reagált érdemben a nyilatkozat-tervezetre. Meglepően minimalista hozzáállás: vajon mi fontosabb akadt ennél a hétvégi kongresszusukon?

      [Épp edzésre mentem a Récsei Centerbe, amikor beléjük botlottam: sütit szerettem volna venni a cukiban, ahol rengeteg LMPs ült kongresszusuk szünetében. Végül inkább mégsem zavartam őket a kókuszgolyómmal:]

    Érdekes hír: a Jobbikot http://www.parlament.hu/irom39/00016/00016-0003.pdf nem bántja az oroszok ostorozása – ez meglepő, az oroszok adnak az ilyesmire: lehet, hogy kacsa a Jobbok-orosz kapcsolat? Vagy inkább arról van szó, hogy az oroszbántást legalábbis kompenzálja a szemükben az Országgyűlésnek a Szálasi-féle kormánnyal és a holokauszttal tevezett közösségvállalása (nem lenne meglepő). Csak annyit javasolnak, hogy a nyilatkozat

    • győzelem helyett esélyről beszéljen (ez értelmes ellenzéki hozzáállás), és
    • minden értéket a keresztény és nemzeti eredetből vezessen le (jobbegyenes a Fidesz-KDNP-nek).

    Lehet, hogy a Jobbiknak meg az a taktikája a Fidesszel szemben, hogy mivel nem elég nemzeti-keresztény gerincű (érdekes gerinc ez, önmagában is megér egy misét:), ezért saaajnos nem tudja elfogadni a tervezetet, és így nem bántja meg az oroszokat? Ügyes!

    Orbán helyében elfoganám a Jobbik javaslatait (végülis, Szálasi mellett igazán elférnek!), már csak a vicc kedvéért is.

    A szociknak tetszik a nyilatkozat-tervezet címe („Legyen béke, szabadság és egyetértés”). Mást alig hagynának belőle változatlanul http://www.parlament.hu/irom39/00016/00016-0004.pdf http://www.parlament.hu/irom39/00016/00016-0005.pdf:

    • Kivennék a nácikkal való történelmi közösségvállalást (éljen-éljen),
    • de anélkül, hogy felhívnák az eredeti javaslat náci vonatkozásaira a figyelmet (pedig milyen magasra ütött labda!),
    • és nem értékelik saját történelmi szerepüket (ill. jogelődeik történelmi szerepét) sem. Annak ellenére sem, hogy a nyilatkozat-tervezet is és ők is beszélnek a történelemről (pedig milyen kiváló alkalom lett volna!).

    Ez utóbbi azt mutatja, hogy ha valaha valaki igazán új szocialista pártot szeretne alapítani, elég, ha tisztázza a viszonyát a szocializmushoz, máris elválik a jelenlegiektől / elválnak tőle a jelenlegiek.

    • A szocik is direkt a nemzet érdekéért (náluk ez = köz érdekéért) akarnak fáradozni (eszerint pl. Hegellel meg Heideggerrel semmi bajuk nem lehetne, de pl. Adam Smith láthatatlan keze vagy Ayn Rand nem lenne jó elvtárs),
    • sőt, a kötelességünkké is tennék a közszolgálatot.
    • A magyarok kötelességévé. (Pl. az Amexrap identitásának részét jelentő külföldi kisebbségieket ők is kihagynák a nagy nemzeti összefogásból.)
    • De lagalább nemzeti korporatista (fasiszta) áthallások nélkül.
    • Mindennek némileg ellentmond az általuk javasolt közös értékek sorrendje:

    1. Demokrácia (akkor miért is panaszkodnak, hogy a többség uralkodik?)

    2. Szabadság és rend (a mellérendelő ‘és’ szép húzás, kár, hogy mindkét érték a ‘demokrácia’ alárendeltje; ugyanakkor így a rend előbbre került, mint a Fidesznél)

    3. A munka után bekerült a tudás, mint fontos érték, és mint a Gyurcsány-kormány egyetlen kb. profi zöld könyvének tanulsága (röviden: bizony bizony, tanulás nélkül nehéz lesz a munka).

