Tagged: MSZP Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • Mázsa Péter 09:45 on 2013.06.22 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , MSZP   

    Az MSZP-nek nem áll össze. A többinek még kevésbé. 

    Az Unióról:

    [...] Összegzésül leszögezhetjük, hogy az MSZP nem ad érdemi választ Orbán Viktor európai uniós eszmerendszerére, mert nem kínál másikat helyette. Az ez irányba tett programkezdeményezései 2012-re elhaltak, és a felelőtlenségi narratíva vált uralkodóvá az MSZP kommunikációjában. Feltűnő, hogy a szocialisták – a Fidesszel ellentétben – nem kívánnak szembenézni azokkal az Európai Unióra ható dinamikus folyamatokkal, amelyeket a válság, és az új feltörekvő hatalmak mozgásai okoztak. Az MSZP megelégszik a kormány aktuálpolitikai bírálatával, abban bízva, hogy ez alkalmas a kormány hibáinak bemutatására. Csakhogy a saját vízióról való lemondásnak van kockázata: a párt ugyanis Orbán Viktorhoz képest határozza meg magát, követően reagál, így az uniós politikában kevésbé tudja magához venni a kezdeményezést hazai színtéren.

    Összegzésül megállapítható, hogy az E 2014-PM az EU-val kapcsolatos víziója kialakítása terén még az MSZP-hez képest is le van maradva.

    A magyarországi ellenzék nem kínál az orbáni uniós vízióval szembeni erőteljes alternatívát, beéri annak aktuálpolitikai bírálatával, és a lehetséges narratívák közül a baloldali megszólalások jobbára kimerülnek a felelőtlenség narratívájának alkalmazásában, amelyet az együttműködési narratíva egészít ki. Ez a helyzet is rámutat az ellenzék versenyképességi gondjára, hiszen a kezdeményezést átengedi a jobboldali ellenfélnek. Ez azonban nem csak taktikai, hanem ideológiai nehézség is, mert Orbán – helyesen – már régóta felismerte, hogy az uniós és a hazai belpolitika szorosan összefügg egymással, és amikor ő uniós vízióját ismerteti, egyúttal a hazai közönségnek is szól, ugyanis ő képes a magyar helyzetet európai keretekbe helyezni, a saját interpretációjának hozzáadásával.

    http://meltanyossag.hu/content/files/Orb%C3%A1n_uni%C3%B3s_rendszere_130617.pdf

    Általában is:

    Itt érkezünk el a baloldal erőtlenségének legfontosabb okához: ahhoz, hogy képtelen a liberális demokrácia és a versenyelvű piacgazdaság felszámolását a puszta anyagi dimenzión túli, a szabadság, a tisztesség és a teljesítményelv értékei köré szervezett, morális tartalommal rendelkező értelmezési keretben tárgyalni. Ennek hiányában a baloldal ideológianélkülivé válik, sőt, jobb híján átveszi az orbáni jobboldal ideológiai premisszáit: az egzisztenciális túlélés és a nemzeti önérdekelvűség politikailag ügyesen egymáshoz kapcsolt kettős célját.

    http://magyarnarancs.hu/egotripp/adam-zoltan-kritikai-iskola-tul-a-rezsicsokkentesen-85108

    [Kép: http://dw.de ]

     
  • Mázsa Péter 00:44 on 2013.05.27 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , MSZP, ,   

    Mesterházy: Az MSZP a Fidesz-alaptörvény keretei között, kiskapuit kihasználva kormányozna 

    [...] – Azt nyilatkozta, lát esélyt a kétharmadra. Ellenkező esetben viszont hiába ülnének önök a kormánynál, valójában a Fidesz irányítana, nem gondolja?

    – Egyszerű többség esetén is marad mozgástér a kormányzásra. Jogi munkacsoportunk szerint a kétharmados törvények által szabályozott területeken is születhetnek majd jogállami megoldások.

    – Mondana példát?

    – Nem, mert akkor a Fidesz holnap bezárja az összes kiskaput.

    – Korábban felmerült, hogy először meg kell változtatni az alaptörvényt, utána jöhetne az új választás.

    – Ez azért nem életszerű, mert a politika nem szűkülhet le csak közjogi kérdésekre. Nem lehet halogatni a gazdasági és szociális válságkezelést Magyarországon.

    – A jelenlegi alkotmány mellett lehet kormányozni?

    – Igen. Ha más lehetőség nincs. [...]

    http://hvg.hu/hvgfriss/2013.20/201320_mesterhazy_attila_a_magyar_szocialista_part

     
  • Mázsa Péter 10:40 on 2013.03.20 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , MSZP, ,   

    http://whynationsfail.com/blog/2013/3/19/the-political-origins-of-populism.html

     
  • Mázsa Péter 16:42 on 2013.01.14 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , MSZP,   

    András Bíró Nagy – Tamás Boros – Áron Varga: Right-wing Extremism in Hungary 

    Summary:

    Main actor of right-wing extremism in Hungary is the Jobbik party, which won about
    15 per cent of the votes in the European elections of 2009 as well as in the general
    elections of 2010. Being the third party in Hungarian Parliament, it broadly succeeded in its agenda setting. Ruling Fidesz party of Prime Minister Orban took over
    several bullet points of the Jobbik extremist party programme and adopted them as
    part of the government’s policy.

    Jobbik’s discourse is a mixture of anti-communism, anti-gypsyism, nationalism and
    hostility towards elites, particularly »all-corrupt« politicians. Obviously, there is a response to these – often very simplified – prejudices in the Hungarian population:
    More than one third of the voters can be considered as anti-democracy, anti-EU and
    against market economy.

    Since the end of communism, the Hungarian society has undergone deep changes.
    Today, only less than on third of the population considers itself as more or less progressively orientated. The main left party MSZP has crashed in the last elections and
    today represents nor more than 20 per cent of the votes

    http://library.fes.de/pdf-files/id-moe/09566.pdf

    (Via Istvan Janos Toth)

     
  • Mázsa Péter 23:45 on 2012.12.02 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , MSZP, , ,   

    Anti-fascist demonstration in Hungary: the complete text of Attila Mesterházy’s speech 

    My dear friends and compatriots,

    When this morning we lit the first candle on the Advent wreath we talked with the children about the fact that this demonstration wasn’t organized for just any day. For Christians this day means a lot. And it is important for me too that my seven- and eight-year old children should learn why we are here today. I’m not in the habit of taking my children to political demonstrations, but the situation today is different. Because this is not a political gathering. To be here is not a political statement but a moral obligation.

    I’m teaching my children that it is their moral obligation to stand up for those who are stigmatized, threatened, attacked.

    As a father and as a politician I feel the same kind of obligation: to do everything in my power to make my country and the lives of my children better. It will be decided here and now what kind of country my children will live in. In a country where anyone can threaten others or in a country where no one has reason to be afraid.

    The country has drifted toward fascism

    A few months ago I told an Italian newspaper that one can sense a drift toward fascism in Hungary. There are signs in the parliament that indicate that the country is moving toward fascism. After the interview became public knowledge in Hungary a member of the Fidesz parliamentary caucus called me a traitor to my country.

    Because I told the truth. I say the same at home as abroad. I say the same on this podium as in the parliament building behind me. This week unfortunately it became clear who told the truth.

    Because let’s not mince the words, let’s not be delicate: what the Jobbik member of parliament said in parliament was fascist speech pure and simple.

    The last time such words were uttered inside the walls of the Hungarian parliament was during the Shoah. It was then that members of parliament talked about Jews who threaten national security. It was the last time that lists were compiled of Hungarian Jews.

    At that time there were not enough people to nip the hatred in the bud and stop those who spread it. But now we are here! And there are many of us. Here and now we send the message to the fascists that it was enough! It was enough!

    Fascism is a virus and we are its antidote

    Last Monday was one of the most shameful and darkest days of the Hungarian parliament. But let’s not forget that all this didn’t start on Monday. It didn’t even start in parliament. And it will not be solved and ended by itself.

    Because fascism is a virus. And the host is Jobbik.Every one of those guardists marching in uniform is a carrier of this virus. As are those who yell anti-Semitic slogans from the bleachers at football games. The ones who flourish red-and-white striped flags at party demonstrations. Also those who extoll writers and politicians who used to cheer for the fascist Arrow Cross Party.Even the one who at social gatherings makes offensive remarks about someone because of his origin.

    This is a virus and we are its antidote. We, all of us here. We can stop the spread of this virus.We must fight against it because this is the real danger for national security, for Hungary, for democracy! Today it is the Jews, tomorrow you, then we, all of us. Therefore it is our duty to put a stop to this.

    Today is not the end of something but the beginning of something new: the beginning of the common war against the fascists. From this moment on nothing can proceed as before. From now on nothing can proceed as in the past. Today, we need action!

    I declare today that I will support the suggestion of DK to quarantine Jobbik in Parliament.

    I call on the government to use its two-thirds against the fascists at last. This is what I’m asking from the leader of the Fidesz caucus.

    Because let us not forget that hateful thoughts and words are always followed by vile deeds. The thoughts have already spread. We will not wait for the deeds. Therefore we ourselves need more than words. Deeds are necessary!

    Deeds we take upon ourselves and expect from others

    It is important and wonderful that the head of the Fidesz parliamentary delegation came among us. I thank him in the name of all those present.But Mr. Rogán, your responsibility is more than delivering a single speech. Why? Because behind you are two-thirds of the parliamentary members. That super majority goes hand in hand with responsibility.

    1. I declare right now that we, socialists, support quarantining Jobbik by all possible means.But without the assistance of Fidesz-KDNP there is no chance of that. Until now you have been able to do absolutely everything you wanted to with the two-thirds majority. Here is the time to use it against the fascists.

