Tagged: Köztársaság Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • Mázsa Péter 16:26 on 2013.03.07 Permalink |
    Tags: , , , Köztársaság,   

    Köztársaságpárti tüntetés: Nácik vagy Fideszesek elkezdték bevédeni a székházat (videó) 

    (Ez volt 10 perce)

     
  • Mázsa Péter 12:34 on 2013.03.07 Permalink |
    Tags: , , , Köztársaság,   

    Közlemény+Képek: Fidesz alkotmányos játék elleni tüntetés (most készültek) 

    A Fidesz-székház foglalók közleménye:

    Ma reggel 10 óra után néhány perccel mintegy száz, a negyedik alaptörvény-módosítás ellen tiltakozó állampolgár elfoglalta a Fidesz székházat és békés ülősztrájkba kezdett.

    Közleményük:

    Valódi alkotmányt Magyarországnak!

    A Fidesz-KDNP elnyomó rendszert épít. A rezsim három éves rombolása után ma Magyarországon az alkotmányosság, a jogállamiság és a társadalmi szolidaritás legalapvetőbb követelményei sem érvényesülnek. A kormánnyal szembeni ellenállásunk immár lelkiismereti kérdés. Ezért élünk a polgári engedetlenség eszközével. Kezdeményezésünk erőszakmentes, pártoktól független, és minden demokratikus érzelmű honfitársunk szolidaritására számítunk.

    Tiltakozunk a Magyar Köztársaság alkotmányos rendszerének szétverése ellen!

    Tiltakozunk az ellen, hogy a Fidesz-KDNP képviselői az Alkotmánybíróság által már alkotmányellenesnek ítélt rendelkezéseket írnak az “Alaptörvénybe”!

    Tiltakozunk az egyetemek gazdasági autonómiájának felszámolása, és a hallgatók röghöz kötése ellen!

    Tiltakozunk a hajléktalan emberek hatósági üldözése ellen!

    Tiltakozunk a gyermektelen, az élettársként élő és az azonos nemű párok család fogalmából való kirekesztése ellen!

    Tiltakozunk a szólásszabadság korlátozása ellen!

    Tiltakozunk a független igazságszolgáltatás további korlátozása ellen!

    Tiltakozunk az egyházak közötti diszkrimináció ellen!

    Tiltakozunk a szabad választások korlátozása ellen!

    Tiltakozunk az Alkotmánybíróság jogköreinek szűkítése és 22 év alkotmánybírósági döntéseinek érvénytelenítése ellen!

    Innen, a Fidesz székházból-ból üzenjük minden honfitársunknak:

    Nem legitim kormány az, amely felhatalmazásával visszaélve a hatalom kizárólagos birtoklására törekszik!

    Az egyoldalúan megalkotott „Alaptörvény” nem legitim alkotmánya Magyarországnak, mivel nem az alkotmányosság és az emberi jogok védelmét, hanem a Fidesz-KDNP hatalmi érdekeit, a jogfosztást és a diszkriminációt szolgálja!

    A Fidesz-KDNP képviselőitől követeljük, hogy vonják vissza az „Alaptörvény Negyedik módosításáról” szóló előterjesztésüket. Magyarország új Alkotmányát széleskörű társadalmi részvétellel kell megalkotni, és népszavazással megerősíteni.

    Ki kell állnunk a jogainkért, ki kell állnunk egymásért: szerveződnünk, tüntetnünk, sztrájkolnunk kell.

    Éljen a köztársaság!

    https://www.facebook.com/azalkotmanynemjatek

     
  • Mázsa Péter 12:19 on 2013.03.07 Permalink |
    Tags: , , , Köztársaság,   

    Fidesz székház: “Az alkotmány nem játék nem nem nem!” – Mégis hangos a tüntetés az alkotmánymódosítgatás ellen! 

    Tart a tüntetés, a videó negyed órája készült.

     
  • Mázsa Péter 09:48 on 2013.03.07 Permalink |
    Tags: , Köztársaság, ,   

    Inkább lopjuk el! 

    Reggel véletlenül összefutottam egy barátommal, és szóba került az ismert és népszerű, Prágai eredetű szoborterv Orbán Soproni lovasszobrához: http://amexrap.org/fal/szoborterv-orban-viktor-soproni-lovasszobrahoz

    — Indítsunk gyűjtést a szoborra! — javasoltam.

    Csak legyintett:

    — Inkább lopjuk el az eredetit!

    Ebben maradtunk.

     
  • Mázsa Péter 13:56 on 2013.03.06 Permalink |
    Tags: , , , Köztársaság, ,   

    Szoborterv Orbán Viktor Soproni lovasszobrához 

    (vö.: http://www.kozterkep.hu/~/3049 )
    (via Keszthelyi András)

     
    • admin 16:51 on 2013.03.06 Permalink | Log in to Reply

      János Sándor Hoppá ! Te tudhatól valamit !!!
      about an hour ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 17:24 on 2013.02.05 Permalink |
    Tags: , , Köztársaság,   

    How Dictators Come to Power in a Democracy 

    […] Lessons for us today:

    • Bad economic policies and foreign policies can cause crises that have dangerous political consequences.
    • Politicians commonly demand arbitrary power to deal with a national emergency and restore order, even though underlying problems are commonly caused by bad government policies.
    • In hard times, many people are often willing to go along with and support terrible things that would be unthinkable in good times.
    • Those who dismiss the possibility of a dictatorial regime in America need to consider possible developments that could make our circumstances worse and politically more volatile than they are now — like runaway government spending, soaring taxes, more wars, inflation and economic collapse.
    • Aspiring dictators sometimes give away their intentions by their evident desire to destroy opponents.
    • There’s no reliable way to prevent bad or incompetent people from gaining power.
    • A political system with a separation of powers and checks & balances — like the U.S. Constitution — does make it more difficult for one branch of government to dominate the others.
    • Ultimately, liberty can be protected only if people care enough to fight for it, because everywhere governments push for more power, and they never give it up willingly.

    http://www.forbes.com/sites/jimpowell/2013/02/05/how-dictators-come-to-power-in-a-democracy/print/

     
  • Mázsa Péter 10:24 on 2012.12.18 Permalink |
    Tags: , , , Köztársaság, , Sztrájk,   

    A diákok nem több pénzt, hanem működő országot, és ezen belül működő oktatást akarnak maguknak 

    Ez itt eltér a hagyományos “több pénzt nekem” megközelítéstől. Ahhoz gyűjt ötleteket, milyen jövőképből megközelítve lehet értelmes országot és ezen belül oktatást kialakítani. Tehát hogy mit jelenthet a “1. Követeljük a köz- és felsőoktatás átfogó reformját!” követelésük:

    Szimpatikus hozzáállás. Amellett, h közgazdaságtani szempontból értelmes, politikailag is az. Védi őket a korrupciótól: Orbán több pénzt tudhat adni, működő országot biztosan nem.

    + átveszik kevésbé potens szüleiktől a kezdeményezést az ország ügyeiben:

     
  • Mázsa Péter 18:26 on 2012.12.04 Permalink |
    Tags: , , , , Köztársaság, ,   

    Miért van az, hogy Vona Gábornak a kormány – tudomásom szerint egyedüli – zsidó származású tagja válaszol? Hát akkor most csak a zsidók problémája az antiszemitizmus, vagy a demokratikus közösség problémája? Ugyanez dettó, a másik oldalon. Korábban Suchmann, most rendre Steiner. Miért? Miért nem valaki más?

    Eörsi Mátyás
     
    • admin 19:04 on 2012.12.04 Permalink | Log in to Reply

      Anon Bárcsak a választási rendszer körül lenne ekkora polémia. Hogy is volt azzal a céggel, amely a számítástechnikát biztosította? Jó kis elterelés.
      21 minutes ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 15:34 on 2012.11.06 Permalink |
    Tags: , , , , Köztársaság, ,   

    Ez sem Orbán:) 

    we […] need to tackle the causes of poverty, not just its symptoms. And that means a radical new approach to supporting what I call “the golden thread” of conditions that enable open economies and open societies to thrive: the rule of law, the absence of conflict and corruption, and the presence of property rights and strong institutions. It is only when people can get a job and a voice that they can take control of their own destiny and a build a future free from poverty. […]

    Eradicating poverty requires the growth that is fueled by open economies, and open economies are themselves best ensured by open societies: rights for women and minorities, a free media, integrity in government, and the freedom to participate in society and have a say over how your country is run. […]

    David Cameron, Prime Minister of the United Kingdom http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204712904578090571423009066.html

    Photo: http://en.wikipedia.org/wiki/File:DavidCameronHomeOffice.jpg

     
  • Mázsa Péter 19:14 on 2012.11.05 Permalink |
    Tags: , , , Köztársaság,   

    Annyit tudok önnek mondani, hogy a pontos fogalmazásnak előnye van. A nyolcvanas években én nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát.

    Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, 2012
     
  • Mázsa Péter 14:21 on 2012.10.25 Permalink |
    Tags: , Köztársaság,   

    A politikai fordulat ma már nem elegendő. Globális program kell, Orbán Viktor világképével versenyképes vízió. Látni kell, hogy Orbán lefedi a jobboldalt, vannak válaszai a múlt, a jelen és a jövő kérdéseire. Nem szabad őt alábecsülni. Hasonlóan globális világképet kell vele szemben felállítani, nemcsak azért, hogy választást nyerjen az ellenzék, hanem azért is, mert e nélkül a következő kurzus nem lesz hosszú életű. Nem elegendő a régi recept, nem elég a stabilizációs program és a restrikció.

    Demszky Gábor
     
    • admin 14:43 on 2012.10.25 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán te kérted…
      http://youtu.be/CUqzSl2amnA
      6 minutes ago · Like · 1

      Mázsa Péter :)))
      A few seconds ago · Like

      • admin 14:46 on 2012.10.25 Permalink | Log in to Reply

        Hajnal Zoltán hallgasd végig, egy kicsit se fogsz aztán mosolyogni.
        about a minute ago · Like

        Mázsa Péter asap: kiraktam megnézésre. Még nincs leírva?
        A few seconds ago · Like

        • admin 14:50 on 2012.10.25 Permalink | Log in to Reply

          Hajnal Zoltán Krisztina papírról olvasta, tehát valahol le van 🙂
          Hogy mennyire önellentmondásos, nem bírja mosoly nélkül, de a népét ez egy percig sem sem izgatja.
          2 minutes ago · Like

        • admin 21:45 on 2012.10.25 Permalink | Log in to Reply

          Mázsa Péter Na meghallgattam. De hát pont ezt hallgatjuk Orbántól is, nem? Milyen új elem van benne hozzá képest?
          4 hours ago · Like

          Hajnal Zoltán Pl.:
          Szerencsés véletlen folytán épp nála volt… arcához szorította …
          Küzdjetek ti is …

          Ez btk-t súrol nálam. Te már immunis vagy ilyenre?
          EU parlamenti payrollon van a néni. Ébresztõ!
          4 hours ago via mobile · Like

          Mázsa Péter Nem tudom… ez itt biztosan uszítás http://amexrap.org/fal/muranyi-levente-orszaggyulesi-kepviselo-nincs-szebb-dolog-vilagon-mint-kommunistat-loni csak Pintér meg Lázár töketlenek. Idéznéd, hol gondolod? Így kell idézni pl. az 1perc 23 mp-et: http://youtu.be/CUqzSl2amnA?t=1m23s

          Hajnal Zoltán ha kényszerítesz… parancsolj:

          5:09- “rendőrök hada a nemzeti emléktárgy-árusok ellen”
          http://youtu.be/CUqzSl2amnA?hd=1&t=5m9s

          13:22- “vannak példaképeink” …
          13:49- “akik bohócot csináltak a hatalomból”
          http://youtu.be/CUqzSl2amnA?hd=1&t=13m22s

          14:40-15:33 és a TOP, a bátor ellenállás… “udvariasan”:
          http://youtu.be/CUqzSl2amnA?hd=1&t=14m40s

          16:02: legyél te a következő
          http://youtu.be/CUqzSl2amnA?hd=1&t=16m2s
          3 hours ago · Unlike · 1

          Mázsa Péter Asszem az első kettő meg a negyedik nálam beleférne a törvényes keretek közé, ha bíró lennék. A harmadik, a cigánybűnözős lehet, h méltó a tesztelésre. Murányi Levente viszont tuti bebukná a pert, ha a Fidesz ki akarná adni.
          4 minutes ago · Like

  • Mázsa Péter 01:42 on 2012.10.24 Permalink |
    Tags: , , , , Köztársaság, , ,   

    Bajnai-MSZP násztánc előtt: produktív lesz vagy impotens? 

    Bajnai legalábbis katalizátornak tökéletes.

    Tegnaptól ugyanis az a fő kérdés, hogy az MSZP (akinél most a labda van) meg Bajnai násztánca végül vezet-e majd arra, amire külön-külön sohasem jut(ná)nak:

    képesek és hajlandóak-e kezdeményezni az “új kormány”, “új rezsim”, “új korszak”, új stb. mellett

    Ha igen, akkor megyek választani, mindenekelőtt az új köztársaságra, egyben szerencsétlen Orbán ellen.

    Ha nem (és ez Bajnai önálló stratégiája, nemzeti közepestül, új korszakostul), akkor – a 2006-os Orbán végveszély és a 2010-es Orbán végveszély után – szerintem a 2014-es Orbán végveszély esetében sem megyek választani (úgyis sokan mentek majd helyettem:).

    Hátha egyszer rájönnek a politikusaink, h adott esetben én is választó lehetnék:

    A pártokból jelenleg sugárzó “Itt a víziónk, a többiről erősen gondolkodunk, majd választások után meglátjátok, hogyan tesszük működővé az államot” üzenet számomra azonban teljességgel elégtelen ahhoz, hogy áprilisban elvigyen szavazni. Nem szavazok olyan miniszterelnök-jelöltre, aki az állam szerepének fenti értelemben vett átalakításáról – politikai vagy más okokból – nem rendelkezik üzenettel, mégpedig hiteles, de pártja választási esélyeit “intellektualizálással” nem veszélyeztető üzenettel: egy, a fenti igénnyel fellépő eljárással, amelyről belátható, hogy e témában középtávon érdemi kormányzati üzenetekhez vezet majd.

    Tisztelt miniszterelnök-jelöltek! Elképzelhető, hogy önök közül valaki e nélkül is megnyerheti a választásokat. Szerintem azonban a választóknak egy kicsi, de önmagában is fontos, ráadásul igencsak véleményformáló része kizárólag arra teszi a keresztet, akiről elhiszi, hogy idővel képes és hajlandó lesz egy fenntartható módon működő országot maga után hagyni. Az önök megítélésére bízom, hogy ez ügyben egyedi eset vagyok-e, vagy egy elterjedtebb választói gondolkodás képviselője, akik közé esetleg önök is sorolják magukat. ( http://mazsa.com/kire-szavazok , 2006. február )

    Bajnai küldetése és stratégiája köszönőviszonyban sincsenek egymással. A Bajnai-stratégiával ugyan elképzelhető, hogy választást lehet nyerni, de hogy azután mi változna az “elmúlt nyolc évhez” képest (azon kívül, hogy az alaptörvény jövőbeli módosítgatásai után esetleg várat kezdenénk építeni homokra), az számomra homály.

    Úgy néz ki, valahol végtelen hurokba kerültünk:


    [Video: http://lalalalalalalalalalalalalalalalalala.com ]

     
    • admin 13:00 on 2012.10.27 Permalink | Log in to Reply

      Nagy Ferenc
      Wednesday at 16:40 ·
      hát gyerekek, fasza időutazás volt ez az okt. 23-i millás polgári teadélután:
      volt benne csipetnyi oktobrista polgári arisztokrata utánérzés – hála Ungvárynak;
      volt a kolaíciós idők kereszténydemokrata templomi szeretetmisztériumából – hála Balaványnak;
      izelítőt kaphattunk Petőfi 1919-re upgrade-elt forradalmi lírájából – hála TGM-nek;
      Aztán jöttek a profi civilek és szépen minden legót a helyükre raktak:
      Kónya kiállt a 2006-os rendőrterror rendőráldozataiért;
      Juhász bejelentette a Hazafias Népfront újraalakulását Kónyával és Bajnaival,
      aztán a szigorúan magánember Bajnai egy varázsütésre immár a koalíció vezéreként bejelentette a politikai CENTRUMot, azaz a három civil papi rend kultuszközösségét. Két rövidke mondata volt az elmúltnyócév neolib kormányzásáról is – ennyi volt az ún. felelősségvállalás – mely után őexcellenciája sokadik Minotaurosz ovidiuszi metamorfózisa során levedlé szutykos bikadíszét, immé Szent Unikornissá lőn.
      Aztán a misztériumjáték végén Juhász Péter kegyesen a nép tudtára adta, hogy az új magyar Olümposz várja a hívek csatlakozását a nemzeti oltárhoz, kik a szent szabadság jegyében egyetértési joggal lesznek felvértezvek az istenek és félistenek frigyének csodálatára. A násztánc bonyolult lépéskombinációiról meg majd idejében tájékoztatót küldenek minden öntudatos szabad magyarnak, elsősorban az előző istenek balettmozdulataiban és színpadi baleseteiben csaklódottaknak.
      Zöld kandeláberemre, köszönjük, szép vót!
      Like ·

