Tagged: Gyurcsány Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • Mázsa Péter 20:25 on 2012.09.04 Permalink |
    Tags: , , , Gyurcsány, , , ,   

    HVG fail: “Már Gyurcsányék jóba lettek az azeri despotával” 

    Micsoda irtózatos hülyeség és a szituáció teljes félreértése ez a HVG-cikk: http://hvg.hu/gazdasag/20120904_Mar_Gyurcsanyek_joba_lettek_az_azeri_desp

    Gyurcsánnyal nem az volt a baj, hogy jó viszonyt szeretett volna kialakítani Azerbajdzsánnal, hanem hogy elég gyanúsan pont az ellenkezőjét tette:

    Gyurcsány, amennyire tudom,

    • nem érte el a vevők közös hatékony gázpolitikáját, sem Uniós, sem más szinten,
    • nem érte el, hogy csökkentse energiafüggőségünket, különösen
    • nem érte el, hogy csökkentse energiafüggőségünket az oroszoktól, sőt,
    • az ilyen irányú erőfeszítéseket majdhogynem ellehetetlenítette (pl. kijelentette http://www.origo.hu/itthon/20070423afidesznek.html , hogy az oroszokat kikerülő Nabucco-gázvezeték “egy álom, és nekünk nem álmokra van szükségünk” – angolul lásd pl. itt http://www.nytimes.com/2007/03/12/world/europe/12iht-hungary.4885468.html?_r=1 ),
    • az oroszoktól való energia-függőségünk csökkentése érdekében saját kezdeményezéseket, tudomásom szerint, Orbánnal ellentétben http://www.miniszterelnok.hu/cikk/alairtak_a_bakui_nyilatkozatot nem tett [pl. annak ellenére sem, h az Azeri elnökkel kapcsolatban több mint 3 éve explicite ezt tanácsoltam neki],
    • még amely intézkedése az energiaellátás biztonságát fokozta is (az orosz-magyar közös gáztározók építése Magyarországon), azzal is növelte a stratégiai függőségünket az orosz gázipartól,
    • és ami legalább ennyire fontos, mint a fentiek: semmilyen olyan kezdeményezéséről nem tudok, amely az oroszok energia-exporttól való függőségét csökkentette volna.

    http://amexrap.org/fal/feri-ez-ciki , 2010.12.06

    Fiúk-lányok ott a HVG-nél: kéne kezdeni valamit a minőségbiztosítási rendszeretekkel.

     
  • Mázsa Péter 08:21 on 2012.04.18 Permalink |
    Tags: , , Gyurcsány, ,   

    7. legrosszabb a világon: eddig 8 évet és fejenként 900.000 forintot vesztettünk a válsággal 

    a válság előtti (2008-as) trendhez képest:


    [Forrás: Economist]

     
    • admin 10:09 on 2012.04.18 Permalink | Log in to Reply

      Daniel A. Nagy Ez persze teljesen értelmetlen.
      kb. egy órája · Tetszik · 1

      Mázsa Péter Mert?
      kb. egy órája · Tetszik

      Daniel A. Nagy Mert amiből kijönek ezek a számok, annak két paramétere is önkényesen van megválasztva: az egyik a 2007-es becslés arra, hogy mi lenne a GDP/capita ppp 2011 végén, a másik pedig egy mostani becslés ennek az időfüggvényének a jövőre nézve. Mindkét paraméterre brutálisan érzékeny.
      58 perce · Tetszik

      Szommer Tamás Egyet kell értsek Daniellel.
      55 perce · Tetszik

      Daniel A. Nagy Ja, és az egyetlen “objektív” paramétere a 2011 végi tényleges GDP/capita ppp. Abban is 10-15%-os különbségek vannak a különböző forrásokban és persze arra is nagyon érzékeny a végeredmény. Szóval teljesen megfelel a garbage in, garbage out kritériumnak.
      51 perce · Tetszik

      Mázsa Péter Nem: a “nem objektív” részt (és pls ne kelljen arra válaszolnom általánosságban, h az “objektív” adatok valójában nem is objektívek), a válság előtti trendeket értelmesen becslik. Egy tök hosszú (1996-tól induló) log idősort egyenesítenek ki és extrapolálnak ( http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2012/01/pdf/text.pdf 3. fejezet). (Más kérdés, h ez az idősor az incentívák torzulása miatt eleve fel van fújva.)
      26 perce · Tetszik

