Tagged: Orbán Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • Mázsa Péter 10:05 on 2012.12.11 Permalink |
    Tags: , , , , Orbán, ,   

    Szenzáció: Orbán és a bankok ma déltől ingyenes karácsonyi lakásosztást tartanak!!! 

    Most kaptuk a hírt, hogy Orbán ma déltől az új Nemzeti Lakáshitel Program keretében a Parlament előtt ingyenes lakásosztásba kezd!

    A lakások ugyan borzalmasan rosszak, használhatatlanok, de legalább ingyen vannak. Csak a hitelt kell kifizeni, azt is csak majd később!!!

    Vegyék vigyék, amíg meleg!

    Kapcsolódó hírünk: a Nemzeti Lakáshitel Program II. hivatalos bejelentése, http://amexrap.org/fal/uj-nemzeti-lakashitel-program :

    Megértjük, ha a polgárok úgy érzik, szeretnék valahogy kifejezni, hogy tartanak a változásoktól, de bízunk abban, hogy az ellenállásból megértés lesz, mert a változások értük és nem ellenük vannak. Közlemény.

    Fontos, hogy a lakásvásárló polgárok megértsék a kormány új lakáshitel stratégiáját, és felismerjék az abban rejlő lehetőségeket. Tudatosítsák, hogy költségátvállalás, kamattámogatás, devizahitel formájában az állam és a bankok mindenkinek kifizetik a lakásvásárlását. A lakáspolitika megújítása arról szól, hogy hosszú távon jó minőségű, fenntartható rendszer alakuljon ki, hogy ne csak a mostani generációnak, hanem az utánuk jövőknek is legyen hol lakni.

    A korábbi gyakorlat szerint, akik nem kaptak állami támogatást, azok csak akkor vehettek lakást, ha ők vagy szüleik mélyen a zsebükbe nyúltak.

    Az új rendszerben viszont egyetlen fillér nélkül, bárki új lakásba költözhet, amennyiben eléri a hitelfelvételhez szükséges pontszámot:

    (Forrás: http://www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/oktatasert-felelos-allamtitkarsag/hirek/a-hallgatokert-es-nem-ellenuk-iranyulnak-a-valtozasok )

     
    • admin 10:54 on 2012.12.11 Permalink | Log in to Reply

      Mázsa Péter Végre egy igazán jó hír: többet nekem senki se bántsa a kormányt!
      32 minutes ago · Like

      Hajnal Zoltán Bulvarizálódsz? (Még csak a címet olvastam…)
      2 minutes ago via mobile · Like

      Mázsa Péter Dehogy: csak hírt adok egy nagyszerű lehetőségről. Bár kicsit elbizonytalanít, hogy másoknál, jobb cuccokért, még a hitelt sem kell bevállalni: http://amexrap.org/fal/milyen-tandij

  • Mázsa Péter 00:21 on 2012.12.11 Permalink |
    Tags: , , , , Orbán, ,   

    Nemzeti Lakáshitel Program II.: “A lakásvásárlókért és nem ellenük irányulnak a változások” 

    Pártunk és Kormányunk az Amexrapon hirdeti meg a Nemzet új Lakáshitel Programját:

    Megértjük, ha a polgárok úgy érzik, szeretnék valahogy kifejezni, hogy tartanak a változásoktól, de bízunk abban, hogy az ellenállásból megértés lesz, mert a változások értük és nem ellenük vannak. Közlemény.

    Fontos, hogy a lakásvásárló polgárok megértsék a kormány új lakáshitel stratégiáját, és felismerjék az abban rejlő lehetőségeket. Tudatosítsák, hogy költségátvállalás, kamattámogatás, devizahitel formájában az állam és a bankok mindenkinek kifizetik a lakásvásárlását. A lakáspolitika megújítása arról szól, hogy hosszú távon jó minőségű, fenntartható rendszer alakuljon ki, hogy ne csak a mostani generációnak, hanem az utánuk jövőknek is legyen hol lakni.

    A korábbi gyakorlat szerint, akik nem kaptak állami támogatást, azok csak akkor vehettek lakást, ha ők vagy szüleik mélyen a zsebükbe nyúltak.

    Az új rendszerben viszont egyetlen fillér nélkül, bárki új lakásba költözhet, amennyiben eléri a hitelfelvételhez szükséges pontszámot:

    (Forrás: http://www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/oktatasert-felelos-allamtitkarsag/hirek/a-hallgatokert-es-nem-ellenuk-iranyulnak-a-valtozasok )

     
    • admin 10:42 on 2012.12.11 Permalink | Log in to Reply

      Hegedüs Réka Pfffffffffffff…………

      Mázsa Péter úgy látom, általában nem igazán értik:)
      about an hour ago · Like

      Hegedüs Réka ELÉG SZOMORÚ! Ezért tartunk itt. Külföldön felmérik, hogy egy ember mennyire képes a későbbiek során visszafizetni a felvett hitelt, és nem adnak ki annyit, amennyit a későbbiek során biztosan nem tud kifizetni. Megvizsgálják az életkörülményeket, a fizető képességet, kicsit fejlettebb a rendszer. És persze ott nem fenyeget az a veszély, hogy 1-2 hónap múlva akár munkanélkülivé is válik a hiteltörlesztő. Miért van ennyi fogyatékos a parlamentben és egyébként?
      about an hour ago · Like · 1

      Mázsa Péter Egyénileg értelmes emberek, egy csomót ismerek. Csak csoportban válnak birkákká, de akkor rendesen.
      about an hour ago · Like · 1

      Hegedüs Réka Akkor működik a csoport hatás – és a félelem…..:0(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Egyébként a fentebb leírt állításodban igazat adok. Érdekes, mit ne mondjak……
      about an hour ago · Like · 1

      Mázsa Péter Szerintem ez a helyes leírása a jelenségnek, angolul: http://amexrap.org/fal/mitol-ment-tropara-az-orszag-az-elmult-2-evtizedben
      about an hour ago · Like · 1 · Remove Preview

      Hegedüs Réka Huh, ennyire nem vagyok jó sajnos angolban, de majd lesz időm átolvasom. Múltkor nekem azt mondták az Antal kormány tette tönkre, és az igaz, nem volt rendszerváltás……én azt tudom, hogy ami folyik egész egyszerűen tarthatatlan, és azt enm értem – HA mindenki – vagyis SOKAN tudják, akkor miért nem csinál már vki vmi értelmeset is….nem értem a rendszert…..DE talán majd beleásom magam ebbe, és vmennyire képet kapok arról, amit nem értek…..
      about an hour ago · Like · 1

      Mázsa Péter az a lényege, h az emberek, ha csoportban küzdenek egymás ellen, és ezek a csoportok büntetik, ha a tagjaik szeretnének megegyezni egymással, akkor kivonják a gazdaságból az összes növekedési potenciált, ami a kooperációból származna. 4x költségesebb, ha csoportok küzdenek egymással, mintha egyének tennék ezt, és 9x költségesebb, ha a csoportok büntetik az egymás tagjai közötti kooperációt.
      about an hour ago · Like · 1

      Hegedüs Réka Ah, összefogás, igen. És? Akkor mi történik, ha akivel tárgyalni kellene épp nem hallgat meg? Hm? És csak hajtja továbbra is a saját igazát? Hm? Abból aztán nem lesz kooperáció……..merthogy mondják az emberek, és mondják, de igazából azt látom senkit nem érdekel………..
      about an hour ago · Like · 1

      Hegedüs Réka …de az sem jobb, ha épp olyannal szeretnél tárgyalást folytatni, akinek aztán fing fogalma sincs arról, miről beszél…..na befejeztem mára! :0) SZÉP NAPOT! :0) Inkább kitisztítom a fejemet még munka előtt, mert az igazán nem jó, ha belül füstölög…..:0)
      about an hour ago · Like · 1

      Mázsa Péter Bizony, tökéletesen látod: a fő kérdés, h mit lehet kezdeni azokkal, akik nem akarnak tárgyalni. Van ötletem:), idővel nyilvánosságra is hozom. Szép napot Neked is:)
      about an hour ago · Like · 1

      Hegedüs Réka SZUPER :0) HAJRÁ! :0) Én támogatom :0)
      51 minutes ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 19:03 on 2012.12.09 Permalink |
    Tags: , , , Orbán   

    Az Orbán-kormány a korrupcióért és a korrupció ellen: A K-Monitor elemzése az Orbán-kormány korrupcióval kapcsolatos intézkedéseiről http://k-monitor.hu/files/page/k_monitor_felidoertekelo.pdf

     
  • Mázsa Péter 09:04 on 2012.12.07 Permalink |
    Tags: , , , , Orbán   

    Tisztelt Hölgyeim és Uraim! 

    Az alábbiakban közöljük Orbán Viktor 2008. február 13-án, a SYMA csarnokban elmondott évértékelő beszédének szó szerinti leiratát.