      Péter Juhász “Bajnai egy varázsütésre immár a koalíció vezéreként bejelentette”
      ezt hol mondta bárki?
      nem figyeltél. kár.

      gyönyörűen írsz. kár, hogy marhaságot. 🙂
      Wednesday at 16:59 · Like · 1

      Nagy Ferenc .
      figyeltem végig
      kár tagadni az evidenciákat, Péter
      meg volt mégis a nagy bejelentés: koalíció Bajnaival és Kónyáékkal
      Wednesday at 17:02 · Edited · Like · 5

      Péter Juhász pont olyan vagy, mint egy politikus.
      az együttműködés neked nem jelethet mást, mint vezérválasztást?
      Wednesday at 17:05 · Like · 1

      Peter Murath “Nem új pártot alapítunk tehát, hanem összefogást, ahová szövetségbe hívunk mindenkit, akikkel a céljaink összekötnek. Akikkel a korszakváltás elvében, erkölcsében, programjában közös nevezőre tudunk jutni.
      Akikkel meg tudunk egyezni a jogállam, haza és haladás, szolidaritás és Európa dolgában.
      És ha ebben megegyeztünk, akkor erre alapozva közösen kidolgozzuk a talpra álláshoz és gyarapodáshoz szükséges konkrét programot – a jó kormányzás programját.
      A Milla, a Szolidaritás és a Haza és Haladás egy ilyen, befogadó és nyitott mozgalom elindításáról döntött.
      Wednesday at 17:08 · Like

      Peter Somogyi nem vezért, jelöltet, képviselőt
      Wednesday at 17:08 · Like

      István Zöld Osztom az érzéseid, Feri, de ez most nem a maximalista elvárások pillanata.
      Wednesday at 17:15 · Like

      Peter Somogyi feri, te kis maximalista. mindig az ilyenekkel van baj
      Wednesday at 17:16 · Like · 2

      Peter Murath meg a vétkesekköztcinkosakinémákkal is, nekik NINCS BOCSÁNAT!!!! (hiába hát a bánat?)
      “Mondjátok el nekik: ha nem tesznek meg minden tőlük elvárhatót az összefogásért, akkor az országrontó rezsim hatalmát védik. Ha szóval nem, hát tettel. Ha tettel nem, akkor mulasztással. És azért nincs bocsánat!”
      Wednesday at 17:18 · Like

      Dési Tamás A Fidesszel szemben álló politikai erőknek volt 2,5 évük, hogy kitermeljenek magukból egy miniszterelnök jelöltet, aki Orbán kihívója lehet 2014-ben. Ha Bajnait dobta ki a gép, akkor őt dobta ki a gép… Bár szerintem még nem egészen eldőlt, hogy ő lesz a min.e. jelölt.
      (a Jobbik 1×1 bonyolultságú vádja, hogy az egész kóceráj a judeobolsevikok trójai falova, különböző színekben és formában)
      Wednesday at 17:28 · Edited · Like

      Nagy Ferenc .
      hamut szórok ősz fejemre
      Wednesday at 17:40 · Like · 2

      Nagy Ferenc .
      Peter Murath:
      “kíváncsi vagyok, hogy a kis tetű agyon akar-e lövetni vagy csak a vagyonelkobzás híve, ha nem vagyok millás?
      ‘Mondjátok el nekik: ha nem tesznek meg minden tőlük elvárhatót az összefogásért, akkor az országrontó rezsim hatalmát védik. Ha szóval nem, hát tettel. Ha tettel nem, akkor mulasztással. És azért nincs bocsánat!'”
      Wednesday at 17:59 · Like

      D’Elia Viktor Vagyonelkobzásra jó vagyok, mert semmilyen vagyonom nincs. A haláltól nem félek, sőt. Szóval az agyonlövetéssel csak jót tennének nekem. Úgyhogy részemről nem Bajnaira. :))))))
      Wednesday at 18:32 · Like · 4

      Zsolt Bagi Elmondom, én hogy látom. Bajnaitól ez egy jó beszéd volt. Miért kellene a ruháját tépnie az elmultnyolcév miatt, azzal semmit nem tenne helyre. Nem az a lényeg, hanem hogy a gazdasági programja nem neoliberális. Közgazdasági értelemben legalábbis nem az. Politikai programja centralista, mert szükség van egy olyan gyűjtőpártra, ami fel tudja venni azokat az embereket akik senkire nem akarnak jelenleg szavazni. Csak így lehet kétharmadot elérni. Viszont minden politikai üzenete tartható volt, tisztességes volt. Miért vársz pont Bajnaitól radikális politikát? Senki nem tőle várja. Így legalább az LMP-4k! kénytelen lesz balra tolódni és végre belátni, hogy tök felesleges mindenkinek tetsző politikát csinálni, csinálhatják a sajátjukat. Bajnaira kva nagy szükség van és ilyen politikai szöveg meg régen nem keletkezett Magyarországon, főleg nem egy miniszterelnök-jelölt szájából. Lehet, hogy most nem beszélt a mélyszegénységről, de a gazdasági programjában igen. Nem az a lényeg, hogy már akkor megbuktasd, amikor még nem csinált semmit. TGM az első Gyurcsány-kormány első három hónapja után azt írta, hogy ez nem jól kezdődik, mert nem átlátható a döntéshozatali mechanizmus. Nekünk, akik radikális társadalmi kontrollban gondolkodunk, azt kell elérni, hogy ez ne váljon lehetővé. Mi dolgod neked egy választási szövetséggel? Milyen választást akarsz megnyerni? Nekünk más eszközök kellenek, a választás tök külön dolog. Minden nyertes pártot éppúgy szemmel kell tartani. Egyszerűen szólva: ha a Fidesz nyer, tudjuk mi lesz. ha az MSZP nyer, akkor a jelek szerint ugyanaz lesz mint 2010-ig volt: zsebszerződés az MSZP és a Fidesz között. Ha Bajnai nyer, akkor vagy betartja a választási programját és akkor jobb lesz itt élni (ezt most itt nem fejtem ki, de szerintem így van), vagy neked lesz igazad és nem tartja be, akkor ugyanaz van, mint a fentebbi két esetben. Szerintem ez egyértelmű választás, bár megvárom, hogy az LMP meg tudja-e emberelni magát ennek hatására.
      Wednesday at 18:52 · Like · 5

      Nagy Erzsébet Hihihi, ez pontos volt.
      Wednesday at 19:28 · Like

      Nagy Ferenc .
      legszebb orwelli millanyelvi fordulatok egyike:
      “mi lélekben 15millióan”
      Wednesday at 19:32 · Edited · Like · 5

      Peter Somogyi 😀
      Wednesday at 19:34 · Like

      Seregély Ágnes Jájj, pedig hogy letámadtak a “se orbánt se bajnait” táblámmal. De akkor lehet, hogy tévedtem.
      Wednesday at 20:04 via mobile · Like · 2

      Nagy Ferenc .
      kokain vagy amfetamin
      választanod kell! nincs harmadik út
      Wednesday at 20:05 · Like · 1