      • admin 10:37 on 2012.04.18 Permalink | Log in to Reply

        Daniel A. Nagy De a 10-15%-os pontatlanságot, ugye nem vitatod? Az IMF/WB, a CIA és az ENSz adatok között lazán van ennyi eltérés.
        15 perce, mobil használatával · Tetszik

        Mázsa Péter Elképzelhető, hiszen különböző módszertannal számolt adatokat el lehet látni ugyanazzal a (pl. GDP) címkével. De az biztos, h ha hibáznak, konzisztensen teszik, tehát ugyanolyan módszertannal adódó adatokból számolják a trendeket, mint amit a 2011-es adatok előállítására használnak. (Egyébként asszem ettől van az 1996-os alsó időhatár is: az 1996 előtti és utáni adatok, legalábbis Magyarországon biztosan, inkommenzurábilisak.)
        2 másodperce · Tetszik

        • admin 11:36 on 2012.04.18 Permalink | Log in to Reply

          Ku Lac Ennél sajnos sokkal többet buktunk. Jövőképet, reményt, felelősségvállalást, tisztességet. + a fent leírt éveket és összegeket
          17 perce · Tetszik · 1

  • Mázsa Péter 12:24 on 2012.02.05 Permalink |
    Tags: Gyurcsány, , ,   

    Tamás Gáspár Miklós hazudik a Jobbikról, avagy mit kezdjünk az ördöggel, amikor Hitler támadásba lendül 

    Tamás Gáspár Miklós a Jobbikról:

    […] Csurka náci volt meg fasiszta. (Olykor meg egészen egyszerűen csak nacionalista, néha egyenesen nemzeti demokrata.) De nem úgy volt náci, mint a Jobbik, amelyhez csakugyan semmi köze. A Jobbik indítékai között nem szerepel a magyar nép. Csurka a magyar népet a zsidónak tekintett belső szabadsággal szemben definiálta, a Jobbikat nem érdekli a magyar nép, csak a diadal: a csonkítás, a verés, az elhallgattatás.

    A Jobbik a szeretetlenség, a tradíciótlanság, a részvétlenség pártja. Csurkát vonzotta a nemzeti egység, a magyar erő fantazmája: ezért állt utolsó gesztusaival Orbán Viktor pártjára, mert – a maga módján – Magyarország sikerét akarta, ami a Jobbiknak teljesen közömbös. Az apokalipszis lovasai (tudjuk a Doktor Faustusból) hidegek. A Jobbik jéghideg. Csurka István gonosz szíve azonban forró volt. Szláv asszimilánsként imádta a magyart. A Jobbik – s a Jobbik egész nemzedéke – nem szeret semmit. Csurka része a magyar történelemnek, a Jobbik kívül áll rajta, strukturális globálfasiszta. […]

    http://hvg.hu/itthon/20120204_csurka_tgm_nekrolog

    A következő gondolatmenethez alkalmazok néhány egyszerűsítést:

    1. Hogy mi a “magyar nép” egy olyan genetika összetételű lakosság esetében, amelynek legjobb (bár nem reprezentatív) információnk szerint 95%-a biztosan nem magyar eredetű (vö: A Magyarországi lakosok több mint 95%-a nem magyar eredetű, sem apai, sem anyai ágon), abba most nem megyek bele (vö. Máthé Áronnal folytatott beszélgetésünkkel). Most ideiglenesen úgy egyszerűsítem a dolgokat, hogy ami jó a Magyarországi természetes személy adófizetőknek, az jó a “magyar nép”-nek.

    2. Hogy az, hogy valakinek az indítékai között szerepel a magyar nép, mennyire jó, azzal nem foglalkozom. Most ideiglenesen úgy egyszerűsítem a dolgokat, hogy ha valakinek az indítékai között szerepel a magyar nép, az önmagában legalábbis nem árt.