    Népszavazásra készülődünk. Ha a tandíjról szóló vitához hozzá akarunk szólni, akkor talán tegyünk olyat, amit ebben a vitában még nem tettek meg: idézzük fel egy pillanatra, hogy mi tartotta a reményt, mi tartotta az életkedvet a diktatúra éveiben a mi szüleinkben és nagyszüleinkben. Vajon miért dolgoztak, miért tettek meg mindent azért, hogy a gyereket tanítathassák? Nos, azért, mert tudták, ha a gyerek jól tanul, akkor még egyetemi végzettséget is szerezhet, előbbre juthat, és többre viheti. Én emlékszem, ezért ültek oda mellénk este fáradtan. Nem volt könnyű, egy-egy nyakleves is leesett, de ma már pontosan tudjuk, hogy megérte. Megérte, mert mi még elvégezhettük az egyetemet, mi még többre vihettük, mi még előbbre juthatunk. Ha jól tanultunk, előre jutottunk, és ez még akkor is igaz, kedves Barátaim, ha voltak, akiket politikai okokból a rendszer ettől megfosztott. Ez még akkor is igaz, ha a határ nem volt éppen a csillagos ég. Előbbre jutottunk, és ez még akkor is igaz, ha Lenin sapkás képe előbb vagy utóbb valahogy minden tankönyvből visszanézett ránk.

    Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

    A helyzet úgy áll, ha tandíj lett volna, akkor én ma nem állnék itt. Ha tandíj lett volna akkortájt, Önök közül nagyon sokan nem ülnének ma itt. Beszéljünk ismét egyenesen: a tandíj a magunkfajtákat kirekeszti az egyetemekről. A tanulás a mi időnkben sem volt ingyenes – én emlékszem -: albérlet, kollégium, különórák, nyelvórák, tankönyvek… Az egyetem mellett a mi időnkben is mindig dolgozni kellett: végig is dolgoztuk. Valahogy fenn és el kellett tartani magunkat, a szülői támogatás mellett is. Éjszakánként nyomda, istálló, teherpályaudvar… Ha azonban tandíj lett volna, kedves Barátaim, az már egy elkerülhetetlen és kivédhetetlen csapást jelentett volna a számunkra. Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.

    Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

    Én öt gyermeket nevelek. Ha bármelyik közülük azért nem tanulhatna, mert én nem volnék képes előteremteni a tanulásukhoz szükséges összeget, ha nem tudnám kifizetni a tanulás árát, akkor ezt én az életem kudarcának érezném, és ezért sohasem fogok belenyugodni abba, hogy Magyarországon tandíj zárja el a gyerekek előtti felemelkedés lehetőségét.

    Ám szeretném, ha a szavunk azokhoz is eljutna, akiknek a gyermekei nem fognak egyetemre vagy főiskolára járni. Szeretném őket meggyőzni arról, hogy a felsőoktatás és az egyetem nekik is fontos. Gondolkodjanak el a helyzetünkön: hat év alatt elsőkből utolsók lettünk. Mi ma a kérdés? A kérdés az, hogyan lehetünk utolsókból elsők, és ha terepszemlét tartunk, és megnézzük, mi áll rendelkezésre, akkor azt tudjuk mondani, hogy hazánk még a határon túli magyarokat is magunkhoz számolva – mint ahogy ide is tartoznak -, méret és népesség tekintetében bizony szerény. Ipari nyersanyag, természeti energiaforrás – a mezőgazdaságot leszámítva – jószerivel nem áll rendelkezésünkre. Egyetlen erőforrás áll rendelkezésre bőségesen, az, ami itt van, kedves Barátaim, az, ami a fejben van: az eszünk. Mondjuk ki: tehetséges nép vagyunk! Ne szégyelljük ezt kimondani, ész dolgában mindig is jól álltunk, ám ha nem pallérozzuk, ha nem műveljük, akkor nem sokra megyünk az eszünkkel. Az információ és a tudás világában, korszakában élünk már. Ha képezzük és élesítjük az eszünket, akkor a világ bármelyik fontos versenyében elsők lehetünk, és fordítva is igaz, ha ezt elhanyagoljuk, ha nem tesszük, akkor minden versenyben alul fogunk maradni. Ezért azt javaslom, tegyük félre a tandíjról szóló, időnként egyébként megokolható elméleti és erkölcsi vitákat, és amíg nem leszünk Európa legokosabb és legképzettebb nemzete, addig ezt a vitát ne is vegyük elő újra.

    Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

    Nem tudom, Önök közül kik azok, akik elgondolkodtak a tandíj távlatosabb következményeiről. A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik.

    Márpedig, tisztelt Hölgyeim és Uraim, ma, itt és most még minden lehetősége megvan Magyarországnak arra, hogy a tudásalapú világba, a tudásalapú iparágakba kapcsolódjunk be. Summa summarum, a tandíj kapcsán azt szerettem volna mondani Önöknek, hogy egyetlen anyuka vagy apuka sem adhat szebb ajándékot a gyerekének, mint azt, hogy egy olyan országot épít, ahol a gyerekek minden képessége érvényesülhet, és ahol megadjuk az összes esélyt, hogy kihozzák magukból azt, ami nekik adatott, ami bennük van. […]

    Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Tisztelt Elnök Úr!

    Aki kilencedikén igent mond, az az egészségre, a tudásra, a felelős kormányzásra mond igent, nemcsak a tandíj, a vizitdíj és a kórházi napidíj eltörlésére. Aki igent mond, az a gazdasági fordulatra, a növekedésre és a sikeres jövőre mond igent, és nem csak egy rossz politika megállítására. […]

    Hajrá, Magyarország! Hajrá, magyarok!

    http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=108394

     
  • Mázsa Péter 10:49 on 2012.12.05 Permalink |
    Tags: , , , Orbán   

    Ungarn – Demokratie oder Diktatur? 

    Im April 2010 gewann die nationalkonservative Partei Fidesz die Parlamentswahlen in Ungarn mit einer in Europa beispiellosen Zweidrittelmehrheit. Ministerpräsident Viktor Orbán begann, das Land radikal umzubauen. Wichtige Posten in Kultur, Verwaltung und öffentlich-rechtlichen Medien wurden mit Regierungsanhängern besetzt. Eine neue Verfassung und ein restriktives Mediengesetz gerieten europaweit in die Kritik. Ihre Machtkonzentration begleitet die Fidesz-Regierung mit nationalem Pathos. Die neue Verfassung beruft sich auf Gott, Krone und Vaterland. Das Ausland wurde zum Feindbild. Ministerpräsident Orbán wettert gegen ausländische Banken, internationale Großkonzerne und die Bürokraten der Europäischen Union, die versuchen würden, seine Politik von außen zu diktieren.
    Diese nationalistische Rhetorik verändert die Stimmung in Ungarn. Besonders das Zusammenleben von ungarischen Roma und Ungarn in den Dörfern der Provinz ist spannungsgeladen. Davon profitiert die rechtsradikale Jobbik-Partei, stärkste Oppositionspartei im Parlament. Sie ist vor allem auf dem strukturschwachen Land stark – hier herrschen Armut und Resignation. Jeder dritte Ungar lebt unter dem Existenzminimum. Demokratie oder Diktatur?
    Steht Ungarn am Scheideweg? Die Dokumentation zeigt die Gründe für die besorgniserregende politische Entwicklung in Budapest.
    (Deutschland, 2012, 52mn)
    NDR

    Erstausstrahlungstermin:
    Gestern, 22:10

    Themen:Dokumentationen, Geopolitik & Geschichte
    Stichworte:Ungarn, Demokratie, Diktatur, Viktor Orbán

    http://videos.arte.tv/de/videos/ungarn-demokratie-oder-diktatur–7091230.html

     
  • Mázsa Péter 08:59 on 2012.11.23 Permalink |
    Tags: , , Orbán   

    Orbán Viktor gyenge ember, mert csak a kétharmados többségével áterőltetett törvényekkel tud erős pozíciót elérni. Csak a gyenge emberek választják a tekintélyelvűség útját, az erős emberek demokratikus utat választanak. Az igazi probléma Orbán úr tevékenységében éppen az, hogy megsérti a magyar forradalom örökségét. Ugyanúgy a szabadság és a véleménynyilvánítás sérthetetlensége ellen támad, mint anno a szovjet diktatúra.

    Hannes Swoboda, az Európai Parlament Szocialista frakciójának vezetője
     
  • Mázsa Péter 22:11 on 2012.11.21 Permalink |
    Tags: , , , , , Orbán   

    Összeállt az egész konstrukció, most már csak azt kell megtalálni, kik kaptak a kenőpénzből.

    Peter Pilz képviselő, az osztrák vadászgépbotrány magyar szálairól
     
  • Mázsa Péter 15:34 on 2012.11.06 Permalink |
    Tags: , , , , , Orbán,   

    Ez sem Orbán:) 

    we […] need to tackle the causes of poverty, not just its symptoms. And that means a radical new approach to supporting what I call “the golden thread” of conditions that enable open economies and open societies to thrive: the rule of law, the absence of conflict and corruption, and the presence of property rights and strong institutions. It is only when people can get a job and a voice that they can take control of their own destiny and a build a future free from poverty. […]

    Eradicating poverty requires the growth that is fueled by open economies, and open economies are themselves best ensured by open societies: rights for women and minorities, a free media, integrity in government, and the freedom to participate in society and have a say over how your country is run. […]

    David Cameron, Prime Minister of the United Kingdom http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204712904578090571423009066.html

    Photo: http://en.wikipedia.org/wiki/File:DavidCameronHomeOffice.jpg

     
  • Mázsa Péter 19:14 on 2012.11.05 Permalink |
    Tags: , , , , Orbán   

    Annyit tudok önnek mondani, hogy a pontos fogalmazásnak előnye van. A nyolcvanas években én nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát.

    Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, 2012
     
  • Mázsa Péter 09:22 on 2012.10.27 Permalink |
    Tags: , , , , , Orbán, , ,   

    Prof. Philip elmélete megalapozott: a pszichopata sorozatgyilkosok és a politikai vezetők tényleg hasonlítanak 

    Egyik pártalapítónk és egyben pártpénztárosunk, Philip cikke http://amexrap.org/fal/encyclopaedia-absurdistannica-schizocracy megerősítést nyert, a Scientific American lehozta, miért kerülnek pszichopaták hatalomba:

    Traits that are common among psychopathic serial killers — a grandiose sense of self-worth, persuasiveness, superficial charm, ruthlessness, lack of remorse and the manipulation of others — are also shared by politicians and world leaders. Individuals, in other words, running not from the police. But for office. Such a profile allows those who present with these traits to do what they like when they like, completely unfazed by the social, moral or legal consequences of their actions. […] http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=what-psychopaths-teach-us-about-how-to-succeed&print=true

    Mint cikke végén Prof. Philip megjegyzi, a pszichopata vezető nem elégséges a pszichopata rezsimhez: ez utóbbihoz még jelentős számú pszichopata alattvaló is kell:

    […] However, it is important to note that although the underlying mistrust, paranoia, and authoritarianism of schizocracies is dictatorial in nature, such governments could not exist in a democracy unless a substantial portion of the population were also delusional. http://amexrap.org/fal/encyclopaedia-absurdistannica-schizocracy

    De erre az Amexrapnak kidolgozott elmélete van. Az utolsó elem is helyére került: már mindent tudunk a pszichopata rezsimről. Részletesen:

    1. Pszichopata hatalomra kerül (a Scientific American cikke alapján, lásd fent), és a pszichopata Grand Theory http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_theory megkezdi működését.

    2. A pszichopátia termékeny talajra hull:

    Ezek után érdemes komolyabban vennünk a tavaly április 1-i hipotézisemet is (vö.: http://amexrap.org/fal/a-fidesz-es-az-mszp-mint-jarvanyugyi-problema ), amely szerint Kertész Ákos http://index.hu/belfold/2011/09/13/kertesz_akos téved: a magyarok kollektív hülyeségéért nem a (zsidókhoz meg másokhoz képest) selejtesebb gének felelősek, hanem az országban kiterjedt macskaszar. http://amexrap.org/fal/ujabb-hirek-kis-parazitakrol

    3. A pszichopata vezetők aktívan segítik a pszichopata rezsim kialakulását:

    Az újragondolt mályvacukor-kísérlet fényében azonban úgy néz ki, h nem járunk el rosszul, ha feltételezzük, hogy Hornnak (+utódainak) és Orbánnak nagyobb szerepük van az ország tönkretételében, mint eddig sejtettük: nem csak reagáltak a magyarok hülyeségére, hanem akívan elő is idézték azt. http://amexrap.org/fal/malyvacukor-kiserlet-ujragondolva-vorosnemzeti-szocialistaknak-meg-nagyobb-lehet-felelosseguk-mint-eddig-hittuk

    4. Előáll a Prof. Philip által leírt pszichopata rezsim (amely, természetesen, egyben pártunk legfontosabb éltető eleme is:).

    5. = 1. A pszichopata rezsim pszichopata választói ide-oda csapódva mindig optimális vezetőt választanak.

    És a kör bezárult.

     
  • Mázsa Péter 01:42 on 2012.10.24 Permalink |
    Tags: , , , , , , Orbán,   

    Bajnai-MSZP násztánc előtt: produktív lesz vagy impotens? 

    Bajnai legalábbis katalizátornak tökéletes.

    Tegnaptól ugyanis az a fő kérdés, hogy az MSZP (akinél most a labda van) meg Bajnai násztánca végül vezet-e majd arra, amire külön-külön sohasem jut(ná)nak:

    képesek és hajlandóak-e kezdeményezni az “új kormány”, “új rezsim”, “új korszak”, új stb. mellett

    Ha igen, akkor megyek választani, mindenekelőtt az új köztársaságra, egyben szerencsétlen Orbán ellen.

    Ha nem (és ez Bajnai önálló stratégiája, nemzeti közepestül, új korszakostul), akkor – a 2006-os Orbán végveszély és a 2010-es Orbán végveszély után – szerintem a 2014-es Orbán végveszély esetében sem megyek választani (úgyis sokan mentek majd helyettem:).

    Hátha egyszer rájönnek a politikusaink, h adott esetben én is választó lehetnék:

    A pártokból jelenleg sugárzó “Itt a víziónk, a többiről erősen gondolkodunk, majd választások után meglátjátok, hogyan tesszük működővé az államot” üzenet számomra azonban teljességgel elégtelen ahhoz, hogy áprilisban elvigyen szavazni. Nem szavazok olyan miniszterelnök-jelöltre, aki az állam szerepének fenti értelemben vett átalakításáról – politikai vagy más okokból – nem rendelkezik üzenettel, mégpedig hiteles, de pártja választási esélyeit “intellektualizálással” nem veszélyeztető üzenettel: egy, a fenti igénnyel fellépő eljárással, amelyről belátható, hogy e témában középtávon érdemi kormányzati üzenetekhez vezet majd.

    Tisztelt miniszterelnök-jelöltek! Elképzelhető, hogy önök közül valaki e nélkül is megnyerheti a választásokat. Szerintem azonban a választóknak egy kicsi, de önmagában is fontos, ráadásul igencsak véleményformáló része kizárólag arra teszi a keresztet, akiről elhiszi, hogy idővel képes és hajlandó lesz egy fenntartható módon működő országot maga után hagyni. Az önök megítélésére bízom, hogy ez ügyben egyedi eset vagyok-e, vagy egy elterjedtebb választói gondolkodás képviselője, akik közé esetleg önök is sorolják magukat. ( http://mazsa.com/kire-szavazok , 2006. február )

    Bajnai küldetése és stratégiája köszönőviszonyban sincsenek egymással. A Bajnai-stratégiával ugyan elképzelhető, hogy választást lehet nyerni, de hogy azután mi változna az “elmúlt nyolc évhez” képest (azon kívül, hogy az alaptörvény jövőbeli módosítgatásai után esetleg várat kezdenénk építeni homokra), az számomra homály.

    Úgy néz ki, valahol végtelen hurokba kerültünk:


    [Video: http://lalalalalalalalalalalalalalalalalala.com ]

     
    • admin 13:00 on 2012.10.27 Permalink | Log in to Reply

      Nagy Ferenc
      Wednesday at 16:40 ·
      hát gyerekek, fasza időutazás volt ez az okt. 23-i millás polgári teadélután:
      volt benne csipetnyi oktobrista polgári arisztokrata utánérzés – hála Ungvárynak;
      volt a kolaíciós idők kereszténydemokrata templomi szeretetmisztériumából – hála Balaványnak;
      izelítőt kaphattunk Petőfi 1919-re upgrade-elt forradalmi lírájából – hála TGM-nek;
      Aztán jöttek a profi civilek és szépen minden legót a helyükre raktak:
      Kónya kiállt a 2006-os rendőrterror rendőráldozataiért;
      Juhász bejelentette a Hazafias Népfront újraalakulását Kónyával és Bajnaival,
      aztán a szigorúan magánember Bajnai egy varázsütésre immár a koalíció vezéreként bejelentette a politikai CENTRUMot, azaz a három civil papi rend kultuszközösségét. Két rövidke mondata volt az elmúltnyócév neolib kormányzásáról is – ennyi volt az ún. felelősségvállalás – mely után őexcellenciája sokadik Minotaurosz ovidiuszi metamorfózisa során levedlé szutykos bikadíszét, immé Szent Unikornissá lőn.
      Aztán a misztériumjáték végén Juhász Péter kegyesen a nép tudtára adta, hogy az új magyar Olümposz várja a hívek csatlakozását a nemzeti oltárhoz, kik a szent szabadság jegyében egyetértési joggal lesznek felvértezvek az istenek és félistenek frigyének csodálatára. A násztánc bonyolult lépéskombinációiról meg majd idejében tájékoztatót küldenek minden öntudatos szabad magyarnak, elsősorban az előző istenek balettmozdulataiban és színpadi baleseteiben csaklódottaknak.
      Zöld kandeláberemre, köszönjük, szép vót!
      Like ·

      Péter Juhász “Bajnai egy varázsütésre immár a koalíció vezéreként bejelentette”
      ezt hol mondta bárki?
      nem figyeltél. kár.