    2. MSZP has decided not to take part in discussions of the Foreign Affairs Committee as long as Márton Gyöngyösi participates as deputy-chairman of the body.

    3. I demand from the government that the place on which we are standing not be converted into a memorial to Horthy. It should remain Kossuth Square, the square of Attila József and Mihály Károlyi. Moreover, if necessary, bring more statues of humanists and democrats here. But not those of József Nyirő and Ottokár Prohászka.

    4. I demand that tomorrow’s parliamentary session start with a speech by the prime minister at 1:00 p.m. So that at last just once in his own voice he would explicitly and clearly distance himself from Jobbik and condemn them!

    My friends!

    For us, sober democrats on the right and the left, there can be no question that if the Nazis are on one side, our place is on the other side. Our morals dictate thus.

    We, freedom loving Hungarians on the right and on the left, will show that we are not a half-Asiatic nation but wholly European. Proud Hungarians, democrats who don’t tolerate anyone terrorizing us!

    Therefore everybody must spread the message of today. Everybody must take his or her own part in this fight.Because we can stop the spread of fascism only if we don’t allow our country to be infested any longer. Here and now let’s make a promise to each other and to the country: We won’t allow it! We won’t allow it!

    Translated by Eva S. Balogh

    http://hungarianspectrum.wordpress.com/2012/12/02/anti-fascist-demonstration-in-hungary

    Attila Mesterhazy is the president of the Hungarian Socialist Party: http://mszp.hu/parttag/mesterhazy_attila

     
  • Mázsa Péter 22:11 on 2012.11.21 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , MSZP,   

    Összeállt az egész konstrukció, most már csak azt kell megtalálni, kik kaptak a kenőpénzből.

    Peter Pilz képviselő, az osztrák vadászgépbotrány magyar szálairól
     
  • anon 12:17 on 2012.11.16 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , MSZP,   

    Hosszú szózat holnapra LMP-s ismerősöknek, többiek ugorhatnak :-) 

    Az anonim szerző korábban kacérkodott az LMP-vel. Aztán mégsem. A szerk.

    Ahogy LMP-s barátaimat és volt tagtársaimat ismerem, amikor holnap eldöntik, milyen politikai stratégiát választanak pártjuknak 2014-re, megrágják a dolgot rendesen, talán jobban, mint más pártok aktivistái rágnák. Ha megrágják, valószínű, döntésük taktikai, ideológiai és ízlésbeli megfontolások mellett politikai kimenetek valószínűségével és kivánatosságával kapcsolatos ítéleteiken is fog múlni.

    Kettőn különösen:

    1. Mennyire valószínű, hogy a Fidesz-KDNP-t és a Jobbikot nem tartalmazó, a jogállam helyreállításába és a Fidesz kétharmaddal beásott aknáinak hatástalanításába bevonható politikusok a következő választások után kétharmados többségbe kerülnek a parlamentben?

    2. Mennyivel jobb az országnak, ha 2014-től egy kétharmaddal nem bíró, tehát a Fidesz által kialakított keretek között és aknák felett dolgozni kényszerülő nem-fideszes, nem-jobbikos, centrista-középbal-baloldali koalíció kap többséget és alakít kormányt annál, mintha, már a kétharmad nélkül (esetleg kisebbségben, a Jobbik támogatásával) a Fidesz-KDNP kormányoz tovább?

    Azt gondolom, aki az első kérdésre azt válaszolja, „a demokrata kétharmad esélye nulla,” a másodikra pedig azt, „majdnem mindegy, a Fidesz aknáin csak felrobbanni lehet,” az inkább szavaz majd az LMP távolmaradására az Együtt 2014-től és persze, ne legyenek illúzióink, az MSzP-től; aki pedig lát esélyt az alkotmányreparálásra és nem gondolja mindegynek, ki kap kétharmad híján többséget, az inkább támogatja majd az Együtt 2014-hez (és így, előbb-utóbb, az MSzP-hez) cközeledést. A többi fontos szemponthoz nem szólók hozzá. Ami viszont e kettőt illeti, amellett fogok érvelni, hogy ebben a két kérdésben, különösen a másodikban, az utóbbiaknak van igazuk.

    Ad 1. Az öt évszakra előre űzött választói esélylatolgatás nem az én asztalom. Sem Hann Endre, sem Török Gábor nem vagyok. De aki azt állítja, hogy tizenhat hónapra előre látja, mi fog történni egy elbukottnak ígérkező választás előtt és közvetlenül utána a Jobbik vagy a Fidesz táborában, nagyon beképzelt. Kitart-e minden polgármester-képviselő a hatalom elvesztése fele masírozó pártja mellett? Kitart-e intranzigenciája, megmarad-e totális kontrolja Orbán Viktornak a maradék frakciója felett, lojálisan belső ellenzéki Pokornija, saját hatalmi bázisát okosan karbantartó Rogánja és Kósája felett akkor is, amikor már nincs kezében a közhatalom? Milyen impulzusok jönnek az európai testvérpártoktól? Hova áll a bukás után Csányi, hova Demján, hova Várszegi, hova Schmitt Mária? Hova Simicska? Hányan fogják menekülőre a süllyedő hajóról? Ki tudja. A rezsimváltó kétharmad most valóban nem tűnik valószínűnek, de nekem, most, eleve lehetetlennek sem.

    Ad 2. A csak kétharmadokban és alkotmányokban spekulálók szerintem alábecslik, hogy – még a Fidesz alkotmányos kalickájában is – mekkora hatalma van a parlamenti többségnek és a rá támaszkodó kormánynak Magyarországon. Nem mindegy, ki hozza a törvényeket, nem mindegy, ki adja ki a rendeleteket, nem mindegy, ki állítja össze a költségvetést, nem mindegy, ki nevezi ki a nagyköveteket, ki tárgyal Brüsszelben, nem mindegy, ki nevezi ki és válthatja le a rendőrség, a hadsereg, a MÁV az MVM vezetését. Lehet, hogy a Fidesz-alkotmánybírók meg tudnak csáklyázni néhány változtatást, hogy a Fidesz-médiahatóság megbüntethet egy-két adást, a Fidesz-költségvetési tanács az ideálisnál óvatosabb költségvetési tervezésre szoríthatja a parlamentet. (Ezekkel a bebetonozott káderekkel se legyünk teljesen méltánytalanok, amíg nem derül ki, hányan hallják meg a kilenc évre kinevezettek közül saját szakmai lelkiismeretük hangját, amikor Orbáné már nem a Kossuth térről szól.)

    Azt gondolni, hogy ha elaknásították a terepet, mindegy, ki az úr felette, teljes félreértés.

    Egy sor intézmény, a felsőoktatástól a kultúráig, az oktatástól az egészségügyig egy 2014-es fordulat után még kiheverheti az Orbánéktól most kapott sebeit, de 2018-ig nehezen és sokára pótolható műhelyek: tanszékek, függetlenszínházak, múzeumok és alapítványi iskolák százai végleg ki- és elvéreznek majd.

    A 2018-ig peremre szoruló szegényeknek, romáknak mekkora vigasz, hogy kétharmad híján az őket kicsit jobb helyzetbe hozni képes erők sok más fontos lépést aligha tudnak megtenni?

    Mennyit veszítenek az ittmaradó milliók azokkal az ezrekkel, akik még négy év Orbán helyett választják az útilaput?

    Nem ugyanaz bosszankodni, amikor egy értelmes szakpolitikai intézkedést méltánytalanul elkaszál egy pártos köztársasági elnök vagy alkotmánybíróság, mint rettegni, hogy mikor és hol csap le a kontrollálatlan, voluntarista, pártosan a közérdek ellen cselekvő hatalom. Nem ugyanaz részleges patthelyzetben vergődni, mint elviselni, hogy visszamenőleges hatályú, szabadságjogokat tipró, káros és értelmetlen intézkedéseket kényszerít hatásvizsgálatok, egyeztetések és valódi vita nélkül, napok alatt át a kormánytöbbség az Országgyűlésen.

    Szerintem becsapja magát, talán, hogy megkönnyítse magának az ízlése diktálta döntést, aki azt mondja: még négy év fékevesztett Orbán vagy még négy év gúzsbakötött Bajnai egyre megy, ha magát a gúzst nincs esély átszabni.

    Nem megy egyre.

    Hát ezeket is fontoljátok meg.

    [Fotó link]

     
    • admin 14:35 on 2012.11.16 Permalink | Log in to Reply

      Mázsa Péter Az LMP mission/stratégia kérdésbe nem szólok bele. 1megjegyzésem van: sztem az 50%+1 is elég lehet a Fideszes alaptörvény hidegre tételéhez.
      about an hour ago · Like

      anon2 agree
      about an hour ago · Like

      anon3[LMPs] jó, köszi, ez érdekes. Ha racionális alapon döntene a Kongresszus, akkor valóban ezeket is mérlegelné… ;-) Mondjuk az elsőnél kicsit keveredik szerintem a Fidesz-Jobbik blokk egyharmad alá szorításának esélye és a Fidesz-blokk repedezésének esélye. Én nem hiszek abban, hogy az a 60-90 tagú Fidesz frakció repedezne. De amúgy a Fidesz-Jobbik egyharmad alá szorításában sem hiszek. A kettes pontban viszont teljesen igazat adok neked. …De azért még egy belsős szempontot engedj meg: nem mindegy, milyen program mögé sorakozunk, sorakoznánk fel. És az sem, hogy ki mögé. Tudod, van az az izé, amit identitásnak szoktak hívni ;-) Azt nem lehet lecserélni; vagy tudathasadás az ára ;-) …Ennek ELLENÉRE én a csatlakozási tárgyalások megkezdésének híve vagyok.
      about an hour ago · Like

