Tagged: Németország Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • Mázsa Péter 19:01 on 2013.05.18 Permalink |
    Tags: , , Németország,   

    80 éve 

    To the student body of Germany:

    History has taught you nothing if you think you can kill ideas. Tyrants have tried to do that often before, and the ideas have risen up in their might and destroyed them.

    You can burn my books and the books of the best minds in Europe, but the ideas in them have seeped through a million channels and will continue to quicken other minds. I gave all the royalties of my books for all time to the German soldiers blinded in the World War with no thought in my heart but love and compassion for the German people.

    I acknowledge the grievous complications that have led to your intolerance; all the more do I deplore the injustice and unwisdom of passing on to unborn generations the stigma of your deeds.

    Do not imagine that your barbarities to the Jews are unknown here. God sleepeth not, and He will visit His judgment upon you. Better were it for you to have a mill-stone hung around your neck and sink into the sea than to be hated and despised of all men.

    Helen Keller

    Fotó és forrás: http://www.slate.com/blogs/the_vault/2013/05/16/helen_keller_her_scathing_letter_to_german_students_planning_to_burn_her.html

    FYI: https://hu.wikipedia.org/wiki/Helen_Keller

     
  • Mázsa Péter 17:29 on 2013.03.25 Permalink |
    Tags: , , , , , Németország   

    Minden tökéletesen megfelelt a jogállami előírásoknak. Kétharmados többséggel, négy évre felhatalmazták a kormányt, hogy törvényeket hozzon. Ettől kezdve, a törvényeknek nem kellett feltétlenül megfelelni az alkotmánynak. […]

    Jótündér: Kétharmad és jogállam
     
  • Mázsa Péter 17:24 on 2013.03.22 Permalink |
    Tags: , , , , , Németország, , ,   

    Idén ötven százalékkal csökkentjük Magyarországi befektetéseinket. Remélem, hogy Brüsszel véget vet az Uniós törvények megsértésének. Ami Magyarországon történik, az precedens nélküli, és teljes mértékben elfogadhatatlan. Nagyon reménykednem kell Brüsszelben, hiszen a magyar állam egyértelműen sérti az uniós jogot. Más energiaipari vállalatok akár 80 százalékkal is csökkentik beruházásaikat, hiszen nem hajthatsz végre beruházásokat egy olyan környezetben, ahol de facto a kisajátításhoz állsz közel. Ez olyasmi, amit bizonyosan meg kell szüntetni.

    Martin Herrmann, az RWE német energiaipari cég Közép-Kelet-Európai térségi leányvállalatának igazgatósági elnöke
     
    • admin 23:02 on 2013.03.22 Permalink | Log in to Reply

      Gábor Nagymajtényi
      Német-Magyar barátság

      Zsolt Gerőfy Ez egy fenyegetés? És kik csökkentik 50% kal? És most be kell szarni tán?
      5 hours ago · Edited · Like

      Gábor Nagymajtényi Nem Zsolt, Pizzát fogunk ennyi. Bár lehet, szénnel fogod sütni
      5 hours ago · Like

      Torday László Richárd na végre, a karvalytőke elhúz a fenébe
      5 hours ago · Like · 2

      Gábor Nagymajtényi Tuti te szervezted
      5 hours ago · Like · 1

      Torday László Richárd természetesen, Magyarország a magyaroké
      5 hours ago · Like · 1

      Zsolt Gerőfy Én nem szeretem a pizzát! Szénen sem!
      4 hours ago · Edited · Like · 1

      Gábor Nagymajtényi Bocs, hambit
      4 hours ago · Like

    • admin 23:03 on 2013.03.22 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán fél siker
      5 hours ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 17:51 on 2013.03.21 Permalink |
    Tags: , , , , , Németország   

    Amexrap-köszönet a Külügyminisztériumnak: “Piros lap Magyarországnak” egy német gyerekcsatornán 

    A Külügy segítsége nélkül elkerülte volna a figyelmünket ez a kedves videó:

    A Külügyminisztérium elítéli, hogy a német közszolgálati televíziók (ARD, ZDF) tulajdonában álló KIKA gyermekcsatorna ismeretterjesztő műsorán Magyarországot valótlanul bemutató, a tényeket figyelmen kívül hagyó animációt vetítettek, immár a második alkalommal.

    A közelmúltban elfogadott 4. alkotmánymódosítás kapcsán az alkotmánybíróság hatáskörének csökkenéséről, valamint a hazai médiahelyzetről szóló állításokat a magyar kormány már többször cáfolta. A Külügyminisztérium különösen aggályosnak tartja, ha téves információkkal már a gyerekeket is félre vezetik.

    Prőhle Gergely helyettes államtitkár 2013. március 21-én erről személyesen tájékoztatta Dr. Matei I. Hoffmann német nagykövetet.

    http://www.kormany.hu/hu/kulugyminiszterium/hirek/a-kulugyminiszterium-eliteli-a-magyar-kormanyzatot-biralo-nemet-rajzfilmet

     
    • admin 20:03 on 2013.03.21 Permalink | Log in to Reply

      Beáta Hevesi én is ma reggel hallottam a rádióban, Kumin Ferenc nyilatkozott ezzel kapcsolatban, azt gondoltam újra készitettek ilyet, de ez még a régi, sajnálom hogy hozzájuk ilyen sokára jutott el, pedig Kumin éppen arról beszélt, hogy más stratégiát választottak, és ezután mindenre azonnal reagálnak, és sok emberük van erre a feladatra
      2 hours ago · Unlike · 1

      AMEXRAP Az Amexrap nem hallgat rádiót (csak ha repül, Tilosat), nem néz tv-t (csak ha az Én Kis Pónim megy): ezért kullogunk a csiga Külügy után.
      about an hour ago · Like · 1

      Beáta Hevesi
      about an hour ago · Like

      Beáta Hevesi több mint egy éves a videó is http://www.youtube.com/watch?v=axfeQfuG5_I
      about an hour ago · Like · 1 · Remove Preview

      AMEXRAP Hú ez jó fogás, köszi!
      about a minute ago · Like

    • admin 08:27 on 2013.03.29 Permalink | Log in to Reply

      Hisztiző Orbán a német köztévében http://www.youtube.com/watch?v=kv_Y5pS_slQ

  • Mázsa Péter 15:55 on 2013.03.12 Permalink |
    Tags: , , , , , , , , Németország,   