    Értékelés:

    Úgy látszik, a lehet más maciknak ami nem zöld, nem túl érdekes. A jobbik meg a balabbik macikat a “nemzeti érdek” fogalma (és erős átdolgozás) mentén lehet behajtani a málnásba — ha egész véletlenül nem a felelőtlen ellenzéki széthúzás demonstrálása a cél. Közülük a szoci maciknak még távolról sem áll össze az agyuk a zsigereikkel (meg a múltjukkal): a szöveget teljesen átírva is sikerült annak korlátait nagyrészt, és saját korlátaikat teljesen megőrizniük.

    Az Amexrap szerint meg ti mindannyiuknál jobban csinálnátok.

     
  • Mázsa Péter 17:16 on 2010.05.16 Permalink |
    Tags: , Fasizmus, , , , , , , , , , , , , , , ,   

    Ciki vízió, szükségszerű stratégia, zseniális taktika 

    P/… számú politikai nyilatkozattervezet
    a Nemzeti Együttműködésről

    Budapest, 2010. május

    Előterjesztő: Orbán Viktor

    Az Országgyűlés …/2010. (…) OGY POLITIKAI NYILATKOZATA

    a Nemzeti Együttműködésről

    „Legyen béke, szabadság és egyetértés.”

    A XXI . század első évtizedének végén, negyvenhat év megszállás, diktatúra és az átmenet két zavaros évtizede után Magyarország visszaszerezte az önrendelkezés jogát és képességét.

    A magyar nemzet önrendelkezésért vívott küzdelme 1956-ban egy dicsőséges, de végül vérbe fojtott forradalommal kezdődött. A küzdelem a rendszerváltás politikai paktumaival folytatódott, és végül szabadság helyett kiszolgáltatottságba, önállóság helyett eladósodásba, felemelkedés helyett szegénységbe, remény, bizakodás és testvériség helyett mély lelki, politikai és gazdasági válságba torkollott. A magyar nemzet 2010 tavaszán még egyszer összegyűjtötte maradék életerejét, és a szavazófülkékben sikeres forradalmat vitt véghez.

    A győzelmet a magyar emberek a régi rendszer megdöntésével és egy új rendszer, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének megalapításával vívták ki. A magyar nemzet e történelmi tettével arra kötelezte a megalakuló Országgyűlést és a felálló új kormányt, hogy elszántan, megalkuvást nem ismerve és rendíthetetlenül irányítsák azt a munkát, amellyel Magyarország fel fogja építeni a Nemzeti Együttműködés Rendszerét.

    Mi, a Magyar Országgyűlés képviselői kinyilvánítjuk, hogy a demokratikus népakarat alapján létrejött új politikai és gazdasági rendszert azokra a pillérekre emeljük, amelyek nélkülözhetetlenek a boldoguláshoz, az emberhez méltó élethez és összekötik a sokszínű magyar nemzet tagjait. Munka, otthon, család, egészség és rend lesznek közös jövőnk tartóoszlopai.

    A Nemzeti Együttműködés Rendszere minden magyar számára nyitott, egyaránt részesei a határon innen és túl élő magyarok. Lehetőség mindenki számára és elvárás mindenki felé, aki Magyarországon él, dolgozik és vállalkozik.

    Szilárd meggyőződésünk, hogy a Nemzeti Együttműködés Rendszerében megtestesülő összefogással képesek leszünk megváltoztatni Magyarország jövőjét, erőssé és sikeressé tenni hazánkat. Ez a roppant erőket felszabadító összefogás minden magyar embert, legyen bármilyen korú, nemű, vallású, politikai nézetű, éljen bármely pontján a világnak, nagy reményekre jogosít, és hosszú évtizedek után megadja a lehetőséget, hogy a magyarok végre megvalósíthassák saját céljaikat. Erre tesszük fel életünk most következő éveit.

