Updates from May, 2013 Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • Mázsa Péter 00:44 on 2013.05.27 Permalink |
    Tags: , , , , ,   

    Mesterházy: Az MSZP a Fidesz-alaptörvény keretei között, kiskapuit kihasználva kormányozna 

    […] – Azt nyilatkozta, lát esélyt a kétharmadra. Ellenkező esetben viszont hiába ülnének önök a kormánynál, valójában a Fidesz irányítana, nem gondolja?

    – Egyszerű többség esetén is marad mozgástér a kormányzásra. Jogi munkacsoportunk szerint a kétharmados törvények által szabályozott területeken is születhetnek majd jogállami megoldások.

    – Mondana példát?

    – Nem, mert akkor a Fidesz holnap bezárja az összes kiskaput.

    – Korábban felmerült, hogy először meg kell változtatni az alaptörvényt, utána jöhetne az új választás.

    – Ez azért nem életszerű, mert a politika nem szűkülhet le csak közjogi kérdésekre. Nem lehet halogatni a gazdasági és szociális válságkezelést Magyarországon.

    – A jelenlegi alkotmány mellett lehet kormányozni?

    – Igen. Ha más lehetőség nincs. […]

    http://hvg.hu/hvgfriss/2013.20/201320_mesterhazy_attila_a_magyar_szocialista_part

     
  • Mázsa Péter 10:02 on 2013.04.25 Permalink |
    Tags: , ,   

    A Fidesz hátországának pénzügyi redisztribúciós sémája 

    Az ÖrülünkVincent (orulunkvincent.blog.hu/2013/04/22/a_fidesz_hatorszaganak_penzugyi_redisztribucios_semaja) méltatlanul kevés figyelmet kapott infografikája.

     
    • admin 10:51 on 2013.04.25 Permalink | Log in to Reply

      Áron Máthé Peti ezt olvastad már? http://mandiner.blog.hu/2013/04/25/sotetseg_reggel_delben_es_este
      33 minutes ago · Like · Remove Preview

      Mázsa Péter Áron: ez külön téma: szeretnél róla írni?
      2 minutes ago · Like

      • admin 11:25 on 2013.04.25 Permalink | Log in to Reply

        Mázsa Péter Áron: Sem a fenti séma, sem az általad idézett ügy nem elég ahhoz, hogy a lenti hozzáállásomon változtasson: miért, neked elég ahhoz, hogy a fenti maffia-séma és a köztársaság-buktatás ellenére is Orbánra szavazz? “Orbán tehát saját mércéje szerint később, 2010-ben durva választási csalást követett el.

        Ráadásul a Fidesz ott is elkövette ezt a durva csalást, hogy a választások előtt hazudott arról, hogy lesz-e alkotmányváltozás: http://amexrap.org/fal/munchausen

        És akkor mi van? Ha tudom előre, hogy egy durva választási csalás következtében lecserélik a köztársasági alkotmányt, akkor elmegyek szavazni?

        Valószínűleg nem (mint ahogy 2006-ban sem mentem). Ha nincs kire szavazni, akkor sem megyek el, ha az események még rosszabb irányba folynak vagy másképp folynak rossz irányba, mint eddig. 2002-ben adtam le először és utoljára protest szavazatot, és ma azt gondolom, hogy többet nem fogok.” http://amexrap.org/fal/orban-2010-ben-durva-valasztasi-csalassal-kerult-hatalomra

        • admin 11:56 on 2013.04.25 Permalink | Log in to Reply

          Áron Máthé Szerintem ez a maffia séma mindössze elfedeni hivatott a valódi maffia sémát, amiről a Portik-ügy szól. Azt a kifejezést meg, hogy Köztársaság-buktatás, nem is tudom értelmezni, a magyar állam az előzményekkel együtt 1100 éves, a “köztársaság” meg nem tudom micsoda, pláne nem érzem úgy, hogy a jogállam és a parlamentarizmus súlyos csorbát szenvedne az Alaptörvénnyel.
          24 minutes ago · Like

          Mázsa Péter Úgy érted, h a fenti képen szereplő fideszes maffiaséma alatt a valódi maffia-sémát fedi el, amiről a P-ügy szólt? Nyilván nem: úgy gondolod, hogy van egy valódi maffia séma, amibe a P-ügy engedett bepillatást. A kérdés az, hogy elfogadhatónak tartod-e a “kutyaharapást szőrivel” megközelítést, ti. a fideszes maffiaséma kiépítését. Úgy gondolom, hogy úgy gondolod, hogy igen.
          18 minutes ago · Like

  • Mázsa Péter 02:48 on 2013.04.12 Permalink |
    Tags: , , , ,   

    “The less flexible European economies will lose at least 15% of their GDPs” 

    In sum, the less flexible European economies will lose at least 15% of their gdps, due to trade and technology.