    3. Hogy melyek valaki “valódi” (X) indítékai, amikor nyilvánosan azt állítja magáról, hogy Y a célja és ebből Z indíték vezethető le, azzal sem foglalkozom. Most ideiglenesen úgy egyszerűsítem a dolgokat, hogy ha valaki azt állítja magáról, hogy szerelmes, akkor szerelemből cselekszik (nem pedig a pénzéhség a valódi indítéka); és ha a Jobbik azt állítja magáról, hogy Y a célja, akkor az indítékait Y-ból kell felfedni, nem pedig abból, hogy valójában náci és fasiszta.

    4. Hogy mennyire jellemző egy pártra a 2 évvel ezelőtti választási programja, azzal sem foglalkozom. Most ideiglenesen úgy egyszerűsítem a dolgokat, hogy a Jobbik indítékai a választási programjából vezethetők le.

    5. Hogy mennyire jellemző egy párt választási programjára annak egy önkényesen kiragadott szakmai részlete, azzal nem foglalkozom. Most ideiglenesen úgy egyszerűsítem a dolgokat, hogy a Jobbik 2010-es válastási programjának egy önkényesen kiragadott szakmai részlete alapján vizsgálom meg, hogy Tamás Gáspár Miklósnak igaza van-e abban, hogy “a Jobbik indítékai között nem szerepel a magyar nép”.

    6. Hogy az indítékok mennyit számítanak a következményeknél, azzal nem foglalkozom. Egy olyan párt, amelynek az “indítékai között szerepel a magyar nép” minden további nélkül vezethet “a csonkítás, a verés, az elhallgattatás” következményeihez. Most ideiglenesen úgy egyszerűsítem a dolgokat, hogy ezt az csekélységet figyelmen kívül hagyom.

    Ezekkel az egyszerűsítésekkel vizsgálva a Jobbik 2010-es választási programjának az informatikára vonatkozó alábbi részeit

    III.1.4. A hatékony állami működés megteremtése

    III/6. Virtuális vívmányok

    V.2.3. (Szerzői jog)

    (és csak ezeket),
    arra a következtetésre jutottam, hogy Tamás Gáspár Miklós hazudik, amikor azt állítja, hogy

    “a Jobbik indítékai között nem szerepel a magyar nép”, és
    “a Jobbikat nem érdekli a magyar nép, csak a diadal”, és
    “A Jobbik – s a Jobbik egész nemzedéke – nem szeret semmit. Csurka része a magyar történelemnek, a Jobbik kívül áll rajta, strukturális globálfasiszta.”

    A társaság kétségkívül amatőr, azaz még a fenti 6pontos mozgástérben sem állja meg a helyét (rá is érvényes A műkedvelő atommérnök 7 pontja), DE az semmiképpen sem állítható róla, hogy “indítékai között nem szerepel a magyar nép”.

    Tovább megyek: szégyen, ismételve, nagybetűkkel: SZÉGYEN, hogy ilyen (az amatőrségük keretei között) a magyar nép érdekeit messzemenően figyelembe venni próbáló informatikai programot a parlamenti pártok közül a Jobbik és csak a Jobbik rakott össze.

    Lehet erre magyarázat, hogy a Jobbik az összes többinél behatóbb tapasztalatot szerzett az internet infrastruktúráján való szerveződésből (vö.: A radikális jobboldal webes hálózatai)?

    Csak részben.

    Van itt egy valóban “globálfasiszta” vonatkozás is.

    Nézzétek csak meg ezt a szösszenetet Marine Le Pen-től, a francia Nemzeti Front elnökétől! Kérdés: mi a baj ezzel?

    Válasz: az a bajom vele, hogy ha ízlésemből és a tágabb racionalitásból kiindulva szeretném is, hogy bajom legyen vele, önmagában nincs vele bajom. Kettőből általánosítva úgy néz ki, hogy a szélsőjobb e területen a saját népük és az internet szempontjából is értelmes politikát folytat.

    Most már csak 1 kérdés maradt:

    Mit kezdjünk ezzel a szituval?