      gyönyörűen írsz. kár, hogy marhaságot. 🙂
      Wednesday at 16:59 · Like · 1

      Nagy Ferenc .
      figyeltem végig
      kár tagadni az evidenciákat, Péter
      meg volt mégis a nagy bejelentés: koalíció Bajnaival és Kónyáékkal
      Wednesday at 17:02 · Edited · Like · 5

      Péter Juhász pont olyan vagy, mint egy politikus.
      az együttműködés neked nem jelethet mást, mint vezérválasztást?
      Wednesday at 17:05 · Like · 1

      Peter Murath “Nem új pártot alapítunk tehát, hanem összefogást, ahová szövetségbe hívunk mindenkit, akikkel a céljaink összekötnek. Akikkel a korszakváltás elvében, erkölcsében, programjában közös nevezőre tudunk jutni.
      Akikkel meg tudunk egyezni a jogállam, haza és haladás, szolidaritás és Európa dolgában.
      És ha ebben megegyeztünk, akkor erre alapozva közösen kidolgozzuk a talpra álláshoz és gyarapodáshoz szükséges konkrét programot – a jó kormányzás programját.
      A Milla, a Szolidaritás és a Haza és Haladás egy ilyen, befogadó és nyitott mozgalom elindításáról döntött.
      Wednesday at 17:08 · Like

      Peter Somogyi nem vezért, jelöltet, képviselőt
      Wednesday at 17:08 · Like

      István Zöld Osztom az érzéseid, Feri, de ez most nem a maximalista elvárások pillanata.
      Wednesday at 17:15 · Like

      Peter Somogyi feri, te kis maximalista. mindig az ilyenekkel van baj
      Wednesday at 17:16 · Like · 2

      Peter Murath meg a vétkesekköztcinkosakinémákkal is, nekik NINCS BOCSÁNAT!!!! (hiába hát a bánat?)
      “Mondjátok el nekik: ha nem tesznek meg minden tőlük elvárhatót az összefogásért, akkor az országrontó rezsim hatalmát védik. Ha szóval nem, hát tettel. Ha tettel nem, akkor mulasztással. És azért nincs bocsánat!”
      Wednesday at 17:18 · Like

      Dési Tamás A Fidesszel szemben álló politikai erőknek volt 2,5 évük, hogy kitermeljenek magukból egy miniszterelnök jelöltet, aki Orbán kihívója lehet 2014-ben. Ha Bajnait dobta ki a gép, akkor őt dobta ki a gép… Bár szerintem még nem egészen eldőlt, hogy ő lesz a min.e. jelölt.
      (a Jobbik 1×1 bonyolultságú vádja, hogy az egész kóceráj a judeobolsevikok trójai falova, különböző színekben és formában)
      Wednesday at 17:28 · Edited · Like

      Nagy Ferenc .
      hamut szórok ősz fejemre
      Wednesday at 17:40 · Like · 2

      Nagy Ferenc .
      Peter Murath:
      “kíváncsi vagyok, hogy a kis tetű agyon akar-e lövetni vagy csak a vagyonelkobzás híve, ha nem vagyok millás?
      ‘Mondjátok el nekik: ha nem tesznek meg minden tőlük elvárhatót az összefogásért, akkor az országrontó rezsim hatalmát védik. Ha szóval nem, hát tettel. Ha tettel nem, akkor mulasztással. És azért nincs bocsánat!'”
      Wednesday at 17:59 · Like

      D’Elia Viktor Vagyonelkobzásra jó vagyok, mert semmilyen vagyonom nincs. A haláltól nem félek, sőt. Szóval az agyonlövetéssel csak jót tennének nekem. Úgyhogy részemről nem Bajnaira. :))))))
      Wednesday at 18:32 · Like · 4

      Zsolt Bagi Elmondom, én hogy látom. Bajnaitól ez egy jó beszéd volt. Miért kellene a ruháját tépnie az elmultnyolcév miatt, azzal semmit nem tenne helyre. Nem az a lényeg, hanem hogy a gazdasági programja nem neoliberális. Közgazdasági értelemben legalábbis nem az. Politikai programja centralista, mert szükség van egy olyan gyűjtőpártra, ami fel tudja venni azokat az embereket akik senkire nem akarnak jelenleg szavazni. Csak így lehet kétharmadot elérni. Viszont minden politikai üzenete tartható volt, tisztességes volt. Miért vársz pont Bajnaitól radikális politikát? Senki nem tőle várja. Így legalább az LMP-4k! kénytelen lesz balra tolódni és végre belátni, hogy tök felesleges mindenkinek tetsző politikát csinálni, csinálhatják a sajátjukat. Bajnaira kva nagy szükség van és ilyen politikai szöveg meg régen nem keletkezett Magyarországon, főleg nem egy miniszterelnök-jelölt szájából. Lehet, hogy most nem beszélt a mélyszegénységről, de a gazdasági programjában igen. Nem az a lényeg, hogy már akkor megbuktasd, amikor még nem csinált semmit. TGM az első Gyurcsány-kormány első három hónapja után azt írta, hogy ez nem jól kezdődik, mert nem átlátható a döntéshozatali mechanizmus. Nekünk, akik radikális társadalmi kontrollban gondolkodunk, azt kell elérni, hogy ez ne váljon lehetővé. Mi dolgod neked egy választási szövetséggel? Milyen választást akarsz megnyerni? Nekünk más eszközök kellenek, a választás tök külön dolog. Minden nyertes pártot éppúgy szemmel kell tartani. Egyszerűen szólva: ha a Fidesz nyer, tudjuk mi lesz. ha az MSZP nyer, akkor a jelek szerint ugyanaz lesz mint 2010-ig volt: zsebszerződés az MSZP és a Fidesz között. Ha Bajnai nyer, akkor vagy betartja a választási programját és akkor jobb lesz itt élni (ezt most itt nem fejtem ki, de szerintem így van), vagy neked lesz igazad és nem tartja be, akkor ugyanaz van, mint a fentebbi két esetben. Szerintem ez egyértelmű választás, bár megvárom, hogy az LMP meg tudja-e emberelni magát ennek hatására.
      Wednesday at 18:52 · Like · 5

      Nagy Erzsébet Hihihi, ez pontos volt.
      Wednesday at 19:28 · Like

      Nagy Ferenc .
      legszebb orwelli millanyelvi fordulatok egyike:
      “mi lélekben 15millióan”
      Wednesday at 19:32 · Edited · Like · 5

      Peter Somogyi 😀
      Wednesday at 19:34 · Like

      Seregély Ágnes Jájj, pedig hogy letámadtak a “se orbánt se bajnait” táblámmal. De akkor lehet, hogy tévedtem.
      Wednesday at 20:04 via mobile · Like · 2

      Nagy Ferenc .
      kokain vagy amfetamin
      választanod kell! nincs harmadik út
      Wednesday at 20:05 · Like · 1

      Mázsa Péter Az alapvető probléma Bajnaival az, h az “új kormány”, “új rezsim”, “új korszak”, új stb. fordulatokon túl tuti nem akar egy új, a rendszerváltó alkotmánynál és a fülkeforradalmi alaptörvénynél szélesebb körben és jobban összerakott köztársaságot is (vö.: http://amexrap.org/fal/9-ev-alatt-hal-meg-az-uj-alkotmany-a-nemzetkozi-tapasztalatok-szerint ), amely egyben lehetővé tenné (ugye nem a jelenlegi alaptörvényre szeretnétek alapozni pl. az új nyugdíjrendszereteket???) és kikényszerítené a profi munkát is. Bajnai (pontosabban: Tordai-Szigetvári) stratégiája (nemzeti közepestül, új korszakostul, apróbb alaptörvény-módosítgatásostul) és küldetése köszönőviszonyban sincsenek egymással. A Bajnai-stratégiával ugyan elképzelhető, hogy választást lehet nyerni, de hogy azután mi változna az “elmúlt nyolc évhez” képest (azon kívül, hogy az alaptörvény jövőbeli módosítgatásai után esetleg várat kezdenénk építeni homokra), az számomra homály. Ami Juhászékkal a baj, hogy ez számukra nem missziókritikus probléma (pedig korábban voltak értelmes felvetéseik, pl. “Az EKINT elemzéséből kétségtelenül új alkotmány elfogadásának szükségessége következik. Milyen eljárásban lenne biztosítható az új alkotmány legitimitása?”): vagy nem látják át a szitut, vagy reménytelennek ítélik a megoldást. Pedig…:))
      Wednesday at 20:40 · Like · 3