    There is then the question of what the path downwards will look like and feel like. Being in the eurozone makes adjustment much harder, and brings the doom more quickly, for reasons which are by now well-discussed.

    The initial path looks like this. […]

    http://marginalrevolution.com/marginalrevolution/2013/04/another-way-of-thinking-about-the-european-economic-collapse.html
    https://news.ycombinator.com/item?id=5531775

     
  • Ivanyi Gyorgy 09:57 on 2013.04.09 Permalink |
    Tags: , , , ,   

    A fasizmus lényege nem a rasszizmus, hanem hogy a maffia megszerzi a főhatalmat és az állam bűnszervezetté alakul 

    A fasizmus lényege nem a rasszizmus, a zsidó (cigány, pápista, református, örmény, tuszi, hutu, meleg, nő, biciklista, stb, stb) ellenesség, hanem az, hogy a maffia megszerzi a főhatalmat és az állam bűnszervezetté alakul.

    Don Corleone (Peron, Salazar, Duvalier, Oroszlánszivű Richárd) stb. stb. akkor se kell, ha amúgy, privátim bölcs és kiváló ember, semmi baja a zsidókkal (cigányokkal, pápistákkal…) és csak akkor használja a rasszista/diszkriminációs kártyát, ha az népe boldogítása, azaz hatalma fenntartása végett elkerülhetetlennek tűnik.

    Az antirasszizmus túl kézenfekvő pótcselekvés a “baloldali” ellenzék számára, amikor a kutyaharapást szőrivel szeretné gyógyítani. Lévén a nemzeti szósz és a kokettálás a rasszizmussal a kormány politikájának nagyjából egyetlen “jobbos” eleme. A többi mind annyira balra van, hogy attul balrább legföljebb Kim Dzsongun és a szakadék.

    Félreértés ne essék, dühöngök, demonstrálok, írok antirasszista cikkeket én is, és bizonyára, így hatvan felett is előkaparnám megkopott katonai ismereteimet, ha valamiféle intézményes fajirtás fenyegetne. Itt és most azonban az – egymáshoz kötött – politikai és gazdasági szabadság intézményes felszámolása a sürgősebb és fontosabb. S tartok tőle, Hontnak http://hvg.hu/velemeny/20121211_zsido_felreertes_alibi igaza van: az antirasszista akciózás kiereszti a tiltakozás gőzét, a félelem a náciktól pedig a védelmet ígérő capo di tutti capi karjába hajtja az embereket.

     
  • admin 09:29 on 2013.03.13 Permalink |
    Tags:   

    Ezt is megértük: a New York Times-ban hivatkoznak az Amexrapra:) 

    Itt, a link alatt:

    By late last week, José Manual Barroso, the president of the European Commission, had called Hungarian Prime Minister Viktor Orbán to warn that the proposed constitutional amendments could violate the rule of law.

    http://krugman.blogs.nytimes.com/2013/03/12/guest-post-the-fog-of-amendment/

    Külön öröm, hogy a szerző az a Kim Lane Scheppele, akinek amúgy is kijár a Magyar Köztársasági Érdemrend: https://www.facebook.com/pages/Magyar-Köztársasági-Érdemrendet-Kim-Lane-Scheppele-asszonynak/240122186066294

     
  • Mázsa Péter 10:45 on 2012.12.31 Permalink |
    Tags:   

    Magyarország, 2012 I. félév: Amexrap-összefoglaló 

    A Magyarország, 2012 II. félév: Amexrap-összefoglaló előzménye

    Június:

    Május:

    Április:

    Március:

    Február:

    Január:

     
  • Mázsa Péter 14:40 on 2012.12.29 Permalink |
    Tags:   

    Magyarország, 2012 II. félév: Amexrap-összefoglaló 

    Egy képben, Horváth Tibor által:

    Részletesen, népszerű és/vagy fontos Amexrap-bejegyzésekkel, visszafelé:

    December:

    November:

    Október:

    Szeptember:


    Forrás: Portfolio

    Augusztus:

    Július:

    • meleg

    Előzmény: Magyarország, 2012 I. félév: Amexrap-összefoglaló


    Forrás: Tárki

     
  • Mázsa Péter 17:50 on 2012.10.10 Permalink |
    Tags: , , , , ,   

    Néhány megkapó kép a hejde magyarok meg az utálatos idegenszívűek tárgyalása elé 

    Hungary is also vulnerable given the large role of foreign banks, which may be reluctant to increase exposures to the local sovereign. [p.60.]

    http://www.imf.org/External/Pubs/FT/GFSR/2012/02/pdf/text.pdf

     
  • Mázsa Péter 14:07 on 2012.10.08 Permalink |
    Tags:   

    Magyar baba 


    [Fotó: Artner Zsolt]

     
  • Mázsa Péter 10:35 on 2012.10.01 Permalink |
    Tags: , , , ,   

    Nahát! Ahogy Orbán esik szét, egyre jobban hasonlít rám:) 

    Aki aki tud olvasni a jelekből, az láthatja, új törvények világa közeledik az európai kontinens felé. Ennek a formálódó új világnak az első parancsolata úgy hangzik: az erősek egyesülnek, a gyengék széthullnak, vagyis az erős nemzetek tagjai összefognak, a gyenge nemzetek széthullnak. Azt kívánom minden magyarnak, legyen füle a hallásra és olvassanak a jelekből. http://www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/hirek/eros-politikai-kozosseg-az-osszetartozas-megerositesevel-johet-letre

    Egyrészt:
    Mielőtt anyai nagymamám meghalt, előadta az elméletét arról, hogy a világ a vesztébe rohan és hamarosan megsemmisül. Én – mivel köztudomásúlag nagyon szerettük egymást – nyugodtan előadtam az enyémet: nem a világ esik szét, csak te halsz meg nagyi! Teljes szívből nevetett, mert volt ám esze az öreglánynak! és rögtön átlátta a szitut.

    Másrészt:
    Na végre. A nagy elmék, ha találkoznak. Hogyan is olvastam a jeleket 2001 elején az ÉS-ben?

    Eddig a legkínosabb bűntettek, a legamatőrebb lépések és a legvéresebb csapások sem vezettek államunk megszűnéséhez. A történelemformáló folyamatok sodrából, valamint az állam és a közgondolkodás működésének jelenlegi módjából azonban nem következtethetünk másra, mint hogy a magyar államot 2020-ig szétbontják saját állampolgárai. http://mazsa.com/nemzeti-minimum

    A témában csak 1 különbség van közöttünk.

    Szegény Orbán azt hiszi magáról, hogy ő a megoldás, én meg azt, hogy elég jelentős része a problémának.

     
    • admin 10:58 on 2012.10.01 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán huhogók 🙂
      6 minutes ago · Like

      Mázsa Péter Le kéne már gurítani vele egy sört. Amikor felébred.
      about a minute ago · Like

      Mázsa Péter Érdekes: akarom lájkolni a megjegyzésedet, és ezt adja ki: “You don’t have sufficient permissions to do that.” Hm…
      A few seconds ago · Like

  • Mázsa Péter 14:57 on 2012.09.24 Permalink |
    Tags: , , , , ,   

    Köztársasági-e az alaptörvény? 

    [Előzmény:

    Tibor Bárány Tényleg nem lehetne valami ilyesféle felhívást írni? “Sokan vagyunk, sokféleképpen gondolkodunk a politikáról, az elmúlt évtizedek kormányzati teljesítményéről, különböző pártokra fogunk szavazni — de egy dologban egyetértünk: elutasítjuk a Fidesz erőszakos hatalomkoncentrációját és dilettáns gazdaság-, kül- és szociálpolitikáját. Ezért most tüntetünk egy jót együtt, és leadjuk a többféle (és csak részleteiben egyező) politikai megrendelésünket a politikai pártoknak. Állítsuk helyre a köztársaságot, aztán kezdjünk vitatkozni a részletekről. A demokrácia ugyanis úgy működik, hogy nem tudjuk megúszni ezeket a vitákat. Puszi mindenkinek, akkor találkozunk a Szabad sajtó útján délután ötkor.”
    20 September at 15:50 · Like · 12

