Tagged: Romák Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • Mázsa Péter 18:36 on 2013.03.08 Permalink |
    Tags: , , , Romák   

    Puszi odarakja magát: Boldog nőnapot! 

     
  • Mázsa Péter 14:37 on 2012.12.08 Permalink |
    Tags: , India, Romák   

    Reconstructing the Population History of European Romani from Genome-wide Data 

    The Romani, the largest European minority group with approximately 11 million people […], constitute a mosaic of languages, religions, and lifestyles while sharing a distinct social heritage. Linguistic […] and genetic […] studies have located the Romani origins in the Indian subcontinent. However, a genome-wide perspective on Romani origins and population substructure, as well as a detailed reconstruction of their demographic history, has yet to be provided. Our analyses based on genome-wide data from 13 Romani groups collected across Europe suggest that the Romani diaspora constitutes a single initial founder population that originated in north/northwestern India ∼1.5 thousand years ago (kya). Our results further indicate that after a rapid migration with moderate gene flow from the Near or Middle East, the European spread of the Romani people was via the Balkans starting ∼0.9 kya. The strong population substructure and high levels of homozygosity we found in the European Romani are in line with genetic isolation as well as differential gene flow in time and space with non-Romani Europeans. Overall, our genome-wide study sheds new light on the origins and demographic history of European Romani.

    Figure 1. Sampling Origin of the European Romani Samples Analyzed in the Present StudyGeographic origin of the European Romani samples (red dots) analyzed in the present study. Numbers in parentheses indicate sample sizes. Gray shades represent Romani population estimates by country according to the Council of Europe [1]. Blue numbers indicate the approximate dates for the arrival of the Romani in each country

    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0960982212012602

    Cf. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/bies.20287/abstract

     
  • Mázsa Péter 17:16 on 2012.10.02 Permalink |
    Tags: , , , , Romák,   

    Ez a pasi tényleg veszélyes: érdemes végighallgatni, mennyire 

    “Orbán megemlíti a magyarság vér szerinti összetartozását (“az őskép a vérhez es a szülőföldhöz tartozik”, németül – “Blut-und Boden Mythos” -, ami egyértelműen fajelméletes teória, rasszista gondolkodás. A beszédben állandó a dichotomizálás, a “JÓ” és a “GONOSZ”, vagyis a “nemzeti”-ek és a “nemzetietlen”-ek szembeállítása, ezek után azt is mondja, hogy az “ördög, a sátán, vagyis az őskígyó számára nem marad hely”. Ez a mondat a nyílt erőszak előrevetítése, amit nagyon kellene tudatosítani.

    Pontosan ez a kutatási területem.

    Az erőszakkutatás szerint ez a nyílt erőszak, a népirtás, vagy etnikai tisztogatás előrevetítése! Ezt meg kell előzni! Mindez a völkisch-népnemzeti ideológia sajátja, s ez most Magyarországon a nemzetkoncepció. Ebben benne van az “Untergang” gondolata is, tehát az áldozathozás készsége a “nemzet megváltásához”. A megváltás ebben az esetben a “nemzet forradalmi felszabadítását” jelenti a “kozmopolitáktól”, a “nemzetárulóktól”, a “nemzetellenes, nemzetközi gondolkodású komcsik-libsiktől”, a “nemzetközi nagytőkétől” es így tovább, az “(árja-) magyarság boldog egységének” érdekében. Nemzetvallás ez, Ópusztaszer az egyik nemzeti, népnemzeti oltár.

    Orbán itt úgy viselkedik, mint egy evilági Jézus, vagyis “Führer”. Mindkettő a megváltó szerepében van, az egyik a – hitt – túlvilági, a másik a – szintén hitt, remélt – evilági megváltást ígéri, ám az evilági megváltás nyílt erőszakot jelent, mert mindenkit el kell kvázi távolítani, aki nem “hittársunk”. A “népnemzet” felfogás, vagyis a jelen magyarországi nemzetkoncepció, az etnikai nemzettudaton alapul (nép mint “etnosz”), ami nem demokratikus. A demokratikus alternatíva a nép mint “démosz” felfogáson alapul. Az elsőben a “nemzetközösség” a szent, a másikban az ember, az individuum védelme.

    Ha összehasonlítjuk a magyar alkotmányt a némettel, akkor látjuk, hogy a magyarban az első sor (Nemzeti hitvallás) pont ezt a nemzetet szentesíti, a német, melynek az első sora (“az emberi méltóság sérthetetlen”) pont az individuumot helyezi előnybe. Ez utóbbi az univerzális emberi jog alapja és nem a népnemzeti koncepció, amit a mostani kormány képvisel. Németországban a Holocaust utáni újjáépítésben az volt az első, hogy megváltoztatták a nemzetkoncepciót.”

    A Németországban tanult Marsovszky Magdolna szabad foglalkozású kutató és publicista, a Villigster Forschungsforum zu Nationalsozialismus, Rassismus und Antisemitismus e.V. vezetőségi tagja, a Fulda University of Applied Sciences óraadója.

    A kutató a magyarországi Polgárjogi Mozgalom a Köztársaságért vezetőségi tagja és a Tilos Rádió német adásának műsorkészítője a németországi Kultúrpolitikai Társaság Bajor Szekciójának tíz éven át volt vezetőségi tagja.

    Kutatásai, publikációi középpontjában a népi-nemzeti ideológia, az etnicitás, az antiszemitizmus, az anticiganizmus és a fajok nélküli rasszizmus áll.

    Mi az alternatíva? Van-e, és mi a megoldás, ha el akarjuk kerülni a nyílt erőszakot, a népirtást, vagy etnikai tisztogatást, aminek bekövetkeztétől Ön tart:

    “Manapság nagyon sokat beszélgetnek a demokratikus ellenzéki pártok arról, hogy hogyan lehetne összefogni az Orbán kormány leváltásának érdekében. Nemcsak a kormány és a demokratikus ellenzéki erők között, hanem a demokratikus ellenzék egyes pártjai vagy a civil szervezetek között sincs egyetertés, rendkívül nagy ideológiai ellentéteket vélek felfedezni. A demokratikus ellenzéki pártok vagy civil szervezetek közül is nagyon sok éppen hogy az ellenségképgyártáson keresztül igyekszik megszilárdítani a saját identitását, így pl. sokaknál fedezem fel “Gyurcsányt”, mint ellenségképet, másoknál a “liberális értelmiséget” mint ellenségképet, megint másoknál en bloc a “politikai elitet” mint ellenségképet, vagy a “nemzetközi nagytőkét”, az IMF-et, a “kapitalizmust”, a “kommunizmust”, a “cigányokat”, stb. És most nem is a Jobbikról beszélek.

    Számomra az utóbbi néhány évben az derült ki, hogy sok csoportot a demokratikus ellenzék és a demokratikus civil szervezetek soraiból is inkább az ellenségképek tartanak egybe, mint egy demokratikus értékrendszer. Alig ismerek embert, aki ne valaki elléneben határozná meg magát vagy a saját csoportja identitását. Ez rendkívül káros a demokráciára nézve. Van aztán még egy jelenség, ami összetartó erőként szolgál, s ez a cinizmus. Ez utóbbival nyilván sokan a tanácstalanságukat es kilátástalanságukat palástolják, de a cinizmusuk sajnos egyben bagatelizálja is a helyzet komolyságát. Ha sikerülne megfogalmazni a demokratikus erőknek közösen azt a demokratikus minimumot, amihez feltétlenül tartják magukat, akkor ez húzóerő lehetne. Ez a demokratikus minimum, a “démosz” alapú univerzális emberi jogrendszeren alapuló nemzet és kultúrafelfogás, amit említettem. Csak ennek az ideológiának a hatékony kommunikációja állíthatja meg a népirtás vagy etnikai tisztogatás felé vezető folyamatot. Így látom.”

    http://www.fovarosi-hirhatar.hu/hir/orban-mint-evilagi-megvalto-egy-kirekeszteskutato-szemevel

     
  • Mázsa Péter 08:05 on 2012.09.16 Permalink |
    Tags: Csoda, , Romák,   

    Csoda. És tanulságai 

    Hogy néha nagyszerű dolgok is történnek…

    Tavaly májusban a fáradhatatlan, nagyszerű Daróczi Ági egy este nálunk elmesélte, hogy a Tatárszentgyörgyön meggyilkolt kisfiú édesanyja, azaz az ugyancsak megölt Csorba Róbert özvegye és megmaradt két gyereke nem képes a történtek után az amúgyis romos házukban lakni, rokonoknál húzzák meg magukat. Azon munkálkodik, hogy megpróbálna összegyűjteni annyi pénzt, hogy valahol máshol lehetne nekik egy házat építeni, ahol valahogy új életet kezdhetnének. Írt is egy rakás levelet közismert hírességeknek és politikusnak, de egy hijján még válaszra sem méltatták.
    Meséltem aztán én ezt a történetet ismerőseimnek úton-útfélen, többek között két külföldi barátomnak, akik egyszerűen annyit mondtak: ők finanszíroznák a ház felépítését. Hihetetlen, nem?
    ÉS IGEN, A CSODA MEGTÖRTÉNT! SOK-SOK MUNKÁVAL ÉS VISZONTAGSÁGGAL A HÁZ ELKÉSZÜLT, CSORBÁÉK KÉT HETE BEKÖLTÖZTEK.
    Nagyon okosan, átgondoltan megcsinált ház, komoly hőszigeteléssel, gáz ÉS (átkapcsolható) vegyes tüzelésű kazánnal, hogy ha valamikor nem győznék fizetni a gázszámlát, se fagyjanak meg… Nagyon sok önkéntes, rokonok és idegenek segítettek az építésben; az egész szervezést Daróczi Ági vitte a hátán. Áldja meg érte a Jóisten.
    És hát innen is köszönet a két elképesztően nagyvonalú támogató barátunknak! Mesehősök, esküszöm.