    A német-holland-finn-dán mesterterv Orbán kezelésére 


    Executive Summary

    Recent illiberal turns in Hungary and Romania have prompted the question what, if anything, the EU could and should do to protect liberal democracy within member states. This paper discusses four principled concerns about democracy-saving EU interventions in member states: that an institution that is itself largely undemocratic cannot credibly protect democracy; that there are in fact no common European standards that could be used to determine whether a member state is departing from a shared European understanding of democracy; that interventions are per se illiberal; and, finally, that only small states will be subject to intervention, a form of EU hypocrisy that delegitimizes Brussels both in the states concerned and possibly across the EU as a whole. This paper counters all these concerns and argues that, ultimately, the problem with intervention is not to be found on a theoretical normative level, but on a practical plane. As of now, the EU lacks a tool-kit to intervene effectively in member states; whatever it has recently used by way of sticks and carrots can seem arbitrary or opportunistic. This paper concludes by making a number of modest proposals as to how this situation might be remedied. In particular, it suggests the creation of an expert body, tentatively called the “Copenhagen Commission,” which continuously assesses democracy and the rule of law within member states. Such an institution ought to be authorized to conduct its own investigations, to raise the alarm about turns to illiberalism — and to impose a very limited range of sanctions. The existing mechanisms should stay in place, but ideally would be complemented with the possibility of entirely excluding a state from the EU.

    Link a teljes szöveghez: Jan-Werner Müller: “Safeguarding democracy inside the EU” http://www.transatlanticacademy.org/sites/default/files/publications/Muller_SafeguardingDemocracy_Feb13_web.pdf

    Ki a pasi?: http://www.princeton.edu/~jmueller/ http://www.all-souls.ox.ac.uk/people.php?personid=224

    Ki és mit javasolt a fenti mesterterv alapján:
    “Németország, Hollandia, Finnország, Dánia: Politikai mechanizmus kell az Európai alapértékek biztosítására” http://amexrap.org/fal/politikai-mechanizmus-kell-az-europai-alapertekek-biztositasara

     
  • Mázsa Péter 16:39 on 2013.03.05 Permalink |
    Tags: Bocs, , Németország,   

    Náci tömeggyilkosok unokái bocsánatot kérnek a túlélőktől Budapesten 

    LE A KALAPPAL ELŐTTÜK

    Itt jártak a németek!

    Budapesten, Zuglóban jártak a náci tömeges kivégzések végrehajtóinak unokái! Üzenetet, felhívást hoztak Magyarország és Európa számára! Ők keresztényként szembenéztek családjaik, apáik, nagyapáik tetteivel!
    Döbbenetes órák tanúi és résztvevői lehettünk a Radnóti Miklós gimnázium dísztermében a hétvégén.

    Magyarországon még soha meg nem történt módon mondták el az igazat nagyszüleik tetteiról magyar holokauszt túlélőknek és a hétvégi konferencia közel 200 résztvevőjének a tömeggyilkosok unokái.

    Egyikük, Barbel Pfeiffer egy olyan ember unokájaként jött Magyarországra, akinek feladata a szögesdrótok áram alá helyezése, a haláltáborok technikai felszerelésének megtervezése volt. Ő alakította ki a birkenaui vasúti rámpát. Unokája azért jött most Magyarországra, hogy elmondja az igazat családja múltjáról.

    A tübingeni TOS gyülekezet lelkésze, Jobst Bittner elmondta, hogy városuk múltjához tartozik Theodor Danecker neve is, aki a magyar zsidóság deportációját a németek részéről szervezte meg. Tübingen polgáraként, úgy érezte, el kell ezt mondania városa múltjáról.

    Ezt a találkozást, drámai párbeszédet a túlélők és a német elkövetők unokái között még szinte szavakba sem foglalhatjuk. Annyit tudunk, Magyarországon ilyen még nem történt. A német fiatalok megrázó vallomásai rést ütöttek hazánk feletti szürkeség és kilátástalanság felhőjén, amelyet a mi feldolgozatlan, kibeszéletlen múltunk, hárított és a másikra áthárított vagy letagadott felelősségünk okoz.

    Minket, magyar keresztényeket is ösztönöztek, hogy tisztázzuk és vállaljuk családjaink múltját az embertelenség, az evangéliumot meghazudtoló antiszemitizmus dolgában.

    Elmondták, ők megértették: nem építhetik jövőjüket hazugságokra, az elhallgatott múltra. Egy ország helyreállása, áldása, gyógyulása azon múlik, hogy az igazságot mondjuk ki családjaink történetéről. Jelmondatuk: Levesszük a hallgatás leplét!

    Akik szerveztük és részt vettünk a találkozón, tudjuk: esélyt kaptunk, talán az utolsó és egyetlen esélyt, hogy az igaz beszéd meggyógyítsa Magyarországot is.

    “Egy erkölcsileg teljesen elrohadt alapzatra semmi nem építhető.” (Ungváry Krisztián)

    A találkozóra az Európai Unió által támogatott “Aktív Európai Emlékezet” program keretén belül került sor 2013 március 2-3-án a budapesti Radnóti Miklós Gimnáziumban.

    “Nagy Klárit” idézi Vályi György
    Fotó: https://www.facebook.com/pages/Segítség-az-Élethez-közhasznú-alapítvány/163422733710100

     
    • Magyarmeggy 21:45 on 2013.03.06 Permalink | Log in to Reply

      Ha a még élő kommunista tömeggyilkosok, pláne azok gyerekei és unokái is bocsánatot kérnek a gyilkoltak családjaitól, akkor egyensúlyba kerülhet az alap. Egyoldalúan inog rendesen.

    • puhamancs 11:50 on 2013.03.07 Permalink | Log in to Reply

      Ez gyalázat.
      Olyan embereket köteleznek a bocsánatkérésre, bűnhődésre, térdreereszkedésre, megaláztatásra, akik soha nem követtek el semmit! Sőt, olyan embereknek fizetnek kárpótlást immár fél évszázada, akik még csak nem is éltek akkoriban! Meddig fog ez még tartani??? Jönnek majd az SS-tisztek ük-ük-ük unokái, zokogni és bocsánatért esedezni a “kiirtottak” ük-ük-ük unokái elé, akik még akkortájt is kapják a több százmilliárdos kárpótlásokat, segélyeket, ingyenes hadianyagokat, stb???

    • admin 00:19 on 2013.03.15 Permalink | Log in to Reply

  • Mázsa Péter 10:49 on 2012.12.05 Permalink |
    Tags: , , Németország,   

    Ungarn – Demokratie oder Diktatur? 