      Mázsa Péter Az alapvető probléma Bajnaival az, h az “új kormány”, “új rezsim”, “új korszak”, új stb. fordulatokon túl tuti nem akar egy új, a rendszerváltó alkotmánynál és a fülkeforradalmi alaptörvénynél szélesebb körben és jobban összerakott köztársaságot is (vö.: http://amexrap.org/fal/9-ev-alatt-hal-meg-az-uj-alkotmany-a-nemzetkozi-tapasztalatok-szerint ), amely egyben lehetővé tenné (ugye nem a jelenlegi alaptörvényre szeretnétek alapozni pl. az új nyugdíjrendszereteket???) és kikényszerítené a profi munkát is. Bajnai (pontosabban: Tordai-Szigetvári) stratégiája (nemzeti közepestül, új korszakostul, apróbb alaptörvény-módosítgatásostul) és küldetése köszönőviszonyban sincsenek egymással. A Bajnai-stratégiával ugyan elképzelhető, hogy választást lehet nyerni, de hogy azután mi változna az “elmúlt nyolc évhez” képest (azon kívül, hogy az alaptörvény jövőbeli módosítgatásai után esetleg várat kezdenénk építeni homokra), az számomra homály. Ami Juhászékkal a baj, hogy ez számukra nem missziókritikus probléma (pedig korábban voltak értelmes felvetéseik, pl. “Az EKINT elemzéséből kétségtelenül új alkotmány elfogadásának szükségessége következik. Milyen eljárásban lenne biztosítható az új alkotmány legitimitása?”): vagy nem látják át a szitut, vagy reménytelennek ítélik a megoldást. Pedig…:))
      Wednesday at 20:40 · Like · 3

      Nagy Ferenc
      na elszállt egy hosszú bejegyzésem: a hübrisz visszavág

      Szóval, Zsolt, hálás vagyok neked, mert megírtad pozitív előjellel ugyanazt, amit én szatirikusan, s lám Péter Juhász azt képes volt egy lájk erejéig díjazni. Érdekes, pedig te abban miniszterelnökjelöltként írtál Bajnairól, nálam meg mintha az lett volna a hányavetin jelzett percepcionális gond, hogy vezérként aposztrofálom a gentlemant. Oh, minő malőr.
      Nekem semmi bajom Bajnaival, meg a Millával, tkp. én vagyok a hülye, hogy aggódom értük és kritikusan értük haragszom.
      Talán meglepő, pedig nem az, ugyanis Bajnai teljesen oké: politizáljon, alapítson pártot, ill. használja a meglévő DK-MSZP platformokat, ahol elfogadottsága teljes. Miért használja a civil mezőt? Miért kell megint hadrendbe állítani és lerombolni egy szabadelvű mozgalmat (hiába tagadják, nem tudnak nem azok lenni)?
      Mert ezzel az egésszel semmi nem oldódott meg:
      1. megmarad a két pólusú fogolydilemma, amely úgy működik, hogy minden elvi szempontot feladva, egyre magasabbra szabott arcpírszintes kompromisszumok árán együtt kell működni, mert különben az ellenség malmára hajtódik a víz, addig-addig, míg egyszer csak valóban, mert már képtelenség fenntartani a kettős beszédet
      2. nincsenek viták, nincsenek felelősök, nincsenek célok,
      hanem lapos tézisek, pár mondatos kodifikációs katekizmusok az alkotmánybírákról, meg a sajtóról, de szinte alig esik szó másról. Fáradt vagyok már ezeket felsorolni, úgy hogy mindenki fantáziájára bízom. Egyik vesszőparipám: a nagy francia forradalom a panaszlevelekkel („cahiers de doléance”) kezdődött, mert akkor a társadalmi valóság kis szekvenciái kerültek napvilágra. Ma 4 millió ember kilátástalan nyomorának napi valósága alig tud az együttérzésen túl reprezentálódni. Az együttérzés olyasmi, mint a koldusnak vetett fitying – ez nem baloldaliság, ez nem társadalmi tudatosság,erre képes bárki.
      3. Bajnaival nem az fő gond – igazad van – hogy neolib (amúgy őszintén szólva nem értem, miért ne lenne az), mert csak válságkezelő technokrata végrehajtó volt. Mi akkor a gond vele?
      3A. Az ANCIEN REGIME embere. Egyszerűen szégyen, hogy a továbblépés szimbóluma ő. Ez abszurd önbecsapása mindazoknak, akik azt hiszik, hogy – pocsék szóviccel élve – képes az Orbánon túl látni. Kritikája csak a jelenlegi kormány tevékenységében merül ki. Ld. Róna Péter cikkét a NOL-on. Kicsit lejjebb megtalálod az üzenőfalamon.
      3B. Nincs semmiféle ötlete, hogy hogyan lehetne a már de facto nem létező társadalmi JOGEGYENLŐSÉGET visszaállítani, csak a puffogó polgári demokrata szócséplés, ami mögött szép szóvirágok, de semmi konkrétum nincs. Mert nem elég itt bizonyos jozefinista felülről jövő paragrafusokkal teleszórni az intézményeket.
      3C. Restaurálni nem elég a köztársaságot, mert a rendszerváltás megbukott. Elveszett vele minden társadalmi CÉLKÉPZET, ILLÚZIÓ, és helyette már semmi nem volt, csak egy őszödi beszéd. Ezért azóta sem kért senki bocsánatot – mármint azért, hogy a politika lealjasult a makroszintű kommunikációs átvágástechnikára, a célközönség manipulálására. Ebben Bajnai semmiféle garanciát nem nyújtott, csak annyit, hogy ő egy messziről jött ember, aki bármit mondhat. Egyszerűen nem hiteles a szájából a szolidarítás, mert ő annak az ÁLLAMI BÜROKRÁCIÁNAK az embere, anelyik már rég nélkülöz minden effélét, amivel szemben csak nőttön-nő a szociális elidegenettségérzés.
      Thursday at 19:14 · Edited · Like · 6

      Nagy Ferenc .
      Köszi, Mázsa Péter, maximálisan egyetértek
      Thursday at 19:20 · Like

      Nagy Erzsébet Egyetértek.
      Thursday at 19:50 · Like

      Mázsa Péter Juhász Péter reakciója is érdekelne. Feri, ha van kedved összeilleszteni a véleményedet 1 bejegyzésbe, örülnék, ha lehozhatnánk az Amexrapon.
      Thursday at 21:26 · Like · 1

      Zsolt Bagi Feri. Ok, induljunk ki abból, hogy a rendszerváltás megbukott. Ezt azonban nem kötheted személyekhez, ez strukturális kérdés. Mit jelent az, hogy Bajnai a régi rend embere? Arra van ítéltetve? Mik a bűnei? Hogy IMF hitelből konszolidált egy reménytelen gazdasági szituációt? Hogy neoliberális (volt)? Mindenki más is az volt, mert ez volt a rendszer. Ez egy olyan pecsét, ami örökre ráégett?
      Ez olyan fokú előítéletes megközelítés, amilyet a mandiner produkál mostanában. A politiakai és közgazdasági szövegek nem támasztják azt alá, amit mondasz.
      3A. A Róna Péter-cikkhez fűztem egy kommentet, már ott is azt állítottam, hogy az aug. 22-én posztolt szöveg a Haza és Haladás honlapján részben teljesíti azokat az igényeket, amelyeket Róna elvárt. Szimplán nem igaz, hogy Bajnainak ugyanaz a gazdasági programja, mint a régi rendszeré volt. Közgazdasági szempontból ez a program nem neoliberális, hanem szociáldemokrata. Sem preferenciáiban, sem megoldási javaslataiban nem az. Sehol nem szerepel benne például állami kiadás-csökkentés vagy adócsökkentés. Érzékeli a strukturális válságot és érzékeli a mélyszegénység problémáját. Nem igaz tehát az sem, hogy nem beszél a négymillió szegényről. Az egyetlen “neoliberális” elem az IMF garanciára való apellálás, ami pedig jelen pillanatban nem kérdés, hogy szükséges, a nélkül csak a lassú sodródás marrad az államcsőd felé. Seress László az, aki ma neoliberális gazdasági programot akar, nem Bajnai.
      3B. Ez szintén nem így van: politikai ötlete az, hogy olyan centrumot hoz létre, ami nem a már létező erőktől venné el a szavazókat, hanem a csalódott nemszavazókat próbálja bevonni. Nem az LMP beolvasztására kellene törekednie, és nem is az MSZP-ére, csak a legutolsó pillanatban. Ez az egyetlen megoldás arra, hogy 2/3-ot szerezzen és alkotmánymódosítani tudjon (új köztársaságot hozzon létre)
      3C. Ok, nem lehet. de új köztársaság meg kell nekünk, nekem biztos kell.
      1. Ez nem két pólus, csak választástechnikai szempontból. Viták máris vannak, mert az LMP és a H&H gazdasági programja vitában áll egymással. Más gazdasági programot én még nem láttam, ez igaz. Az a hamis elképzelésed van, hogy ez a dolog a teljes ellenzéki pártpaletta egységesítésére jött létre, de a Bajnai szöveg megint csak nem ezt támasztja alá. Ez egészen pontosan azokat célozza, akik nem biztos szavazók vagy biztos nemszavazók jelenleg. Ez egy kísérlet egy harmadik (negyedik) oldal megteremtésére: lásd pl Török Gábor elemzését e téren, ami legalábbis azt megmutatja, hogy értette a beszédet egy fideszben csalódott jobboldali.
      És még egyszer: általános emancipációs szempontból ez a program nem mond semmi újat. Nem ad semmi reményt. De egy politikai, választási program nem is kell, hogy újat adjon, mert az nem a választásokon fog eldőlni. A radikális társadalomkritikának nem feladata, hogy egy kész politikai rendszer belső működésében (párt)állást foglaljon. A dolog éppen arról szól, hogy a kapitalista társadalm rendszerben nem tudsz jobbat találni, mint egy jóléti demokráciát, azaz a piac felett korlátozott társadalmi kontrollt gyakorló államot.
      Thursday at 23:21 · Like · 1