    Ma édes, családias ünnepség volt Csorbáéknál, szívmeleg vendéglátással. (remek fasírozott volt például!)
    Édes Istenem, az özvegy kb egyidős a legkisebb gyerekemmel. És nagyon szép.

    A realitás persze – teljesen ésszerűen – itt is bejelentkezik:

    (az ottkészült fotókat végül – elővigyázatosságból – levettem… 🙁

    http://szm.hu/blog/2012/09/15

    Amexrap: nagyon köszönjük Szüts Miklós:

    nagyon köszönjük Daróczi Ágnes:

    nagyon köszönjük két ismeretelen külföldi finanszírozó:

    Mennyiben érezzük magunkat hibásnak:
    nagyon. Azt hittük, anélkül, hogy utánagondoltunk és utánanéztünk volna, hogy az állam (pl. a magyar állam) funkciói közé tartozik, hogy a fajgyűlölet áldozatait legalább anyagilag kártalanítsa. Tévedtünk.
    Ehelyett a magyar állam olyan beruházás(ok)at finanszíroz 2,5 milliárd forintból, ahol az adófizetők pénzének semmi keresnivalója:

    A római-parti gát megépítéséről már hosszú évek óta folyik a vita. Az előző városvezetés azon az állásponton volt sokáig, hogy az érintett, 3 kilométer hosszan és körülbelül 70 hektáron elterülő, védelem nélküli területen mindenki úgy építkezett, hogy tudta: árterületre építkezik. Ezért a Királyok útja – Nánási út vonalán lévő fővédvonalon túl nem akart külön gátat.

    http://index.hu/belfold/budapest/2012/09/04/jovore_gat_lesz_a_keritesek_mellett_a_romai-parton/

    2014 után
    1. az új országyűlésnek tennie kell róla, hogy

    • a bíróság által fajgyűlölet áldozatainak minősített Magyarországi lakosok anyagi kártalanításáról törvény szülessen, amely alapján
    • felül kell vizsgálni az eddigi áldozatok anyagi helyzetét is, és
    • Magyarország hivatalos köszönetét kell kimondani azoknak, akik akkor, amikor a magyar állam nem helyesen működött, segítettek a fajgyűlölet áldozatainak,

    2. az új kormánynak bírósággal meg kell vizsgáltatnia, hogy a Római parti beruházás esetében volt-e olyan, aki hűtlenül vagy hanyagul kezelte http://www.drkovacstamas.hu/hutlen_kezeles_hanyag_kezeles az adófizetők pénzét.

     
  • Mázsa Péter 21:51 on 2012.06.27 Permalink |
    Tags: , , , Romák,   

    Vona: Cigány jöhet Jobbik vezetőnek, ha magyar. Aki meleg, nem lehet elég magyar. 

    [Jobbik elnök, http://youtu.be/sao03CCkbV0?t=6m18s :] Egyértelművé vált az, hogy a Jobbik nem a származását nézi az embereknek, hanem azt, hogy mit tett le a nemzet asztalára.
    [Újságíró: http://youtu.be/sao03CCkbV0?t=7m32s ] Tehát jöhetnek igazából a melegek is, cigányok, afrikaiak adott eseben, gyakorlatilag bárki innentől kezdve.
    [Jobbik elnök:] Hát most azért Szegedi Csanád miért lenne bárki?
    [Újságíró:] Úgy értem, ha önök nem faji, egyéb alapon diszkriminálnak, akkor innentől kezdve ez lehet egy…
    [Jobbik elnök:] Hát de Szegedi Csanád magyar embernek vallja magát. Ezt el is mondta ebben az interjúban.
    [Újságíró:] Egy magyar meleg lehet mondjuk Jobbik vezető?
    [Jobbik elnök:] Hát nem nagyon hinném, hogy lehet Jobbik vezető, mert pont azt mondtam, hogy nem a származását nézzük, hanem hogy mit tesz le a nemzet asztalára.
    [Újságíró:] De egy magyar meleg, aki radikális magyar: gondolja például…?
    [Jobbik elnök:] Hát nyilvánvalóan az ő politikai gondolkodásába nem nagyon akarok beleszólni. A Jobbik vezetőségében nem tudnám elképzelni.

    Ez szépen össze is áll, kb. így:

    1. A Jobbik vezetőségébe bármely zsidó, cigány, vagy fekete GENETIKAI állománnyal rendelkező embernek van esélye bekerülni,

    1.1. ha magyarnak vallja magát (ami ezek szerint nem genetikai, hanem valami más cucc)

    [ez a gondolat végülis akár rendben is lehet, különös tekintettel arra, hogy a Magyarországi lakosok több mint 95%-a genetikailag nem magyar eredetű, sem apai, sem anyai ágon]

    1.2. és ha a nemzet asztalára letesz valamit, ami a Jobbik vezetőségének tetszik.

    [itt lenne egy kisebb probléma: a ‘nemzet’ szó bizony a nemzésből származik, és nem csak magyarul,

    nation, c1300, from O.Fr. nacion, from L. nationem (nom. natio) “nation, stock, race,” lit. “that which has been born,” from natus, pp. of nasci “be born” (Old L. gnasci; see genus). Political sense has gradually taken over from racial meaning “large group of people with common ancestry.” http://dictionary.reference.com/browse/nation

    így a genetikára utal, hiába próbálkoznak az elmosásával a kicsit okosabb nacionalisták:]

    2. A homoszexualitás nem genetikai eredetű, hanem valami más cucc (különben az is lehetne Jobbik vezető, aki meleg).

    [ezzel kapcsolatban a Jobbik helyében nem lennék olyan biztos: a legújabb elmélet szerint azért nem haltak ki a melegek annak ellenére sem, hogy viszonylag kevéssé szaporodnak, mert az ANYUKÁJUKAT vonzóbbnak találják a pasik, tehát szívesebben szaporítják azokat az anyukákat, akik hordozzák azokat a géneket, akik vonzóbb kislányokat és meleg kisfiúkat eredményeznek; ha ez az elmélet (negyed órát kerestem, de az istennek sem találom a hivatkozást) igaz, és valamely párt azt állítja magáról, hogy kevesebb benne a meleg, mint az átlag, az két dolgot jelenthet:
    a) lehet, hogy szegény anyukáik… hogy is fogalmazzam… viszonylag kevésbé kívánatosak, mint az átlag
    b) lehet, hogy az kiabál, akinek a háza ég:), vö: http://www.rochester.edu/news/show.php?id=4040 ]

    3. Aki meleg,

    3.1. hiába vallaná magát magyarnak, valamilyen ok miatt (ami nem genetikai) nem lehet magyar VAGY

    3.2. (ami a videó-leirat alapján valószínűbb) lehetetlen, hogy bármi mást is letegyen a nemzet asztalára, mint azt, hogy meleg.

    Ok Gabikám, ezen még agyaljatok egy kicsit, különben felfalnak a (vezetőségeden kívüli) farkasok!:)

     
  • Mázsa Péter 14:35 on 2012.05.29 Permalink |
    Tags: , , , , , , Romák, ,   

    A 2011-es magyar alkotmány a történelmi tényekkel ellentétesen rögzíti a kettős megszállás elméletét – az 1944 és 1990 közötti időszakot –, tagadva ezzel a Vörös Hadsereg felszabadító szerepét. A jobboldali történészek a horthysta propaganda téziseit ismétlik, igazolni akarván Magyarország második világháborús szerepét. Mindeközben elhallgatják a magyar hadsereg és csendőrség által a Szovjetunió területén elkövetett bűncselekményeket, és a horthysták és nyilasok aktív szerepét a magyarországi zsidóság és cigányság megsemmisítésében. Ennek a jelenségnek a legutóbbi példája Kerekiből való, ahol a napokban állítottak szobrot Horthy Miklósnak. Hasonló folyamatok zajlanak le Közép-Kelet-Európa és a Baltikum más politikai erőinél is, mint amilyenek a közelmúltban Magyarországon tapasztalhatók. Jól érzékelhető ebben egyfajta „történelmi revizionizmus”, amely arra irányul, hogy diszkreditálja a Szovjetunió háború előtti, közbeni és utáni politikáját, elhallgatva a vezető nyugati államok kétarcú, képmutató politikáját, amely hozzájárult a hitleri agresszió fokozódásához. Új választóvonalakat akarnak Európában húzni az átértékelés hívei, miután Nyugaton bizonyos politikai erőket már Oroszország puszta léte is irritál – igaz, ebbe a csoportba nem tartoznak bele Magyarország vezető történészei.