    Vályi György Jávor Benedeket pipiskedéssel vádolta Gyurcsánnyal kapcsolatos álláspontja miatt:

    Igaza van Jávor Benedeknek. Azonban ezzel sem háborút, sem választást nem lehet nyerni. Ahhoz államférfiak kellenek. Amikor Hitler megtámadta a Szovjetuniót, Churchill, ádáz antikommunista létére, azt nyilatkozta: „Ha Hitler megtámadná a poklot, szerét ejteném, hogy kedvezően szóljak az ördögről.” Hamarosan megindult a brit tankok és ellátmány szállítása a Szovjetunióba…

    http://amexrap.org/fal/javor-benedek-valasz-gyurcsany-ferencnek/comment-page-1#comment-16567

    Itt van ez az ízlésünknek, érték- és célracionalitásunknak is vállalhatatlan Orbán (már akinek, pl. nekem). És itt van az ízlésünknek, érték- és célracionalitásunknak vállalhatatlan Jobbik (már akinek, pl. nekem), amelynek ugyanakkor vannak minden más parlamenti pártnál értelmesebb irányú program-töredékei, és amelyről gondolatmenete alapján Vályi György kedvezően szólna (Gyuri: miért nem?:)).

    Röviden: mit kezdjünk az ördöggel (és mit ne?), amikor Hitler támadásba lendül?

     
    • szferi 14:34 on 2012.02.09 Permalink | Log in to Reply

      A dolog ennél azért egyszerűbb talán. Abból a nem tirivális (mármint hétköznapi logikai értelemben) feltételezésből kiindulva miszerint attól még, hogy egy adott ügyben, jelen esetben ACTA egyetértek a kritikusokkal és a kritikusok között van a Jobbik is, abból nem következik, hogy minden kérdésben egyetértek a Jobbikkal, különös tekintettel az alap politikai irányelveire. De talán pont ez a fajta mindent vagy semmit típusú beidegződés, amit le kellene küzdeni. Tehát ügyek vannak és ügyek menti szövetségek az általános választásokon meg ki ki mértettesék meg a végigvitt ügyek sikeressége és az a magyar népet szolgáló mértéke szerint, barmit is jelentsen ez utobbi félmondat egy átlag választó fejében 🙂

      • admin 14:48 on 2012.02.09 Permalink | Log in to Reply

        Jól foglalom össze így: “a cél szentesíti a taktikai szövetségest”? Ez Jávornál sem Gyurcsányra sem a Jobbikra nem igaz, nálad viszont (ha igaz az interpretációm) bizonyos keretek között bárkire, azaz erre vonatkozóan Churchillista vagy, jól értem?

  • Mázsa Péter 23:49 on 2012.02.04 Permalink |
    Tags: , Gyurcsány, , , ,   

    Az LMP 2012-es stratégiai meghatározása 

    Jávor Benedek: Válasz Gyurcsány Ferencnek: https://www.facebook.com/notes/jávor-benedek/válasz-gyurcsány-ferencnek/322155004492638

     
    • admin 13:07 on 2012.02.07 Permalink | Log in to Reply

      George Valyi Igaza van Jávor Benedeknek. Azonban ezzel sem háborút, sem választást nem lehet nyerni. Ahhoz államférfiak kellenek. Amikor Hitler megtámadta a Szovjetuniót, Churchill, ádáz antikommunista létére, azt nyilatkozta: „Ha Hitler megtámadná a poklot, szerét ejteném, hogy kedvezően szóljak az ördögről.” Hamarosan megindult a brit tankok és ellátmány szállítása a Szovjetunióba…
      24 perce · Tetszik

  • Mázsa Péter 10:22 on 2012.02.01 Permalink |
    Tags: , , Gyurcsány, , ,   

    Gyurcsány elfelejtett hivatkozni 

    Gyurcsány:

    […] nyilvánvalóan ismeritek azokat a nyilvánosságra hozott hangfelvételeket, amelyek szerint a Fidesz-tüntetés szervezői (aktivistái?) kifejezetten „rá akarják húzni” a békés tüntetőket a rendbontókra […]

    https://www.facebook.com/notes/gyurcsány-ferenc/levél-jávor-benedeknek/338110256221443

    Öööö… én nem ismerem. Az ilyesmit éppúgy illik hivatkozni, mint a doktorikban az idézeteket.

    Tud ilyen “nyilvánosságra hozott hangfelvételekről” valaki?