    Im April 2010 gewann die nationalkonservative Partei Fidesz die Parlamentswahlen in Ungarn mit einer in Europa beispiellosen Zweidrittelmehrheit. Ministerpräsident Viktor Orbán begann, das Land radikal umzubauen. Wichtige Posten in Kultur, Verwaltung und öffentlich-rechtlichen Medien wurden mit Regierungsanhängern besetzt. Eine neue Verfassung und ein restriktives Mediengesetz gerieten europaweit in die Kritik. Ihre Machtkonzentration begleitet die Fidesz-Regierung mit nationalem Pathos. Die neue Verfassung beruft sich auf Gott, Krone und Vaterland. Das Ausland wurde zum Feindbild. Ministerpräsident Orbán wettert gegen ausländische Banken, internationale Großkonzerne und die Bürokraten der Europäischen Union, die versuchen würden, seine Politik von außen zu diktieren.
    Diese nationalistische Rhetorik verändert die Stimmung in Ungarn. Besonders das Zusammenleben von ungarischen Roma und Ungarn in den Dörfern der Provinz ist spannungsgeladen. Davon profitiert die rechtsradikale Jobbik-Partei, stärkste Oppositionspartei im Parlament. Sie ist vor allem auf dem strukturschwachen Land stark – hier herrschen Armut und Resignation. Jeder dritte Ungar lebt unter dem Existenzminimum. Demokratie oder Diktatur?
    Steht Ungarn am Scheideweg? Die Dokumentation zeigt die Gründe für die besorgniserregende politische Entwicklung in Budapest.
    (Deutschland, 2012, 52mn)
    NDR

    Erstausstrahlungstermin:
    Gestern, 22:10

    Themen:Dokumentationen, Geopolitik & Geschichte
    Stichworte:Ungarn, Demokratie, Diktatur, Viktor Orbán

    http://videos.arte.tv/de/videos/ungarn-demokratie-oder-diktatur–7091230.html

     
  • hz 16:45 on 2012.10.03 Permalink |
    Tags: , , , Németország, ,   

    Németország örményországi nagykövetének véleménye Orbán akciójáról: “Absurd” 

    Suspending diplomatic relations with Hungary was Armenia’s right. That was Armenia’s independent decision, just as a possible decision to restore ties. Germany and Europe did not condemn Armenia’s decision to suspend relations. [This] Move [Ramil Safarov’s extradition and subsequent release] was absurd. The end results were exaggerated in Azerbaijan. It is comprehensible that this was to receive such reaction in Armenia.

    German Ambassador Reiner Morell http://news.am/eng/news/123399.html

     
  • Mázsa Péter 13:36 on 2012.09.19 Permalink
    Tags: , , , Németország   

    Görög fiú, német lány: Európai szakítás 

    (Via Mankiw)

     
  • Mázsa Péter 23:19 on 2012.06.14 Permalink |
    Tags: , , , , , , , Németország, , ,   

    A Nagy Trianon Vita, avagy miben van igazuk a hőbörgőknek, és miben nincs? 

    Na nem olyan nagyon nagy, csak a normál Facebookos vitákhoz képest alaposabb és testesebb. A szövegen nem változtattam, csak a rajtam kívüli vitatkozókat cseréltem ki visszavonhatatlanul V-W-X-Y-Z betűkre.

    Úgy kezdődött, hogy V. megosztotta Gomperz Tamás: Túlélni Trianont http://hvg.hu/velemeny/20120612_tulelni_trianont c. cikkét

    V: Ez a jó Trianonról

    W: Az átlagnál kétségtelenül jobb, de a jótól nagyon messze van.
    kedd, 22:23 · Tetszik

    X: na jó, te voltál a 20. ismerősöm, aki ma megosztotta, akkor most el is olvasom…
    kedd, 22:26 · Tetszik · 1

    Mázsa Péter: Az átlagot csak sejtem, de ez rossz (meglep, h Matyas Eörsi és Gyorgy Gereby Jr is beugrik neki). Ezzel a sztorival

    http://lazarus.elte.hu/hun/maps/ke2500.gif vajon mit kezd a szerző??

    Persze nyilván legjobb egy térképből [amire hivatkozott a vitát kiváltó HVG-cikk szerzője:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/Ethnographic_map_of_hungary_1910_by_teleki_carte_rouge.jpg
    általánosítani:)
    kedd, 23:21 · Tetszik ·

    V: Műfajt adottnak véve jó. Nem monográfia, publicisztika. Péter, szerinted mi következik ebből a térképből, ami ellentétes a szöveggel?
    kedd, 23:30 · Tetszik

    Mázsa Péter: Az, hogy ha Magyarország alapításakor (tehát Trianonban) az országot a jelenlegihez képest É-D-K-NY irányban 300-300 km-rel meghosszabbították volna, akkor most kb minden mástól függetlenül egy nagy vörös kereszt terpeszkedne a térkép közepén. De lehetne halálfej is vagy űrrakéta.
    kedd, 23:42 · Tetszik

    V: De a cikk nem állította, hogy a politikai határok egyáltalán nem hatnak a nemzetiségi eloszlásra, csak azt, hogy egy olyan birodalmat Európában, ahol az államnemzet kisebbségben van, huzamosan fenntartani olyan politikai-katonai intézményrendszerrel lehet, ami Mo-nak tuti nem volt. Ezt az, hogy párszázezer partiumi meg szlovákiai magyart egy sokkal nagyobb többségben levő román, (cseh-)szlovák államnemzet hatvan év alatt asszimilált/elkergetett, szerintem nem cáfolja.
    kedd, 23:48 · Tetszik

    Mázsa Péter: Az tényleg nem cáfolja, viszont ezt nem is állítottam. Amit én állítok, kb: az államközi rend (amit a ius gentiumból való eredete miatt ‘nemzetközi’-nek neveznek, működése lényegétől eltérően) az, ami önfenntartó, a nemzetiség meg függő változó (nekem ezt mutatja a 2. térkép). Természetesen bármely dialektushoz lehet hadsereget rendelni, és ez elérheti az államközi rend módosítását. De a “lehetne másképp” nem eleve hülyeség, mint stratégiai megközelítés: ex post nyilván sokkal kevésbé, de ex ante semmiképp. Bár ez engem nem igazán érdekel Magyarország szintjén, de szerintem ez az, amiről szegény kesergők keseregnek.
    Tegnap, 0:17 · Tetszik

    V: Értem. Nyilván mind a kettő hat a másikra (vagy azt mondod, a XIX és XX századi térképátrajzolások teljesen függetlenek voltak a nemzetiségi eloszlásoktól???), de a megfigyelések (Monarchia, Oroszország, Csehszlovákia, Jugoszlávia) alapján a pre-trianoni magyarország integer fennmaradása inkább elméleti lehetőségnek tűnik. Amit te írsz, az szerintem nem Trianonból levont lecke…
    Tegnap, 0:25 · Tetszik

    Mázsa Péter: Trianon nem térképátrajzolás, hanem térképmegrajzolás volt: a nemzetállamiság Trianonnal ért ide. Addig sokminden volt, de magyar állam nem.