      Zsolt Bagi De, van 3. gazdasági program is, amit ismerek, Melláré. Most jut eszembe. Hogyne lenne vita.
      Thursday at 23:38 · Like

      Zsolt Bagi Ferenc, Idemásolom még neked a régi posztomat is, hogy világos legyen,szerintem nem problémátlan Bajnai gazdasági programja, de az nem igaz, hogy ez ugyanaz lenne, mint az elmúltnyolcév. És a fenti posztban nem volt igazam, van benne kiadáscsökkentés …See More
      Yesterday at 00:01 · Edited · Like · 1

      Mázsa Péter Zsolt: 1. “Mit jelent az, hogy Bajnai a régi rend embere? Arra van ítéltetve? Mik a bűnei?” ez ok. 2. “Szimplán nem igaz, hogy Bajnainak ugyanaz a gazdasági programja, mint a régi rendszeré volt. Közgazdasági szempontból ez a program nem neoliberális, hanem szociáldemokrata. Sem preferenciáiban, sem megoldási javaslataiban nem az. Sehol nem szerepel benne például állami kiadás-csökkentés vagy adócsökkentés.” Ez lehet, h igaz, de akkor nagy baj, ezért: http://amexrap.org/fal/orban-forditva Ez nem neoliberális/antiliberális kérdés, hanem h működik-e vagy sem. Kiadáscsökkentés és reformok nélkül adóemeléssel nem működik, Orbánnál sem és Bajnainál sem. Ez van meg a gravitáció.
      Yesterday at 10:39 · Like

      Zsolt Bagi Péter. Azt visszavontam, hogy nincs benne kiadáscsökkentés. Van benne. Ez pedig neoliberális elem, mindenképpen. A szocialista válasz a hagyományos közgazdaságtanon belül nagyjából csak a keynesianizmus és Krugman például ma is érvényesnek tartja a régi keynes-i igazságot: austerity in boom, spending in slump. De Bajnai mindeközben (neoliberális megszorító álláspontja mellett) a munkanélküli tömegeket potenciális tartalékként kezeli, ami azt jelzi, hogy számol állami beavatkozással (költéssel) a képzetlen munkaerő foglalkoztatásával kapcsolatban. Az adóval nem az a baj, hogy van, hanem az hogy egykulcsos. Ez (Bajnai szerint) lehetetlenné teszi a képzetlen munkaerő foglalkoztatását, mert akkora adóterhet jelent a bérük fizetése, ami nem kifizetődő. Nem beszélve arról hogy a gazdagok jövedelemnövekedése jól láthatóan nem hozott semmiféle gazdaságélénkítő hatást. Nem csupán igazságtalan az egykulcsos adó, de eredménytelen is. Ez az adó- és munkaügyi-rendszer szimplán feudális, nem unorthodox.
      Yesterday at 11:04 · Like

      Mázsa Péter Ok, azt elhiszem Bajnainak, h jobban csinálná, mint Orbán (csak h ne menjünk bele abba, h mit mond erről Bajnai:). Amit nem hiszek el neki (és ez az alapvető fontosságú), hogy a jelenlegi alaptörvény toldozgatásával-fordozgatásával érdemi, 20-30 évig kitartó strukturális átalakításokat tud implementálni. Nem tudunk olyat bevinni a rendszerbe, amit néhány hülye négy év múlva ne tudna szétverni. Ez kb. azért van, mert a pasi fő ideológusa egy választási szakértő (aki nyilván választásokat szeretne nyerni), a pénzügyminisztere pedig (jó) menedzser: ez lényegesen jobb állapot, mintha egy ideológiavezérelt közgazdásznak nevezett Matolcsy lenne, de sajnos nem elégséges.
      Yesterday at 11:14 · Like

      Zsolt Bagi Hát ebben biztos igazad van. De itt meg Kiss Jánossal értek egyet (én lassan mindenkivel egyetértek, de mindenkivel csak bizonyos részekben): ez a mostani alkotmány máris teljesen erodálódott, mert nem a Kerényi-féle díszkötésnek kellene neki legitimitást adnia, hanem annak, hogy össztársadalmi egyetértésen alapul. (Bármennyire fáj ez felvilágosult barátaimnak, ebbe beleértve a zombimenet résztvevőit is.) Sólyom pedig rámutatott, hogy azzal, hogy beleírják azokat a törvényeket amik ellentétben állnak vele csupán önellentmondóvá teszik a szöveget, így mint alkotmány már maga megsemmisíti önmagát. Őszintén szólva én semmit nem várok Bajnaitól, csak azt, hogy a józan ész visszatérjen az országba és ne korlátozzák azt lépten-nyomon hűbéruracskák. Bajnai egy minimum egyetértésről beszélt a milla-tüntetésen, és ebben én egyetértek vele. Társadalmi szolidaritás hűbérrendszer helyett. Itt feljebb nem annyira gazdaság-politikáját akartam védeni, csak azt bemutatni, hogy nem igaz, hogy abban nincs semmi változás. Túl sok már ez a referencia nélküli, személyek szimpatikus vagy taszító voltán alapuló politizálás.
      Yesterday at 11:34 · Like

      Mázsa Péter 1. Ez megintcsak nem valaki/irányzat (KisJ), hanem ez, ahogy az alkotmányok működnek vagy nem: http://amexrap.org/fal/9-ev-alatt-hal-meg-az-uj-alkotmany-a-nemzetkozi-tapasztalatok-szerint 2. A baj az, hogy a józan ész és a minimális egyetértés nem egy “minimálisan bántjuk az eddigieket” jellegű megközelítést igényel, hanem egy kreatív, működőképes kereteket felállító folyamatot – na ezt nem nézem ki a Bajnai féle kiscsoport EGYETLEN tagjából sem. Vannak köztük okosak, nem tagadom, csak nem a most szükséges irányban azok. És ezügyben láthatóan a Milla sem virít:(
      Yesterday at 11:51 · Like · 1

      Zsolt Bagi aha. Látom te a statisztikában hiszel. Legyen úgy, én mindenkinek tisztelem a vallásos meggyőződését. De a magyar Alaptörvény már ma sem működik, úgyhogy ezt túlbecsülted. Inkozisztens szövegből ugyanis minden (bármi) következik. Ex falso sequitur quodlibet. Márpedig akkor, ha egy törvény ellentétben áll az alkotmánnyal majd azt belefoglalják az alkotmányba, éppen ez lesz az eredmény.
      20 hours ago · Like

      Mázsa Péter Zsolt, ha így haladunk, ez a sz.. legalább Bajnai végéig rajtunk ragad, ami pont 9 év lesz, nézd csak: “Ha azonban a jelenleg a politikai közösség nagy családjai képtelenek megállapodni olyan kérdésekben, amelyek identitásuk alapjait érintik, akkor nem a megegyezést ellehetetlenítő érvek megkeresése a feladat, hanem a jogállami és legitim többséget képező megegyezés, amely a hatályban hagyás mellett gyakorlati értelemben zárójelbe tesz bizonyos alkotmánybeli rendelkezéseket.” http://mandiner.hu/cikk/20110704_tul_a_barikadokon Lefordítva: új, a működőképességet biztosító keretek összerakása helyett felülről ki akarják kapcsolni az alaptörvény egyes részeit. Lehet, h onnantól kezdve nem lesz benne ellentmondás, de hogy ez nem lesz szilárd alap az ország hosszú távon való működőképességének biztosításához, az tuti.
      20 hours ago · Like