    Alekszandr Tolkacs, orosz nagykövet
     
    • admin 15:50 on 2012.05.29 Permalink | Log in to Reply

      Peter Siroki Akkor ’56-ban is a tankok felszabadítani jöttek?
      12 perce · Tetszik · 1

      Mázsa Péter Meg kellett volna kérdezni tőle:)
      2 másodperce · Tetszik

      • admin 15:51 on 2012.05.29 Permalink | Log in to Reply

      • admin 18:07 on 2012.05.29 Permalink | Log in to Reply

        Mázsa Péter Talán arról lehet szó, h az oroszok szabadították fel Magyarországot, az ’56-os tankokat meg a szovjetek küldték:)
        körülbelül egy perce · Tetszik

        Mázsa Péter Egyébként ez nem is teljesen hülyeség: a háború kétségtelenül állami aktus volt, az ’56 meg pártos.
        2 másodperce · Tetszik

        • admin 11:15 on 2012.05.30 Permalink | Log in to Reply

          Peter Siroki Szóval megkérdezed őt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Olofsson_Placid (vagy megnézed valamelyik YouTube-os videót, ahol beszámol), nem a magyarok, hanem a szovjetek ítélték és vitték el.

          A Vörös Hadsereg legfeljebb Ausztriát szabadította fel, bár erről meg kell kérdezni őket is.
          kb. egy órája · Tetszik ·

          Mázsa Péter Miután ’55-ben kivonultak Ausztriából, az oroszoknak nehéz érvelni amellett, hogy ’56-ban a fasizmus visszatértét szerették volna megakadályozni Magyarországon. Úgyhogy az ’56 egyértelműen birodalmi aktus volt.
          2 másodperce · Tetszik

  • Mázsa Péter 08:05 on 2012.04.29 Permalink |
    Tags: , , , Romák,   


    Secretary of State Hillary Clinton on Hungarian Holocaust http://www.humanrights.gov/2012/04/27/secretary-clintons-remarks-at-the-department-of-state-annual-holocaust-commemoration/

     
  • Mázsa Péter 18:00 on 2012.04.19 Permalink |
    Tags: , , , , Romák,   

    Nyilvánvaló, hogy lesz polgárháború. Ezzel nincs gond, mert előbb-utóbb úgyis megtörténik, de akkor kell megtörténnie, amikor a mi nyereségünkkel végződhet. A polgárháborúnak akkor kell megtörténnie, amikor megfelelően fölkészültek vagyunk létszámban, technikai felszerelésben, mindenben. Most úgy lenyomnának minket, mint a bélyeget. Hétezer olyan rendőrük van, aki állig föl van fegyverezve, és hithű a Zsideszhez. A későbbiekben sem lesz arra idő, hogy hetekig-hónapokig háborúzzunk. Itt néhány napon belül le kell darálni azt a fajtát. Három-négy napon belül az Egyesült Államok mint a világ csendőre akkora katonai erőt tud Magyarországra hozni, amivel nem bírunk el. Legfeljebb akkor, ha a légierő irányítása olyan, hozzánk közel álló személyekhez kerül, akik garantálni tudják, hogy nem száll fel a repülő. Egy amerikai beavatkozás során nem kétséges, hogy a zsidó élni fog a lehetőséggel abban a pillanatban, hogy indok nélkül ránk lehet lőni. A Jobbiknak vannak külföldi kapcsolatai, ahonnan olyan pénzeket tudunk behozni Gyöngyöspatára, amiről nem is álmodtok, hogy honnan, meg mekkora pénzeket tudunk mozgósítani. Olyan, akár külföldi őrző-védő erőket lehet a településre hozni, hogy aztán egy dzsipszi sem teszi be a lábát. De még egy kormányügynök sem, mert lecsavarják a faszát. A buzi újságírók azt adták le, hogy Juhász Oszkár a Magyar Hírlap kérdésére azt mondta, hogy az a cigány genetikailag sérült, hibás, aki akar dolgozni, mert szerintem egy se akar dolgozni. Az egy dolog, hogy ez körülbelül 80-90 százalékukra igaz, de rasszizmus vádjával akár börtönbe is lehet kerülni, ezért beperlem a Magyar Hírlapot.

    Juhász Oszkár polgármester más nácikkal beszélget
     
  • Mázsa Péter 13:48 on 2012.03.01 Permalink |
    Tags: , , , Romák,   

    Én Orbán Viktort sosem akartam szentté avatni. […] Orbán Viktornak nem az Unióval van elsősorban baja, hanem azzal a nemzetközi nagytőkével, amelynek birtokosait valahol a New-York-i Wall Street-en sejtjük, ezért egyszerűen csak így hívjuk őket, hogy „Amerika”. Ez az elnevezés persze téves: a dollárnak és a dollár urainak-szolgáinak nincs hazájuk, nemzetiségük sem. Ők a kozmosz polgárai, a szó legrosszabb értelmében vett kozmopoliták, akik az egész világ meghódításáról álmodnak. […] Hitlerhez és Sztálinhoz hasonlítják, cigánynak mondják, majd cigánygyűlölőnek […] hiába nyújt támogatást a zsidó egyházaknak, hiába vannak zsidó barátai, természetesen nem maradhat el vele kapcsolatban az „antiszemita” megbélyegzés sem. A nemzetközi nagytőke birtokosai különösen is haragszanak Orbán Viktorra, mert több olyan, nagytőke-ellenes intézkedést hozott (bankadó bevezetése, multinacionális cégek privilégiumainak csorbítása), amelyeket már több ország is átvett, illetve átvenni szándékozik. Ezért szervezték meg azt az átfogó hadműveletet, amelynek ma is a tanúi vagyunk. Szeretném újra hangsúlyozni, hogy ezt az akciósorozatot Amerikából irányítják, amerikaiaknak sem nevezhető pénzemberek.

    dr. Márfi Gyula, veszprémi érsek
     
  • Mázsa Péter 02:19 on 2012.02.04 Permalink |
    Tags: Romák   

    from: Földes Péter 

    from: Mázsa Péter [mazsa pont peter] @amexrap.org
    to: [főszerkesztő] @metropol.hu
    subject: FYI: Kedves Föld S. Péter!

    http://amexrap.org/fal/kedves-fold-s-peter

    from: Földes Péter […] @metropol.hu
    to: [mazsa pont peter] @amexrap.org
    subject: Re: Fwd: Fwd: FYI: Kedves Föld S. Péter!

    Kedves Mázsa Péter,

    bár nem tudom, ki írta a levelet, Ön, vagy Gáspár Anita [válasz: a bejegyzést Anita, a FYI-levelet én], szerintem nincs közöttünk vita. Örülök, hogy mindketten (mindhárman?) úgy gondoljuk, hogy az embereket nem bőrszínük, származásuk, vallásuk alapján kell megítélni. Hanem az alapján, hogy mit és hogyan tesznek.

    Ez a legfontosabb. Ehhez képest, hogy esetleg másként ítéljük meg, hogy ma Magyarországon van-e rasszizmus, másodlagos kérdés.

    Üdvözlettel, Föld S. Péter

     
    • admin 10:41 on 2012.02.04 Permalink | Log in to Reply

      Áron Máthé Ez nem volt valami nagy durranás F.S.P. részéről…
      43 perce · Tetszik

  • Gaspar Anita 14:22 on 2012.02.02 Permalink |
    Tags: Romák   

    Kedves Föld S. Péter! 

    Mi lett volna, ha Fehér Sándor nem romának születik? Valószínűleg nem lett volna ilyen tehetséges hegedűművész és tanár, nem dolgozott volna a Concordiánál, (legalábbis nem ebben a pozícióban), és akkor nem történt volna meg vele ez a szörnyű tragédia, de elsősorban nem lehetne vele és a származásával kapcsolatban ekkora baromságokat leírni, mint amiket Ön leír.

    Érdekes módon én éppen elég elismerő, egyben mértéktartó hazai és külföldi sajtómegjelenéssel találkoztam vele kapcsolatban. Mint volt crew member magam is posztoltam egy ilyen cikket a Facebook Carnival Cruise Lines Crew csoportjában, hogy méltó módon emlékezhessünk rá!

    Az, hogy hős volt-e vagy sem, és hogy miként tekintünk rá, bocsásson meg, de nem a származásával van összefüggésben, mint ahogyan azt Ön feltételezi! Mint volt crew member biztosíthatom róla, hogy a legénységnek kötelessége segíteni az evakuálást minden tekintetben. Tehát az, hogy gyerekeknek segített feladni a mentőmellényüket, az nem hőstett (a gyermekek szüleinek szemében biztosan az), bár kétségkívül lélekjelenlét kérdése, és szemben a kapitány viselkedésével (aki meg fogja kapni a büntetését)
    mindenképpen példamutató, de nem rendkívüli.

    Az, hogy miért is ment vissza valójában a hajótestbe (hegedűért?, saját pénzért?, másokat menteni?), azt valószínűtlen, hogy valaha megtudjuk, mindenesetre nem tűnik túl józan döntésnek elhagyni a master stationt egy süllyedő hajón. Ezzel nem akarok sugallni senkinek semmit, sem az érdemeit lekicsinyíteni! A választ csak ő tudhatja!