    Kapcsolódó cikkek: http://amexrap.org/cimke/orban-gate

     
  • Mázsa Péter 22:17 on 2011.04.11 Permalink |
    Tags: , Gyurcsány, Milla,   

    Egyezkedni próbál egy százezres kormányellenes tüntetés érdekében a Magyar Demokratikus Charta élén Gyurcsány Ferenc az Egymillióan a magyar sajtószabadságért elnevezésű Facebook-csoporttal – értesült lapunk civil körökből. Forrásaink szerint maga a bukott kormányfő kereste meg a március 15-én a fővárosban több tízezres demonstrációt lebonyolító civil csoportot, ám a végleges megegyezés a két fél között még több, mint kérdéses. Az eredeti tervek szerint április 15-én az Alkotmány utcában lesz az Egymillióan a magyar sajtószabadságért Facebook-csoport által szervezett demonstráció „az egypárti alkotmány ellen”.

    http://www.magyarhirlap.hu/belfold/gyurcsany_a_civilek_korul_olalkodik.html

    Re:

    A Milla közleménye a Magyar Hírlapban és az ATV teletextjén megjelent hírekre, miszerint tárgyalnánk Gyurcsánnyal a közös fellépésről:
    Úgy nem jó ez, mint ahogy a lófasz nem furulya, majomsegg nem ibolya, se nem rózsabimbó.

    GyF nem keresett, ha keresett volna sem egyeztetnénk vele semmiről.

    Üdvözlettel:

    Milla. 🙂

    https://www.facebook.com/sajtoszabadsagert/posts/216516818365914

     
  • Mázsa Péter 16:15 on 2011.02.28 Permalink |
    Tags: Gyurcsány,   

    Kard által 

    Orbán áthelyeztette íróasztalát a parlament egyik helyiségéből (“miniszterelnöki dolgozószoba”) egy nagyobb helyiségbe (“Nádorfehérvári terem”).

    2006-ban kora nyarán, amikor először érkeztem a miniszterelnöki dolgozószobába, úgy néztem körbe, mint… hát, Gyurcsány kb úgy gondolhatta, hogy úgy néztem körbe, mint Alice Csodaországban.

    Pedig nem erről volt szó. Egyszerűen el nem tudtam képzelni, hogy hogyan lehet egy koporsóban dolgozni.

    A “falak” tetőtől talpig tölgyfából vannak faragva. Asztalnak tökéletes (nekem is van otthon egy 2x1m-es), de dolgozószobának???

    Pedig nem vagyok szívbajos, és épp a Kenesei nyaralónkból érkeztem, ahol a kedvenc szobámat nagyapám hajókajütként oldotta meg. De ez a miniszterelnöki dolgozó mégis egy kisebbfajta kulturális sokkot okozott.

    Biztos vagyok abban, hogy egy érzékenyebb feng shui szakértő igazi sokkot kapott volna a helyemben.

    Szóval meg tudom érteni Orbánt, h nem szívesen maradt volna ott. A Nádorfehérvári terem (ami ugyancsak távol áll az ízlésemtől, de legalább tagoltabb, festettebb) amúgy is a miniszterelnökök dolgozója volt nagyobb, de nem túl nagy találkozókhoz (a 2t csak egy titkársági szoba, kb. 5 m választja el egymástól), úgyhogy ha már úgyis beette a mindenkori kormányt a fene a parlament épületébe, akkor teljesen mindegy, hova rakatja le az asztalát.

    Persze nem sajnálom a pasit: akit populizmus szült, az populizmus által vész majd el:)

     
  • Mázsa Péter 14:45 on 2011.02.03 Permalink |
    Tags: , Gyurcsány, ,   

    Van benne rendszer, de őrültség, avagy hol tartottunk 2006-ban és hol tartunk 2011-ben? 