      Mázsa Péter anon3: egyteértek, h az identitás legalább középtávon nem nagyon hagy kijáratot a szituból az LMP esetében: az LMP identitása szerint (a Fidesszel együtt) emberek ellen van és egyben (az MSZP-vel együtt) a köztársaságellenes rendszer ellen. Ez diametrikus ellentettje a Bajnai-pártnak, amely befogadó mind az emberekkel, mind a kialakuló rendszerrel (kicsit szöszmötölnének vele, de a Fidesz játékterében).
      19 minutes ago · Like

      anon3 Mázsa Péter: …ergo?… :-)
      10 minutes ago · Like

      Mázsa Péter tanácsot ha szeretnék sem adhatnék, mert része vagyok az identitásuknak (+ a Fideszének): tök függetlenül a hozzájuk állásomtól, az LMP ellenem is van. (Bár csak félig: pl. pénzt azért szívesen kaptak volna tőlem:))
      A few seconds ago · Like

      • admin 17:27 on 2012.11.16 Permalink | Log in to Reply

        anon3 Mázsa Péter : Látod, minden mindennel összefügg. Pénzt azért vártunk, várunk tőled (meg minden eccerű pógártól), mert minket nem az oligarchák pénzelnek. És az identitásunknak ez utóbbi pont hogy integráns része. Mondom ezt úgy, hogy én nem vagyok elzárkózás-párti. De empatikus vagyok az elzárkózás-pártiakkal.
        about an hour ago · Like

        anon4 Mint tök outsider, ha már elolvastam anon nagyon érdekes eszmefuttatását, én is belepofázok egy kicsit, ha szabad. Szerintem anonnak igaza van abban, hogy nem kizárt az ellenzéki kétharmad és abban is, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy ha nincs ellenzéki kétharmad, van-e ellenzéki kormány. Ebből azonban nem következik – és anon, ha jól látom semmit nem ír arról, hogy miért következne -, hogy az LMP (mai) közeledése Bajnaihoz (és az MSZP-hez) elősegítené az ellenzéki kétharmadot vagy legalábbis kormányalakítást 2014 után. Az LMP a mai Magyarországon egy kicsi, centrista párt. Nem egy politikai pólus, amihez így vagy úgy igazodni kell, hanem egy színárnyalat, amit ha jól végzi a dolgát, nem lehet nem észrevenni. Lehet, hogy egyszer több lesz (lehet, hogy nem), de ma ennyi. Ez nyilván amellett szól, hogy amíg tudja, őrizze az önálló identitását. A kérdés az, hogy az önálló identitásról való lemondással az LMP segítené-e az ellenzék győzelmét. A válasz az, hogy nem tudjuk, de ez egyáltalán nem biztos. Azoknak az ellenzéki szavazóknak ugyanis, akik az ellenzék győzelmét akarják, nem akarnak az MSZP-re szavazni, de örömmel látnák, ha a pártjuk együttműködne az MSZP-vel, örvendeted módon létrejött egy kiválónak ígérkező választási alternatívájuk az elmúlt hetekben. Ezt nevezzük Együtt 2014-nek. Az LMP szerintem egy ettől eltérő, másik politikai alternatívát kívoknak azonban, akik egy ellenzéki alternatívát akarnak támogatni, de nem szeretnék, hogy ez az alternatíva összekösse a sorsát a baloldallal. Az LMP egy ettől eltérő, másik alternatívát kínál, és nem látom be, bárkinek mi haszna lenne abból, ha ez az alternatíva felszámolódna.
        8 minutes ago · Like

    • gergo 20:50 on 2012.11.16 Permalink | Log in to Reply

      a mediánon szeptemberben azt olvastem, hogy orbán és jobbra 59%, mindenki más ezek szerint kevesebb. ki álmodik kétharmadról? azon kell iparkodni,hogy az 50% egyáltalán meglegyen. egy identitáskevert kompromisszuhálóban még mindig több szava van az embernek, mint sok identitással VISSZApofázónak.

  • Mázsa Péter 01:42 on 2012.10.24 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , , MSZP, ,   

    Bajnai-MSZP násztánc előtt: produktív lesz vagy impotens? 

    Bajnai legalábbis katalizátornak tökéletes.

    Tegnaptól ugyanis az a fő kérdés, hogy az MSZP (akinél most a labda van) meg Bajnai násztánca végül vezet-e majd arra, amire külön-külön sohasem jut(ná)nak:

    képesek és hajlandóak-e kezdeményezni az “új kormány”, “új rezsim”, “új korszak”, új stb. mellett

    Ha igen, akkor megyek választani, mindenekelőtt az új köztársaságra, egyben szerencsétlen Orbán ellen.

    Ha nem (és ez Bajnai önálló stratégiája, nemzeti közepestül, új korszakostul), akkor – a 2006-os Orbán végveszély és a 2010-es Orbán végveszély után – szerintem a 2014-es Orbán végveszély esetében sem megyek választani (úgyis sokan mentek majd helyettem:).

    Hátha egyszer rájönnek a politikusaink, h adott esetben én is választó lehetnék:

    A pártokból jelenleg sugárzó “Itt a víziónk, a többiről erősen gondolkodunk, majd választások után meglátjátok, hogyan tesszük működővé az államot” üzenet számomra azonban teljességgel elégtelen ahhoz, hogy áprilisban elvigyen szavazni. Nem szavazok olyan miniszterelnök-jelöltre, aki az állam szerepének fenti értelemben vett átalakításáról – politikai vagy más okokból – nem rendelkezik üzenettel, mégpedig hiteles, de pártja választási esélyeit “intellektualizálással” nem veszélyeztető üzenettel: egy, a fenti igénnyel fellépő eljárással, amelyről belátható, hogy e témában középtávon érdemi kormányzati üzenetekhez vezet majd.

    Tisztelt miniszterelnök-jelöltek! Elképzelhető, hogy önök közül valaki e nélkül is megnyerheti a választásokat. Szerintem azonban a választóknak egy kicsi, de önmagában is fontos, ráadásul igencsak véleményformáló része kizárólag arra teszi a keresztet, akiről elhiszi, hogy idővel képes és hajlandó lesz egy fenntartható módon működő országot maga után hagyni. Az önök megítélésére bízom, hogy ez ügyben egyedi eset vagyok-e, vagy egy elterjedtebb választói gondolkodás képviselője, akik közé esetleg önök is sorolják magukat. ( http://mazsa.com/kire-szavazok , 2006. február )

    Bajnai küldetése és stratégiája köszönőviszonyban sincsenek egymással. A Bajnai-stratégiával ugyan elképzelhető, hogy választást lehet nyerni, de hogy azután mi változna az “elmúlt nyolc évhez” képest (azon kívül, hogy az alaptörvény jövőbeli módosítgatásai után esetleg várat kezdenénk építeni homokra), az számomra homály.

    Úgy néz ki, valahol végtelen hurokba kerültünk:


    [Video: http://lalalalalalalalalalalalalalalalalala.com ]

     
    • admin 13:00 on 2012.10.27 Permalink | Log in to Reply

      Nagy Ferenc
      Wednesday at 16:40 ·
      hát gyerekek, fasza időutazás volt ez az okt. 23-i millás polgári teadélután:
      volt benne csipetnyi oktobrista polgári arisztokrata utánérzés – hála Ungvárynak;
      volt a kolaíciós idők kereszténydemokrata templomi szeretetmisztériumából – hála Balaványnak;
      izelítőt kaphattunk Petőfi 1919-re upgrade-elt forradalmi lírájából – hála TGM-nek;
      Aztán jöttek a profi civilek és szépen minden legót a helyükre raktak:
      Kónya kiállt a 2006-os rendőrterror rendőráldozataiért;
      Juhász bejelentette a Hazafias Népfront újraalakulását Kónyával és Bajnaival,
      aztán a szigorúan magánember Bajnai egy varázsütésre immár a koalíció vezéreként bejelentette a politikai CENTRUMot, azaz a három civil papi rend kultuszközösségét. Két rövidke mondata volt az elmúltnyócév neolib kormányzásáról is – ennyi volt az ún. felelősségvállalás – mely után őexcellenciája sokadik Minotaurosz ovidiuszi metamorfózisa során levedlé szutykos bikadíszét, immé Szent Unikornissá lőn.
      Aztán a misztériumjáték végén Juhász Péter kegyesen a nép tudtára adta, hogy az új magyar Olümposz várja a hívek csatlakozását a nemzeti oltárhoz, kik a szent szabadság jegyében egyetértési joggal lesznek felvértezvek az istenek és félistenek frigyének csodálatára. A násztánc bonyolult lépéskombinációiról meg majd idejében tájékoztatót küldenek minden öntudatos szabad magyarnak, elsősorban az előző istenek balettmozdulataiban és színpadi baleseteiben csaklódottaknak.
      Zöld kandeláberemre, köszönjük, szép vót!
      Like ·

      Péter Juhász “Bajnai egy varázsütésre immár a koalíció vezéreként bejelentette”
      ezt hol mondta bárki?
      nem figyeltél. kár.

      gyönyörűen írsz. kár, hogy marhaságot. :)
      Wednesday at 16:59 · Like · 1

      Nagy Ferenc .
      figyeltem végig
      kár tagadni az evidenciákat, Péter
      meg volt mégis a nagy bejelentés: koalíció Bajnaival és Kónyáékkal
      Wednesday at 17:02 · Edited · Like · 5

      Péter Juhász pont olyan vagy, mint egy politikus.
      az együttműködés neked nem jelethet mást, mint vezérválasztást?
      Wednesday at 17:05 · Like · 1