    Vö.: http://amexrap.org/fal/tenyleg-nem-lehetne-valami-ilyesfele-felhivast-irni ]
    […]

    Vita:

    Miklós Márton Csak szólok, hogy az “állítsuk helyre a köztársaságot” pont beleillik a kezdő posztodban idézett fárasztó, unalmas, demagóg megnyilatkozások körébe. Egyébként igazad van.
    Saturday at 12:30 · Like · 1

    Mázsa Péter @Márton: Van vmi ötleted arra, hogyan hangzana az, amiben igaza van, kevésbé fárasztóan és unalmasan?
    20 hours ago · Like

    Miklós Márton Mármint mi az, amiben igaza van (és kinek, a Tibinek?)?
    17 hours ago · Like

    Mázsa Péter Á, úgy néz ki, félreértettelek: azt hittem, h az “egyébként igazad van” azt jelenti, h az “állítsuk helyre a köztársaságot” kifejezést stílustalannak, de igaznak tartod. Bocs.
    17 hours ago · Like

    Miklós Márton Semmi gond, talán félreérthető voltam: a poszt alapvető mondandójára mondtam azt, hogy igaza van. Az említett fordulatot egyébként meg demagógnak tartom, ezért nem világos, mit állít, és így az sem, igaz-e vagy sem.
    6 hours ago · Like

    Mázsa Péter Értem. Van benne valami. A kérdés úgy vetődik fel, h miért gondoljuk, h nem köztársaságban élünk, ha a szó benne van az alkotmányban. Az én válaszom kb az, h a Fidesz-alkotmány nem köztársasági alkotmány, hanem állami (“alaptörvény”), az államot (mint nemzetközi jogi személyt) kiemeli a többi személy (individuumok, vállalaltok mint jogi személyek, egyesületek, tulajdonok, és maga az alkotmány) közül, és a többiek csak az államhoz való viszony résztvevőiként szerepelnek benne (pl. az individuumok állampolgárként). A köztársaság helyreállítása arról szólna, hogy az állam alaptörvényét olyan alkotmánnyal cseréljük le, amelynek az állam csak résztvevője, az individuumok, vállalatok stb mellett. Mit gondolsz, ez a szemlélet elkerüli a demagógiát?
    5 hours ago · Like

    Miklós Márton Hát ez biztos nem demagóg, de hogy mennyiben igaz, azt nem nagyon tudom megállapítani, nem lévén alkotmányjogász. Nekem furcsa, amit írsz: naivan úgy gondolnám, hogy egy alkotmány (akárhogy hívják is) az állam legfontosabb alapszabályait tartalmazza, így a személyek benne állampolgárként (meg tán jogi személyként) szerepelnek, és ezzel semmi gond. Meg hogy ha az szerepel benne, hogy az államforma köztársaság, akkor ebből az következik, hogy köztársaságban élünk. Szóval nem tudom, mit gondoljak, de az biztos jobb, ha erről érdemben beszélgetnek emberek, mintha hangzatos de semmitmondó frázisokkal dobálóznak.
    3 hours ago · Like · 1

    https://www.facebook.com/tibor.barany.5/posts/4350229790137

    Kép: http://www.belarus.by/en/government/constitution

     
  • admin 11:59 on 2012.09.24 Permalink |
    Tags: , , , ,   

    Szenzáció! Amexrap a kormány mellett! Egységfront a mesterséges transzzsírok betiltásáért 

    A népegészségügyi termékadóról szóló szabályozás újabb módosítását tervezi a kormány, a hatálya alá eső termékek köre nem bővül, inkább pontosításról van szó […] A transzzsírok esetében az lesz, hogy egy bizonyos idő után, egy bizonyos szint felett be fogjuk tiltani a használatukat, mert ezeknek a szív-érrendszeri megbetegedésekre, daganatos megbetegedésekre olyan komoly hatása van, hogy ezek okozzák, úgyhogy tiltsuk be, ne mérgezzük az embereket.