    Egyik Amexrap-tagunk ezt írta az ÉS-ben:

    Kiindulópontom a következő. A stabilizáció elengedhetetlen. De nem az a lényeg, mivel önmagában nem szünteti meg azt a tünetet, hogy a magyar állam, gazdaság és társadalom hármasának együttműködése rendszeresen hiányjellegű jelenségekhez vezet. A láz alkalmas lenyomása, a (rövid távon szükségképpen inkább bevételnövelő, középtávon azonban lehetőleg minél inkább kiadáscsökkentésbe fordított) megszorítások mellett az igazi terápiát, az állam, a gazdaság és a társadalom működési kereteinek a változtatását (“re-formját”) is végig kell vinni, amely a szereplők ösztönzőinek és így magatartásának a kívánatos változásához vezet. Sőt, hosszabb távon a stabilizáció csak akkor lehet sikeres, ha nem jelent kitérőt a reformok általános sodrából. Röviden: nem a stabilizáció érdekében kell reformálni, hanem a reformok érdekében kell stabilizálni.

    Meggyőződésem, hogy a miniszterelnök jövőbeli politikai jelentősége a következő egy évben egyetlen általa befolyásolható változótól függ: hogy sikerül-e végül olyan világos, összefüggő jövőképeken alapuló, az egyéni és csoportérdekek legteljesebb tudatában összerakott, összecsiszolt reformokat elindítania, amelyeket párttársai, koalíciós partnerei, potenciális és tényleges választói, és különböző más stratégiai partnerei kristálytisztán meg tudnak különböztetni az őket is sújtó, pusztán bevételnövelési vagy kiadáscsökkentési célú megszorításoktól. http://www.es.hu/index.php?view=doc;14841

    Ez volt 2006 októberében.

    Gyurcsánynak nyilván nem jött össze.

    Orbán, pontosan 4 évvel később, tavaly okt23-án, feltétlen bizalmat kért tőlünk:

    Akik kételkednek, akarva-akaratlanul a múlt védelmezőivé válnak. Nem engedhetünk a kétségnek, mert akkor veszítünk. http://deutsch.fidesz-eu.hu/hu/cikk/213/

    És akkor (várhatóan) mivel áll majd elő negyed évvel később, 2011 februárjában?? (mármint a [magánnyugdíj-]tulajdonunk lenyúlásán + a külföldi tulajdonú adófizetők, és rajtuk kereszül fogyasztóik eddigi megsarcolásán túl):

    a csomag egyharmada bevételnövelésből, kétharmada kiadáscsökkentésből fog állni http://velemenyvezer.blog.hu/2011/02/03/orban_es_a_nagy_terv_ezert_kar_volt

    Hát, ez így még a német-francia alkotmányos adósságkorlát-javaslathoz való csatlakozás esetén is kevés.

    Lássuk csak, mi történik?

    Orbán úgy csökkent adót, hogy ennek érdekében lebontja a jogállamot és az alkotmányos demokratikus köztársaságot (ami még szűken üzleti szempontból sem valószínű, h jó lenne: http://amexrap.org/fal/megeri-a-penzet ).

    Mivel ez persze nem elég, egyrészt baltát ragad (és kiadásokat farigcsál), másrészt a zsebünkben kotorászik (direkt módon is adót szed be tőlünk, nem csak a megsarcolt vállalatokon keresztül).

    Sajnos azonban nem látja, mi a valódi feladata. Pontosabban: egyelőre semmi sem utal arra, hogy egyáltalán észlelné, amit én látok a mindenkori miniszterelnök feladataként (lásd a fent idézett cikket), és valamiképpen (sztem pl. így) legalábbis készülne erre.

    Nem kétlem: amit Orbán csinál, abban van rendszer. Ez a rendszer egyrészt nem tetszik, másrészt azt gondolom róla, hogy kiötlője kb. annyira látja át a gazdaság, mint az internet működését.

    Nem az a(z egyetlen) baj, hogy a pasi a politikára optimalizál, hanem hogy úgy mozog végtelen önbizalommal a játéktéren, hogy azt több területen csak bizonytalanul érzékeli.

    És erről még csak fogalma sincs.

    A gazdaságban pl. tüneti kezelést végez, pontos diagnózisok és okos terápiák helyett.

    A tüneti kezeléstől még nem biztos, hogy meghal a beteg (elvégre a lázat tényleg csökkenteni kell: az is könnyen végzetessé válhat), de ettől a gyulladás még fennáll, a láz újra és újra előtör, és a beteget egy kósza szellő nyugodtan elviheti. A passzátszelet pedig (szerencsére) nem ő fújja.