    Én éppen ezért – a teljes igazság ismerete nélkül, csak az objektív tényeket figyelembe véve, és nem azért mert roma – kellemetlenül érezném magam, kétkedve fogadnám, hátsó szándékot és a zenész tragédiájának önös érdekek céljából való kisajátítását feltételezném abban, ha az Ön által hiányolt közszereplők és politikusok eltúlozva méltatnák érdemeit, utcát akarnának elnevezni róla, szobrot akarnának állíttatni neki, stb… Lehetségesnek tartom azonban, hogy például egy alapítvány viselje a nevét, ám úgy gondolom, egy ilyen igénynek a megfogalmazódására, és ezáltal emlékének ápolására Fehér Sándor családja, barátai és zenésztársai a jogosultak.

    Méltó képpen emlékezni róla; mint kiváló zenészről, hegedűtanárról és feladatát tisztességgel végző crew memberről: ez a mi feladatunk! Én az Ön helyében megtisztelném az emlékét és a családját azzal, hogy nem az ő nevét használva rasszistázok!

     
    • admin 14:43 on 2012.02.02 Permalink | Log in to Reply

      Áron Máthé Peti, le a kalappal!
      6 perce · Tetszik · 1

      Mázsa Péter ‎Anita Gaspar érdeme, nem az enyém:)
      2 másodperce · Tetszik

    • admin 15:58 on 2012.02.02 Permalink | Log in to Reply

      Istvan Janos Tóth nem nagyon értem ezt az írást, vagy én vagyok más világon, biztos.
      48 perce · Tetszik

      Zoltan Kelemen Ha jól olvasom (a sorokat egymás után, egyik cikket a másik után), akkor az egyik cikkírónak egyfelől az az fáj, hogy hazánk egyik állampolgárát azért nem kapta fel a sajtó és csinált belőle hőst, mert cigány, viszont még halála után is gyanúsítgatják internetes csapszékekben. Ezzel szemben másiknak meg az fáj, hogy egyáltalán előkerül az illető származása a balesettel kapcsolatban.
      34 perce · Nem tetszik · 1

      Istvan Janos Tóth ‎@Zoltan: Ezt értem. de nem lehet úgy tenni, mintha nem Mo-n élnénk. Lásd: http://www.origo.hu/itthon/20120125-kutatas-a-magyar-media-ciganysag-keperol.html
      24 perce · Tetszik ·

      Áron Máthé Érdekes, kissé mágikus hozzáállás az, amikor nem magát a dolgot, csak a dolog képét akarja valaki megváltoztatni.
      13 perce · Tetszik · 1

      Zoltan Kelemen Értem. Sztem nem mond ellent az általad kifogásolt írásnak a Veráék dolgozata. Nem biztos, hogy a díszcigányozás (szalonképesebben pozitív diszkrimináció a sajtóban) ebben az esetben könnyebbé tenné az ügyet, segítene véleményt formálni, meg egyáltalán. Egy halálesetről van szó. Ettől még igaz, hogy botrányos dolgok történnek a médiában és hogy nem ma kezdődött.
      5 perce · Tetszik

  • Mázsa Péter 22:46 on 2012.02.01 Permalink |
    Tags: Romák   

    Fehér ember 

    Föld S. Péter cikke:

    Ha Fehér Sándor 38 éves néhai honfitársunk nem romának születik, akkor most róla szólna az egész magyar közélet. Nemzeti hős lenne, politikusok, közszereplők méltatnák az érdemeit, idővel utca is viselné a nevét, de egy kisebb szobor biztosan kijárna neki.

    Fehér Sándor azonban nem „fehér ember”, hanem cigány volt. Szebben szólva roma. És ez a körülmény óvatosságra készteti azokat, akik ilyen kérdéseken szoktak rugózni. Azokat, akiknek érvek és gondola­tok helyett készen kapott igazságaik vannak. Magyarán: előítéleteik.

    Fehér Sándor halálának körülményei máig tisztázatlanok. Annyit tudni, hogy évek óta zenélt a Costa Concordia nevű hajón, és január közepén, másokkal együtt, azért kellett meghalnia, mert a luxushajó kapitánya letért az előre tervezett útvonalról, hogy kedvében járjon egyik beosztottjának. Az étterem vezetője, hála a kapitány jóindulatának, közelről láthatta
    a szülőföldjét.

    Fehér Sándor, aki nem csak játszott a hegedűjén, de másokat is tanított
    a hangszerén, többé nem láthatja azt a helyet, ahol született. Sem közelről, sem távolról. Más helyeket sem láthat már soha, pedig voltak ilyen tervei: ősztől Amerikába készült, hogy a mostaninál is magasabb szinten taníthasson.

    Mindebből már nem lesz semmi. Hogy pontosan mi történt, hogyan keletkezett fején a seb, nem tudni. Túlélők még látták, hogy a már megdőlt hajó fedélzetén két kisgyerekre mentőmellényt adott, majd visszament a hajótestbe. Újabb megmentendők után kutatott, vagy kedvenc hegedűjét szerette volna kimenekíteni – talán egyszer ez is kiderül…

    Most csak annyit tudunk, amit idáig is tudtunk: hogy az emberi aljasság határtalan. Mert az inter­neten, ahol minden megjelenik, nem kevés faragat­lan hozzászólás is olvasható a zenész halálával kap­csolatban. Volt olyan élőlény – megszokásból majd­nem embert írtam –, aki szerint Fehér Sándor azért ment vissza a hajó belsejébe, hogy hátrahagyott értékeket lopjon. A hozzászóló véleményét kizárólag arra alapozza, hogy Fehér Sándor cigány volt.

    Békeidőben is gazemberség az ilyesmi, tragédia idején pedig különösképp.

    Fehér Sándor, a Costa Concordia magyar muzsikusa meghalt. A világsajtóban elismerően írtak róla – nem ő tehet arról, hogy hazájában hős nem lehet, leg­följebb áldozat.

    http://www.metropol.hu/cikk/839231

    Sandor Feher, a 38-year-old Hungarian violinist who was working as a musician on the ship, helped several children put on lifejackets before returning to his cabin to retrieve his violin.

    His body was found inside the wreck by divers searching the capsized ship.

    http://news.discovery.com/human/heroes-of-concordia-crash-121901.html

    (Via Tóth István János)

     
    • admin 23:29 on 2012.02.01 Permalink | Log in to Reply

      Áron Máthé Ez a cikk nagyon gáz. Ennek semmi köze ahhoz hogy cigány volt. Tragikus ami vele történt, de attól miért kapna valaki szobrot, hogy egy hajónkatasztrófában életét veszti???
      9 perce · Tetszik

      Mázsa Péter Csak nekem is feltűnt, h miért nem volt elöntve vele a média, a gyerek- vagy kiskutya-mentés ellenére sem: ez helyrerakta
      2 másodperce · Tetszik · 1

      • admin 00:30 on 2012.02.02 Permalink | Log in to Reply

        Kati Beke Bezony. Én is gondoltam már erre, szegénynek a fényképét meglátva, hogy “most már értem, miért nem utazott ki a TEK helyszíni víz alatti mentőmisét tartani….” 🙁
        7 perce · Tetszik · 1

    • Anita Gaspar 12:49 on 2012.02.02 Permalink | Log in to Reply

      Kedves Föld S. Péter! Mi lett volna, ha Fehér Sándor nem romának születik?

      Valószínűleg nem lett volna ilyen tehetséges hegedűművész és tanár, nem dolgozott volna a Concordiánál, (legalábbis nem ebben a pozícióban), és akkor nem történt volna meg vele ez a szörnyű tragédia, de első sorban nem lehetne vele és a származásával kapcsolatban ekkora baromságokat leírni, mint amiket Ön leír.

      Érdekes módon én éppen elég elismerő, egyben mértéktartó hazai és külföldi sajtómegjelenéssel találkoztam vele kapcsolatban. Mint volt crewmember magam is posztoltam egy ilyen cikket a Facebook Carnival Cruise Lines Crew csoportjában, hogy méltó módon emlékezhessünk rá!
      Az hogy hős volt-e vagy sem, és hogy miként tekintünk rá, bocsásson meg, de nem a származásával van összefüggésben, mint ahogyan azt Ön feltételezi! Mint volt crewmember biztosíthatom róla, hogy a legénységnek kötelessége segíteni az evakuálást minden tekintetben. Tehát az, hogy gyerekeknek segített feladni a mentőmellényüket
      az nem hőstett (a gyermekek szüleinek szemében biztosan az), bár kétség kívül lélekjelenlét kérdése, és szemben a kapitány viselkedésével (aki meg fogja kapni a büntetését)
      mindenképpen példamutató, de nem rendkívüli.