    Szócska Miklós Eü államtitkár (aki a fenti képen próbál lélegezni)
    http://www.portfolio.hu/gazdasag/egeszsegugy/chipsado_betiltana_a_karos_termekeket_a_kormany.173227.html

    Hivatalos véleményünk:

    Az Amexraptól nem áll távol a felvilágosult paternalizmus. Lásd pl. pártunk élelmiszerbiztonsági programját http://amexrap.org/fal/partunk-elelmiszerbiztonsagi-programja is: mivel a bizonyos élelmiszeripari feldolgozási technológiák következtében belénk ürülő és az ereinket eltömítő transzzsírok nem részei a természetes élelmiszerláncnak http://www.bmj.com/content/340/bmj.c1826.full , semmi gondunk sincs azzal, hogy betiltsuk alkalmazásukat.

    http://amexrap.org/fal/nyalasadot-az-amexrap-javaslata-a-koltsegvetesi-lyuk-betomesere
    Ezzel a kiegészítéssel: http://amexrap.org/fal/saturated-fats-summary-based-on-evidence-as-of-2010

    Vajon mennyi hullába került, hogy ezt eddig nem sikerült meglépni?

     
  • Mázsa Péter 08:05 on 2012.09.16 Permalink |
    Tags: Csoda, , ,   

    Csoda. És tanulságai 

    Hogy néha nagyszerű dolgok is történnek…

    Tavaly májusban a fáradhatatlan, nagyszerű Daróczi Ági egy este nálunk elmesélte, hogy a Tatárszentgyörgyön meggyilkolt kisfiú édesanyja, azaz az ugyancsak megölt Csorba Róbert özvegye és megmaradt két gyereke nem képes a történtek után az amúgyis romos házukban lakni, rokonoknál húzzák meg magukat. Azon munkálkodik, hogy megpróbálna összegyűjteni annyi pénzt, hogy valahol máshol lehetne nekik egy házat építeni, ahol valahogy új életet kezdhetnének. Írt is egy rakás levelet közismert hírességeknek és politikusnak, de egy hijján még válaszra sem méltatták.
    Meséltem aztán én ezt a történetet ismerőseimnek úton-útfélen, többek között két külföldi barátomnak, akik egyszerűen annyit mondtak: ők finanszíroznák a ház felépítését. Hihetetlen, nem?
    ÉS IGEN, A CSODA MEGTÖRTÉNT! SOK-SOK MUNKÁVAL ÉS VISZONTAGSÁGGAL A HÁZ ELKÉSZÜLT, CSORBÁÉK KÉT HETE BEKÖLTÖZTEK.
    Nagyon okosan, átgondoltan megcsinált ház, komoly hőszigeteléssel, gáz ÉS (átkapcsolható) vegyes tüzelésű kazánnal, hogy ha valamikor nem győznék fizetni a gázszámlát, se fagyjanak meg… Nagyon sok önkéntes, rokonok és idegenek segítettek az építésben; az egész szervezést Daróczi Ági vitte a hátán. Áldja meg érte a Jóisten.
    És hát innen is köszönet a két elképesztően nagyvonalú támogató barátunknak! Mesehősök, esküszöm.

    Ma édes, családias ünnepség volt Csorbáéknál, szívmeleg vendéglátással. (remek fasírozott volt például!)
    Édes Istenem, az özvegy kb egyidős a legkisebb gyerekemmel. És nagyon szép.

    A realitás persze – teljesen ésszerűen – itt is bejelentkezik:

    (az ottkészült fotókat végül – elővigyázatosságból – levettem… 🙁

    http://szm.hu/blog/2012/09/15

    Amexrap: nagyon köszönjük Szüts Miklós:

    nagyon köszönjük Daróczi Ágnes:

    nagyon köszönjük két ismeretelen külföldi finanszírozó:

    Mennyiben érezzük magunkat hibásnak:
    nagyon. Azt hittük, anélkül, hogy utánagondoltunk és utánanéztünk volna, hogy az állam (pl. a magyar állam) funkciói közé tartozik, hogy a fajgyűlölet áldozatait legalább anyagilag kártalanítsa. Tévedtünk.
    Ehelyett a magyar állam olyan beruházás(ok)at finanszíroz 2,5 milliárd forintból, ahol az adófizetők pénzének semmi keresnivalója:

    A római-parti gát megépítéséről már hosszú évek óta folyik a vita. Az előző városvezetés azon az állásponton volt sokáig, hogy az érintett, 3 kilométer hosszan és körülbelül 70 hektáron elterülő, védelem nélküli területen mindenki úgy építkezett, hogy tudta: árterületre építkezik. Ezért a Királyok útja – Nánási út vonalán lévő fővédvonalon túl nem akart külön gátat.