      Peter Murath “Nem új pártot alapítunk tehát, hanem összefogást, ahová szövetségbe hívunk mindenkit, akikkel a céljaink összekötnek. Akikkel a korszakváltás elvében, erkölcsében, programjában közös nevezőre tudunk jutni.
      Akikkel meg tudunk egyezni a jogállam, haza és haladás, szolidaritás és Európa dolgában.
      És ha ebben megegyeztünk, akkor erre alapozva közösen kidolgozzuk a talpra álláshoz és gyarapodáshoz szükséges konkrét programot – a jó kormányzás programját.
      A Milla, a Szolidaritás és a Haza és Haladás egy ilyen, befogadó és nyitott mozgalom elindításáról döntött.
      Wednesday at 17:08 · Like

      Peter Somogyi nem vezért, jelöltet, képviselőt
      Wednesday at 17:08 · Like

      István Zöld Osztom az érzéseid, Feri, de ez most nem a maximalista elvárások pillanata.
      Wednesday at 17:15 · Like

      Peter Somogyi feri, te kis maximalista. mindig az ilyenekkel van baj
      Wednesday at 17:16 · Like · 2

      Peter Murath meg a vétkesekköztcinkosakinémákkal is, nekik NINCS BOCSÁNAT!!!! (hiába hát a bánat?)
      “Mondjátok el nekik: ha nem tesznek meg minden tőlük elvárhatót az összefogásért, akkor az országrontó rezsim hatalmát védik. Ha szóval nem, hát tettel. Ha tettel nem, akkor mulasztással. És azért nincs bocsánat!”
      Wednesday at 17:18 · Like

      Dési Tamás A Fidesszel szemben álló politikai erőknek volt 2,5 évük, hogy kitermeljenek magukból egy miniszterelnök jelöltet, aki Orbán kihívója lehet 2014-ben. Ha Bajnait dobta ki a gép, akkor őt dobta ki a gép… Bár szerintem még nem egészen eldőlt, hogy ő lesz a min.e. jelölt.
      (a Jobbik 1×1 bonyolultságú vádja, hogy az egész kóceráj a judeobolsevikok trójai falova, különböző színekben és formában)
      Wednesday at 17:28 · Edited · Like

      Nagy Ferenc .
      hamut szórok ősz fejemre
      Wednesday at 17:40 · Like · 2

      Nagy Ferenc .
      Peter Murath:
      “kíváncsi vagyok, hogy a kis tetű agyon akar-e lövetni vagy csak a vagyonelkobzás híve, ha nem vagyok millás?
      ‘Mondjátok el nekik: ha nem tesznek meg minden tőlük elvárhatót az összefogásért, akkor az országrontó rezsim hatalmát védik. Ha szóval nem, hát tettel. Ha tettel nem, akkor mulasztással. És azért nincs bocsánat!’”
      Wednesday at 17:59 · Like

      D’Elia Viktor Vagyonelkobzásra jó vagyok, mert semmilyen vagyonom nincs. A haláltól nem félek, sőt. Szóval az agyonlövetéssel csak jót tennének nekem. Úgyhogy részemről nem Bajnaira. :))))))
      Wednesday at 18:32 · Like · 4

      Zsolt Bagi Elmondom, én hogy látom. Bajnaitól ez egy jó beszéd volt. Miért kellene a ruháját tépnie az elmultnyolcév miatt, azzal semmit nem tenne helyre. Nem az a lényeg, hanem hogy a gazdasági programja nem neoliberális. Közgazdasági értelemben legalábbis nem az. Politikai programja centralista, mert szükség van egy olyan gyűjtőpártra, ami fel tudja venni azokat az embereket akik senkire nem akarnak jelenleg szavazni. Csak így lehet kétharmadot elérni. Viszont minden politikai üzenete tartható volt, tisztességes volt. Miért vársz pont Bajnaitól radikális politikát? Senki nem tőle várja. Így legalább az LMP-4k! kénytelen lesz balra tolódni és végre belátni, hogy tök felesleges mindenkinek tetsző politikát csinálni, csinálhatják a sajátjukat. Bajnaira kva nagy szükség van és ilyen politikai szöveg meg régen nem keletkezett Magyarországon, főleg nem egy miniszterelnök-jelölt szájából. Lehet, hogy most nem beszélt a mélyszegénységről, de a gazdasági programjában igen. Nem az a lényeg, hogy már akkor megbuktasd, amikor még nem csinált semmit. TGM az első Gyurcsány-kormány első három hónapja után azt írta, hogy ez nem jól kezdődik, mert nem átlátható a döntéshozatali mechanizmus. Nekünk, akik radikális társadalmi kontrollban gondolkodunk, azt kell elérni, hogy ez ne váljon lehetővé. Mi dolgod neked egy választási szövetséggel? Milyen választást akarsz megnyerni? Nekünk más eszközök kellenek, a választás tök külön dolog. Minden nyertes pártot éppúgy szemmel kell tartani. Egyszerűen szólva: ha a Fidesz nyer, tudjuk mi lesz. ha az MSZP nyer, akkor a jelek szerint ugyanaz lesz mint 2010-ig volt: zsebszerződés az MSZP és a Fidesz között. Ha Bajnai nyer, akkor vagy betartja a választási programját és akkor jobb lesz itt élni (ezt most itt nem fejtem ki, de szerintem így van), vagy neked lesz igazad és nem tartja be, akkor ugyanaz van, mint a fentebbi két esetben. Szerintem ez egyértelmű választás, bár megvárom, hogy az LMP meg tudja-e emberelni magát ennek hatására.
      Wednesday at 18:52 · Like · 5

      Nagy Erzsébet Hihihi, ez pontos volt.
      Wednesday at 19:28 · Like

      Nagy Ferenc .
      legszebb orwelli millanyelvi fordulatok egyike:
      “mi lélekben 15millióan”
      Wednesday at 19:32 · Edited · Like · 5

      Peter Somogyi :D
      Wednesday at 19:34 · Like

      Seregély Ágnes Jájj, pedig hogy letámadtak a “se orbánt se bajnait” táblámmal. De akkor lehet, hogy tévedtem.
      Wednesday at 20:04 via mobile · Like · 2

      Nagy Ferenc .
      kokain vagy amfetamin
      választanod kell! nincs harmadik út
      Wednesday at 20:05 · Like · 1

      Mázsa Péter Az alapvető probléma Bajnaival az, h az “új kormány”, “új rezsim”, “új korszak”, új stb. fordulatokon túl tuti nem akar egy új, a rendszerváltó alkotmánynál és a fülkeforradalmi alaptörvénynél szélesebb körben és jobban összerakott köztársaságot is (vö.: http://amexrap.org/fal/9-ev-alatt-hal-meg-az-uj-alkotmany-a-nemzetkozi-tapasztalatok-szerint ), amely egyben lehetővé tenné (ugye nem a jelenlegi alaptörvényre szeretnétek alapozni pl. az új nyugdíjrendszereteket???) és kikényszerítené a profi munkát is. Bajnai (pontosabban: Tordai-Szigetvári) stratégiája (nemzeti közepestül, új korszakostul, apróbb alaptörvény-módosítgatásostul) és küldetése köszönőviszonyban sincsenek egymással. A Bajnai-stratégiával ugyan elképzelhető, hogy választást lehet nyerni, de hogy azután mi változna az “elmúlt nyolc évhez” képest (azon kívül, hogy az alaptörvény jövőbeli módosítgatásai után esetleg várat kezdenénk építeni homokra), az számomra homály. Ami Juhászékkal a baj, hogy ez számukra nem missziókritikus probléma (pedig korábban voltak értelmes felvetéseik, pl. “Az EKINT elemzéséből kétségtelenül új alkotmány elfogadásának szükségessége következik. Milyen eljárásban lenne biztosítható az új alkotmány legitimitása?”): vagy nem látják át a szitut, vagy reménytelennek ítélik a megoldást. Pedig…:))
      Wednesday at 20:40 · Like · 3