      Az, hogy miért is ment vissza valójában a hajótestbe (hegedűért?, saját pénzért?, másokat menteni?), azt valószínűtlen, hogy valaha megtudjuk, mindenesetre nem tűnik túl józan döntésnek elhagyni a master stationt egy süllyedő hajón. Ezzel nem akarok sugallni senkinek semmit, sem az érdemeit lekicsinyíteni! A választ csak ő tudhatja!
      Én éppen ezért, -a teljes igazság ismerete nélkül, csak az objektív tényeket figyelembe véve, és nem azért mert roma – kellemetlenül érezném magam, kétkedve fogadnám, hátsó szándékot és a zenész tragédiájának önös érdekek céljából való kisajátítását feltételezném abban, ha az Ön által hiányolt közszereplők és politikusok eltúlozva méltatnák érdemeit, utcát akarnának elnevezni róla, szobrot akarnának állíttatni neki, stb… Lehetségesnek tartom azonban, hogy például egy alapítvány viselje a nevét, ám úgy gondolom, egy ilyen igénynek
      a megfogalmazódására, és ezáltal emlékének ápolására Fehér Sándor családja, barátai és zenésztársai a jogosultak.

      Méltó képpen emlékezni róla; mint kíváló zenészről, hegedűtanárról és feladatát tisztességgel végző crewmemberről ez a mi feladatunk! Én
      az Ön helyében megtisztelném az emlékét és a családját azzal, hogy nem az ő nevét használva rasszistázok!

    • Iván 13:49 on 2012.02.05 Permalink | Log in to Reply

      Nos..valamit azért szögezzünk le. Mielőtt itt kedves Péter telemagyarázza az egész történetet a szegény cigányok ismételt magyarországi meghurcoltatásával. Én szeretem tényszerűen és leegyszerűsítve tálalni a dolgokat, hogy azt mindenki megértse.
      1. Ez az ember egy hajón dolgozott. Na mármost, a hajó személyzetének (akárcsak a repülőn, hisz ott is kapitány van) KÖTELESSÉGE vészhelyzetben az utasokat ellátni tanácsokkal, terelni, segíteni őket, mindaddig, amíg azok biztonságosan elhagyják a hajót.
      2. Feladni egy mentőmellényt NEM HŐSTETT, hanem számtalanszor begyakorolt, a legénység minden tagjának a szájába rágott rutin mentőfeladat.
      3. Alap szabály, hogy SEMMIÉRT és SENKIÉRT nem megyünk vissza, arra ott van az arra kiképzett biztonsági személyzet és a tisztek meg a kapitány.
      Ennyi.

      Elég sok magyar sajtót nézek és hallgatok, számtalanszor említették, hogy embereket mentett meg és egyszer csak nem látták többé. Na mármost szerintem ez pont elég tisztelet és elismerés azért, amit tett. Szerencsétlen visszament valamiért de ezért nem fognak róla utcát elnevezni és azért sem, mert feladta a gyerekekre a mellényt. És pont ennyi média visszhangja lett volna annak is, ha nem roma. Nagyon sajnálom, ha ezt nem így látja és örülhet hogy nem ismerem, mert szembe köpném. Ugyanis pont a hülye cikkével szítja a rasszizmust, olyan képtelen eszmékkel, akik senkinek eszébe sem jutottak, amíg meg nem szülte a beteg cikkét.

      • admin 14:57 on 2012.02.05 Permalink | Log in to Reply

        [cenzúra: ” és örülhet hogy nem ismerem, mert szembe köpném”]

  • Mázsa Péter 12:26 on 2010.11.18 Permalink |
    Tags: , , Romák   

    Közéleti részlet Szüts Miklós 65 éves festőművész blogjából: “Amúgy meg annyira utálom a köröttünk zajló politikát, hogy nincs is kedvem róla értekezni. (Olvasom valahol: “a kétharmados többség az olyan, mint amikor két farkas és egy bárány beszélgetnek arról, hogy mi lesz ebédre.”)
    De azért a minap csak sikerült teljesen kiakadnom, bizonyára mindenki hallott róla, de nem érzem igazán a közhangulatban azt a felháborodást, amit egy ilyen történet ki kellene váltson minden épérzésű emberben.
    A tatárszentgyörgyi vérengzés után két héttel a miskolci cigánylakótelepen a rettegő cigányok közt az a hír terjed el, hogy most ők következnek, őrjáratokat szerveznek hát, és amikor egy nagy fekete autó ötödször megy el a házuk előtt, akkor megállítják, és botokkal beverik az ablakát, a bennülők “hámsérüléseket szenvednek” [a betört szélvédőtől, nem a botoktól]. Innen hallgassátok-nézzétek meg a videót, a független nagyar bíróság bíróját, amint itéletet hirdet, elképesztő.

    [Idézetek a videóból:

    “Azt a törvényt, amit a cigányok védelmében alkotott a törvényhozó, azt a cigányokkal szemben alkalmazzák”

    “Ez az ítélet azt mondja ki, hogy ebben az országban cigányok vannak és magyarok vannak. […] Makay István írt nekem egy levelet, hogy ő nem érti a vádat, ő egy magyar ember. Nem érti a vádat a cigány barátainál sem, de magánál különösen, hogy ő hogy lehet a magyar lakossággal szemben ellenséges, hogy ha ő magyar.”

    “Olyan személyre, akinél azt állapította meg, hogy egy követ eldobott, több mint 5 év börtön, olyan személynél, akinél azt állapította meg, hogy tevőlegesen nem vett részt a cselekményben, úgymond kiabálással buzdította őket, vagy pszichikai bűnsegédként vett részt, 2 év 8 hónap”

    ]

    Nota bene a minap Daróczi Ági járt nálunk, (a legyilkolt romák családtagjai javára szerveznek árverést, ahhoz adtunk képeket), és azt mesélte, hogy ezt az ominózus botot soha senki nem látta, a bűnjelek között nem szerepel. És ha? Hülye mindenhol van. Ezért “”rasszista indíttatásból elkövetett…” hat év fegyházat kiszabni egészen elképesztő.

    Amúgy azt is Daróczi Ági mesélte, hogy ugyancsak egy héttel Tatárszentgyörgy után Ózdon híre járt, hogy jön a Magyar Gárda “rendet csinálni”. A helyi cigány jogvédő ember SOS hívta a helyi rendőrkapitányt, hívta Daróczi Ágit, aki hívta az illetékes államtitkárt… Szóval ki lett vezényelve komoly erőkkel a helyi rendőrség, meg is érkezett a gárda busza, de látván a rendőrsorfalat megfordultak és elmentek. Ezenközben egyébként a helyi cigány-“főnök” házát a város másik részén valaki felgyújototta, a ház porig égett. Nemsokára emberünk ellen eljárást indítottak a rendőrség hiábavaló riasztása címén, és komoly, többszázezer forintos pénzbírságra itélték. Helyes, nem?

    Most nemsokára megyünk tüntetni a gyerekeink nyugdíja ügyében.”

    http://szm.hu/blog/2010/11/14 via http://bibor.org

    Respect.

     
  • Mázsa Péter 05:03 on 2010.10.19 Permalink |
    Tags: , , , , , Romák,   

    Orbán-interjú: “Bevetjük a romafegyvert!” 

    Éjszaka Viktorral beszélgettem.

    qp: Miniszterelnök Úr, ez itt a népesség alakulása, amíg olvasóink nyugdíjba mennek:

    ovi: Látom. Mi a baja ezzel?

    qp: Semmi, semmi. De vessen csak egy pillantást erre az ábrára is:


    (Ábra forrás: http://nyugdij.magyarorszagholnap.hu/images/Nyugdij_kerekasztal_jelentes.pdf , [továbbiakban: Kerekasztal], 134. oldal)

    ovi: Mi van? Nem szereti a nyuggereket?

    qp: Dehogynem. Ha minden jól megy, mindannyian azok leszünk.

    ovi: Ha megérik, persze. De térjen a lényegre.

    qp: Elnézést, Miniszterelnök Úr. Az a kérdés, hogy nem lát-e a két ábra között ellentmondást.

    ovi: Hülye maga fiam? A népesség csökken, az öregek aránya meg növekszik. Mi itt az ellentmondás?

    qp: Elnézést, rosszul fogalmaztam. Nem lát-e a két ábra meg a jövőbeli nyugdíjkifizetések között ellentmondást?

    ovi: Hú… mi van? Nem lehetne egyszerűbben?

    qp: Ki fizeti az olvasóink nyugdíját, ha maguknak nem gyűjthetnek?

    ovi: Hát az állam.

    qp: De ki az állam?

    ovi: Az állam a XIV. Lajos, nem?

    qp: Ő fog fizetni?

    ovi: Nem. Az állam fog fizetni. Nem én, hanem mi mindannyian. Nem mindegy, hol gyűjti a pénzt: nálam vagy egy pénzintézetnél?

    qp: Én bízom Miniszterelnök Úrban, de…

    ovi: De mi?

    qp: De ha a mi mindannyianból kevesebben fizetik a többek nyugdíját, akkor Önnél hogyan áll össze a kép?

    ovi: Miért kéne összeállnia? Mi vagyok én, közgazdász?

    qp: Nem. Ha már így említette, nézzük, mit mondanak a közgazdászok: “Jelenleg 38 idős ember jut 100 aktív korúra, 2050-ben az alapváltozat szerint 81, 2100-ban 107, miközben a 100 aktív korúra jutó fiatalok száma változatlan: 37 fő. A teljes függőségi arány megduplázódik” (Kerekasztal, 133. oldal)

    ovi: És attól jobban érezné magát, ha helyettem a kapitalistáknak gyűjtögetné a kis pénzecskéjét? Megoldaná az a problémát?