    http://index.hu/belfold/budapest/2012/09/04/jovore_gat_lesz_a_keritesek_mellett_a_romai-parton/

    2014 után
    1. az új országyűlésnek tennie kell róla, hogy

    • a bíróság által fajgyűlölet áldozatainak minősített Magyarországi lakosok anyagi kártalanításáról törvény szülessen, amely alapján
    • felül kell vizsgálni az eddigi áldozatok anyagi helyzetét is, és
    • Magyarország hivatalos köszönetét kell kimondani azoknak, akik akkor, amikor a magyar állam nem helyesen működött, segítettek a fajgyűlölet áldozatainak,

    2. az új kormánynak bírósággal meg kell vizsgáltatnia, hogy a Római parti beruházás esetében volt-e olyan, aki hűtlenül vagy hanyagul kezelte http://www.drkovacstamas.hu/hutlen_kezeles_hanyag_kezeles az adófizetők pénzét.

     
  • Mázsa Péter 17:06 on 2012.08.28 Permalink |
    Tags: ,   

    A kevesebb több 

    Original: http://zenpencils.com/comic/69-buddha-less-is-more
    Via: Ágnes Németh

     
  • Mázsa Péter 14:18 on 2012.08.03 Permalink |
    Tags: , , ,   

    Mi a magyar? A Műcsarnok új vezetésének emblematikus megnyitójáról 

    A megnyitó közönségét a szokásos művész-műkedvelő társaság és a magyarok uniója alkotta. Így elég sokan voltak. De a többi Műcsarnokos megnyitóhoz képest nem tudom mennyire: mivel a beszédeket nem normálisan a legnagyobb teremben, állva tartották, hanem az új vezetés által kiürített majd magukra zárt könyvesboltban, ülve, így a könyvesboltból kintrekedtek mennyiségéből nem tudtam felmérni a relatív érdeklődést.

    Az ellátmányról sem tudok beszámolni, mert a zárt megnyitó elől a Kertembe menekültünk egy-két söröcskére. De alkohol jócskán folyhatott a Műcsarnokban is, mert néhány feltűnően magyar eléggé beállva kommentálta a tárgyakat, mire visszaértünk. Persze lehet, hogy ők sem fértek be a könyvesboltba, és kívülről magukban hozták az alkoholt.

    A Műcsarnok vezetőjének a jó szándéka adott: http://manna.ro/coolturka/mi-a-magyar-2012-08-02.html Lássuk, mi sült ki belőle, néhány megjegyzés formájában.

    1. Pozitívum, hogy nem a szokásos Ismeretlen Magyar Képzőművészek (vö.: http://amexrap.org/fal/kinos-embarrassing ) alkotják a magyar kiállítás alkotógárdáját: az alkotók között találhatók egyszerű, általam is ismert képzőművészek.

    2. A téma elvileg eléggé célzott ahhoz, hogy összetartsa a kiállítást. A Műcsarnok új vezetője nyilván ezzel kívánta letenni a névjegyét Budapesten, és hangsúlyozottan nem kívánta cenzúrázni a dolgokat. Olyan liberális nemzeti kívánt lenni, amibe belefér a nemzeti liberális is: ez ok.

    Sajnos a kiállítás a gondos önmegtartóztatás áldozatául esett, és gyakorlatilag mégsem állt össze a sztori. Nem tudom, mitől csúszott szét teljesen, de megtette.

    Talán a kérdéssel van baj: “Mi a magyar”, ami köldöknézésre csábít. Ez a múlt század első felében sem jött be, és mostanra sem kopott le róla a szar. Ha már benne kell lennie a csapból folyó magyarkodásnak, lehetett volna kreatívabb. Szóval valami “Mi legyen a magyar (holnapután)” vagy “Hogyan legyen magyar, ha már egyszer a fejünkre esett” talán jobb lett volna.

    3. Így viszont szegény barátaim csak beterelődtek a témakörbe, ami alaposan rájuk is kenődött. Ezen bizony az sem segített, hogy miközben beálltak a sorba, a művészek nagy része hangsúlyozottan demonstrálta szellemi függetlenségét. Így a Kövér-imitátor magyar látogató is rendszeres hőbörögnivalót talált hőbörgéseihez.

    Szegény: nem vette észre, hogy győzött.