      Nagy Ferenc
      na elszállt egy hosszú bejegyzésem: a hübrisz visszavág

      Szóval, Zsolt, hálás vagyok neked, mert megírtad pozitív előjellel ugyanazt, amit én szatirikusan, s lám Péter Juhász azt képes volt egy lájk erejéig díjazni. Érdekes, pedig te abban miniszterelnökjelöltként írtál Bajnairól, nálam meg mintha az lett volna a hányavetin jelzett percepcionális gond, hogy vezérként aposztrofálom a gentlemant. Oh, minő malőr.
      Nekem semmi bajom Bajnaival, meg a Millával, tkp. én vagyok a hülye, hogy aggódom értük és kritikusan értük haragszom.
      Talán meglepő, pedig nem az, ugyanis Bajnai teljesen oké: politizáljon, alapítson pártot, ill. használja a meglévő DK-MSZP platformokat, ahol elfogadottsága teljes. Miért használja a civil mezőt? Miért kell megint hadrendbe állítani és lerombolni egy szabadelvű mozgalmat (hiába tagadják, nem tudnak nem azok lenni)?
      Mert ezzel az egésszel semmi nem oldódott meg:
      1. megmarad a két pólusú fogolydilemma, amely úgy működik, hogy minden elvi szempontot feladva, egyre magasabbra szabott arcpírszintes kompromisszumok árán együtt kell működni, mert különben az ellenség malmára hajtódik a víz, addig-addig, míg egyszer csak valóban, mert már képtelenség fenntartani a kettős beszédet
      2. nincsenek viták, nincsenek felelősök, nincsenek célok,
      hanem lapos tézisek, pár mondatos kodifikációs katekizmusok az alkotmánybírákról, meg a sajtóról, de szinte alig esik szó másról. Fáradt vagyok már ezeket felsorolni, úgy hogy mindenki fantáziájára bízom. Egyik vesszőparipám: a nagy francia forradalom a panaszlevelekkel („cahiers de doléance”) kezdődött, mert akkor a társadalmi valóság kis szekvenciái kerültek napvilágra. Ma 4 millió ember kilátástalan nyomorának napi valósága alig tud az együttérzésen túl reprezentálódni. Az együttérzés olyasmi, mint a koldusnak vetett fitying – ez nem baloldaliság, ez nem társadalmi tudatosság,erre képes bárki.
      3. Bajnaival nem az fő gond – igazad van – hogy neolib (amúgy őszintén szólva nem értem, miért ne lenne az), mert csak válságkezelő technokrata végrehajtó volt. Mi akkor a gond vele?
      3A. Az ANCIEN REGIME embere. Egyszerűen szégyen, hogy a továbblépés szimbóluma ő. Ez abszurd önbecsapása mindazoknak, akik azt hiszik, hogy – pocsék szóviccel élve – képes az Orbánon túl látni. Kritikája csak a jelenlegi kormány tevékenységében merül ki. Ld. Róna Péter cikkét a NOL-on. Kicsit lejjebb megtalálod az üzenőfalamon.
      3B. Nincs semmiféle ötlete, hogy hogyan lehetne a már de facto nem létező társadalmi JOGEGYENLŐSÉGET visszaállítani, csak a puffogó polgári demokrata szócséplés, ami mögött szép szóvirágok, de semmi konkrétum nincs. Mert nem elég itt bizonyos jozefinista felülről jövő paragrafusokkal teleszórni az intézményeket.
      3C. Restaurálni nem elég a köztársaságot, mert a rendszerváltás megbukott. Elveszett vele minden társadalmi CÉLKÉPZET, ILLÚZIÓ, és helyette már semmi nem volt, csak egy őszödi beszéd. Ezért azóta sem kért senki bocsánatot – mármint azért, hogy a politika lealjasult a makroszintű kommunikációs átvágástechnikára, a célközönség manipulálására. Ebben Bajnai semmiféle garanciát nem nyújtott, csak annyit, hogy ő egy messziről jött ember, aki bármit mondhat. Egyszerűen nem hiteles a szájából a szolidarítás, mert ő annak az ÁLLAMI BÜROKRÁCIÁNAK az embere, anelyik már rég nélkülöz minden effélét, amivel szemben csak nőttön-nő a szociális elidegenettségérzés.
      Thursday at 19:14 · Edited · Like · 6

      Nagy Ferenc .
      Köszi, Mázsa Péter, maximálisan egyetértek
      Thursday at 19:20 · Like

      Nagy Erzsébet Egyetértek.
      Thursday at 19:50 · Like

      Mázsa Péter Juhász Péter reakciója is érdekelne. Feri, ha van kedved összeilleszteni a véleményedet 1 bejegyzésbe, örülnék, ha lehozhatnánk az Amexrapon.
      Thursday at 21:26 · Like · 1

      Zsolt Bagi Feri. Ok, induljunk ki abból, hogy a rendszerváltás megbukott. Ezt azonban nem kötheted személyekhez, ez strukturális kérdés. Mit jelent az, hogy Bajnai a régi rend embere? Arra van ítéltetve? Mik a bűnei? Hogy IMF hitelből konszolidált egy reménytelen gazdasági szituációt? Hogy neoliberális (volt)? Mindenki más is az volt, mert ez volt a rendszer. Ez egy olyan pecsét, ami örökre ráégett?
      Ez olyan fokú előítéletes megközelítés, amilyet a mandiner produkál mostanában. A politiakai és közgazdasági szövegek nem támasztják azt alá, amit mondasz.
      3A. A Róna Péter-cikkhez fűztem egy kommentet, már ott is azt állítottam, hogy az aug. 22-én posztolt szöveg a Haza és Haladás honlapján részben teljesíti azokat az igényeket, amelyeket Róna elvárt. Szimplán nem igaz, hogy Bajnainak ugyanaz a gazdasági programja, mint a régi rendszeré volt. Közgazdasági szempontból ez a program nem neoliberális, hanem szociáldemokrata. Sem preferenciáiban, sem megoldási javaslataiban nem az. Sehol nem szerepel benne például állami kiadás-csökkentés vagy adócsökkentés. Érzékeli a strukturális válságot és érzékeli a mélyszegénység problémáját. Nem igaz tehát az sem, hogy nem beszél a négymillió szegényről. Az egyetlen “neoliberális” elem az IMF garanciára való apellálás, ami pedig jelen pillanatban nem kérdés, hogy szükséges, a nélkül csak a lassú sodródás marrad az államcsőd felé. Seress László az, aki ma neoliberális gazdasági programot akar, nem Bajnai.
      3B. Ez szintén nem így van: politikai ötlete az, hogy olyan centrumot hoz létre, ami nem a már létező erőktől venné el a szavazókat, hanem a csalódott nemszavazókat próbálja bevonni. Nem az LMP beolvasztására kellene törekednie, és nem is az MSZP-ére, csak a legutolsó pillanatban. Ez az egyetlen megoldás arra, hogy 2/3-ot szerezzen és alkotmánymódosítani tudjon (új köztársaságot hozzon létre)
      3C. Ok, nem lehet. de új köztársaság meg kell nekünk, nekem biztos kell.
      1. Ez nem két pólus, csak választástechnikai szempontból. Viták máris vannak, mert az LMP és a H&H gazdasági programja vitában áll egymással. Más gazdasági programot én még nem láttam, ez igaz. Az a hamis elképzelésed van, hogy ez a dolog a teljes ellenzéki pártpaletta egységesítésére jött létre, de a Bajnai szöveg megint csak nem ezt támasztja alá. Ez egészen pontosan azokat célozza, akik nem biztos szavazók vagy biztos nemszavazók jelenleg. Ez egy kísérlet egy harmadik (negyedik) oldal megteremtésére: lásd pl Török Gábor elemzését e téren, ami legalábbis azt megmutatja, hogy értette a beszédet egy fideszben csalódott jobboldali.
      És még egyszer: általános emancipációs szempontból ez a program nem mond semmi újat. Nem ad semmi reményt. De egy politikai, választási program nem is kell, hogy újat adjon, mert az nem a választásokon fog eldőlni. A radikális társadalomkritikának nem feladata, hogy egy kész politikai rendszer belső működésében (párt)állást foglaljon. A dolog éppen arról szól, hogy a kapitalista társadalm rendszerben nem tudsz jobbat találni, mint egy jóléti demokráciát, azaz a piac felett korlátozott társadalmi kontrollt gyakorló államot.
      Thursday at 23:21 · Like · 1

      Zsolt Bagi De, van 3. gazdasági program is, amit ismerek, Melláré. Most jut eszembe. Hogyne lenne vita.
      Thursday at 23:38 · Like

      Zsolt Bagi Ferenc, Idemásolom még neked a régi posztomat is, hogy világos legyen,szerintem nem problémátlan Bajnai gazdasági programja, de az nem igaz, hogy ez ugyanaz lenne, mint az elmúltnyolcév. És a fenti posztban nem volt igazam, van benne kiadáscsökkentés …See More
      Yesterday at 00:01 · Edited · Like · 1

      Mázsa Péter Zsolt: 1. “Mit jelent az, hogy Bajnai a régi rend embere? Arra van ítéltetve? Mik a bűnei?” ez ok. 2. “Szimplán nem igaz, hogy Bajnainak ugyanaz a gazdasági programja, mint a régi rendszeré volt. Közgazdasági szempontból ez a program nem neoliberális, hanem szociáldemokrata. Sem preferenciáiban, sem megoldási javaslataiban nem az. Sehol nem szerepel benne például állami kiadás-csökkentés vagy adócsökkentés.” Ez lehet, h igaz, de akkor nagy baj, ezért: http://amexrap.org/fal/orban-forditva Ez nem neoliberális/antiliberális kérdés, hanem h működik-e vagy sem. Kiadáscsökkentés és reformok nélkül adóemeléssel nem működik, Orbánnál sem és Bajnainál sem. Ez van meg a gravitáció.
      Yesterday at 10:39 · Like