      Zsolt Bagi ok, nyertél ez blőd. Valójában egyik utalásra sincs szükség, nem történeti utalások kellenek bele, hanem jogállami keretek.
      18 hours ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 09:32 on 2012.10.17 Permalink |
    Tags: , , , , , , Köztársaság   

    Vörös Imre volt alkotmánybíró: A hatalomgyakorlás jelenlegi rendszere alkotmányellenes államcsíny 

    […] Nehéz nem szembe nézni a tényekkel: alapos a gyanú arra nézve, hogy a
    kizárólagos közhatalom-birtokláson alapuló hatalomgyakorlás rendszere kiépült. Ezt a
    köznyelv államcsínynek nevezi. Márpedig sem az egykori Magyar Köztársaságban, sem a
    mostani Magyarországon nem lehetett/lehet államcsínyt végrehajtani – legalábbis legitim
    módon igen, de alkotmányosan nem. A legitimitást – a törvényhozási úton végrehajtottságot –
    ugyanis felülírja az alkotmányosság. Nem „alkotmányos államcsínyről” van/lehet tehát szó,
    hanem csakis és kizárólag alkotmányellenes államcsínyről.

    Az Alkotmánybíróság majd eldönti, ha befogadja az ezzel kapcsolatos indítványokat.
    A Szabadság és Reform Intézet Alapítvány alkotmányjogi panaszát mindenesetre 2012.
    május 22-én meghozott egyhangú végzésével – az egyik alkotmánybíró figyelemre méltó
    (tartalmilag különvéleménynek tekinthető) párhuzamos indokolásával – formai és tartalmi
    hibákra hivatkozással visszautasította. […]

    A végzés ugyanakkor nyitva hagyja az indítvány által feltett alapkérdést:
    alkotmányos-e a jelenlegi magyar közjogi rendszer, vagyis a probléma távolról sem tekinthető
    lezártnak. Egy esetleges újabb kérelmet befogadó döntés hordereje óriási, hiszen ezzel
    Magyarország átvenné a kezdeményező szerepet az európai intézményektől a saját dolgaink
    rendezése tekintetében. Nem kívülről mondanák meg nekünk, hogy mi van összhangban ezzel
    meg azzal az európai jogi szabállyal, hanem mi magunk: Alkotmánybíróságunk mondaná
    meg, hogy mi van összhangban az Alaptörvénnyel. Eljárása pedig már nem egyedi
    alkotmányossági döntések sorozatát igényelné, mert ez a történet már nem erről szól: nem a
    sok aggályt keltő törvény egyik vagy másik rendelkezése által a független demokratikus
    jogállamra rakott bilincsek zárainak egy-egy „kötőtűvel” való „birizgálására” hasonlítana,
    hanem a C) cikk (2) bekezdésének alkalmazása egyetlen „kulcsot” adna valamennyi bilincs
    zárjának egyidejű felnyitására.

    Mert ha a baj valós, akkor figyelemmel kell lenni a C) cikk (2) bekezdésének eddig
    figyelemre sem méltatott, ám alapos normatani szövegelemzést igénylő második mondatára
    is. Eszerint: „Az ilyen [mármint a hatalom kizárólagos birtoklására irányuló- V.I.]
    törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni.”.
    Kulcsfontosságú mondatról van szó, amelynek jelentősége messze túlnyúlik az
    Alkotmánybíróság eljárásán. A mondat normatani szempontból két megállapítást tartalmaz,
    két tényállást szabályoz.

    Egyrészt azt a tényállást, amikor valaki „törekszik” a hatalom kizárólagos birtoklására
    – erre vonatkozik a megszorító feltétel: törekvése ellen csak törvényes úton, törvényes
    eszközöket kimerítve lehet/kell fellépni.

    Másrészt viszont ha már nem törekvésről, hanem befejezett tényről van szó: a hatalmat
    már kizárólagosan birtokolják, a „törvényes”-kitétel értelmezhetetlenné válik, mert ennek a
    feltételnek a megkövetelése ellehetetlenítené magát a „fellépést”. Ha a kizárólagos hatalombirtoklást intézményesítő és működését garantáló törvényeket be kellene tartani, akkor nem lehetne ellene fellépni. Éppen ezért menti fel maga az Alaptörvény az e törvényeknek való
    engedelmesség alól Magyarország polgárait akkor, amikor a dolgok a puszta „törekvések”
    állapotát túlhaladták. Nos, hogy ezzel az alkotmányos lehetőséggel senkinek ne kelljen élnie,
    erre való az alkotmánybírósági eljárás.

    De nemcsak ez: az Alkotmánybíróságot az Alaptörvényt megalkotó Országgyűlés,
    és a mindenkori Országgyűlés bízta/bízza meg, ad neki felhatalmazást és határozza meg
    hatásköreit. A felhatalmazást adó maga is állást foglalhat a C) cikk (2) bekezdése szerinti
    helyzet megítélésének, a közjogi rendszer ennek fényében értelmezendő alkotmányosságának
    kérdésében – adott esetben egyszerű többséggel is.

    Lehetőségeink tehát vannak és van is min gondolkozni […]

    http://jesz.ajk.elte.hu/voros51.pdf

     
    • admin 09:53 on 2012.10.17 Permalink | Log in to Reply

      Róbert Joós A volt alkotmánybírók mindig jókat mondanak, kár hogy már csak voltak.
      6 minutes ago · Like · 1

      Mázsa Péter Nincs mit tenni: első adandó alkalommal ki kell nevezni megint
      A few seconds ago · Like

    • spartakusz 15:20 on 2012.10.18 Permalink | Log in to Reply

      Szevasztok!

      Örömmel töltött el az a tudat, amikor olvastam ezen írást, hogy jogilag képzett ember is megértette – korábban leírt üzeneteimet – kis stílűen – idézem magam: ” … nem lehet , se erőszakosan se anélkül olyant megdönteni amit már megdöntöttek előtte…” írtam már Budaházy ügyben több éve – amikor meg gyanúsították a törvényes rend erőszakos — stb.stb. jogi duma… vagy ha “… ha az aranytojást tojó tyukot ellopták előttem – azt én már ellopni nem tudom…” gondoltam az idegen szó helytelen alkalmazására “elprivatizál…” helyesen akkor privilégiumaziált – például mivel magyar voltam hátrányosan értékelt – ma már nem bánom – így legalább ma már tudom – és nem tud kábítani és adom tovább nektek szüntelen – olvasd “REJTÉJES” ÍRÁSAIMAT BENNE mindent megtalálsz a megoldást IS!
      SZER-E-TETTEL

      ID. KISS LÁSZLÓ

    • admin 23:47 on 2012.11.25 Permalink | Log in to Reply

    • admin 00:42 on 2013.02.27 Permalink | Log in to Reply

  • Mázsa Péter 09:47 on 2012.10.11 Permalink |
    Tags: , , , Köztársaság,   

    Még nagyobb válság: Orbán B-terve? 

    Orbán tegnap:

    A jelenlegi demokratikus rendszerünk vezetése eredendően gyenge. Az elnöki rendszer valószínűleg alkalmasabb kemény reformok végigvitelére, mint a parlamentáris rendszer. http://www.handelsblatt.com/politik/international/ungarn-praesident-orban-sieht-keine-pflicht-zum-euro-beitritt/7237152.html

    Alakul a dolog.