    Monarchia, Oroszo, Csehszl és Jugó: egyis sem jó példa. Monarchia még nem tartozik az államközi rendbe, a többi meg szétesett (amely belefér az államközi rendbe), nem egy szomszédos, Trianon által kijelölt országhoz csatlakozott (amely megsértette volna az államközi rendet). Milyen jól muzsikált Románia, Szlovákia meg Szerbia-Vajdaság (a 2. térkép alapján értékelve), ahol az alternatíva mind a Magyarországhoz való csatlakozás lett volna.

    Szóval ha Trianonban Magyaro-ot nagyobbra rajzolták volna, akkor akár egész Szlovákia, Románia nagy része, Burgenland és Vajdaság tetszőleges mértékben az új Magyarországhoz kerülhetett volna: a nemzetközi rendben nem lett volna más kifutása a dolognak, mint egy jól elmagyarosodott Közép-Eu. Horvátország leszakadhatott volna, vagy ha felosztják Magyarország és Szerbia között, akkor az sem, és az alternatív valóság önbizalomhiányos Viktora jó sok melldöngető magyar fölött uralkodhatott volna.

    Ez persze nem jelenti azt, hogy ezek a környező állampolgárok “valójában” egyenesági magyarok lennének: mint az eddigi legnagyobb (de nem repr[ezentatív]) becslés mutatja, a jelenlegi Magyarországi lakosok több mint 95%-a sem magyar eredetű, sem apai, sem anyai ágon
    http://amexrap.org/fal/a-magyarorszagi-lakosok-nemigen-magyarok . Úgyhogy a szegény … félnótás Trianonozó nagymagyarok rossz vágányon haladnak + semmiképp sem konstruktív, amit csinálnak.

    De lenne tanulság, amit érdemes lenne levonni Trianonból.

    És a cikk, amiről beszélünk, rossz volt.
    Tegnap, 1:15 · Tetszik ·

    V: Ha jól értem, ez az egész azon fordul meg, hogy szerinted 1918-ban ? megfordult a világ rendje: a monarchia még nem tartozott az államközi rendbe, jugoszlávia meg már igen. Miért is? Mert ex post a monarchia nem pontosan belső közig. határai mentén bomlott (bár: is), jugoszlávia meg nagyjából igen (bár: számos kisebb háború, függő kérdés árán)?
    Tegnap, 2:19 · Tetszik

    Mázsa Péter: Általában nem Trianonban, csak lokálisan:) Az államközi rend globális eredeteként talán Francisco de Vitoria jelölhető meg a ius inter gentes fogalmának megalkotásával:

    “Vitoria kifejtette, hogy a ius gentium (népek joga) fogalmát, amelyen a római jogi szövegek a minden nép számára közös jogszabályokat értettek, ius inter gentesként, azaz olyan jogi normák rendszereként is fel lehet fogni, amelyek az egyes népek közötti kapcsolatokat szabályozzák.” [ http://osiriskiado.hu/hu/konyv.html?k=352 126.o.]

    Vitoria a ius gentium fogalmát ius inter gentes-ként értelmezte, intellektuálisan előkészítve az utat az 1555.09.25-i, a cuius regio eius religio típusú megközelítést alkalmazó Augsburgi békének.

    A ius inter gentes fogalom viszonyát a ius gentium fogalmához képest Francisco Suárez fejlesztette tovább:
    “Francisco Suárez (1548-1617) […] distinguished between two parts of jus gentium, namely, jus quos singulares gentes vel regna intra se observant (the internal law common to different nations) and jus quod omnes populi vel gentes inter se servare debent (the international law properly so called). […] The term jus inter gentes was generally accepted by international practice and adopted in most languages. […] Richard Zouche was the first writer to use the term ius inter gentes in the title of his treatise […] appeared in London in 1650. [ http://books.google.hu/books?id=_Di8lQrMdFoC : 19-20]

    Suárez tehát a ius gentium eredeti fogalmát azonosította a ius intra gentes fogalmával, és Vitoria ius inter gentes fogalmát ettől függetlenítette.

    Műveiken és Alberico Gentili művén keresztül Hugo Grotius tekinthető az 1648.10.24-i Westfáliai béke, és ezzel a partíción alapuló politikai rend szellemi előzményének, vö. a Stein könyv 125-132.p..

    A ius inter gentes elvén működő “nemzetközi” rendszer aztán szépen terjedt a világban, részben implicit módon, részben pedig explicit szabályok mentén ( http://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Ordinance ), Trianonon keresztül, egészen 1960.12.14-ig, amikoris a rend a gyarmatok függetlenségének deklarálásával szimbolikusan globálissá vált. (Ez utóbbi fejleményt sztem nem csak a rend belső logikájának ereje, hanem a white man’s burden szemlélet kudarca is eredményezte: vélhetően jobban megérte saját országok kialakíttatása által elkeríteni és lokálisan kezelni a gyarmatok lakóit, mint egységes birodalmi polgári státuszba rakni őket).