      Nagy Ferenc
      na elszállt egy hosszú bejegyzésem: a hübrisz visszavág

      Szóval, Zsolt, hálás vagyok neked, mert megírtad pozitív előjellel ugyanazt, amit én szatirikusan, s lám Péter Juhász azt képes volt egy lájk erejéig díjazni. Érdekes, pedig te abban miniszterelnökjelöltként írtál Bajnairól, nálam meg mintha az lett volna a hányavetin jelzett percepcionális gond, hogy vezérként aposztrofálom a gentlemant. Oh, minő malőr.
      Nekem semmi bajom Bajnaival, meg a Millával, tkp. én vagyok a hülye, hogy aggódom értük és kritikusan értük haragszom.
      Talán meglepő, pedig nem az, ugyanis Bajnai teljesen oké: politizáljon, alapítson pártot, ill. használja a meglévő DK-MSZP platformokat, ahol elfogadottsága teljes. Miért használja a civil mezőt? Miért kell megint hadrendbe állítani és lerombolni egy szabadelvű mozgalmat (hiába tagadják, nem tudnak nem azok lenni)?
      Mert ezzel az egésszel semmi nem oldódott meg:
      1. megmarad a két pólusú fogolydilemma, amely úgy működik, hogy minden elvi szempontot feladva, egyre magasabbra szabott arcpírszintes kompromisszumok árán együtt kell működni, mert különben az ellenség malmára hajtódik a víz, addig-addig, míg egyszer csak valóban, mert már képtelenség fenntartani a kettős beszédet
      2. nincsenek viták, nincsenek felelősök, nincsenek célok,
      hanem lapos tézisek, pár mondatos kodifikációs katekizmusok az alkotmánybírákról, meg a sajtóról, de szinte alig esik szó másról. Fáradt vagyok már ezeket felsorolni, úgy hogy mindenki fantáziájára bízom. Egyik vesszőparipám: a nagy francia forradalom a panaszlevelekkel („cahiers de doléance”) kezdődött, mert akkor a társadalmi valóság kis szekvenciái kerültek napvilágra. Ma 4 millió ember kilátástalan nyomorának napi valósága alig tud az együttérzésen túl reprezentálódni. Az együttérzés olyasmi, mint a koldusnak vetett fitying – ez nem baloldaliság, ez nem társadalmi tudatosság,erre képes bárki.
      3. Bajnaival nem az fő gond – igazad van – hogy neolib (amúgy őszintén szólva nem értem, miért ne lenne az), mert csak válságkezelő technokrata végrehajtó volt. Mi akkor a gond vele?
      3A. Az ANCIEN REGIME embere. Egyszerűen szégyen, hogy a továbblépés szimbóluma ő. Ez abszurd önbecsapása mindazoknak, akik azt hiszik, hogy – pocsék szóviccel élve – képes az Orbánon túl látni. Kritikája csak a jelenlegi kormány tevékenységében merül ki. Ld. Róna Péter cikkét a NOL-on. Kicsit lejjebb megtalálod az üzenőfalamon.
      3B. Nincs semmiféle ötlete, hogy hogyan lehetne a már de facto nem létező társadalmi JOGEGYENLŐSÉGET visszaállítani, csak a puffogó polgári demokrata szócséplés, ami mögött szép szóvirágok, de semmi konkrétum nincs. Mert nem elég itt bizonyos jozefinista felülről jövő paragrafusokkal teleszórni az intézményeket.
      3C. Restaurálni nem elég a köztársaságot, mert a rendszerváltás megbukott. Elveszett vele minden társadalmi CÉLKÉPZET, ILLÚZIÓ, és helyette már semmi nem volt, csak egy őszödi beszéd. Ezért azóta sem kért senki bocsánatot – mármint azért, hogy a politika lealjasult a makroszintű kommunikációs átvágástechnikára, a célközönség manipulálására. Ebben Bajnai semmiféle garanciát nem nyújtott, csak annyit, hogy ő egy messziről jött ember, aki bármit mondhat. Egyszerűen nem hiteles a szájából a szolidarítás, mert ő annak az ÁLLAMI BÜROKRÁCIÁNAK az embere, anelyik már rég nélkülöz minden effélét, amivel szemben csak nőttön-nő a szociális elidegenettségérzés.
      Thursday at 19:14 · Edited · Like · 6

      Nagy Ferenc .
      Köszi, Mázsa Péter, maximálisan egyetértek
      Thursday at 19:20 · Like

      Nagy Erzsébet Egyetértek.
      Thursday at 19:50 · Like

      Mázsa Péter Juhász Péter reakciója is érdekelne. Feri, ha van kedved összeilleszteni a véleményedet 1 bejegyzésbe, örülnék, ha lehozhatnánk az Amexrapon.
      Thursday at 21:26 · Like · 1

      Zsolt Bagi Feri. Ok, induljunk ki abból, hogy a rendszerváltás megbukott. Ezt azonban nem kötheted személyekhez, ez strukturális kérdés. Mit jelent az, hogy Bajnai a régi rend embere? Arra van ítéltetve? Mik a bűnei? Hogy IMF hitelből konszolidált egy reménytelen gazdasági szituációt? Hogy neoliberális (volt)? Mindenki más is az volt, mert ez volt a rendszer. Ez egy olyan pecsét, ami örökre ráégett?
      Ez olyan fokú előítéletes megközelítés, amilyet a mandiner produkál mostanában. A politiakai és közgazdasági szövegek nem támasztják azt alá, amit mondasz.
      3A. A Róna Péter-cikkhez fűztem egy kommentet, már ott is azt állítottam, hogy az aug. 22-én posztolt szöveg a Haza és Haladás honlapján részben teljesíti azokat az igényeket, amelyeket Róna elvárt. Szimplán nem igaz, hogy Bajnainak ugyanaz a gazdasági programja, mint a régi rendszeré volt. Közgazdasági szempontból ez a program nem neoliberális, hanem szociáldemokrata. Sem preferenciáiban, sem megoldási javaslataiban nem az. Sehol nem szerepel benne például állami kiadás-csökkentés vagy adócsökkentés. Érzékeli a strukturális válságot és érzékeli a mélyszegénység problémáját. Nem igaz tehát az sem, hogy nem beszél a négymillió szegényről. Az egyetlen “neoliberális” elem az IMF garanciára való apellálás, ami pedig jelen pillanatban nem kérdés, hogy szükséges, a nélkül csak a lassú sodródás marrad az államcsőd felé. Seress László az, aki ma neoliberális gazdasági programot akar, nem Bajnai.
      3B. Ez szintén nem így van: politikai ötlete az, hogy olyan centrumot hoz létre, ami nem a már létező erőktől venné el a szavazókat, hanem a csalódott nemszavazókat próbálja bevonni. Nem az LMP beolvasztására kellene törekednie, és nem is az MSZP-ére, csak a legutolsó pillanatban. Ez az egyetlen megoldás arra, hogy 2/3-ot szerezzen és alkotmánymódosítani tudjon (új köztársaságot hozzon létre)
      3C. Ok, nem lehet. de új köztársaság meg kell nekünk, nekem biztos kell.
      1. Ez nem két pólus, csak választástechnikai szempontból. Viták máris vannak, mert az LMP és a H&H gazdasági programja vitában áll egymással. Más gazdasági programot én még nem láttam, ez igaz. Az a hamis elképzelésed van, hogy ez a dolog a teljes ellenzéki pártpaletta egységesítésére jött létre, de a Bajnai szöveg megint csak nem ezt támasztja alá. Ez egészen pontosan azokat célozza, akik nem biztos szavazók vagy biztos nemszavazók jelenleg. Ez egy kísérlet egy harmadik (negyedik) oldal megteremtésére: lásd pl Török Gábor elemzését e téren, ami legalábbis azt megmutatja, hogy értette a beszédet egy fideszben csalódott jobboldali.
      És még egyszer: általános emancipációs szempontból ez a program nem mond semmi újat. Nem ad semmi reményt. De egy politikai, választási program nem is kell, hogy újat adjon, mert az nem a választásokon fog eldőlni. A radikális társadalomkritikának nem feladata, hogy egy kész politikai rendszer belső működésében (párt)állást foglaljon. A dolog éppen arról szól, hogy a kapitalista társadalm rendszerben nem tudsz jobbat találni, mint egy jóléti demokráciát, azaz a piac felett korlátozott társadalmi kontrollt gyakorló államot.
      Thursday at 23:21 · Like · 1

      Zsolt Bagi De, van 3. gazdasági program is, amit ismerek, Melláré. Most jut eszembe. Hogyne lenne vita.
      Thursday at 23:38 · Like

      Zsolt Bagi Ferenc, Idemásolom még neked a régi posztomat is, hogy világos legyen,szerintem nem problémátlan Bajnai gazdasági programja, de az nem igaz, hogy ez ugyanaz lenne, mint az elmúltnyolcév. És a fenti posztban nem volt igazam, van benne kiadáscsökkentés …See More
      Yesterday at 00:01 · Edited · Like · 1

      Mázsa Péter Zsolt: 1. “Mit jelent az, hogy Bajnai a régi rend embere? Arra van ítéltetve? Mik a bűnei?” ez ok. 2. “Szimplán nem igaz, hogy Bajnainak ugyanaz a gazdasági programja, mint a régi rendszeré volt. Közgazdasági szempontból ez a program nem neoliberális, hanem szociáldemokrata. Sem preferenciáiban, sem megoldási javaslataiban nem az. Sehol nem szerepel benne például állami kiadás-csökkentés vagy adócsökkentés.” Ez lehet, h igaz, de akkor nagy baj, ezért: http://amexrap.org/fal/orban-forditva Ez nem neoliberális/antiliberális kérdés, hanem h működik-e vagy sem. Kiadáscsökkentés és reformok nélkül adóemeléssel nem működik, Orbánnál sem és Bajnainál sem. Ez van meg a gravitáció.
      Yesterday at 10:39 · Like

      Zsolt Bagi Péter. Azt visszavontam, hogy nincs benne kiadáscsökkentés. Van benne. Ez pedig neoliberális elem, mindenképpen. A szocialista válasz a hagyományos közgazdaságtanon belül nagyjából csak a keynesianizmus és Krugman például ma is érvényesnek tartja a régi keynes-i igazságot: austerity in boom, spending in slump. De Bajnai mindeközben (neoliberális megszorító álláspontja mellett) a munkanélküli tömegeket potenciális tartalékként kezeli, ami azt jelzi, hogy számol állami beavatkozással (költéssel) a képzetlen munkaerő foglalkoztatásával kapcsolatban. Az adóval nem az a baj, hogy van, hanem az hogy egykulcsos. Ez (Bajnai szerint) lehetetlenné teszi a képzetlen munkaerő foglalkoztatását, mert akkora adóterhet jelent a bérük fizetése, ami nem kifizetődő. Nem beszélve arról hogy a gazdagok jövedelemnövekedése jól láthatóan nem hozott semmiféle gazdaságélénkítő hatást. Nem csupán igazságtalan az egykulcsos adó, de eredménytelen is. Ez az adó- és munkaügyi-rendszer szimplán feudális, nem unorthodox.
      Yesterday at 11:04 · Like

      Mázsa Péter Ok, azt elhiszem Bajnainak, h jobban csinálná, mint Orbán (csak h ne menjünk bele abba, h mit mond erről Bajnai:). Amit nem hiszek el neki (és ez az alapvető fontosságú), hogy a jelenlegi alaptörvény toldozgatásával-fordozgatásával érdemi, 20-30 évig kitartó strukturális átalakításokat tud implementálni. Nem tudunk olyat bevinni a rendszerbe, amit néhány hülye négy év múlva ne tudna szétverni. Ez kb. azért van, mert a pasi fő ideológusa egy választási szakértő (aki nyilván választásokat szeretne nyerni), a pénzügyminisztere pedig (jó) menedzser: ez lényegesen jobb állapot, mintha egy ideológiavezérelt közgazdásznak nevezett Matolcsy lenne, de sajnos nem elégséges.
      Yesterday at 11:14 · Like