    Budapest, 2010. május 14.

    Orbán Viktor

    Fidesz — Magyar Polgári Szövetség

    http://www.parlament.hu/irom39/00016/00016.pdf

    Magyarra fordítva:

    1. Az ország visszanyerte 1945-ben, az orosz csapatok bevonulásával elvesztett szuverenitását:

      • 1991-46=1945
    • Implicit üzenetek:
      • Magyarország 1944. március 19-i német megszállása nem számít (gondolom, hogy az oroszok ne felszabadítóként, hanem megszállóként érkezzenek 1945-ben),
      • a holokauszttól (zsidók, cigányok, melegek, egyéb resztli) az ismét szuverén magyar állam – legyünk finomak – legalábbis nem zárkózik el.
    • Értékelés:
      Ez bizony ciki.

      Orbán az első mondattal elvesztette az antinácik (erre a státuszra az MSZP biztosan jelentkezik, az LMP valószínűleg) támogatását a nyilatkozathoz.

      De a sztori nem erről szól.

      A nyilatkozat által nem kimondott, de belőle feketén-fehéren kiszámítható zsidózás, cigányozás, melegezés, stb. (összefoglaló néven: zsidózás) azt jelenti, hogy szerzője a Jobbikot tartja legveszélyesebb stratégiai ellenfelének, taktikája pedig nem a Jobbiktól való elhatárolódás, vagy az explicit zsidózás (az ellenfél vitorlájából a szél kifogása), hanem a puhapöcs (implicit, összekacsintós, letagadható) zsidózásnak és a Jobbik oroszokról való leszakításának zseniális, egyetlen évszámba sűrített keveréke.

      Orbán ugyanis a Jobbikot csiki-csuki helyzetbe zárta. Hogyan? Tegyük fel, hogy a Jobbik tényleg oroszbérenc. Ekkor, ha a nyilatkozatot nem írja alá a Fidesszel együtt, akkor akárminek, pl. zsidóbérencnek is el lehet mondani. Ha pedig aláírja, akkor meg elveszítheti az oroszok támogatását.

    • Amexrap:
      A becsületes náci a homlokán hordja meggyőződését. Nem szeretjük a nácikat – a szalonnácikat, az implicit, összekacsintós nácikat és a taktikai nácikat sem. Az okos szalámizáshoz képest kicsit talán butuska álláspont, de a miénk. Lehet, hogy félreértjük a politikát, és soha sem lesz kétharmadunk:), de nincs mit tenni: ami náci, az nem mi vagyunk. Akkor sem, ha Orbán nem tehet mást, mint hogy megkísérli felszalámizni a Jobbikot, különben a Jobbik, a sok kis balabbikok, no meg az Amexrap:) több oldalról őrlik fel a behemót Fideszt.

      Továbbá, jobbnak látnánk, ha egy, deklaráltan az együttműködést szorgalmazó politikai manifesztum a közös értékeket, küldetést, nagy célt és jövőképet tisztázná, kb. e formula szerint, vigyázva arra, hogy a vízió minimalista (értsd: nem csak a Fidesznek és szavazóinak vállalható) legyen. Röviden: közös vízió legyen, ne párttaktika.

      Erre persze lehet mondani, hogy tetszett volna az Amexrapnak kétharmadot szerezni – és erre semmi érdemit sem tudnánk válaszolni. Fiatalok vagyunk, na.

    2. 1989-ben nem volt sem rendszerváltás, sem rendszerváltozás. Az átmenet évei kezdődtek. A szuverén magyar állam 1945-ben megszakadt szép történelme a Fidesz-MPP maradéktalan hatalomra kerülésével (2010) lesz ismét méltó régi, nagy híréhez.

    • Implicit üzenet:
      (Többek között) a Fidesz és a Kisgazdapárt közös kormányzása a zavaros átmenet része.