    Szóval errefelé szerintem Trianontól számíthatjuk az új rend kialakítását és a megszilárdítására tett erőfeszítések (vö.: https://zotero.org/mazsa/items/WWTFBTZM ) ezerrel való beindítását: ettől speciális errefelé Trianon.
    Tegnap, 8:12 · Tetszik ·

    W: Nincs olyan, hogy államalkotó nemzet. Meg olyan sincs, hogy egy nemzet “akar” valamit, meg “tanul” valamiből, meg ilyesmi. Nincs olyan tudatos lény, hogy nemzet. A nemzetet mindig valamilyen politikai ambíció hozza létre, méghozzá nagyon-nagyon gyorsan (extrém esetekben hónapok alatt). Releváns kísérlet:
    http://www.simplypsychology.org/robbers-cave.html

    Ezt kell megtanítani gyerekkorban, hogy vegye észre és kezelje helyén a gyerek, ha ilyesmi történik körülötte. Persze az állami iskolától, amelyiknek az a célja, hogy hadrafogható adófizető alattvalókat neveljen a gyerekekből ezt nehéz elvárni.
    Tegnap, 8:18 · Tetszik · 2

    Y: mintha arrol nem beszelne a cikk, h nem csak a tortenelmi Magyarorszag nem volt fenntarthato, hanem az egesz monarchia egy outdated overstretched dolog volt, nem? szoval sztem azzal megis csak egyet kell erteni, h ha nem is pont igy, de a bukas/szeteses elkerulhetetlen volt.

    Péter, ha mashogy alakul, akkor az alternativa nem ” egy jól elmagyarosodott Közép-Eu” hanem egy jól elnemetesedett Közép-Eu lehetett volna, nem?
    Tegnap, 8:55 · Tetszik

    W: Y, nyilván értelmetlen dolog arról beszélni, hogy mi volt szükségszerű és mi volt elkerülhető a múltban, hiszen megváltoztatni a múltat úgysem lehet. A monarchia azonban sok szempontból egy igen előremutató valami volt, amit a mai napig nem sikerült utolérnie a romjain vegetáló utódállamoknak (Ausztriát is beleértve). Érdekes, hogy párezer év távlatából mindenkinek nyilvánvaló, hogy a birodalom és a civilizáció szinonímák, de az, hogy szinte minden, amit a kultúránkból büszkén mutogatunk külföldi barátainknak (beleértve a nemzeti magaskultúrát — annak nacionalista megnyilatkozásaival együtt — és a népművészet jelentős részét) mind-mind a monarchia idején lett világszínvonalú sokaknak nem esik le. Bécsben, Budapesten és Lembergben is többnyire látványosan primitívebb és kultúrálatlanabb majdnem minden, ami a monarchia után épült. Pont ugyanolyan, mint az Aquincumi ásatásokból előkerülő római és középkori edények, ékszerek és épületmaradványok. 1914-től óriási civilizációs visszaesés történt a régióban. És tekintve, hogy mennyien mennyi pénzt és erőfeszítést áldoznak ma annak érdekében, hogy megtanuljanak németül, egyértelmű, hogy azzal is sokat veszítettünk, hogy a közös német nyelvet már nem beszéljük anyanyelvi szinten (gyakran már semennyire sem), mint déd- és ükszüleink.
    Tegnap, 9:19 · Tetszik

    Y: oh egy pillanat, szerintem a kiegyezes utan idoszak igen szuper volt nekunk, csak azt mondom, h *sajnos* addigra az egesz nem volt fenntarthato. ferencjoskas habsburgostul, soknemzetisegu birodalmastul stb.
    Tegnap, 9:21 · Tetszik

    W: Ott, úgy és akkor nyilván nem. De az, hogy az egykori birodalom területén újra ne legyenek államhatárok elég jól halad. Persze az igazi civilizációs ugráshoz az kell, hogy az Atlanti és a Csendes óceánok között ne csak Észak-Amerikában, hanem Eurázsiában is akadálytalanul lehessen közlekedni és kereskedni. A technikai és gazdasági feltételek már adottak, csak a fejekben kéne rendet rakni hozzá.
    Tegnap, 9:40 · Tetszik

    Mázsa Péter: ‎Y: osztástól függően, akár. De ha nagymagyaro is túl nagy volt a nagyhatalmaknak, mekkora para lett volna nagynémeto.

    Más: W: kedvenc példám a http://amexrap.org/fal/skanzen-mint-a-magyar-nemzeti-provincialitas-merteke (ami alapján született egy cikk a MúzeumCaféban [és még csak nem is én írtam:], majd kirakom az amexrapra is, teljesen büszke vagyok rá:)
    Tegnap, 9:42 · Tetszik · 2 ·

    W: Basszus! Elképesztő…
    Tegnap, 9:48 · Tetszik

    Z: ‎V, szerintem a cikk nagyon nem jó. A vita annál inkább. 🙂
    Tegnap, 9:52 · Tetszik

    Y: ‎Péter, ez mar messzire visz az eredeti tematol, de: nem az a lenyeg, h az valhatott vna nagyhatalomma? amugy emlekeztem, h lattam errol egy erdekeset valamikor, uh kikerestem:

    http://www.youtube.com/watch?v=C9yNEvV6lI4
    Tegnap, 10:07 · Tetszik · 1

    Mázsa Péter Milyen jólfésült és kirakatba való pasi ez a Ferguson:) Mindig idősebbnek képzeltem.

    Tetszik a megközelítése, h nagy fejleményeket kis személyes okok is kiválthatnak.

    És egyébként is elég meggyőző. Ha nem avatkoznak be a britek, ahogy mondod, valószínűleg válhatott volna nagyhatalommá (15:30-tól), és a dolgok nagyobb rendszerében, lehet, h azok, akik éltek volna helyettünk, jobban jártak volna Hitler, a 2. vh és a továbbiak nélkül – de azért nem sajnálom, h végül mi születtünk meg:)

    Egyébként ez általában is igaz: a XX. szdi folymatos mészárlás meg Trianon is szükséges ahhoz, hogy éppen a jelenlegi példány szélsőjobbosok születhessenek meg, akik tiltakoznak:)

    Tetszik a “what if”-ről alkotott szemlélete is, ami az I. vh-ra (de Trianonra vonatkoztatva is) annyit jelent: nem keseregni kell rajta, hanem megnézni, mi is történt, miért, milyen tanulságai vannak (25:25-től végig, pl. nyilván Hitler volt a fő probléma: de ő volt eredendő probléma is? 26:20-tól), és e felismeréseink hogyan segíthetik, hogy hasonló esetekben elkerüljük a csapdákat (mint pl. a jelenlegit: http://amexrap.org/fal/mitol-ment-tropara-az-orszag-az-elmult-2-evtizedben ), [és felismerjük] a csapdák okait és a lehetőségeket.

    Persze a XX. szd kívánatos globális és megközelítéséről jó lenne egy valóban hozzáértőt meghallgatni, mint Krisztián Ungváry.
    Tegnap, 11:20 · Tetszik · 1 ·

    Nektek mi a véleményetek?