      Zsolt Bagi Hát ebben biztos igazad van. De itt meg Kiss Jánossal értek egyet (én lassan mindenkivel egyetértek, de mindenkivel csak bizonyos részekben): ez a mostani alkotmány máris teljesen erodálódott, mert nem a Kerényi-féle díszkötésnek kellene neki legitimitást adnia, hanem annak, hogy össztársadalmi egyetértésen alapul. (Bármennyire fáj ez felvilágosult barátaimnak, ebbe beleértve a zombimenet résztvevőit is.) Sólyom pedig rámutatott, hogy azzal, hogy beleírják azokat a törvényeket amik ellentétben állnak vele csupán önellentmondóvá teszik a szöveget, így mint alkotmány már maga megsemmisíti önmagát. Őszintén szólva én semmit nem várok Bajnaitól, csak azt, hogy a józan ész visszatérjen az országba és ne korlátozzák azt lépten-nyomon hűbéruracskák. Bajnai egy minimum egyetértésről beszélt a milla-tüntetésen, és ebben én egyetértek vele. Társadalmi szolidaritás hűbérrendszer helyett. Itt feljebb nem annyira gazdaság-politikáját akartam védeni, csak azt bemutatni, hogy nem igaz, hogy abban nincs semmi változás. Túl sok már ez a referencia nélküli, személyek szimpatikus vagy taszító voltán alapuló politizálás.
      Yesterday at 11:34 · Like

      Mázsa Péter 1. Ez megintcsak nem valaki/irányzat (KisJ), hanem ez, ahogy az alkotmányok működnek vagy nem: http://amexrap.org/fal/9-ev-alatt-hal-meg-az-uj-alkotmany-a-nemzetkozi-tapasztalatok-szerint 2. A baj az, hogy a józan ész és a minimális egyetértés nem egy “minimálisan bántjuk az eddigieket” jellegű megközelítést igényel, hanem egy kreatív, működőképes kereteket felállító folyamatot – na ezt nem nézem ki a Bajnai féle kiscsoport EGYETLEN tagjából sem. Vannak köztük okosak, nem tagadom, csak nem a most szükséges irányban azok. És ezügyben láthatóan a Milla sem virít:(
      Yesterday at 11:51 · Like · 1

      Zsolt Bagi aha. Látom te a statisztikában hiszel. Legyen úgy, én mindenkinek tisztelem a vallásos meggyőződését. De a magyar Alaptörvény már ma sem működik, úgyhogy ezt túlbecsülted. Inkozisztens szövegből ugyanis minden (bármi) következik. Ex falso sequitur quodlibet. Márpedig akkor, ha egy törvény ellentétben áll az alkotmánnyal majd azt belefoglalják az alkotmányba, éppen ez lesz az eredmény.
      20 hours ago · Like

      Mázsa Péter Zsolt, ha így haladunk, ez a sz.. legalább Bajnai végéig rajtunk ragad, ami pont 9 év lesz, nézd csak: “Ha azonban a jelenleg a politikai közösség nagy családjai képtelenek megállapodni olyan kérdésekben, amelyek identitásuk alapjait érintik, akkor nem a megegyezést ellehetetlenítő érvek megkeresése a feladat, hanem a jogállami és legitim többséget képező megegyezés, amely a hatályban hagyás mellett gyakorlati értelemben zárójelbe tesz bizonyos alkotmánybeli rendelkezéseket.” http://mandiner.hu/cikk/20110704_tul_a_barikadokon Lefordítva: új, a működőképességet biztosító keretek összerakása helyett felülről ki akarják kapcsolni az alaptörvény egyes részeit. Lehet, h onnantól kezdve nem lesz benne ellentmondás, de hogy ez nem lesz szilárd alap az ország hosszú távon való működőképességének biztosításához, az tuti.
      20 hours ago · Like

      Zsolt Bagi ok, nyertél ez blőd. Valójában egyik utalásra sincs szükség, nem történeti utalások kellenek bele, hanem jogállami keretek.
      18 hours ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 17:50 on 2012.10.10 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , MSZP, ,   

    Néhány megkapó kép a hejde magyarok meg az utálatos idegenszívűek tárgyalása elé 

    Hungary is also vulnerable given the large role of foreign banks, which may be reluctant to increase exposures to the local sovereign. [p.60.]

    http://www.imf.org/External/Pubs/FT/GFSR/2012/02/pdf/text.pdf

     
  • Mázsa Péter 10:11 on 2012.10.04 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , MSZP, , ,   

    Miért győznek általában a radikális ideológiák, és hogyan győzhetik le őket a mérsékeltek? 

    Összefoglalás: Vidéken alapesetben Orbán meg a Jobbik ragad a fejekben. Esetleg egy kis kommunizmussal lehet őket onnan kizökkenteni. Ennél jobb (kevésbé szélsőséges) eredményt kormányfüggetlen tv-csatorna és némi forrás nélkül nehéz lesz elérni.

    Encouraging moderation : Clues from a simple model of ideological conflict: Some of the most pivotal moments in intellectual history occur when a new ideology sweeps through a society, supplanting an established system of beliefs in a rapid revolution of thought. Yet in many cases the new ideology is as extreme as the old. Why is it then that moderate positions so rarely prevail? Here, in the context of a simple model of opinion spreading, we test seven plausible strategies for deradicalizing a society and find that only one of them significantly expands the moderate subpopulation without risking its extinction in the process. http://link.aps.org/doi/10.1103/PhysRevLett.109.118702

    Hogyan győznek a radikálisok általában?

    In their paper published in Physical Review Letters, Marvel and his coauthors from the US and Korea explain that there are several ways to explain why few people embrace moderation, but here they give a purely mathematical answer using a “model of ideological revolution.” The model reveals that successive ideological revolutions take place in an environment that is not conducive to moderate beliefs. Even when the researchers adjust the model to encourage moderation, eventually the moderate population will almost always either fail to sufficiently expand or collapse altogether.

    The model of ideological revolution begins with a community consisting of four types of individuals: those that currently hold an extreme opinion A, those that hold the opposing extreme opinion B, those that hold neither A nor B (the moderates), and those that hold A indefinitely and never change their minds (the A zealots).

    To run the model, two individuals are randomly selected to interact with each other, with one randomly chosen to be the speaker and the other the listener. If the speaker is an A or B and the listener is a B or A, respectively, the speaker changes the listener’s beliefs to AB. If the listener is an AB, then the listener becomes an A if the speaker is an A, and becomes a B if the speaker is a B. Moderate speakers cannot change a listener’s beliefs; only extremists rally others toward their cause.

    Running this basic model, the researchers found that the proportion of zealots strongly affects the outcome. When zealots are below a critical value, the system remains similar to how it started. But above a critical value, the zealots quickly convert the entire population to A. [Popularized summary: http://phys.org/news/2012-10-moderate-beliefs-rarely-prevail.html ]

    Egy csomó olyan stratégiával nem lehet legyőzni a radikálisokat, ami első blikkre célszerűnek tűnik (erről bővebben lásd: http://arxiv.org/pdf/1209.3546.pdf ). Szerencsére lehetséges eredményes stratégia ellenük. Sajnos azonban ez szabad sajtót és célzott forrásokat igényelne:

    Finally, let us consider a third strategy: suppose that the fanatics are deradicalized by a promoderation media campaign or other environmental stimulus rather than through social interaction with moderates. [...] this mechanism of promoting moderation, which we might call nonsocial deradicalization, provides the first acceptable means that we have found for expanding the moderate population in the midst of an ideological revolution. [Full original text: http://arxiv.org/pdf/1209.3546.pdf ]

    Ez lehet a mechanizmus (vagy legalább az egyik mechanizmus), ami ide vezet:

    Orosz tudósok megvizsgálták, mi volt a hatása az egyetlen, kormányzattól független, a választók háromnegyedét lefedő tévécsatornának az 1999-es országgyűlési választásokra (Enikolopov – Petrova – Zhuravskaya, 2011: “Media and Political Persuasion: Evidence from Russia.” American Economic Review, 101(7): 3253–85.)

    Kiderült, hogy ahol volt, a kormányfüggetlen tévécsatorna következtében

    a választásoktól elfordulók aránya 3,8%-kal csökkent,
    a kormánypártra szavazók aránya 8,9%-kal csökkent,
    az ellenzéki pártokra szavazók aránya 6,3%-kal nőtt.

    Orbán erre a hatásra [kormányfüggetlen tvcsatorna lehetetlenné tételére] építkezik, amikor a médiatörvénnyel sajtóelnyomást vezetett be.

    http://amexrap.org/fal/kisbocik

    Azaz: vidéken alapesetben Orbán meg a Jobbik ragad a fejekben. Esetleg egy kis kommunizmussal lehet őket onnan kizökkenteni. Ennél jobb (kevésbé szélsőséges) eredményt kormányfüggetlen tv-csatorna és némi forrás nélkül nehéz lesz elérni.