    [Kis színes] Tény: szegény öncenzúra nem túl okos Medgyessy 2002-ben a romlást hozta az országra a közalkalmazottak azonnali 50%-os béremelésével: amikor nyilvánosságra hozta okosságát (amelyhez, ellentétben a sajtóban megjelent hírekkel, 1998 után semmi közöm sem volt), átmentem Antal Lacihoz a Külker bankba, konszenzussal megállapítottuk, hogy az érdemi reformtervek + Mao fenntartható növekedési kilátásai ebben a pillanatban értek véget, lementünk a Grinzingibe, és irgalmatlanul berúgtunk bánatunkban. Szilvából. Délelőtt. (Ezzel nemes hagyományt teremtettünk: a kesergést folyamatosan, a durva pálinkázást kb. félévente ismételtük, általában késői ebéd keretében, vagy a Szimpla kertben, míg Laci meg nem halt:( RIP)

    • Értékelés:
      Ez az MSZP számára lesz elfogadhatatlan.
    • Amexrap:
      Ha van átmenet, akkor Orbán politikai nyilatkozat-tervezete még határozottan az átmenet része. De szerintünk nyugodtan tekinthetjük 1989-et valami végének és egy új kezdetének: az országpusztító szocializmus éppen akkor ért véget, az országpusztító, semmi sem drága harc a hatalomért éppen akkor kezdődött. És, mint a fenti 1. pontunkból látható, pl. a Fidesz esetében máig is sok ellenség maradt, pl. a Jobbik, a zsidók, az oroszok. Meg persze a szocik.

    3. Most már jöhet az egység: a magyar nemzet kinyilvánított akarata (a választások eredménye) az egész Országgyűlést arra kötelezi, a Mao-i lakosoktól és vállalkozásoktól pedig elvárja, hogy csatlakozzon a Fidesz által működtetett új rendhez.

    • Implicit üzenet:
      A demokrácia a többség uralma.
    • Értékelés:
      Ez igaz, de

      • Mao nem demokrácia, hanem alkotmányos demokrácia (ha ez zavar vkit, tessék explicite megváltoztatni az alkotmányt), és
      • a demokrácia önmagában nem jó, legalábbis pártunk véleménye szerint, kb.:


     

    Végülis az a kérdés, hogy ez a Nemzeti Együttműködés Rendszere mit is jelent valójában:

    • lehet-e velük mint a mindenkori kormánnyal együttműködni olyan ügyekben, amit ők is (Fidesz) meg a tőlük független mi is (mindenféle és fajta civilek, az Amexrap, tagjaink, az általunk képviselt, a “magyar” generálszósszal nem feltétlenül leöntendő külföldi kisebbségiek, nemzetiségiek, stb.) fontosnak tartunk — ekkor, ha víziójuk és taktikájuk a náci áthallásoktól is megszabadul, welcome,
    • vagy az Orbán által kezdeményezett rendszer az együttműködést csak egy nemzeti korporáció részeként tenné lehetővé:

    The most important claim made by fascism was that it alone could offer the creative prospect of a ‘third way’ between capitalism and socialism. […] Corporation in the fascist sense, by contrast, is a concept which is ultimately intelligible only within the all-embracing vision of an organic, spiritually unified and morally regenerated society. Within this context corporatism refers, more especially, to the various economic policies and institutions by which the union of employers and workers is to be brought about. What mainly characterizes these policies and institutions is an attempt to unite both groups by means which will imbue them with a desire for mutual self-sacrifice in the national interest. Fascist claim, more generally, that only the organic society created by these measures would offer true freedom, by which they mean the release from the petty, egoistic concerns of everyday life and an opportunity for total devotion to the nation and its leader.http://books.google.hu/books?id=tP2wXl5nzboC&pg=PA157

    4. A többi nem érdekes.

    [Folytatás: http://amexrap.org/fal/az-ellenzekek-vizioja-kozel-a-naphoz]

     
c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel
Get Adobe Flash player