    [Kapcsolódó cikkek:

    90th Anniversary of the Treaty of Trianon: the default international perspective http://amexrap.org/fal/trianon-the-default-international-perspective

    Trianon, mint a ma 90 éves magyar állam előfeltétele + a 2s állampolgárság http://amexrap.org/fal/trianon-mint-a-ma-90-eves-magyar-allam-elofeltetele-a-2s-allampolgarsag ]

     
  • Mázsa Péter 10:38 on 2012.05.16 Permalink |
    Tags: , Németország,   

    A hiába az Amerikaiakban való bízásról – Tóta W. figyelmébe 

    […] A magyarok kezéből kiverte az eszközöket a kormányuk. Sem a sajtónak, sem az ellenzéknek nincs lehetősége és kapacitása igazolni a Simicska-bozon létét. Ehhez a nyugati civilizáció nagy teljesítményű neutronágyúja kell.

    Azzal viszont gyerekjáték. Információgyűjtés, rendszerezés, majd az egyértelmű bizonyítékok közzététele. Aztán fusson, ki merre lát.

    Ennek a tavasznak lehet első fecskéje az Európai Bizottság Csalás Elleni Hivatalának látogatása a Közgépnél és kapcsolt csápjainál. Ettől a szennyeződéstől csak nemzetközi összefogással lehet megtisztítani a Kárpát-medencét. Úgy látszik, eddig sikerült elterelni a figyelmüket az elvi vitákkal, és most kaptak észbe: nem a pöffeszkedés a lényeg, hanem hogy ezek közben zsebre tesznek egy országot. És ezt kell megakadályozni ahhoz, hogy ez az ország valaha megszabadulhasson tőlük.

    Ritkán örülhetünk külföldi hatóságok műveleteinek, de ha ennek az az eredménye, hogy lebuknak Magyarország legnagyobb tolvajai, az egyértelműen a közjót szolgálja. Kutassanak csak kedvükre, és ahogy a Fidesz-frakció is kéri: segítsük az elszámoltatást, és jelentsük, ha fosztogatást észlelünk. Majd legközelebb jobban igyekszünk, hogy magunk is meg tudjuk előzni az ilyen gyalázatot. Addig viszont megérdemli a Pulitzert a CIA és a Bundesnachrichtendienst, ha ők szabadítanak meg a gonosztól. http://hvg.hu/w/20120516_kozgep

    A szokott magyar hozzáállással magam is bíztam ilyesmiben, amíg
    egyrészt a Wikileaks segítségével ki nem derült, hogy pl. az amerikaiak honnan tájékozódnak,
    másrészt az Amerikaiak explicite le nem mondtak rólunk.

    ad 1. Az amerikaiak követik az eseményeket, de láthatóan nem fordítanak különösebb erőforrásokat arra, hogy a Magyarországi puzzle darabjait rendesen összerakják – sőt, még arra sem, hogy összeszedjék, azaz hogy információikat közvetlen hírszerzési jelentésekre, elemzésekre alapozzák:

    […] Foley [az akkori amerikai nagykövet] azonban valószínűleg nagyott mondott, amikor írása tanúsága szerint kizárólag egy hosszú jelentésre, vélhetően a Gönczöl-jelentésre (nem pedig autonóm, és még nyilvánosságra nem került hírszerzési jelentésre), pontosabban a jelentésről szóló napilap-tudósításra alapozva kijelentette, hogy a Fidesz és az erőszakos tüntetők kapcsolatban álltak egymással – miközben a napilap-tudósítás alapjául szolgáló Gönczöl-jelentés ezt a kapcsolatot sajnos elmulasztotta felfedni. Helyreigazítás: az Orbán erőszakos tüntetőkkel való kapcsolatára utaló Amerikai #Wikileaks távirat nem hírszerési jelentésen alapul

    ad2. Még ha követik is az Orbán-Simicska-Pintér féle társaság esetleg itt-ott eldugott számláit, szépen vizualizálják a többé-kevésbé törvényesített hálózataikat, ennek a jelen körülmények között akkor sincs haszna. Bár tavaly év végén úgy tűnt, hogy vége az Egyesült Államok és az Európai Unió töketlenkedésének: a “despota” Orbán nagy sebességgel a maga által gondosan kiépített falba csapódott, ma már más az üzenet: USA Magyarországnak: Aki hülye, [nyugodtan] haljon meg.

    Nem hiszem, hogy abból kellene kiindulnunk, hogy az amerikaiak vagy a németek bármit is megoldanak helyettünk. Ha nem látnak reális – mondom: reális – alternatívát (azaz nem a Bajnai-féle, a biztonság kedvéért azért nem eleve kizárt kiscsapatról beszélek), akkor akármi is van (ha van) a kezükben a helyi maffiáinkról, nem lesz mit/kit támogatniuk helyettük.

    Hogy gondolja Tóta W: talán leleplezési akcióba kezdenek a CIA-csapatok Magyarországon, hátha abból majd spontán értelmesebb és biztonsági szempontból kevésbé kockázatos dolog sül ki, mint Orbán??

     
  • Mázsa Péter 09:55 on 2012.01.26 Permalink |
    Tags: , , Németország,   

    My vision is political union, because Europe has to follow its own path. We need to get closer step by step, in all policy areas. In the course a long process, we will transfer more powers to the Commission, which will then work as a European government for European competencies. This implies a strong parliament. The Council, which brings together heads of government, will form the second chamber. Finally, we have the European Court of Justice as the supreme court. This could be the future shape of the European political union in a while and, as I said, after many steps.

    Merkel
     
  • Mázsa Péter 14:13 on 2011.04.19 Permalink |
    Tags: , , Németország   

    “A Külügyminisztérium közleménye a német külügyi államminiszter kijelentéséről” 

    2011. április 19. 12:23
    A magyar Külügyminisztérium megdöbbenéssel vette tudomásul a német külügyminisztérium államminisztere, Werner Hoyer által közzétett közleményt http://amexrap.org/fal/we-are-observing-developments-in-hungary-with-much-attention-and-some-worry a magyar alkotmány elfogadásáról.
    A Hoyer államminiszter által tett észrevételek alapvetően magyar belpolitikai folyamatokat értékelnek. A Külügyminisztérium számára a nyilatkozat azért is érthetetlen és elfogadhatatlan, mert az alkotmányozás folyamatáról a német külügyi vezetés, köztük Hoyer államminiszter is, több alkalommal is részletes tájékoztatást kapott. A tájékoztatás során többször hangsúlyoztuk, hogy – Hoyer államminiszter állításaival szemben – az új alkotmány nem szűkíti a kisebbségek jogait, nem korlátozza a jogállamiságot és nem sérti a közös európai értékeket, hanem éppen ellenkezőleg, megerősíti azokat.