     
  • Mázsa Péter 20:25 on 2012.09.04 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , , MSZP, ,   

    HVG fail: “Már Gyurcsányék jóba lettek az azeri despotával” 

    Micsoda irtózatos hülyeség és a szituáció teljes félreértése ez a HVG-cikk: http://hvg.hu/gazdasag/20120904_Mar_Gyurcsanyek_joba_lettek_az_azeri_desp

    Gyurcsánnyal nem az volt a baj, hogy jó viszonyt szeretett volna kialakítani Azerbajdzsánnal, hanem hogy elég gyanúsan pont az ellenkezőjét tette:

    Gyurcsány, amennyire tudom,

    • nem érte el a vevők közös hatékony gázpolitikáját, sem Uniós, sem más szinten,
    • nem érte el, hogy csökkentse energiafüggőségünket, különösen
    • nem érte el, hogy csökkentse energiafüggőségünket az oroszoktól, sőt,
    • az ilyen irányú erőfeszítéseket majdhogynem ellehetetlenítette (pl. kijelentette http://www.origo.hu/itthon/20070423afidesznek.html , hogy az oroszokat kikerülő Nabucco-gázvezeték “egy álom, és nekünk nem álmokra van szükségünk” – angolul lásd pl. itt http://www.nytimes.com/2007/03/12/world/europe/12iht-hungary.4885468.html?_r=1 ),
    • az oroszoktól való energia-függőségünk csökkentése érdekében saját kezdeményezéseket, tudomásom szerint, Orbánnal ellentétben http://www.miniszterelnok.hu/cikk/alairtak_a_bakui_nyilatkozatot nem tett [pl. annak ellenére sem, h az Azeri elnökkel kapcsolatban több mint 3 éve explicite ezt tanácsoltam neki],
    • még amely intézkedése az energiaellátás biztonságát fokozta is (az orosz-magyar közös gáztározók építése Magyarországon), azzal is növelte a stratégiai függőségünket az orosz gázipartól,
    • és ami legalább ennyire fontos, mint a fentiek: semmilyen olyan kezdeményezéséről nem tudok, amely az oroszok energia-exporttól való függőségét csökkentette volna.

    http://amexrap.org/fal/feri-ez-ciki , 2010.12.06

    Fiúk-lányok ott a HVG-nél: kéne kezdeni valamit a minőségbiztosítási rendszeretekkel.

     
  • Mázsa Péter 10:38 on 2012.08.23 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , , MSZP, , ,   

    Újabb hírek a kis parazitákról: a fertőzött anyukák 2x öngyilkosabbak, az agytumorok 1,8x gyakoribbak tőlük 

    14éves kutatás alapján, 45.788 dán anyukát vizsgálva: akik fertőzöttek közülük az általunk már több cikkben http://amexrap.org/cimke/toxoplasma-gondii tárgyalt macska-élősdivel, a Toxoplasma gondii-val,

    Az összefüggést idősebb (és feltehetően macskásabb) fertőzött nénikre tavaly egy, a fentitől független tanulmány is kimutatta: http://journals.lww.com/jonmd/Abstract/2011/07000/Toxoplasma_gondii_Seropositivity_and_Suicide_Rates.3.aspx

    További izgalom, hogy a fertőzöttek 1,8x hajlamosabbak agyrákra http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21795265 De nem közvetlenül a macskatartástól http://rsbl.royalsocietypublishing.org/content/early/2012/08/22/rsbl.2012.0511 inkább a véres bífszektől, a macskás homokozóktól, meg a nem elég alaposan mosott zöldségektől: http://rsbl.royalsocietypublishing.org/content/early/2012/08/16/rsbl.2012.0625

    Ezek után érdemes komolyabban vennünk a tavaly április 1-i hipotézisemet is (vö.: http://amexrap.org/fal/a-fidesz-es-az-mszp-mint-jarvanyugyi-problema ), amely szerint Kertész Ákos http://index.hu/belfold/2011/09/13/kertesz_akos téved: a magyarok kollektív hülyeségéért nem a (zsidókhoz meg másokhoz képest) selejtesebb gének felelősek, hanem az országban kiterjedt macskaszar.

     
  • Mázsa Péter 18:09 on 2012.08.17 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , MSZP, ,   

    „Egy párt nem engedheti meg magának, hogy vonatszerelvényeket tologasson ide-oda” 

    http://atv.hu/belfold/20120817_egy_part_nem_engedheti_meg_maganak_hogy_vonatszerelvenyeket_tologasson_ide_oda

    http://www.parlament.hu/biz36/olaj/0011071.pdf

    http://www.parlament.hu/biz36/olaj/olajbiz_000608.pdf

     
  • Mázsa Péter 15:41 on 2012.07.01 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , , MSZP   

    Tüntetés a Hősök terén: a vörös, a zöld, vagy a nemzeti szocialisták? 

    Távolból csak a leghangosabb foszlányokat hallom: “…nemzeti…”, “…nem hagyhatjuk, hogy az elesettek…”, “…magyar…”, “…megvédjük…”, “…az utcára teszik…”.

    Ahogy kiveszem, nem az imperialista Európa vagy a külföldi munkaadók ellen tüntetnek, és a tónus mégis dühös. Úgyhogy tuti nem a hatalmon levő szocialisták.

    Kik lehetnek? Vörös szocialisták? Zöld szocialisták? Nemzeti szocialisták?

    Sajnos nem látok színeket. Egyáltalán nem látok oda.

    Így pedig a jövőképük mintha feketén-fehéren összemosódna.

     
  • Mázsa Péter 19:43 on 2012.06.29 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , , MSZP,   

    10Reasons Countries Fall Apart: States don’t fail overnight. The seeds of of their destruction are sown deep within their political institutions. http://www.foreignpolicy.com/articles/2012/06/18/10_reasons_countries_fall_apart?page=full Cf. http://mazsa.com/nemzeti-minimum , 2001 [in Hungarian]

     
  • Mázsa Péter 12:24 on 2012.06.14 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , MSZP,   

    Mesterházy: Ha nyer az MSZP, az állam eladósításából fogja finanszírozni a növekedést 

    Véget kell vetni a megszorítások politikájának, az adóemelések kormányának, s a munkahelyteremtésre, a gazdasági növekedésre kell koncentrálni.

    Mesterházy http://hvg.hu/itthon/20120602_mesterhazy_videk

    Lefordítva: ha nyer az MSZP,
    1. a gazdaság növekedését szeretnék elérni (“a munkahelyteremtésre, a gazdasági növekedésre kell koncentrálni”),
    2. nyilván nem adóemeléssel (“véget kell vetni az adóemelések kormányának”),
    3. viszont az állam kiadásait és a lenyúlás-újraosztást sem csökkentik (“véget kell vetni a megszorítások politikájának”).
    4. Ugye azt senki nem veszi komolyan, hogy a Fideszes lopásokon megspórolt pénzből fogunk növekedni:

    például stadionokra, a Kossuth tér átalakítására, Schmitt Pál lakására vagy parlamenti őrség létrehozására mintegy 200 milliárd forintot terveznek elkölteni. “Ez mind felesleges luxusberuházás”, ezt a pénzt munkahelyteremtésre, gazdaságösztönzésre kellene inkább költeni – jelentette ki Mesterházy Attila.

    Mivel
    5. az állam gazdaságban betöltött szerepének újragondolása sem folyik az MSZP-ben (ha folyna, mindannyian lubickolnánk benne),
    ezért nem marad más, mint hogy
    6. az MSZP az állam eladósításából fogja finanszírozni a növekedést.

    Ez konzisztens a 2014-es választásokra vonatkozó, részben nyilvánosságra került MSZP-stratégiával is:

    A dolgozat – kutatási adatokra hivatkozva – megállapítja, hogy a meggyőzendő szavazók a baloldali gazdaságpolitikai üzenetekre reagálnak elsősorban

    http://nol.hu/belfold/20120611-baloldalisag__remeny__ero

    OK, ezek szerint az MSZP forgatókönyve szerint 2014-ben a nemzeti szocialisták és a vörös szocialisták (+ a resztli szocialisták: a liberális/zöld szocialisták) között fogunk választani.

    Már aki elmegy.

    Nekem nagyon nem tetszik ez a forgatókönyv:

     
    • admin 14:44 on 2012.06.14 Permalink | Log in to Reply

      Peter Siroki Valaki szólt nekik, hogy ha az állam eladósodik, akkor felmegy a kamat, vagyis nincs növekedés? Vagy éppen azt, hogy az állampapírpiac a piaci hitelektől szívja el a pénzt?
      44 perce · Tetszik · 1

      Mázsa Péter Á, PONT annyi ott a közgazdász, mint a Fideszben:)
      2 másodperce · Tetszik

      • admin 19:13 on 2012.06.14 Permalink | Log in to Reply

        Peter Siroki A vicces az, hogy nem vagyok közgazdász, ráadásul kettes voltam makroökonómiából többek között azért, mert ismertem egy trükköt, amivel tárgyi tudás nélkül ki lehet következtetni a helyes választ.
        4 órája · Tetszik · 1

        Mázsa Péter Jó lenne, ha megosztanád velük is!
        2 másodperce · Tetszik

        • admin 08:54 on 2012.06.15 Permalink | Log in to Reply

          Peter Siroki A teszten A, B, C, D és E válasz van. Az E mindig az egyik sem, és soha nem a helyes válasz. Marad 4. Ezek közül egy elüt a többi háromtól rettenetesen, azt is kiszórhatjuk. A maradék háromból van kettő, amelyik jobban különbözik egymástól, mint a harmadiktól. Ez a harmadik lesz a helyes válasz. Ugyanis a tesztet úgy készítik, hogy veszik a helyes választ, módosítják kétféleképpen (ezek a “jobban különbözők”), hozzáírnak egy komplett hülyeséget és az egyik sem választ.
          3 perce · Tetszik · 1

          Mázsa Péter Most már csak kéne valaki, aki Orbánékkal és Mesterházyékkal megiratja a tesztet:)
          2 másodperce · Tetszik

          • admin 10:21 on 2012.06.15 Permalink | Log in to Reply

            Peter Siroki A teszt előtt lehetne konzultálni is. Na nem a nemzettel.
            23 perce · Tetszik · 1