      Zsolt Bagi Péter. Azt visszavontam, hogy nincs benne kiadáscsökkentés. Van benne. Ez pedig neoliberális elem, mindenképpen. A szocialista válasz a hagyományos közgazdaságtanon belül nagyjából csak a keynesianizmus és Krugman például ma is érvényesnek tartja a régi keynes-i igazságot: austerity in boom, spending in slump. De Bajnai mindeközben (neoliberális megszorító álláspontja mellett) a munkanélküli tömegeket potenciális tartalékként kezeli, ami azt jelzi, hogy számol állami beavatkozással (költéssel) a képzetlen munkaerő foglalkoztatásával kapcsolatban. Az adóval nem az a baj, hogy van, hanem az hogy egykulcsos. Ez (Bajnai szerint) lehetetlenné teszi a képzetlen munkaerő foglalkoztatását, mert akkora adóterhet jelent a bérük fizetése, ami nem kifizetődő. Nem beszélve arról hogy a gazdagok jövedelemnövekedése jól láthatóan nem hozott semmiféle gazdaságélénkítő hatást. Nem csupán igazságtalan az egykulcsos adó, de eredménytelen is. Ez az adó- és munkaügyi-rendszer szimplán feudális, nem unorthodox.
      Yesterday at 11:04 · Like

      Mázsa Péter Ok, azt elhiszem Bajnainak, h jobban csinálná, mint Orbán (csak h ne menjünk bele abba, h mit mond erről Bajnai:). Amit nem hiszek el neki (és ez az alapvető fontosságú), hogy a jelenlegi alaptörvény toldozgatásával-fordozgatásával érdemi, 20-30 évig kitartó strukturális átalakításokat tud implementálni. Nem tudunk olyat bevinni a rendszerbe, amit néhány hülye négy év múlva ne tudna szétverni. Ez kb. azért van, mert a pasi fő ideológusa egy választási szakértő (aki nyilván választásokat szeretne nyerni), a pénzügyminisztere pedig (jó) menedzser: ez lényegesen jobb állapot, mintha egy ideológiavezérelt közgazdásznak nevezett Matolcsy lenne, de sajnos nem elégséges.
      Yesterday at 11:14 · Like

      Zsolt Bagi Hát ebben biztos igazad van. De itt meg Kiss Jánossal értek egyet (én lassan mindenkivel egyetértek, de mindenkivel csak bizonyos részekben): ez a mostani alkotmány máris teljesen erodálódott, mert nem a Kerényi-féle díszkötésnek kellene neki legitimitást adnia, hanem annak, hogy össztársadalmi egyetértésen alapul. (Bármennyire fáj ez felvilágosult barátaimnak, ebbe beleértve a zombimenet résztvevőit is.) Sólyom pedig rámutatott, hogy azzal, hogy beleírják azokat a törvényeket amik ellentétben állnak vele csupán önellentmondóvá teszik a szöveget, így mint alkotmány már maga megsemmisíti önmagát. Őszintén szólva én semmit nem várok Bajnaitól, csak azt, hogy a józan ész visszatérjen az országba és ne korlátozzák azt lépten-nyomon hűbéruracskák. Bajnai egy minimum egyetértésről beszélt a milla-tüntetésen, és ebben én egyetértek vele. Társadalmi szolidaritás hűbérrendszer helyett. Itt feljebb nem annyira gazdaság-politikáját akartam védeni, csak azt bemutatni, hogy nem igaz, hogy abban nincs semmi változás. Túl sok már ez a referencia nélküli, személyek szimpatikus vagy taszító voltán alapuló politizálás.
      Yesterday at 11:34 · Like

      Mázsa Péter 1. Ez megintcsak nem valaki/irányzat (KisJ), hanem ez, ahogy az alkotmányok működnek vagy nem: http://amexrap.org/fal/9-ev-alatt-hal-meg-az-uj-alkotmany-a-nemzetkozi-tapasztalatok-szerint 2. A baj az, hogy a józan ész és a minimális egyetértés nem egy “minimálisan bántjuk az eddigieket” jellegű megközelítést igényel, hanem egy kreatív, működőképes kereteket felállító folyamatot – na ezt nem nézem ki a Bajnai féle kiscsoport EGYETLEN tagjából sem. Vannak köztük okosak, nem tagadom, csak nem a most szükséges irányban azok. És ezügyben láthatóan a Milla sem virít:(
      Yesterday at 11:51 · Like · 1

      Zsolt Bagi aha. Látom te a statisztikában hiszel. Legyen úgy, én mindenkinek tisztelem a vallásos meggyőződését. De a magyar Alaptörvény már ma sem működik, úgyhogy ezt túlbecsülted. Inkozisztens szövegből ugyanis minden (bármi) következik. Ex falso sequitur quodlibet. Márpedig akkor, ha egy törvény ellentétben áll az alkotmánnyal majd azt belefoglalják az alkotmányba, éppen ez lesz az eredmény.
      20 hours ago · Like

      Mázsa Péter Zsolt, ha így haladunk, ez a sz.. legalább Bajnai végéig rajtunk ragad, ami pont 9 év lesz, nézd csak: “Ha azonban a jelenleg a politikai közösség nagy családjai képtelenek megállapodni olyan kérdésekben, amelyek identitásuk alapjait érintik, akkor nem a megegyezést ellehetetlenítő érvek megkeresése a feladat, hanem a jogállami és legitim többséget képező megegyezés, amely a hatályban hagyás mellett gyakorlati értelemben zárójelbe tesz bizonyos alkotmánybeli rendelkezéseket.” http://mandiner.hu/cikk/20110704_tul_a_barikadokon Lefordítva: új, a működőképességet biztosító keretek összerakása helyett felülről ki akarják kapcsolni az alaptörvény egyes részeit. Lehet, h onnantól kezdve nem lesz benne ellentmondás, de hogy ez nem lesz szilárd alap az ország hosszú távon való működőképességének biztosításához, az tuti.
      20 hours ago · Like

      Zsolt Bagi ok, nyertél ez blőd. Valójában egyik utalásra sincs szükség, nem történeti utalások kellenek bele, hanem jogállami keretek.
      18 hours ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 09:47 on 2012.10.11 Permalink |
    Tags: , , , , Orbán   

    Még nagyobb válság: Orbán B-terve? 

    Orbán tegnap:

    A jelenlegi demokratikus rendszerünk vezetése eredendően gyenge. Az elnöki rendszer valószínűleg alkalmasabb kemény reformok végigvitelére, mint a parlamentáris rendszer. http://www.handelsblatt.com/politik/international/ungarn-praesident-orban-sieht-keine-pflicht-zum-euro-beitritt/7237152.html

    Alakul a dolog.

    Mitaszontunk korábban?
    2010 közepén azt állítottuk, hogy a hatalmi logikától eltekintve, csupán a rá ható erőkkel számolva is arra jutunk, hogy Orbánnak szeretnie kell az elnöki rendszert: “Miért lesz Orbán elnök?” http://amexrap.org/fal/miert-lesz-orban-elnok-mert-minden-ero-efele-hajtja
    2012 elején pedig egy reális forgatókönyvet vázoltunk fel egy elnökibb rendszer bevezetésére, mégpedig a jelenlegi Fideszes alaptörvény keretei között: “Ha én elnök lennék…” http://amexrap.org/fal/ha-en-elnok-lennek

    Mit mond Orbán a saját forgatókönyvéről?
    2012 közepén:

    Reméljük, a Jóisten megsegít bennünket, hogy a demokrácia helyett nem kell kigondolnunk más típusú politikai rendszereket, amelyeket a gazdasági túlélés érdekében aztán be kelljen vezetni.
    http://amexrap.org/fal/demokracia-helyett

    2014 elején:

    Azért nem lesznek választások, mert nem a többség, hanem minden ember kormányát szeretném látni. Egy választás esetében azonban egy többség áll szemben egy kisebbséggel. http://amexrap.org/fal/orban-nem-lesznek-valasztasok-2014-ben

     

    Innen, az Amexrap felől nézve egyszerűbb lett volna jól kormányozni, de ha már úgy alakult a dolog, hogy az orvosság ölte meg a beteget

    az adósság rossz, cselekvései szabadság (általában) jó, de nem mindegy, milyen úton-módon szabadulnánk az adósságtól: ha cserébe borogatjuk a jogállamot, kinyírjuk a befektetők bizalmát, és lenyúljuk az adófizetőket meg az állampolgárokat, akkor nem az adósság lefojtó hatását, hanem a buta ellenintézkedések még lefojtóbb hatását tapasztaljuk a növekedésre és a szabadságra. http://amexrap.org/fal/re-re-az-index-fideszes-cikkerol

    akkor jöhet a B-terv: az Orbán által okozott gazdasági válság következményeinek elhárítása érdekében Orbán parlamentáris demokrácia és a 2014-es választások helyett “más típusú politikai rendszert” vezet be.