    Mitaszontunk korábban?
    2010 közepén azt állítottuk, hogy a hatalmi logikától eltekintve, csupán a rá ható erőkkel számolva is arra jutunk, hogy Orbánnak szeretnie kell az elnöki rendszert: “Miért lesz Orbán elnök?” http://amexrap.org/fal/miert-lesz-orban-elnok-mert-minden-ero-efele-hajtja
    2012 elején pedig egy reális forgatókönyvet vázoltunk fel egy elnökibb rendszer bevezetésére, mégpedig a jelenlegi Fideszes alaptörvény keretei között: “Ha én elnök lennék…” http://amexrap.org/fal/ha-en-elnok-lennek

    Mit mond Orbán a saját forgatókönyvéről?
    2012 közepén:

    Reméljük, a Jóisten megsegít bennünket, hogy a demokrácia helyett nem kell kigondolnunk más típusú politikai rendszereket, amelyeket a gazdasági túlélés érdekében aztán be kelljen vezetni.
    http://amexrap.org/fal/demokracia-helyett

    2014 elején:

    Azért nem lesznek választások, mert nem a többség, hanem minden ember kormányát szeretném látni. Egy választás esetében azonban egy többség áll szemben egy kisebbséggel. http://amexrap.org/fal/orban-nem-lesznek-valasztasok-2014-ben

     

    Innen, az Amexrap felől nézve egyszerűbb lett volna jól kormányozni, de ha már úgy alakult a dolog, hogy az orvosság ölte meg a beteget

    az adósság rossz, cselekvései szabadság (általában) jó, de nem mindegy, milyen úton-módon szabadulnánk az adósságtól: ha cserébe borogatjuk a jogállamot, kinyírjuk a befektetők bizalmát, és lenyúljuk az adófizetőket meg az állampolgárokat, akkor nem az adósság lefojtó hatását, hanem a buta ellenintézkedések még lefojtóbb hatását tapasztaljuk a növekedésre és a szabadságra. http://amexrap.org/fal/re-re-az-index-fideszes-cikkerol

    akkor jöhet a B-terv: az Orbán által okozott gazdasági válság következményeinek elhárítása érdekében Orbán parlamentáris demokrácia és a 2014-es választások helyett “más típusú politikai rendszert” vezet be.

    Elvégre

    A haza nem lehet ellenzékben. http://2001-2006.orbanviktor.hu/hir.php?aktmenu=2&id=1159

     
    • admin 19:56 on 2012.10.13 Permalink | Log in to Reply

      1. “a 2010-ben még ott tartott Magyarország, mint Görögország, de megmentette magát az összeomlástól”
      2. “a mindeközben közben nem voltak megszorítások” (illetve ennek alfaja, a “nem csökkent a nyugdíjak reálértéke”)
      3. “a megadóztattuk a bankokat és a multikat”
      4. “a megmentettük a devizahiteleseket”
      5. “a megmentettük a középosztályt a lesüllyedéstől”
      http://index.hu/belfold/2012/10/13/nem_eleg_egyszer_mondani_hogy_szeretlek/

  • Mázsa Péter 14:57 on 2012.09.24 Permalink |
    Tags: , , , , Köztársaság,   

    Köztársasági-e az alaptörvény? 

    [Előzmény:

    Tibor Bárány Tényleg nem lehetne valami ilyesféle felhívást írni? “Sokan vagyunk, sokféleképpen gondolkodunk a politikáról, az elmúlt évtizedek kormányzati teljesítményéről, különböző pártokra fogunk szavazni — de egy dologban egyetértünk: elutasítjuk a Fidesz erőszakos hatalomkoncentrációját és dilettáns gazdaság-, kül- és szociálpolitikáját. Ezért most tüntetünk egy jót együtt, és leadjuk a többféle (és csak részleteiben egyező) politikai megrendelésünket a politikai pártoknak. Állítsuk helyre a köztársaságot, aztán kezdjünk vitatkozni a részletekről. A demokrácia ugyanis úgy működik, hogy nem tudjuk megúszni ezeket a vitákat. Puszi mindenkinek, akkor találkozunk a Szabad sajtó útján délután ötkor.”
    20 September at 15:50 · Like · 12

    Vö.: http://amexrap.org/fal/tenyleg-nem-lehetne-valami-ilyesfele-felhivast-irni ]
    […]

    Vita:

    Miklós Márton Csak szólok, hogy az “állítsuk helyre a köztársaságot” pont beleillik a kezdő posztodban idézett fárasztó, unalmas, demagóg megnyilatkozások körébe. Egyébként igazad van.
    Saturday at 12:30 · Like · 1

    Mázsa Péter @Márton: Van vmi ötleted arra, hogyan hangzana az, amiben igaza van, kevésbé fárasztóan és unalmasan?
    20 hours ago · Like

    Miklós Márton Mármint mi az, amiben igaza van (és kinek, a Tibinek?)?
    17 hours ago · Like

    Mázsa Péter Á, úgy néz ki, félreértettelek: azt hittem, h az “egyébként igazad van” azt jelenti, h az “állítsuk helyre a köztársaságot” kifejezést stílustalannak, de igaznak tartod. Bocs.
    17 hours ago · Like

    Miklós Márton Semmi gond, talán félreérthető voltam: a poszt alapvető mondandójára mondtam azt, hogy igaza van. Az említett fordulatot egyébként meg demagógnak tartom, ezért nem világos, mit állít, és így az sem, igaz-e vagy sem.
    6 hours ago · Like

    Mázsa Péter Értem. Van benne valami. A kérdés úgy vetődik fel, h miért gondoljuk, h nem köztársaságban élünk, ha a szó benne van az alkotmányban. Az én válaszom kb az, h a Fidesz-alkotmány nem köztársasági alkotmány, hanem állami (“alaptörvény”), az államot (mint nemzetközi jogi személyt) kiemeli a többi személy (individuumok, vállalaltok mint jogi személyek, egyesületek, tulajdonok, és maga az alkotmány) közül, és a többiek csak az államhoz való viszony résztvevőiként szerepelnek benne (pl. az individuumok állampolgárként). A köztársaság helyreállítása arról szólna, hogy az állam alaptörvényét olyan alkotmánnyal cseréljük le, amelynek az állam csak résztvevője, az individuumok, vállalatok stb mellett. Mit gondolsz, ez a szemlélet elkerüli a demagógiát?
    5 hours ago · Like

    Miklós Márton Hát ez biztos nem demagóg, de hogy mennyiben igaz, azt nem nagyon tudom megállapítani, nem lévén alkotmányjogász. Nekem furcsa, amit írsz: naivan úgy gondolnám, hogy egy alkotmány (akárhogy hívják is) az állam legfontosabb alapszabályait tartalmazza, így a személyek benne állampolgárként (meg tán jogi személyként) szerepelnek, és ezzel semmi gond. Meg hogy ha az szerepel benne, hogy az államforma köztársaság, akkor ebből az következik, hogy köztársaságban élünk. Szóval nem tudom, mit gondoljak, de az biztos jobb, ha erről érdemben beszélgetnek emberek, mintha hangzatos de semmitmondó frázisokkal dobálóznak.
    3 hours ago · Like · 1

    https://www.facebook.com/tibor.barany.5/posts/4350229790137

    Kép: http://www.belarus.by/en/government/constitution

     
  • Mázsa Péter 21:04 on 2012.09.20 Permalink |
    Tags: , Köztársaság, ,   

    Tényleg nem lehetne valami ilyesféle felhívást írni? “Sokan vagyunk, sokféleképpen gondolkodunk a politikáról, az elmúlt évtizedek kormányzati teljesítményéről, különböző pártokra fogunk szavazni — de egy dologban egyetértünk: elutasítjuk a Fidesz erőszakos hatalomkoncentrációját és dilettáns gazdaság-, kül- és szociálpolitikáját. Ezért most tüntetünk egy jót együtt, és leadjuk a többféle (és csak részleteiben egyező) politikai megrendelésünket a politikai pártoknak. Állítsuk helyre a köztársaságot, aztán kezdjünk vitatkozni a részletekről. A demokrácia ugyanis úgy működik, hogy nem tudjuk megúszni ezeket a vitákat. Puszi mindenkinek, akkor találkozunk a Szabad sajtó útján délután ötkor.”