    A fentieken túlmenően különösen elfogadhatatlan, hogy a nyilatkozat visszautal a médiatörvényre, amelyet a magyar országgyűlés az Európai Bizottság által megfogalmazott konkrét kifogások alapján módosított, ezzel is bizonyítva a közös európai értékek iránti elkötelezettségét.

    Reméljük, hogy a jövőben, szem előtt tartva a magyar – német kapcsolatok intenzitását és baráti jellegét, nyilatkozatok helyett kétoldalú tárgyalások során sikerül eloszlatni az esetleges aggodalmakat.

    Németh Zsolt parlamenti államtitkár

    http://www.kormany.hu/hu/kulugyminiszterium/hirek/a-kulugyminiszterium-kozlemenye-a-nemet-kulugyi-allamminiszter-kijelenteserol-kulugy

    Vö.:

    Mi jól emlékszünk, hogy szabadságharcunkat 1956-ban a szocializmus nevében tiporták el. És arra is jól emlékszünk, hogy a 20. század pusztító eszmeáramlatait egytől egyig más országokban találták fel, és más nemzetiségű agytrösztök fejéből pattantak ki. A nemzeti szocializmus és kommunizmus ideológiájának feltalálói között egy magyar nevet sem találni (az utolsó néhány szót szótagolva mondja, taps, amely folyamatos a következő mondatok alatt is). Senkitől sem tűrünk hát kioktatást, és mindenkitől elvárjuk, hogy Magyarországnak és a magyaroknak megadja a kijáró tiszteletet. (vastaps, ováció, bekiabálások)

    http://www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=58533:orban-viktor-beszede-marcius-15-en

    Frissítés:

    Németország nem avatkozhat bele a magyar alkotmányozásba

    Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy bármely más országból – akár Németországból is – beavatkozzanak a magyar alkotmányozási folyamatba – reagált a miniszterelnök szóvivője a német külügyi államminiszter hétfői nyilatkozatára.
    Szijjártó Péter az MTI-nek azt mondta: egy ilyen “beavatkozási kísérlet” ellentétes Németország és Magyarország szövetségesi kapcsolatával, valamint az államközi érintkezések szokásaival.
    A szóvivő hozzátette, “Magyarországnak évtizedeken keresztül el kellett tűrnie, hogy más fővárosból akarták megmondani, mit tegyünk illetve tehetünk, vagy hogy mi legyen a magyar alkotmányban. Ez az időszak véget ért”.

    http://www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/hirek/a-kulugyminiszterium-kozlemenye-a-nemet-kulugyi-allamminiszter-kijelenteserol

     
    • Stankovits György 09:04 on 2011.04.20 Permalink | Log in to Reply

      Miért csodálkozunk? Ha a Magyar Köztársaság Alkotmánybírósága a karlsruhe-i AB határozataira hivatkozhat, akkor Berlin is beleszólhat az alkotmányozásunkba…

  • Mázsa Péter 14:48 on 2011.01.03 Permalink |
    Tags: , , , , Németország, ,   

    Horror: Ha el is küldjük Cenzor bánt, zombiként rajtunk ragad 

    Egyik év végi bejegyzésemben arra hívtam fel a figyelmet, hogy a kérdőívre válaszóló többezer Die Welt olvasó 63% gondolja úgy, hogy a magyarok veszélyesek, nincs többé helyük az Unióban.

    De nem ez a legrosszabb a hírrel kapcsolatban.

    Hanem az, hogy mihez képest választotta a válaszadók majd’ 2/3-a, hogy kívül tágasabb.

    Vegyük észre a 2. válasz-lehetőséget:

    Fordítása: “2. válasz: Ne olyan hevesen. Majd csak jön megint egy másik kormány.”

    Ez a válasz-lehetőség 20%-ot kapott.

    Azaz a 2/3 úgy döntött az 1. válasz-lehetőség (“nincs többé helyük az Unióban”) mellett, hogy dönthetett volna amellett is, hogy a következő kormány alatt talán majd méltók leszünk az Unióra.

    A világ szemében tehát nem csak Orbánnak van lábszaga, hanem mindannyiunknak.

    Cenzor bán tehát fertőz.

    Tartósan.

     
    • Pásztor Szilárd 16:06 on 2011.01.03 Permalink | Log in to Reply

      Remek kis gondolatébresztő, csak az a megoldási lehetőség kimaradt, hogy a politikai szándékból gondosan félreinformált nyugati sajtó (hangosabbik/bunkóbbik fele) a lábszagú.

      • petfold 20:05 on 2011.01.03 Permalink | Log in to Reply

        Miben vannak félreinformálva?

        • Pásztor Szilárd 20:49 on 2011.01.03 Permalink | Log in to Reply

          Miben nincsenek félreinformálva?
          Nézzük sorban.
          Igaz-e, hogy:
          1. Magyarországon vészesen terjed az antiszemitizmus, főleg kormánykörökben
          2. Magyarország nyíltan rasszista ország, nácik masíroznak, barna eső esik
          3. Magyarországon az emberek alapvetően és nagy többségükben félnek, főleg a fent említett problémák okán
          4. Magyarországon olyan diktatórikus rendszer épül, amelyik sérti az EU alapértékeit és az alapvető emberi jogokat
          5. Orbán egy diktátor
          6. Magyarországon antidemokratikus médiatörvény készül

          No vajon?
          A 4.-6. pontokhoz összességében azt tenném hozzá, hogy valamiért még egyetlen külföldi “újságíró”nak sem jutott eszébe, hogy akár a kisujját is megmozdítsa azért, hogy fenti jelentésű állításait akár csak egyetlen konkrétummal is alátámassza.

          • petfold 21:44 on 2011.01.03 Permalink | Log in to Reply

            Diktátor nem az, aki mindent megtehet, amit csak akar?
            Mit nem tehetett meg Kádár, és mit nem tehet meg Ovi?