    Elvégre

    A haza nem lehet ellenzékben. http://2001-2006.orbanviktor.hu/hir.php?aktmenu=2&id=1159

     
    • admin 19:56 on 2012.10.13 Permalink | Log in to Reply

      1. “a 2010-ben még ott tartott Magyarország, mint Görögország, de megmentette magát az összeomlástól”
      2. “a mindeközben közben nem voltak megszorítások” (illetve ennek alfaja, a “nem csökkent a nyugdíjak reálértéke”)
      3. “a megadóztattuk a bankokat és a multikat”
      4. “a megmentettük a devizahiteleseket”
      5. “a megmentettük a középosztályt a lesüllyedéstől”
      http://index.hu/belfold/2012/10/13/nem_eleg_egyszer_mondani_hogy_szeretlek/

  • Mázsa Péter 17:50 on 2012.10.10 Permalink |
    Tags: , , , , Orbán,   

    Néhány megkapó kép a hejde magyarok meg az utálatos idegenszívűek tárgyalása elé 

    Hungary is also vulnerable given the large role of foreign banks, which may be reluctant to increase exposures to the local sovereign. [p.60.]

    http://www.imf.org/External/Pubs/FT/GFSR/2012/02/pdf/text.pdf

     
  • Mázsa Péter 13:44 on 2012.10.04 Permalink |
    Tags: , , , Orbán   

    A diktatórikus szándék szellemi gyengesége kitapintható. Ennek a politikának kudarccal kell végződnie. Lehet, hogy nem négy, csak nyolc éven belül. Ezt nem tudom, de rettenetes bukás vár arra, aki a válságot az időben visszafelé haladva akarja legyőzni. Azért óvakodom a politizálástól, a közéleti megnyilatkozásoktól, mert az, ami most Magyarország felé közelít, ugyanannyira katasztrofális, mint amennyire elkerülhetetlen. Már nem az a kérdés, hogy az ellenzék 2014-ben megnyerheti-e a választásokat. Ennél sokkal nagyobb a baj. Az orbánizmus a nemzeti széthúzás politikáját jelenti, minden őrület ebből következik, pedig a kormányfőnek abban igaza van, hogy két éve a magyarok a nemzeti együttműködésre mondtak igent. Ugyanakkor mára a nyomor uralkodik mindenhol ebben a lebutított, mindenféle médiamoslékkal megetetett országban, amely egyre inkább olyan, mint egy közép-amerikai, pár évtizede. […] A hazugság korát követte a hülyeség trónfoglalása.

    Kornis Mihály
     
  • hz 16:45 on 2012.10.03 Permalink |
    Tags: , , , , Orbán,   

    Németország örményországi nagykövetének véleménye Orbán akciójáról: “Absurd” 

    Suspending diplomatic relations with Hungary was Armenia’s right. That was Armenia’s independent decision, just as a possible decision to restore ties. Germany and Europe did not condemn Armenia’s decision to suspend relations. [This] Move [Ramil Safarov’s extradition and subsequent release] was absurd. The end results were exaggerated in Azerbaijan. It is comprehensible that this was to receive such reaction in Armenia.

    German Ambassador Reiner Morell http://news.am/eng/news/123399.html

     
  • Mázsa Péter 15:06 on 2012.10.03 Permalink |
    Tags: , , , , , , , Orbán   

    […] This is the Hungary of today; constitutional manipulation, bubbling extremism, and economic crisis. However, the EU and IMF are in a strong position to promote change. In January, Orban dared the EU to act on their criticisms of the constitutional manipulation. On 6th September, this political brinkmanship was repeated with his rejection of a 15 billion euro IMF deal. But the economy is falling and popular frustration is rising. Orban famously points to ghosts in the system – conspiracies outside, Roma within, and Communists everywhere. Rather than searching behind for the pantomime villain, Hungarians need to see the one right in front of them. The EU and IMF are just prolonging the Orban charade by demanding cuts to pensions without making a tough stand for transparency, accountability, and the constitutional integrity of Hungary. They have the leverage to lift the curtain, but do they have the courage?

    Jacob Diggle: “Hungary is being held hostage by an outdated tyrant” / Viktor Orban’s government is returning the country to totalitarianism, New Statesman
     
  • Mázsa Péter 09:42 on 2012.10.03 Permalink |
    Tags: , , , , , Orbán   

    There are two traditions, two outlooks, two sets of ideas, two kinds of hearts in Hungarian politics today. One rejects national unity, the other finds it to be its starting point. One gives up on the lost sheep, the other constantly looks for them. One turns people against people, the other builds on national unity. […] In 2010 the overwhelming majority of Hungarians said yes to national unity. […] “Now war arose in heaven, Michael and his angels fighting against the dragon; and the dragon and his angels fought, but they were defeated and there was no longer any place for them in heaven. And the great dragon was thrown down, that ancient serpent, who is called the Devil and Satan, the deceiver of the whole world–he was thrown down to the earth, and his angels were thrown down with him.” [Rev. 10:7-10] […] We, the Hungarians of National Unity, should oust all discord from Hungarian life with our own love, service and serenity.

    Viktor Orban, Prime Minister of Hungary
     
    • admin 10:05 on 2012.10.03 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán lehet, hogy az ilyen magas szintű (nemzet)vezetők tényleg úgy gondolják, hogy a “gonosz” elleni küzdelem az, amit csinálnak?
      11 minutes ago · Like

      Mázsa Péter Igen, tényleg úgy gondolja
      7 minutes ago · Like

    • admin 10:09 on 2012.10.03 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán W. Bushnál tűnt fel először igazán ez, az “evil” — de akkor csak olcsó retorikának tartottam… most viszont, így ékes magyar nyelven … hm, hát még “politikai” racionalitást sem látok benne.
      about a minute ago · Like

      Mázsa Péter Esetleg http://velemenyvezer.blog.hu/2012/10/01/fidesz_14_eredmenyek_hijan_a_vallasos_hit_marad ?

      • admin 10:11 on 2012.10.03 Permalink | Log in to Reply

        Hajnal Zoltán hacsakúgynem… hogy a klasszikust idézzem.
        A few seconds ago · Like · 1

  • Mázsa Péter 08:29 on 2012.10.03 Permalink |
    Tags: Esztergom, , Orbán   

    Armageddon Esztergomban: “Október 3-a Esztergom életében nem csak a 2 évvel ezelőtti polgármester-választás miatt lesz emlékezetes, hanem azért is, mert az a 400 millió forint, amelyet a Magyar Állam az átvett intézmények miatt ma inkasszált, fizetésképtelenné tette a várost. […] azonnali kormányzati beavatkozásra lenne szükség, ami meg is történt. Csak éppen ellenkező előjellel, mint ahogy arra Esztergomnak szüksége lett volna. Az állam ugyanis Matolcsy György miniszter ígéretéhez híven az önkormányzat elszámolási számláját terhelte meg, azaz a település számláján lévő 400 milliós hiány kifizetéséig semmiféle önkormányzati feladatfinanszírozás nem történhet meg. Az önkormányzat nagyobb bevételre csak jövő március közepén, az adóbefizetések idején számíthat. Ez konkrétan azt jelenti, hogy október 3-tól az átmeneti segélyeket, – amely a kiskorú gyermekeket nevelők részére nyújt azonnali segítséget (körülbelül 150 fő) – nem kapják kézhez. Az ugyancsak kiskorú gyermeket nevelők részére a gyerekek étkezetési díjára sincs fedezet, ami kb. 120 családot érint súlyosan. A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő családok pedig (580 fő) nem kaphatják meg az Erzsébet utalványukat mindaddig, amíg a kormány nem lép. Ugyancsak nem tudja ebben a helyzetben tovább fizetni a város a több mint 600 lakásbérlő és azokkal élők közüzemi költségeit, valamint az önkormányzati lakásokkal érintett társasházakban a közös költségeket, ami további 1000 főt jóval meghaladó esztergomi lakos közműszolgáltatásból való kizárását jelenti. Így előfordulhat, hogy télen nem lesz fűtés, víz és áram ezekben az ingatlanokban. […] Sajnos a legkisebbeket is érinti a fizetésképtelenség, mivel az önkormányzat ebben a helyzetben nem tudja elvégeztetni az óvodák fűtési rendszerének karbantartását, így az 1175 óvodás korú gyermek közel fele hidegben kell hogy töltse majd a napot. […]” Esztergom, 2012. október 2. Tétényi Éva, Esztergom, Esztergom-kertváros és Pilisszentlélek polgármestere http://www.szeretgom.hu/content/71863-armageddon-esztergomban

     
    • admin 08:24 on 2012.10.04 Permalink | Log in to Reply

      anon Nem talàlok szavakat erre a gyalàzatra, amit a kormàny Esztergommal művel.
      Döbbenetes !!!

  • Mázsa Péter 11:58 on 2012.10.02 Permalink |
    Tags: , , Orbán,   

    Re: Re: Az Index Fideszes cikkéről 

    Összefoglalás: Amit én állítok, hogy ok, hogy az adósság rossz, cselekvései szabadság (általában) jó, de nem mindegy, milyen úton-módon szabadulnánk az adósságtól: ha cserébe borogatjuk a jogállamot, kinyírjuk a befektetők bizalmát, és lenyúljuk az adófizetőket meg az állampolgárokat, akkor nem az adósság lefojtó hatását, hanem a buta ellenintézkedések még lefojtóbb hatását tapasztaljuk a növekedésre és a szabadságra.