    Bárány Tibor
     
    • admin 21:24 on 2012.09.20 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán http://www.arcmagazin.hu/kozonsegszavazas/content/a0_6494_large.html
      3 minutes ago · Unlike · 1

      Mázsa Péter Előzmény, ismét Tibor: “Jaj, de nagyon szomorú vagyok. A Milla ezzel a tüntetési felhívással már tényleg vastagon belecsúszott a cikibe: a szokásos elitellenes bullshit (versengő politikai értékek és érdekek helyett elitcserés “összefogás”) és teátrális demagógia. És a történelemfilozófiai távlat sem hiányzik, igaz, ők “az átmenet zűrzavaros évei” helyett “a 2000-es évek világáról” beszélnek, amikor is “Magyarország letért az európai jóléti demokráciák felé vezető útról”. Jaj.”
      A few seconds ago · Like

  • Mázsa Péter 17:40 on 2012.09.13 Permalink |
    Tags: , , , , Köztársaság, ,   

    Reding EU-alelnök: Magyarországot és Romániát a jogállamiságot garantáló gyámság alá kell helyezni 


    “The Commission has to play its role as the guardian of the treaties. I learnt that we lack effective mechanisms in the EU to enforce respect for the rule of law more generally and more systematically.” http://www.eubusiness.com/news-eu/hungary-romania.icf

    Frissítés:
    [anon:] A hivatkozott cikkben nem esik szó gyámságról. Ellenben arról valóban beszél Reading, hogy erősebb, hatékonyabb eszközökre van szükség ahhoz, hogy az Unióban a jogállamiságot, a bíróságok függetlenségét a tagállamok tiszteletben tartsák. És valóban Magyarország és Románia kapcsán mondja ezt a biztos.
    Mázsa Péter: FYI: […] http://szotar.sztaki.hu/search?searchWord=guardianship&fromlang=eng&tolang=hun&outLang […] na jó, kicsit hatásvadász

     
    • admin 17:55 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

      anon: “Végre! Felismerték hogy csökkött agyu debilek vezetik az országot!”

      • admin 23:45 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

        anon Az lehet, hogy felismerték, de a magyarokat nem ismerik, az is biztos.

    • admin 18:08 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

      anon: “jogállami gyarmat leszünk
      fűtött cellákban dőzsölünk
      vasárnaponként tarhonya
      xanax s pathetique-szonáta”

      • admin 21:13 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

        anon orbánybőrbe burkolózott neandervölgyi – ez lett virágzó szép tsonkamagyarországbul!
        3 hours ago · Like

        anon.
        nézett volna pityófi, amikor ezt harsogta volna a nép arra,
        hogy mit kíván a magyar nemzet:
        pannon-dákó európai mandatáriátust!
        2 hours ago · Edited · Like · 1

        anon szajgontul ugadugujig ősi madzsozár főd!
        2 hours ago · Like

        anon a trágyapálinka újra hungaricum lett!
        2 hours ago · Like

        anon .
        ejrópa hány határ,
        minden határban angyalok
        2 hours ago · Edited · Like

        anon minden kertbe orbánytörpét!
        2 hours ago · Like · 2

        anon.
        orbány ezt dúdolgattya:
        Európa nevess felém,
        Európa legyél enyém,
        Te leszel az édes angyalom,
        Őrzőangyalom birtokom egén
        2 hours ago · Like · 3

        anon felelet: ne szólj semmit, ne félj semmit icipici orbányka / seggbekúrlak, fejbelőlek, oszt mész a dögkútba!
        2 hours ago · Like · 1

        anon érdekes hír, de sehol máshol nem találom
        36 minutes ago · Unlike · 1

        Mázsa Péter Péter: Ezért kell megszeretni az Amexrapot:)
        A few seconds ago · Like

        • admin 00:14 on 2012.09.14 Permalink | Log in to Reply

          anon hoax.
          21 minutes ago · Like

          anon esetleg kacsa.
          20 minutes ago · Like

          anon
          jól hangzik. főleg sülve
          14 minutes ago · Like

          Mázsa Péter anon: elképzelhető. alig van belőle a neten, pedig elég nagy durranás: https://www.google.com/search?q=“The+Commission+has+to+play+its+role+as+the+guardian+of+the+treaties” Sztem holnap kiderül.

    • admin 18:34 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

      anon: “Végre jönnek az ápolók!”

    • admin 21:04 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

      anon “Szabadságharcot vívunk, nem látják?!”

    • admin 21:07 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

      anon “Hoppá! Erre varrjatok gombot! Orbánt megüti a guta!”
      1 share

      anon “Elég lenne a miniszterelnököt, az ország köszöni, jól van.”
      2 hours ago · 1

      anon “Kényszerzubbonyt neki és ápolni! )))”
      about an hour ago · 1

      anon “Leápolni!”
      about an hour ago · 1

      anon Egy, Reading nem EU alelnök, hanem igazságügyi biztos. Az Európai Bizottságnak van elnöke, Manuel Barroso, van az Európai Tanácsnak is elnöke, Herman von Rompuy. Ők tehát elnökök, Reading nem az, mégcsak nem is alelnök, mivel ilyen nincs is. Kettő. A hivatkozott cikkben nem esik szó gyámságról. Ellenben arról valóban beszél Reading, hogy erősebb, hatékonyabb eszközökre van szükség ahhoz, hogy az Unióban a jogállamiságot, a bíróságok függetlenségét a tagállamok tiszteletben tartsák. És valóban Magyarország és Románia kapcsán mondja ezt a biztos.
      See Translation
      40 minutes ago · Edited

      Mázsa Péter FYI: “Vice-President of the European Commission” http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/reding/index_en.htm ahol Barroso “President of the European Commission” FYI2: http://szotar.sztaki.hu/search?searchWord=guardianship&fromlang=eng&tolang=hun&outLang

      • admin 21:18 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

        anon Igazatok van sorry, de semiképpen sem EU-alelnök, mert olyan nincs. Az EU-nak nincs elnöke csak egy ún. High Representativ-ja. Reading valóban az Európai Bizottság alelnöke (is). És tényleg nem beszél gyámságról (legalábbis a hivatkozott cikkben erről nincs szó.)
        4 minutes ago · Like · 1

        Mázsa Péter jó, de használják, pl: http://www.google.com/search?q=“barroso+eu+elnök” Gyámság: na jó, kicsit hatásvadász
        A few seconds ago · Like

    • admin 21:07 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

      anon “szevasz p….m, visz a viz..”

    • admin 21:08 on 2012.09.13 Permalink | Log in to Reply

      anon “Lehet, hogy elég lenne csak a kormányt:)”
      2 hours ago ·

      anon “Kényszerzubbonyba az ápoltakat!
      Straightjacket on the ápoltakat!(Translated by Bing)”
      2 hours ago · 1

    • Józsi 00:04 on 2012.09.14 Permalink | Log in to Reply

      Na ez kell csak a jobboldalnak, kiváló érvek amellett, hogy miért kell szabadságharcot folytatni, és elnyomni a baloldalt. Látjátok, hogy az EU milyen? Harcra fel!

      • admin 13:01 on 2012.09.14 Permalink | Log in to Reply

        Quitor 12:50 on 2012.09.14 Permalink | Reply | Edit
        Józsikám, a néger f@sza, hozzád képest neoncső!

        admin 13:00 on 2012.09.14 Permalink | Reply | Edit
        Quitor, ha a Reply gombbal válaszolsz neki, ő is mekkkapja a választ emailben.

    • Quitor 12:50 on 2012.09.14 Permalink | Log in to Reply

      Józsikám, a néger f@sza, hozzád képest neoncső!

      • admin 13:00 on 2012.09.14 Permalink | Log in to Reply

        Quitor, ha a Reply gombbal válaszolsz neki, ő is mekkkapja a választ emailben.

  • Mázsa Péter 11:31 on 2012.08.27 Permalink |
    Tags: , , , , , , , Köztársaság,   

    The importance of the Anders Breivik verdict reaches beyond Norway: The guilty verdict, which declares Breivik sane, means the hard right cannot distance itself from his rhetoric of hate […] Friday’s verdict thus not only delivers justice, it also clarifies the connection between his crimes and how dangerous rightwing ideologies have infiltrated an apparently “sane” mainstream discourse. It is a problem that cannot be expunged simply by labelling it as mad, but must be tackled directly as the political threat to freedom and democracy it is.

    Tad Tietze, The Guardian
     
  • Mázsa Péter 20:59 on 2012.06.11 Permalink |
    Tags: , Köztársaság,   

    Nem lehetne valami más művet választani a művésztől? 

    „– Most mit csináljunk? Azt üzeni a kiadó, hogy bár azonos oldalon állunk, mégsem szeretnének a kiadványban direkt politikai utalást szerepeltetni.”
    „– Nem lehetne valami más művet választani a művésztől?” […]

    Csoszó Gabriella: Csendháborítás http://freedoc-gabriellacsoszo.blogspot.hu/2012/06/csendhaboritas.html

    [Kép: Horváth Tibor]

     
  • Mázsa Péter 08:56 on 2012.06.10 Permalink |
    Tags: , , , , Köztársaság,   


    Why Elites Fail http://www.thenation.com/article/168265/why-elites-fail

     
c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel
Get Adobe Flash player