            Mázsa Péter ‎:) Valami szimuláción kéne átfuttatni őket nyilvánosan http://amexrap.org/fal/a-mukedvelo-atommernok-7-pontja de legalábbis simcityn

            • admin 11:01 on 2012.06.15 Permalink | Log in to Reply

              Mázsa Péter ‎… és ha ezen átcsusszantak katasztrófa nélkül, utána már az sem zavarna, ha hülyeségeket beszélnének a választások előtt.
              2 másodperce · Tetszik

  • Mázsa Péter 23:07 on 2012.06.10 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: DK, , , , , , , MSZP, ,   

    Great fun in Hungarian Parliament: Who is the Most Fascist? [transcript] 

    Whois:

    DK: liberal socialists
    Jobbik: national socialists
    Fidesz-KDNP: social nationalists [ruling, >2/3]
    MSZP: red socialists
    LMP: green socialists
    Present situation [Tárki; blue: uncertain]:

    Transcript:

    Ágnes Vadai [DK]: It seems that we are witnessing a Horthy renaissance. Almost as if Miklós Horthy’s rehabilitation were a new fashion. (Tamás Gaudi-Nagy (Jobbik): “Yes, you are right.” Other Jobbik members: “This is so!”) They name a square after him, they set up a statue of him in Kereki, and in the Debrecen Reformed College with the assistance of the highest church leaders they dedicate a memorial plaque in his honor. (Interruption from Jobbik members: “This is so!”) So, not only is the extreme right promoting the introduction of a Horthy cult but Fidesz politicians and mayors are also taking part in the rehabilitation of the admiral on horseback. Fidesz parliamentary members agree to be patrons of a ball organized to collect money for a statue of Horthy on horseback.

    I just want to be clear. Are we talking about the man who managed to seize power in the shadow of foreign troops? (Enormous noise caused by Jobbik and Fidesz-KDNP members.) About the man who consolidated his power with the assistance of paramilitary detachments creating a bloodbath? (Noise, the presiding speaker rings the bell.)

    The Speaker: Madame Member, I would like to apologize in the name of the majority of the House because I myself cannot hear what you are saying. (Interruptions from Jobbik and Fidesz-KDNP.) I think that the television audience is in a similar situation. That’s why I suggest to the ladies and gentlemen to wait until the madame member finishes with her question because at the end they will not know what she wants to ask from the minister. We can wait until the House calms down, I have enough time and I think Madame Member also. Can we continue? (Előd Novák (Jobbik): “Get to the point!”) Thank you, please continue.

    Ágnes Vadai: Let’s make it clear that we are talking about a man who seized power in the shadow of foreign bayonets. (Tamás Gaudi-Nagy: “What are you talking about?”) About a man who consolidated his power with the assistance of paramilitary detachments. (Interruption from a Fidesz MP: “Kádár.”) He was the man who agreed to sign the Treaty of Trianon that is called a national tragedy by the Hungarian right. It was during his reign that the first anti-Jewish law was enacted to be followed by three more. Horthy’s regime was rejected not only by writers of the left but also by the narodnik writers of the period who are greatly revered by the current Hungarian right. He is the man who led Hungary into the second world war and who allowed the deportation of almost half a million Hungarian citizens to perish in concentration camps. Finally, he passed power into the hands of the murderous hordes of Szálasi. I’m talking about the man who was saved only by Stalin from being labelled a war criminal.

    The current government could have stopped the spread of the Horthy cult in the spirit of the Paris Peace Conference, but you didn’t do it because you didn’t want to do it. (Interruptions from Fidesz-KDNP members.) You for the sake of far-right votes (The speaker rings the bell again.) in a competition with Jobbik are ready to revive the heritage of Horthy. How long will that go on? At the end will you rehabilitate Szálasi? (Applause from MSZP and LMP members.)

    The Speaker: Honored ladies and gentlemen of the government parties. When you look at the video of the last three and a half minutes you will be appalled by your own behavior. After all, the madame member’s interpellation has nothing to do with current politics (Tamás Gaudi-Nagy: “She insulted the governor and that’s enough!) and therefore one cannot understand why the Fidesz-KDNP members kept yelling. (Interruptions from Fidesz-KDNP members.) I will give Tibor Navracsics [Minister, Fidesz] the opportunity to answer the question in four minutes.

    Tibor Navracsics: Let me start with a quotation that has nothing to do with current politics. “I, the undersigned, admit that I was a member of the Arrow Cross Party between such and such dates. I realize now that this was contrary to the interest of the people and I made a mistake. I would like to correct my mistake and therefore I promise to spend all my time and energy for the building of the people’s democracy. I swear that I will be a faithful member of the Hungarian Communist Party.” (Laughter from Jobbik and Fidesz-KDNP members.)

    Ladies and Gentlemen! When we are talking about the rehabilitation of the Arrow Cross Party in this house there is only one party and some members of the independents who should have to explain a thing or two. (Applause from the Fidesz-KDNP and Jobbik members.) Here I’m talking about such independent members who chose such a leader [Ferenc Gyurcsány] who lives in a villa on Szemlőhegy Street that had been confiscated twice from its Jewish owner. Once by the Arrow Cross regime and once by the communists.

    If Ágnes Vadai is seeking historical continuity then she should look into the Kratkii kurst of the Hungarian Communist Party and find out how many former Arrow Cross Party members ended up in the Communist Party. [The members of MSZP and DK [the liberal socialist party]] should ask themselves how they could possibly make common cause with the members of the Arrow Cross Party. (Long applause from Fidesz-KDNP and Jobbik. Interruptions.

    István Józsa (MSZP): “Is this the answer on Horthy?” Long live Navracsics, Long live Horthy! You don’t know what you are doing!)

    The Speaker: Most likely he didn’t hear the question but there was an answer. Madame Member has one minute to give reasons for her acceptance or rejection of the answer.

    Ágnes Vadai: I consider you, Mr. Minister, a very intelligent man. (Laughter in the Fidesz-KDNP caucus.) But you just proved that your intelligence can be overwritten by party loyalty. You should be ashamed of yourself, Mr. Minister. I asked you … (Indignation and interruptions in the Fidesz-KDNP caucus.) I asked you what you thought of the Horthy cult and whether there might be an introduction of a Szálasi cult. I had every right to ask these questions because in the last few days the Hungarian media were full of them.

    You want to teach József Nyirő to the Hungarian youth when Nyirő was a member of Szálasi’s parliament and an admirer of Goebbels (Continuous interruptions from Fidesz-KDNP and Jobbik caucuses) and yet one of the prominent members of your party, the speaker of this house, a member of the Hungarian parliament in the last twenty-two years, takes part in the rehabilitation of this man. (Interruption from Fidesz-KDNP caucus: “He did the right thing!) You should be ashamed of yourself, my fellow members of parliament. I very much hope that your children will not have to answer one day for this abominable behavior you manifest inside and outside of parliament. (Further interruptions: Time! Time!) You should be ashamed of yourselves! I don’t accept the answer. (István Józsa (MSZP) pointing to Tamás Gaudi-Nagy (Jobbik): “Into the minutes! He said, ‘Start to get scared’” Tamás Gaudi-Nagy: “Go ahead!”)

    The Speaker repeats again that Vadai didn’t accept Navracsics’s answer and then asks the House to vote. István Nyakó (MSZP) before the vote cried out: “Vote for Horthy!” Another MSZP member, Zoltán Lukács, said: “What a shame!” Navracsics’s answer was accepted by 239 members against 44.

    At this point Zoltán Lukács (MSZP) said, “That at least is clear!”

    [Translated and abridged by Eva S. Balogh]

    Check out the mood [in Hungarian]:

     
  • petfold 19:51 on 2012.05.17 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , , , , , MSZP,   

    Újkori magyar történelem 

    Rákosi: Próbáljuk meg a szocializmust.

    1956: Nem működik a szocializmus. Próbáljuk inkább meg a szocializmust.

    Kádár (60as évek): Nem működik a szocializmus. Próbáljuk inkább meg a szocializmust.

    Kádár (80as évek): Nem működik a szocializmus. Próbáljuk inkább meg a szocializmust.

    MDF: Nem működik a szocializmus. Próbáljuk inkább meg a szocializmust.

    MSzP, SzDSz: Nem működik a szocializmus. Próbáljuk inkább meg a szocializmust.

    Fidesz: Nem működik a szocializmus. Próbáljuk inkább meg a szocializmust.

    2014 (LMP, Jobbik): Nem működik a szocializmus. Próbáljuk inkább meg a szocializmust.

     
  • Mázsa Péter 14:17 on 2012.05.07 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , MSZP,   

    lesz-e olyan ön- és közveszélyesen debil Francois Hollande, mint Medgyessy Péter? Vagyis, hogy betartja-e a demagóg, teljesíthetetlen, etatista populizmustól csöpögő választási ígéreteit?

    PLT @ kapitalizmus.hu
     
  • Mázsa Péter 04:14 on 2012.04.28 Permalink | Log in to leave a Comment
    Tags: , , MSZP,   


    Végig: Ángyán: Orbánnak üzenem

     
    • admin 14:52 on 2012.04.28 Permalink | Log in to Reply

      Miklós Danka kedveli ezt.

      petfold Míg a CAP koncon acsarognak, a tőkeellenességben és a spekulátorfóbiában bezzeg teljes az összhang.
      19 perce, mobil használatával · Tetszik

      Tamas Tompa Nem acsarognak ezek, fogják, aztán elveszik. Tőkeellenesség is csak addig van, míg nem övék a tőke. A spekulációktól is csak akkor ódzkodnak, amikor nem ők spekulálnak (lásd nagyhatású nonszensz nyilatkozatok és árfolyamnyereségrealizálás). Csak mondom.

c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel
Get Adobe Flash player