    Előzmények:
    http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2012/09/26/mi_a_baj_a_magyar_adossaggal
    http://amexrap.org/fal/az-index-fideszes-cikkerol
    http://amexrap.org/fal/re-az-index-fideszes-cikkerol
    [a szerk.]

    Orbán először “ki akarta nőni” az (állam)adósságot, és azért lobbizott Brüsszelben, hogy engedélyezzék neki a magasabb költségvetési hiányt.

    Majd pedig, amikor ez nem jött össze, annak érdekében (mint ahogy írod), hogy növelje a mozgásterét, az adósság direkt leépítésébe kezdett, ami önmagában nem hülyeség, sem politikailag, sem közgazdaságtanilag.

    Sajnos azonban anélkül vágott az adósságcsökkentésbe, hogy felmérte volna, hogy melyik intézkedésének milyen következménye lesz.

    Fő intézkedése az adókon és a jogállam gyengítésén alapuló bevételnövelés volt. Nem azért, mert Orbán mondta/csinálta, de ez akkora butaság, hogy sírni illene tőle. Mint ahogy majdnem 2 éve írtuk:

    Váradi Balázs a jogállam felszámolásának feláráról:
    “[…] A magyar kormány a kormányzati közgazdászok szerint a gazdasági növekedés kedvéért tiporja lábbal a jogállamiságot és a magántulajdon szentségét (ezeket az elvszerű konzervatívoknak is igen fontos alapértékeket). A fenti táblázatból viszont jól látható, hogy a kormány szűken közgazdaságtani szempontból is rosszul számol: a hazai befektetésektől elvárt hozamnak a kormányzat intézkedései hatására bekövetkező megugrása könnyen elérheti azt a szintet, amely mellett a beruházások visszaesése nemcsak tompítja, de teljesen ki is oltja a személyi és vállalati adók csökkentésétől remélt, gazdasági növekedésben és foglalkoztatásban megjelenő hasznot.
    Amit a kormány csinál, az nem csupán az ország gazdasági felemelkedése érdekében kötött, jogállamiságunkat kompromittáló fausti alku: Orbán és Matolcsy programja – most úgy tűnik – ugyanis nem csak az örökkévalóság időhorizontján rossz üzlet az ördöggel.” http://szuveren.hu/gazdasag/a-jogallam-felszamolasanak-felara

    Amexrap-vélemény ugyanott:

    Mit lehet ehhez még hozzátenni?
    Talán annyit, hogy a jelenlegi jogállam-aláásó hozzáállás nem csak a Kátay-Benczúr modell szerint, hanem más országok tapasztalatai alapján sem tűnik jó ötletnek a Kánaán felé vezető úton:

    Azaz
    a jogállamiság hiányos volta ill. csökkenése (ami a vízszintes tengelyen a bal oldali, negatív tartományhoz tartozik)
    általában relatíve alacsony 1 főre jutó GDP-vel (a függőleges tengelyen az alsó, negatív tartomány)
    jár együtt (és számunkra majdnem mindegy is, melyik milyen úton okozza a másikat).
    Tévedés ne essék: a nem Orbán-függő közgazdászok természetesen támogatják
    +1. az adóegyszerűsítést (én speciel még a söralátétig hatoló egyszerűsítést is),
    +2. az adócsökkentést (a több sört:), és
    +3. a közös adósságunk csökkentését (kb. a GDP 60%-áig biztosan).
    Akkor mit nem támogatunk?
    Hogy mindezt Orbán
    (a (nemzeti) demokratikus szocialista retorikájának egyébként tökéletesen megfelelően)
    -1. nem az állami vízfej lecsapolása (kiadáscsökkentés, újraelosztás-csökkentés), és
    -2. nem az állam funkcióinak újragondolása (a Magyarországon sohasem rendesen összerakott reformok) segítségével szeretné megtenni,
    hanem
    (nemzeti demokratikus szocialista retorikájának egyébként ugyancsak tökéletesen megfelelően, de azért, valljuk be, mindannyiunk számára meglepő és elszomorító módon)
    -3. a tulajdonunk (magánnyugdíj-alapunk) felélése által, a jogállam felbontása árán.
    3ezer milliárd forint ugyan pl. a Facebook értékének csak töredéke, de a Helyi Menő Csávók szemében nyilván nagy pénz, nagy kísértés.
    Nem bírták megállni a fiúk.
    http://amexrap.org/fal/megeri-a-penzet

    A befektetői bizalom csökkentés és az adónövelés kombinálásának kétségbeejtő hatásairól pedig minapi cikkünkben írtunk: http://amexrap.org/fal/orban-forditva

    Szigel Gábort munkáit általában szeretjük. + Nem lehet elvárni tőle, hogy minden cikkéhez végigvegye az egész szakirodalmi részt (én sem olvasom most végig azt a 150 cikket http://delicious.com/allamreform/novekedes?link_view=compact + 50 cikket , stb. amit pl. akkor tennék, ha a téma feldolgozására kapnék megbízást). Nem használhatja a kormány (nyilvános és így javítható) modelljeit és szakirodalmi összefoglalóját sem a témában, mert ezek nem léteznek. És ez nem SzG hibája.

    Ami Gábor hibája, szerintem: az adósságcsökkentést olyan kontextusban tárgyalja, ami arra enged következtetni, hogy a növekedés (és Orbánnál: a cselekvési szabadság) érdekében majdhogynem mindegy, milyen eszközökkel, de adósságot kellene csökkentenünk. Pl.:

    nagyon valószínű, hogy az ország magas külső finanszírozási igénye és adóssága még hosszú éveken keresztül lefojtó hatást gyakorol majd a növekedésre, így valószínűleg nem a következő néhány évben fogunk visszazárkózni olyan, kedvezőbb finanszírozási helyzetű régiós versenytársainkhoz, mint Csehország vagy Szlovákia. http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2012/09/26/mi_a_baj_a_magyar_adossaggal

    Amit én állítok, hogy ok, hogy az adósság rossz, cselekvési szabadság (általában, normális kormányzás esetén) jó, de nem mindegy, milyen úton-módon szabadulnánk az adósságtól: ha cserébe borogatjuk a jogállamot, kinyírjuk a befektetők bizalmát, és lenyúljuk az adófizetőket meg az állampolgárokat, akkor nem az adósság lefojtó hatását, hanem a buta ellenintézkedések még lefojtóbb hatását tapasztaljuk a növekedésre.

    Épp mint most.

    Sajnos Gábor cikkéből ezt a tanulságot nem lehet kiolvasni: itt csúszott félre.

     
  • Mázsa Péter 10:35 on 2012.10.01 Permalink |
    Tags: , , , Orbán,   

    Nahát! Ahogy Orbán esik szét, egyre jobban hasonlít rám:) 

    Aki aki tud olvasni a jelekből, az láthatja, új törvények világa közeledik az európai kontinens felé. Ennek a formálódó új világnak az első parancsolata úgy hangzik: az erősek egyesülnek, a gyengék széthullnak, vagyis az erős nemzetek tagjai összefognak, a gyenge nemzetek széthullnak. Azt kívánom minden magyarnak, legyen füle a hallásra és olvassanak a jelekből. http://www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/hirek/eros-politikai-kozosseg-az-osszetartozas-megerositesevel-johet-letre

    Egyrészt:
    Mielőtt anyai nagymamám meghalt, előadta az elméletét arról, hogy a világ a vesztébe rohan és hamarosan megsemmisül. Én – mivel köztudomásúlag nagyon szerettük egymást – nyugodtan előadtam az enyémet: nem a világ esik szét, csak te halsz meg nagyi! Teljes szívből nevetett, mert volt ám esze az öreglánynak! és rögtön átlátta a szitut.

    Másrészt:
    Na végre. A nagy elmék, ha találkoznak. Hogyan is olvastam a jeleket 2001 elején az ÉS-ben?

    Eddig a legkínosabb bűntettek, a legamatőrebb lépések és a legvéresebb csapások sem vezettek államunk megszűnéséhez. A történelemformáló folyamatok sodrából, valamint az állam és a közgondolkodás működésének jelenlegi módjából azonban nem következtethetünk másra, mint hogy a magyar államot 2020-ig szétbontják saját állampolgárai. http://mazsa.com/nemzeti-minimum

    A témában csak 1 különbség van közöttünk.

    Szegény Orbán azt hiszi magáról, hogy ő a megoldás, én meg azt, hogy elég jelentős része a problémának.

     
    • admin 10:58 on 2012.10.01 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán huhogók 🙂
      6 minutes ago · Like

      Mázsa Péter Le kéne már gurítani vele egy sört. Amikor felébred.
      about a minute ago · Like

      Mázsa Péter Érdekes: akarom lájkolni a megjegyzésedet, és ezt adja ki: “You don’t have sufficient permissions to do that.” Hm…
      A few seconds ago · Like

c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel
Get Adobe Flash player