            • Pásztor Szilárd 14:26 on 2011.01.04 Permalink | Log in to Reply

              Bizonyára átaludtad április 11-ét és április 25-ét.
              Miért nem inkább úgy fogalmazol, hogy NEKED nem tetszik, akit az ország elsöprő többséggel megválasztott?
              Különbséget kellene tenni aközött, hogy “nem tetszik”, meg “nem demokratikus”, mert szerintem a népek nagy része unja (én biztosan), hogy valakik itt azt gondolják, az ő dolguk megmondani, hogy mi demokratikus és mi nem, és valahogy ez mindig egybeesik azzal, hogy éppen milyen kormány van hatalmon.

            • petfold 15:19 on 2011.01.04 Permalink | Log in to Reply

              Nem hallottunk olyanról, hogy demokratikusan megválasztott diktátor?
              Mellesleg az “elsöprő többség” az 53%a volt azoknak, akik nem utálták annyira az egész politikát, hogy ne menjenek el szavazni. És még azok is részben az előző banda ellen szavaztak inkább.
              Én itt most nem arról írtam, hogy mi nem tetszik, hanem hogy mi a diktátor definíciója. Szerintem az, ha bármit megtehet, amit csak személyesen akar. Az, hogy demokratikus-e, az majd kiderül, ha tudjuk mikor lesz a következő választás, és hogy kik és milyen feltételekkel indulhatnak.

              • Pásztor Szilárd 20:09 on 2011.01.04 Permalink | Log in to Reply

                Eléggé tévedsz, a diktátor alapvetően arról ismerszik meg, hogy mások akarata *ellenére* csinál meg mindent velük, amit akar. Akárhogy is tekered, egy szabad választáson hatalomra jutott miniszterelnök merőben más. Kedvem lenne a fogalmak részletezésébe belemenni, de inkább mégsem.

                Azt meg szintén fölösleges magyarázni, hogy ez az 53% igazából nem is olyan sok, meg miért is szavazott úgy, ahogy. Úgyhogy hagyjuk is abba. Arról nem is beszélve, hogy megint tévedsz: az 53% nem a részvétel volt, hanem a Fidesz szavazati aránya. A részvétel 64% volt.

              • petfold 19:28 on 2011.01.05 Permalink | Log in to Reply

                Szerintem könnyen találunk olyan diktátorokat, akik nem a többség ellen tettek mindent (főleg eleinte).

          • Mázsa Péter 02:18 on 2011.01.04 Permalink | Log in to Reply

            Azt senki sem vonja kétségbe, h demokratikus, csak azt, hogy alkotmányos köztársaság http://amexrap.org/fal/meghalt-az-alkotmanyos-demokratikus-koztarsasag-itt-a-demoracia meg hogy jogállam http://amexrap.org/fal/violating-the-rule-of-law-in-hungary Orbán (legalábbis egyelőre) nem diktátor, hanem populista mesehős http://konyvar.hu/szilagyi-akos/a-populista/ A médiatörvénnyel sem az a baj, hogy nem demokratikus, hanem hogy nem alkotmányos, pl sérti a szólás- és véleménynyilvánítás szabadságának jogát. Ezek miatt (nem pedig amiatt, hogy diktatúra lenne) sérti az EU alapértékeit és az emberi jogokat.

            • Pásztor Szilárd 14:29 on 2011.01.04 Permalink | Log in to Reply

              Vitatkoznék azzal, hogy senki nem vonja kétségbe a demokratikus mivoltát.
              Hiszen mást sem hallunk sem külföldön, sem belföldön, és pont azoktól, akik ízig-vérig antidemokraták és mindig is azok voltak, és csak a ruszki csapatok számukra szomorú hiányában voltak kénytelenek átmenetileg lemondani az erőszakkal fenntartott hatalmukról és alávetni magukat a szabad választásoknak.
              A demokratikus közállapotok tragikus voltát mutatja, hogy kétszer is vissza tudtak jönni.
              A médiatörvénnyel kapcsolatban pedig továbbra is várom, hogy bárki bármilyen konkrét érvet tudjon felhozni, mert eddig kizárólag csak minősítések röpködtek.

              • Mázsa Péter 17:10 on 2011.01.04 Permalink | Log in to Reply

                • Pásztor Szilárd 20:11 on 2011.01.04 Permalink | Log in to Reply

                  Én itt csak olyanokat látok, hogy például bírságot szabhat ki, ha megsérti a médium ezt vagy azt.
                  A világ összes rendelete és szabályozása nagyjából ilyen kitételeket tartalmaz.

                  • Mázsa Péter 14:05 on 2011.01.05 Permalink | Log in to Reply

                    Ilyen a formájuk, mégsem hasonló a státuszuk. Ez a törvény lefordítva a következőt mondja: “Amikor úgy gondolom, hogy nem tetszik, amit mondasz, akkor kaphatsz 25 ill. 200 milliós bírságot.”

    • petfold 20:13 on 2011.01.03 Permalink | Log in to Reply

      Egy online felmérés nem sokat jelent szerintem, meg a kérdések sem egyértelműek. Meg arra is kíváncsi lettem volna, hogy az egész médiatörvény, vagy akár az Orbán kormány előtt mi lett volna egy ilyen kérdőív eredménye. Van egy gyanúm, hogy hasonló. Sose kérdezték meg a régi EU országok népét (szokás szerint), hogy akarják-e az új tagokat. Még Görögországgal is tele van a hócipőjük (teljes joggal).

  • Mázsa Péter 15:50 on 2010.12.29 Permalink |
    Tags: , Közvélemény, Németország,   

    Die Welt közvéleménykutatás – 63%: a magyarok veszélyesek, nincs többé helyük az Unióban 

    A német Die Welt című napilap, mely rendszeresen közölt magyar témájú cikkeket az elmúlt nyolc hónapban, egy internetes szavazást is elindított azt tudakolva, hogy az olvasók milyen véleménnyel vannak a magyarországi fejleményekről. Az eredmény [ http://www.welt.de/debatte/kommentare/article11825311/Europa-darf-Ungarn-jetzt-nicht-isolieren.html ] több mint megdöbbentő: a Welt olvasóinak majdnem kétharmada úgy gondolja, hogy a magyar események “Nagyon veszélyesek, Magyarországnak nincs többé helye az Európai Unióban”. http://hirszerzo.hu/belfold/20101226_orban_demokracia_sajtovisszhang

    És sajnos ez még csak a kisebbik probléma:( A nagyobb: http://amexrap.org/fal/horror-ha-el-is-kuldjuk

     
  • Mázsa Péter 09:52 on 2010.11.10 Permalink |
    Tags: , , , Németország   

    Source: http://www.demotivalo.com/nemet-zaszlo/

     
c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel
Get Adobe Flash player