    Egy tavalyi mondatával kapcsolatban viszont tökéletesen egyetértünk egymással:

    Egy évünk van arra, hogy felvegyük a tempót, hogy megteremtsük a sikeres magyar élet alapjait. http://deutsch.fidesz-eu.hu/hu/cikk/213/

    Tényleg. Neki is egy éve volt a bizonyításra.

    Ebből az egy évből negyed év már el is telt.

     
    • admin 11:47 on 2011.02.04 Permalink | Log in to Reply

      Olli Rehn Úrnak
      Gazdasági ügyekért és monetáris politikáért felelős biztos
      Európai Bizottság
      1049 Brüsszel
      Belgium

      Budapest, 2011. február 1.

      Tisztelt Biztos Úr,

      Köszönöm 2011. január 14. napján kelt levelét, amelyben megosztja velünk értékelését
      Magyarország jelenlegi helyzetéről a túlzott hiány eljárásban.

      Üdvözlöm a Bizottság következtetését, amely szerint 2011-ben az államháztartás hiánya
      kevesebb lehet 3%-nál, sőt, az egyenleg többletbe is fordulhat, amely így az eljárás
      megindítása óta első ízben megfelel a Szerződésben előírt referencia értéknek.

      Amint azt már a korábbi, 2011. január 13. napján kelt levelemben jeleztem, Magyarország
      jelenleg széleskörű strukturális reformprogramot hajt végre. Az új Növekedési és Stabilitási
      Program alapját hosszú távú, főként a kiadási oldalt érintő intézkedések képezik, tartósan
      javítva a költségvetés egyenlegét. Ezen intézkedések eredménye már 2011-ben érezhető lesz,
      ugyanakkor a program teljes hatása 2012 és 2013 során bontakozik ki. Következésképpen
      konkrét, tartós intézkedések fogják biztosítani, hogy a konvergencia programban vállalt
      fiskális célszámok teljesülnek. Mindez a GDP-arányos államadósság jelentős csökkenését
      eredményezi, ami a következő években 70% alá fog süllyedni.

      A 2010 második felében, és a 2011. év kezdete óta hozott fontos, a munkahelyteremtést
      támogató és a munka adóterhét csökkentő intézkedéseken túl az új program szerkezete
      biztosítani fogja, hogy a fiskális konszolidáció eredményei fenntarthatók lesznek
      hatékonyságát. Mindemellett a magyar gazdaságpolitika homlokterében továbbra is a
      foglalkoztatottság növelése és a versenyképesség javítása áll. E növekedésbarát intézkedések
      első eredményei már tükröződnek a legfrissebb foglalkoztatottsági adatokban, ami arra mutat,
      hogy célunk, 2014-ig 300.000 új munkahely teremtése, elérhető.

      A strukturális intézkedések februárban kerülnek kihirdetésre, megerősítve a kormány
      elkötelezettségét a fenntartható államháztartás mellett. A fenti témákat örömmel megvitatnám
      Önnel az ECOFIN februári ülésének peremén.

      Üdvözlettel,

      Matolcsy György

      http://www.kormany.hu./download/2/79/10000/Lev%C3%A9l%20Olli%20Rehn_EDP%20v%C3%A1lasz_2011feb1_HU.pdf

      In English: http://www.kormany.hu./download/e/69/10000/SKMBT_C20311020214520.pdf

  • Mázsa Péter 10:31 on 2010.12.08 Permalink |
    Tags: , Gyurcsány, , , ,   

    Orbán hiánya 

    Ja, el is felejtettem: ígéretemhez híven aznap éjjel ismét lefényképeztem az orosz követségi tacepaót. Íme:

    Az előbb hajtottam el a követség előtt: a helyzet azóta sem változott. Orbán tehát valóban kudarcot vallott Putyinnál, ráadásul igencsak kínosat – legalábbis egyelőre. Ezen a szitun az sem javít, hogy megítélésem szerint annakidején – jópofizás és kölcsönös hátvakarás ide vagy oda – Gyurcsány sem járt másképp az oroszokkal.

    Szóval az érett gyümölcs (narancs???) továbbra is a fán tartózkodik.

    Vki már leszedhetné onnan.

     
c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel
Get Adobe Flash player