    qp: Miért? Ön hogyan tervezi megoldani a problémát? XV. Lajos után a vízözön?

    ovi: Az indián akkor lép át a vízözön, amikor a lova odaér.

    qp: Mégis, mi lesz a megoldás? Ismertetné terveit a jelen olvasóinkkal és a jövő szobrászaival?

    ovi: Ööö… bevándorlás!?

    qp: Honnan? Csak nem a fejlett Szlovákiai és Romániai magyarokra tetszik gondolni?

    ovi: Idegesítenek az ábrák. Majd mi is kinőjük magunkat. Vagy majd importálunk kínaiakat.

    qp: Tréfálni tetszik?

    ovi: Csak van egy hely a világban, ahonnan szívesen jönnének. … Muzulmánok jönnek, mondom.

    qp: Nem jó. Látja fent a 2. ábrán a középső vonal alatt picivel azt a szaggatottat? Az ott az évi 25.000, innen 2050-ig 1millió tettrekész fiatal muzulmán fickó bevándorlása esetén érvényes. (Kerekasztal, 132. oldal)

    ovi: Nem kell senkit behozni. Én is készültem. Nézze csak ezt az ábrát! Ha nem zavarjuk a kórházakat, meg felemeljük az öregségi nyugdíj korhatárát mondjuk … … 91 évre, és sikerül megoldani a roma fiatalok munkához jutását, akkor eltarthatjuk a nyugdíjasainkat.


    (Ábra forrás: Kerekasztal, 155. oldal)

    qp: Érdekes. Apropó: a romák felzárkóztatása ügyében pontosan mit is tervez a kormány?

    ovi: Köszönöm az interjút. És ne problémázzon ennyit a jövőn. Mi maga, vörös? Vagy fehér? Vagy zöld?

    qp: Nagyon köszönöm a lehetőséget. Viszontlátásra!

    ovi: Viszlát!

    Ekkor egy kedves titkárnő kezdett kivezetni a Parlamentből, de valahogyan elkeveredtünk, és vidáman ébredtem:)

     
  • Mázsa Péter 12:48 on 2010.05.26 Permalink |
    Tags: , , , , , , , Romák, , ,   

    Pannon Közösség 

    Nahát, mit fedeztem fel a neten! A 2004-es kedvenc projektem záró nyilatkozatát Hogyan vegyük saját kezünkbe sorsunkat az Unióban? – Kezdeményezés a Pannon Közösség közös végiggondolására [http://www.kormend.hu/?ugras=hirolvaso&hirszama=3867] címmel. Jó sokáig nem találtam a körmend.hu-n, most ismét felbukkant: kellemes meglepetés.

    A 2001-es Nemzeti Minimum c. ÉS-cikkem után gondoltam, jó lenne a gyakorlatban is érvényesíteni elveimet. Kihasználva, hogy épp képben voltam (a Területfejlesztési Hivatal elnökének adtam tanácsokat), és hogy Stankovits György barátom, volt osztálytársam (röviden: uram-bátyám) akkoriban a városi jegyző volt (jelenleg a megyei alispán), vele, Bebes István [Fideszes] polgármesterrel [ennél a képnél azért sokkal szebb:], Stipkovits Ferenc [MSZP-s] önkormányzati frakcióvezetővel + a képviselőtestület minden egyes tagjával elkezdtük kidolgozni a nyilatkozat-tervezetet. Arra gondoltunk, hogy 1. amúgy sem árt végiggondolni közös dolgainkat, de 2. az sem árt, ha jó előre felkészülünk a 3 év múlva, 2007-től működő Uniós területpolitikai fejleményekre.

    Na de ez a doksi nem ám egyoldalú deklarációként készült, mint az Orbán féle Nemzeti Együttműködésről szóló pol nyilatkozat, hogy akinek tetszik, csatlakozhat hozzá! Nem. A Körmendi nyilatkozat úgy készült, ahogyan egy ilyen közös nyilatkozatnak készülnie kell:

    Közös fejtörésre gyűltünk össze, néhány körmendi, a Patyi panzióban március huszonegyedikén, mihez is kezdjünk városunkkal az Európai Unióban. Már az egész napos munkaértekezlet összehívásakor is tisztában voltunk azzal, hogy egyedül nem megy. A körmendi emberek, civil szerveződések és vállalkozások egyfajta közössége nélkül városunk nem járhat sikerrel: ezért is kerestük az alkalmat és szakítottunk időt az együttgondolkodásra.

    Egy közösség természetesen – legyen az egy Körmenden belüli közösség, maga a város, mint közösség, vagy egy olyan tágabb közösség, amelynek a város is csak egy résztvevője – semmi esetre sem jelent véleménykülönbségek nélküli, langyos, unalmas egymás mellett élést. A legösszetartóbb családon belül is helye van azoknak a konfliktusoknak és jószándékú vitáknak, amelyek nem veszélyeztetik, inkább ösztönzik és megújítják a közösség fejlődését vagy létét. Közösségen tehát egyéneknek és kisebb közösségeknek a csoportját értjük, akik egyetértésre jutottak néhány pontosan meghatározott kérdésben, hogy más kérdésekben hangot és súlyt adhassanak egymástól eltérő elképzeléseinknek.

    Úgy találtuk, három kérdésben kell egyezségre jutnunk ahhoz, hogy elősegíthessük a város fenntartható fejlődését: hová tartunk, kik vagyunk, és végül, hogyan kell változnunk, ha céljainkat közösségként akarjuk elérni.

    Mi lenne a Pannon Közösség?

    Városunk önmagában kicsi ahhoz, hogy valóban saját kezébe vehesse a sorsát; erre egy olyan közösség egyenrangú és tevékeny részeként van nagyobb esélye, amely közös küldetéssel rendelkezik, és Európán belüli súlyát az önkéntes csatlakozókkal fokozatosan bővítve növeli. Ezt a jövőbeli önkéntes közösséget neveztük el első megfogalmazásban Pannon Közösségnek. […]

    Arra számítunk, hogy a mindannyiunk által meghatározott Pannon Közösség iránt mindenekelőtt Körmend szűkebb-tágabb környezetében található városok és községek érdeklődnek majd, így kezdetben a történelmi-térbeli közelség előnyeit is kihasználhatjuk. A Pannon Közösség hozzájárul a horvát, a magyar, a német, az osztrák, a roma, a szlovén, a vend, a zsidó, és a Közösséghez csatlakozó más kultúrák és nyelvek terjedéséhez, felfedve és megerősítve saját és közös gyökereinket.

    A nyilatkozat teljes paradigmaváltozást sürget a területi alapú közösségek kapcsolatában:

    A Magyarországon belül kialakítani tervezett mesterséges régióval, amit talán Győr-Sopron, Vas és Zala megyékből raknának majd össze valahol a fejünk felett, jelenleg nem sok közösséget érzünk, és nem is igazán tudjuk elképzelni, hogy így valaha is sajátunknak tudnánk tekinteni. Nem hisszük azt sem, hogy Körmend előbbre jutna egy újabb államigazgatási szint létrehozásával, és egy távoli régió-főváros kijelölésével.

    Nehezen hisszük továbbá azt is, hogy a „budapesti” állam szívesen és önként adná vissza nekünk az adóinkból szerzett forrásokat és eszközöket, amelyek pedig szükségesek fejlődésünkhöz. Márpedig nem kegyelemből szeretnénk hozzájutni például az Európai Unió polgárainak velünk való szolidaritását kifejező forrásokhoz. Véleményünk szerint alapvető szemléletváltásra van szükség: az országot nem Budapestről kell reformálgatni, hanem alulról felfelé, a Kossuth utcától meg a Templom utcától Körmenden és más önkormányzatokon, a Pannon Közösségen és más közösségeken át kell újraépíteni. Nem gondoljuk, hogy a Budapestről egyszer majd esetleg engedélyezett mozgástérre kellene várnunk: észre kell vennünk, hogy most is szabadon cselekedhetünk, és magunkkal és egymással szemben is kötelességünk élni ezzel a szabadsággal. Nem kell kivárnunk, hogy fentről majd meghatározzanak bennünket; határozzuk meg mi magunkat. Változtassuk meg nézőpontunkat: Budapest felől fordítsuk szemünket egymásra és környezetünkre, tekintet nélkül a megszűnő határokra. Az önmeghatározásnak pedig természetes része kell, hogy legyen annak a megfogalmazása, hogyan kívánunk kölcsönösen előnyös módon együttműködni Brüsszellel, a fővárossal, a régió- és megyeközponttal, valamint más közösségekkel.

    […] szeretnénk, ha munkánk országos, európai és világszinten is elismerésre méltó mintaként szolgálna arra, hogyan célszerű alulról-fölfelé felépíteni egy egyenrangú, földrajzilag össze nem függő vagy akár meg sem jelenő közösségekre támaszkodó közösség-hálózatot a múlt felülről-lefelé szervezett hierarchikus világában.

    Vagy mit szóltok ehhez az explicit zsidó- és romapolitikához? Tud vki olyanról, hogy ilyesmi le van írva magyarul?