    4. Mi jutott eszembe az egészről?

    1985-86 felé, amikor lelkes gimnazistaként Demszkyhez és Hodosán Rózához jártam szamizdatért a Bajcsy 62 tetőtéri, lyukszerű lakásukba, hallottam az ellenzéki Milovan Gyilaszról http://hu.wikipedia.org/wiki/Milovan_%C4%90ilas és olvastam az Az új osztály c. könyvét.

    Illetve csak belekezdtem, mert olyan marxista volt a pasi, hogy nem bírtam végigolvasni. Elvtársai, akikhez képest ellenzéki volt, nyilván jobban utálták, mint bárki mást. De az ösztönös tőlem, aki ideológiailag alakulóban voltam (épp mint most:), annyira iszonytatóan messze állt, mint maga a marxizmus.

    A kiállításról tehát évek óta először jutott eszembe Milovan Gyilasz.

    Vajon miért?


    Mi a magyar?
    A nemzeti önazonosság a kortárs képzőművészetben
    2012. augusztus 02 – 2012. október 14.

    Kurátor: Gulyás Gábor

    Asztalos Zsolt | Benczúr Emese | Borsos Lőrinc | Borsos Róbert | Braun András | Bukta Imre | Csáji Attila | Csáki László | Cseke Szilárd | Csiszér Zsuzsi | Csontó Lajos | Csurka Eszter | Dezső Tamás | Dr. Máriás | El – Hassan Róza | Eperjesi Ágnes | Erdélyi Gábor | Fabricius Anna | Farkas Ádám | fe Lugossy László | Fehér László | Gaál József | Gerber Pál | Gerhes Gábor | Gyenis Tibor | Horváth Dániel | Huszár Andrea | Imre Mariann | Jakatics-Szabó Veronika | Jankovics Marcell | Jovián György | Keserü Ilona | Kicsiny Balázs | Király András | Koronczi Endre | Kotormán Norbert | Kovách Gergő | Kupcsik Adrián | Mátrai Erik | Neuberger István | Nyári István | Péli Barna | Rónai Éva | Société Réaliste | Stark István | Szabó Dezső | Szirtes János | Szolnoki József | Szombathy Bálint | Szurcsik József | Szűcs Attila | Uglár Csaba |

    Megnyitó: 2012. augusztus 2., 18 óra

    A kiállítást megnyitja: L. Simon László, kulturáért felelős államtitkár

    A megnyitó részeként Farkas Rózsa (cimbalom) és Borbély Mihály (tárogató, klarinét, alt szaxofon) ad koncertet!

    http://mucsarnok.hu/new_site/index.php?lang=hu&t=679&curmenu=201

     
  • admin 07:52 on 2012.07.02 Permalink |
    Tags: ,   

    Nyár van. Amexrap-szünet. Visszajövünk. Addig is: legyetek jók!) 


    We’ll be taking a break. Will be back in about… weeks. Behave.

     
  • Mázsa Péter 15:41 on 2012.07.01 Permalink |
    Tags: , , , , ,   

    Tüntetés a Hősök terén: a vörös, a zöld, vagy a nemzeti szocialisták? 

    Távolból csak a leghangosabb foszlányokat hallom: “…nemzeti…”, “…nem hagyhatjuk, hogy az elesettek…”, “…magyar…”, “…megvédjük…”, “…az utcára teszik…”.

    Ahogy kiveszem, nem az imperialista Európa vagy a külföldi munkaadók ellen tüntetnek, és a tónus mégis dühös. Úgyhogy tuti nem a hatalmon levő szocialisták.

    Kik lehetnek? Vörös szocialisták? Zöld szocialisták? Nemzeti szocialisták?

    Sajnos nem látok színeket. Egyáltalán nem látok oda.

    Így pedig a jövőképük mintha feketén-fehéren összemosódna.

     
  • Mázsa Péter 20:38 on 2012.06.29 Permalink |
    Tags: , , ,   

    Opening Minds, Closing Minds 

    […] Suppose we look at writing on issues where people tend to hold strong opinions that fit with their ideology. Such writing can

    (a) attempt to open the minds of people on the opposite side as the author

    (b) attempt to open minds of people on the same side as the author

    (c) attempt to close minds of people on the same side as the author

    So, think about it. Wouldn’t you classify most op-eds and blog posts as (c)? Isn’t that sort of pathetic? Here are some more thoughts:

    1. The default is (c). If you are not consciously trying to do (a) or (b), then you will almost surely do (c).

    2. Most of us, most of the time, do (c).

    3. Doing (c) 100 % of the time can earn you fame and fortune. Yes, you get criticized for it by people on the other side, but the positive reinforcement you get probably more than makes up for it.