    Jövőnket közösen akarjuk felépíteni, ezért vigyáznunk kell arra, hogy Körmendet, mint közösséget ne lehessen megbontani. Azokat az eseteket emeljük ki itt, amelyekkel kapcsolatban Körmendnek, mint közösségnek a hozzáállása a leginkább tisztázásra szorul.

    1944-ben, a település városi rangra emelésének éppen a hétszázadik évfordulóján a megszállt magyar állam az akkori helyi képviselőinek közreműködésével mintegy háromszáz, magát zsidónak valló vagy az akkori magyarországi törvény szerint zsidónak minősülő körmendi embert szállított el városunkból. Kétszáznyolc ember, Körmend közösségének kétszáznyolc résztvevője koncentrációs táborokban halt meg; jelenleg senki nem él közöttünk a tradicionális zsidó hitközségből. A körmendi közösség felelősnek érzi magát ezeknek az embereknek, egész családoknak, valamint a zsidó közösségnek a haláláért, illetve a körmendi közösségből való kiszakadásukért. Emléküket ma is és a jövőben is megpróbáljuk méltó módon őrizni, a történtek tanulságait pedig feldolgozni. Közösségük tapasztalatait felhasználva szeretnénk azt is megtudni, és emellett elveinkből fakadó kötelességünknek érezzük, hogy megtudjuk, hogyan kaphatnánk vissza közös bizalmunkat abban, hogy velünk olyan többet nem történik, hogy bármely körmendit csak azért, mert Körmend bármely közösségéhez tartozik, bántódás ér.

    A népszámláláskor Körmenden csupán negyvennyolcan vallották magukat romának, illetve cigánynak. Szeretnénk, ha Körmend közösségének résztvevői közül ennél jóval többen vállalnák fel kötődéseiket, nem kényszerülnének elhagyni – sőt, inkább gyakorolnák és fejlesztenék – kultúrájukat a társadalmi elismertség érdekében. Annak érdekében dolgozunk ki programot idén, hogy a közösség magukat romának valló résztvevői ne legyenek hátrányosabb helyzetben, mint közösségünk többi résztvevői, és hogy a romaság felvállalása egyre kevésbé jelentsen egyet a halmozottan hátrányos helyzettel. Körmend – és törekvéseink szerint a Pannon Közösség – a saját közösségeiket büszkén felvállaló emberek városa kell, hogy legyen.

    És ezt a legeslegradikálisabb képviselők (ma tuti Jobbikosok) is elfogadták!

    És mit szóltok az aprónéphez a mai közösség részeként?

    Célszerű Körmend közösség résztvevői közé számítani az eljövendő generációkat, a jövőben Körmendre települőket, és a Körmenden befektető vállalkozókat is.

    Hogy tetszenek az Elveink és a közöttük felállított preferenciasorrend?:

    Feladatunk, hogy felfedjük közös alapelveinket és a közöttük lévő fontossági viszonyokat.

    1. Egyénekként és közösségekként óvjuk, fejlesztjük és segítjük egymást. Közösségünk jelenlegi résztvevőinek életében nagy fordulópont volt 1989-90. Előtte a hivatalos ideológia szerint a társadalom, a makro-kollektíva érdekeit kellett szem előtt tartanunk, utána úgy tűnt, hogy minden mértéke az egyén. Mindkét hozzáállás furcsának tűnik: közösségeinket az egyének alapján, az egyéneket közösségeink alapján határozzuk meg. Általában a hozzánk közelebb eső közösségekkel törődünk, és csak ezután a nagyobb, átfogó közösségekkel. Körmend olyan közösség, amely tiszteli résztvevőinek hagyományait, felvállalja múltját, feldolgozza a múlt tanulságait, és ennek segítségével aktívan óvja résztvevőit, legyenek azok egyének vagy közösségek; fejleszti és segíti őket, akár létrejöttükben is. Az elv megfogalmazásában az egyén és a közösség kiemelése a közösségeinkkel szembeni elvárást jelent: közösségeink önkéntesek. Zárt kollektíváinkat akkor nevezhetjük közösségnek, ha önkéntessé válnak, tehát ha az átjárhatóság, önalakíthatóság és versenykészség – lent, a „Hogyan változunk?” részben meghatározott – elvei alapján minél inkább önkéntes közösségekké alakítjuk őket. Az egymást óvás, fejlesztés, és segítés fogalmainak sorrendje is fontos.

    2. Fenntartható módon fejlődünk. Mind társadalmi, mind környezeti, mind pedig gazdasági szempontból fenntartható fejlődésre törekszünk. Nem kezdünk olyan programba, amely szétzilálná közösségeinket, ne figyelné és ne kezelné tudatosan a környezetet, és amelyik szűkítené a jövőbeli egyének és közösségek gazdasági lehetőségeit.

    3. Befogadók vagyunk. Az egyénekre és közösségekre ügyelő, fenntartható fejlődés tiszteletben tartása mellett Körmend nyitott közösség: befogadja és támogatja az itt letelepedő egyéneket és közösségeket, mivel elve, hogy csak a számára új résztvevőkkel kölcsönhatásban óvhatja a körmendi egyéneket-közösségeket, csak így fejlesztheti és segítheti saját magát és addigi résztvevőit; csak így fejlődhet fenntartható módon.

    4. Pozitívan gondolkodunk és cselekszünk. „Miért nem?” kérdések helyett inkább „hogyan igen?” kérdéseket teszünk fel, a lehetőségeket és problémákat kreatív és aktív módon tárjuk fel, megfontoltan, de lendületesen és kitartóan használjuk ki, illetve oldjuk meg.

    Amikor a dokumentumot a Fideszes polgármester és a szoci frakcióvezető végül, több kör tárgyalás után aláírta, kivonultunk a Rába-partra, és ünnepeltünk.

    Ehhez a dokumentumhoz tartjuk magunkat, teljesítéséért személyes garanciát vállalunk magunk és közösségeink nevében is. Vállaljuk, hogy minden, a dokumentummal kapcsolatos módosítást és kapcsolódó anyagot nyilvánosságra hozunk a http://www.kormend.hu oldalon. Együtt kérjük utódainkat, hogy a továbbiakban is az ebben a dokumentumban kijelöltek alapján intézzék Körmend ügyeit.

    A menü bográcsgulyás volt – az alkoholról, gondolom, nem kell beszélnem.

    Azok voltak ám a nagy idők!

    Még a Nagy Országos Médiában is született róla híradás. Tamás Ervinen keresztül lehívtuk Ránki Pétert Körmendre (útközben a pörköltkészítés helyes módját veséztük ki), aki kedves cikket rittyentett az esetből, Körmend a köbön címmel.

    Még azon melegében megalapítottuk a Pannon Közösség Egyesületet a környező városokkal, megválasztották Bebest az egyesület elnökének, de aztán Bebes és Stankovits valamin összevesztek (nem tudom, min, és nem is érdekel), Bebes elvesztette az érdeklődését az ügy iránt, és a dolog tudomásom szerint azóta is áll. Néha összefutottam Bebessel a parlamentben, érdeklődtem is közös babánk hogyléte felől, de Bebes szemében nem csillant fel a szeretet lángja:(

    Zseniális lett volna, ha sikerül kitartóan tovább vinni a Pannon Közösség ügyét. Képzeljétek, mi lenne már arrafelé: tuti biztos Kánaán!)

    Fel is hívom Bebest, meghívom a Balatonra egy bográcsgulyásra: most, hogy kormánypárti képviselő + EU bizottsági tag, hátha lát a folytatásban fantáziát. Bebes “Fütyi” szuper kosaras volt, kitartó, soha nem adott fel egy meccset sem.

    Minden fejleményről beszámolok Nektek.

    Update: http://amexrap.org/fal/pannon-kozosseg-a-vezeto-hianyzik

     
  • Mázsa Péter 17:16 on 2010.05.16 Permalink |
    Tags: , , , , , , , , , , , , Romák, , , , ,   

    Ciki vízió, szükségszerű stratégia, zseniális taktika 

    P/… számú politikai nyilatkozattervezet
    a Nemzeti Együttműködésről

    Budapest, 2010. május

    Előterjesztő: Orbán Viktor

    Az Országgyűlés …/2010. (…) OGY POLITIKAI NYILATKOZATA

    a Nemzeti Együttműködésről

    „Legyen béke, szabadság és egyetértés.”

    A XXI . század első évtizedének végén, negyvenhat év megszállás, diktatúra és az átmenet két zavaros évtizede után Magyarország visszaszerezte az önrendelkezés jogát és képességét.

    A magyar nemzet önrendelkezésért vívott küzdelme 1956-ban egy dicsőséges, de végül vérbe fojtott forradalommal kezdődött. A küzdelem a rendszerváltás politikai paktumaival folytatódott, és végül szabadság helyett kiszolgáltatottságba, önállóság helyett eladósodásba, felemelkedés helyett szegénységbe, remény, bizakodás és testvériség helyett mély lelki, politikai és gazdasági válságba torkollott. A magyar nemzet 2010 tavaszán még egyszer összegyűjtötte maradék életerejét, és a szavazófülkékben sikeres forradalmat vitt véghez.

    A győzelmet a magyar emberek a régi rendszer megdöntésével és egy új rendszer, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének megalapításával vívták ki. A magyar nemzet e történelmi tettével arra kötelezte a megalakuló Országgyűlést és a felálló új kormányt, hogy elszántan, megalkuvást nem ismerve és rendíthetetlenül irányítsák azt a munkát, amellyel Magyarország fel fogja építeni a Nemzeti Együttműködés Rendszerét.

    Mi, a Magyar Országgyűlés képviselői kinyilvánítjuk, hogy a demokratikus népakarat alapján létrejött új politikai és gazdasági rendszert azokra a pillérekre emeljük, amelyek nélkülözhetetlenek a boldoguláshoz, az emberhez méltó élethez és összekötik a sokszínű magyar nemzet tagjait. Munka, otthon, család, egészség és rend lesznek közös jövőnk tartóoszlopai.

    A Nemzeti Együttműködés Rendszere minden magyar számára nyitott, egyaránt részesei a határon innen és túl élő magyarok. Lehetőség mindenki számára és elvárás mindenki felé, aki Magyarországon él, dolgozik és vállalkozik.

    Szilárd meggyőződésünk, hogy a Nemzeti Együttműködés Rendszerében megtestesülő összefogással képesek leszünk megváltoztatni Magyarország jövőjét, erőssé és sikeressé tenni hazánkat. Ez a roppant erőket felszabadító összefogás minden magyar embert, legyen bármilyen korú, nemű, vallású, politikai nézetű, éljen bármely pontján a világnak, nagy reményekre jogosít, és hosszú évtizedek után megadja a lehetőséget, hogy a magyarok végre megvalósíthassák saját céljaikat. Erre tesszük fel életünk most következő éveit.

    Budapest, 2010. május 14.

    Orbán Viktor

    Fidesz — Magyar Polgári Szövetség

    http://www.parlament.hu/irom39/00016/00016.pdf

    Magyarra fordítva:

    1. Az ország visszanyerte 1945-ben, az orosz csapatok bevonulásával elvesztett szuverenitását:

      • 1991-46=1945
    • Implicit üzenetek:
      • Magyarország 1944. március 19-i német megszállása nem számít (gondolom, hogy az oroszok ne felszabadítóként, hanem megszállóként érkezzenek 1945-ben),
      • a holokauszttól (zsidók, cigányok, melegek, egyéb resztli) az ismét szuverén magyar állam – legyünk finomak – legalábbis nem zárkózik el.
    • Értékelés:
      Ez bizony ciki.

      Orbán az első mondattal elvesztette az antinácik (erre a státuszra az MSZP biztosan jelentkezik, az LMP valószínűleg) támogatását a nyilatkozathoz.

      De a sztori nem erről szól.

      A nyilatkozat által nem kimondott, de belőle feketén-fehéren kiszámítható zsidózás, cigányozás, melegezés, stb. (összefoglaló néven: zsidózás) azt jelenti, hogy szerzője a Jobbikot tartja legveszélyesebb stratégiai ellenfelének, taktikája pedig nem a Jobbiktól való elhatárolódás, vagy az explicit zsidózás (az ellenfél vitorlájából a szél kifogása), hanem a puhapöcs (implicit, összekacsintós, letagadható) zsidózásnak és a Jobbik oroszokról való leszakításának zseniális, egyetlen évszámba sűrített keveréke.

      Orbán ugyanis a Jobbikot csiki-csuki helyzetbe zárta. Hogyan? Tegyük fel, hogy a Jobbik tényleg oroszbérenc. Ekkor, ha a nyilatkozatot nem írja alá a Fidesszel együtt, akkor akárminek, pl. zsidóbérencnek is el lehet mondani. Ha pedig aláírja, akkor meg elveszítheti az oroszok támogatását.

    • Amexrap:
      A becsületes náci a homlokán hordja meggyőződését. Nem szeretjük a nácikat – a szalonnácikat, az implicit, összekacsintós nácikat és a taktikai nácikat sem. Az okos szalámizáshoz képest kicsit talán butuska álláspont, de a miénk. Lehet, hogy félreértjük a politikát, és soha sem lesz kétharmadunk:), de nincs mit tenni: ami náci, az nem mi vagyunk. Akkor sem, ha Orbán nem tehet mást, mint hogy megkísérli felszalámizni a Jobbikot, különben a Jobbik, a sok kis balabbikok, no meg az Amexrap:) több oldalról őrlik fel a behemót Fideszt.

      Továbbá, jobbnak látnánk, ha egy, deklaráltan az együttműködést szorgalmazó politikai manifesztum a közös értékeket, küldetést, nagy célt és jövőképet tisztázná, kb. e formula szerint, vigyázva arra, hogy a vízió minimalista (értsd: nem csak a Fidesznek és szavazóinak vállalható) legyen. Röviden: közös vízió legyen, ne párttaktika.

      Erre persze lehet mondani, hogy tetszett volna az Amexrapnak kétharmadot szerezni – és erre semmi érdemit sem tudnánk válaszolni. Fiatalok vagyunk, na.

    2. 1989-ben nem volt sem rendszerváltás, sem rendszerváltozás. Az átmenet évei kezdődtek. A szuverén magyar állam 1945-ben megszakadt szép történelme a Fidesz-MPP maradéktalan hatalomra kerülésével (2010) lesz ismét méltó régi, nagy híréhez.

    • Implicit üzenet:
      (Többek között) a Fidesz és a Kisgazdapárt közös kormányzása a zavaros átmenet része.

    [Kis színes] Tény: szegény öncenzúra nem túl okos Medgyessy 2002-ben a romlást hozta az országra a közalkalmazottak azonnali 50%-os béremelésével: amikor nyilvánosságra hozta okosságát (amelyhez, ellentétben a sajtóban megjelent hírekkel, 1998 után semmi közöm sem volt), átmentem Antal Lacihoz a Külker bankba, konszenzussal megállapítottuk, hogy az érdemi reformtervek + Mao fenntartható növekedési kilátásai ebben a pillanatban értek véget, lementünk a Grinzingibe, és irgalmatlanul berúgtunk bánatunkban. Szilvából. Délelőtt. (Ezzel nemes hagyományt teremtettünk: a kesergést folyamatosan, a durva pálinkázást kb. félévente ismételtük, általában késői ebéd keretében, vagy a Szimpla kertben, míg Laci meg nem halt:( RIP)

    • Értékelés:
      Ez az MSZP számára lesz elfogadhatatlan.
    • Amexrap:
      Ha van átmenet, akkor Orbán politikai nyilatkozat-tervezete még határozottan az átmenet része. De szerintünk nyugodtan tekinthetjük 1989-et valami végének és egy új kezdetének: az országpusztító szocializmus éppen akkor ért véget, az országpusztító, semmi sem drága harc a hatalomért éppen akkor kezdődött. És, mint a fenti 1. pontunkból látható, pl. a Fidesz esetében máig is sok ellenség maradt, pl. a Jobbik, a zsidók, az oroszok. Meg persze a szocik.

    3. Most már jöhet az egység: a magyar nemzet kinyilvánított akarata (a választások eredménye) az egész Országgyűlést arra kötelezi, a Mao-i lakosoktól és vállalkozásoktól pedig elvárja, hogy csatlakozzon a Fidesz által működtetett új rendhez.

    • Implicit üzenet:
      A demokrácia a többség uralma.
    • Értékelés:
      Ez igaz, de

      • Mao nem demokrácia, hanem alkotmányos demokrácia (ha ez zavar vkit, tessék explicite megváltoztatni az alkotmányt), és
      • a demokrácia önmagában nem jó, legalábbis pártunk véleménye szerint, kb.:


     

    Végülis az a kérdés, hogy ez a Nemzeti Együttműködés Rendszere mit is jelent valójában:

    • lehet-e velük mint a mindenkori kormánnyal együttműködni olyan ügyekben, amit ők is (Fidesz) meg a tőlük független mi is (mindenféle és fajta civilek, az Amexrap, tagjaink, az általunk képviselt, a “magyar” generálszósszal nem feltétlenül leöntendő külföldi kisebbségiek, nemzetiségiek, stb.) fontosnak tartunk — ekkor, ha víziójuk és taktikájuk a náci áthallásoktól is megszabadul, welcome,
    • vagy az Orbán által kezdeményezett rendszer az együttműködést csak egy nemzeti korporáció részeként tenné lehetővé:

    The most important claim made by fascism was that it alone could offer the creative prospect of a ‘third way’ between capitalism and socialism. […] Corporation in the fascist sense, by contrast, is a concept which is ultimately intelligible only within the all-embracing vision of an organic, spiritually unified and morally regenerated society. Within this context corporatism refers, more especially, to the various economic policies and institutions by which the union of employers and workers is to be brought about. What mainly characterizes these policies and institutions is an attempt to unite both groups by means which will imbue them with a desire for mutual self-sacrifice in the national interest. Fascist claim, more generally, that only the organic society created by these measures would offer true freedom, by which they mean the release from the petty, egoistic concerns of everyday life and an opportunity for total devotion to the nation and its leader.http://books.google.hu/books?id=tP2wXl5nzboC&pg=PA157

    4. A többi nem érdekes.

    [Folytatás: http://amexrap.org/fal/az-ellenzekek-vizioja-kozel-a-naphoz]

     
c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel
Get Adobe Flash player