    4. Try to think of folks who try to have a high proportion of (a) and (b). […] http://econlog.econlib.org/archives/2012/06/opening_minds_c.html

     
  • Mázsa Péter 13:11 on 2012.01.20 Permalink |
    Tags: ,   

    Jegyzőkönyv a tegnapi pártsörözésről: Pártnévváltozás!! 

    Tegnap ugyebár pártsörözést tartottunk. Itt a jegyzőkönyv:

    Mivel ez már kicsit későn született, homályos körülmények között, megpróbálom rekonstruálni, mi történt.

    Foglalkoztunk Philip felvetésével, h változtassuk meg pártunk nevét (az angol névben legyen and/or az or helyett):
    http://amexrap.org/fal/amexrap-name-change-proposal
    Igaz, hogy ez a felvetés több mint másfél éve született, de lassú munkához idő kell!

    Ezt a javaslatot közfelkiáltással elfogadtuk, azzal a kiegészítéssel, hogy a magyar névben is hasonló cserét hajtunk végre.

    Még egy javaslatot tárgyaltunk, és mielőtt leírjuk pártunk új hivatalos nevét (lásd lent), erről is hírt adunk.

    Az eddigi nevünk így hangzott:
    Angolszász és Más Egyéb Külföldi Kisebbségiek […] Pártja
    ezt
    Angolszász és Más Egyéb Kisebbségiek […] Pártja
    elnevezésre változtattuk.

    Indoklás:
    szeretnénk szélesíteni a bázisunkat. Nem csak a külföldi, hanem a belföldi kisebbségeknek is szeretnénk lehetőséget biztosítani arra, hogy tagjaink legyenek.

    Itt vannak például a magyarok. Tudjuk, hogy a Magyarországi lakosok több mint 95%-a nem magyar eredetű, sem apai, sem anyai ágon http://amexrap.org/fal/a-magyarorszagi-lakosok-nemigen-magyarok . Korábban a lakosság mintegy 5%-át kitevő magyar származásúak csak akkor lehettek pártunk tagjai, ha szurkoltak a kisebbségieknek, szerették a sört, vagy racionálisak voltak. Most már alanyi jogon pl. bármely kisebbségi magyar is beléphet a pártba, még a Fradi drukker (mint pl. qp!) borissza Orbán-hívő is.

    A párt hivatalos neve tehát a továbbiakban:
    Angolszász és Más Egyéb Kisebbségiek, Szurkolóik, Sörisszák és/vagy Racionalitás Kedvelők Pártja (AMEXRAP)
    The Party for Anglosphere and Other Minorities, Their Fans, Beer Drinkers, and/or Supporters of Rational Thinking (PFAAOMTFBDAOSORT for short, Hungarian acronym: AMEXRAP)

    Ugye jól döntöttünk??!!

    Más: határozatot hoztunk arról, hogy a havi pártsörözéseket és a pártsörfesztiválokat különválasztjuk.

    A különbség az lesz, hogy a havi pártsörözéseken csak a pártvezetés és az őket szemérmetlenül és irracionálisan kiszolgálók klikkje vehet részt (jelentkezni emailben lehet, a “szemérmetlen és irracionális kiszolgálás” fogalom egyéni értelmezésének részletezésével!), a pártsörfesztiválok pedig minden kisebbségi, kisebbségi-szurkoló, sörissza és/vagy racionalitáskedvelő előtt nyitva áll majd.

    Hibák:
    A Hunters’s teljesen elromlott a Pointersben, és a szőke pincérnőt is hiányoltuk.
    A Puszi együttes teljesen enervált volt a Mikában: ha nem emberelik meg magukat, nem fogunk járni a koncertjeikre!! Aki hallja, adja át.

     
  • Mázsa Péter 13:00 on 2012.01.04 Permalink |
    Tags: , , , , , , ,   

    Ha én elnök lennék… hogyan szedném el tőled az összes pénzedet is, a magánnyugdíjad után? 

    Ha én elnök lennék… akkor először is, mindenekelőtt miniszterelnök lennék.

    Még miniszterelnökként semmiképpen sem okozok nektek csalódást, akiket populista szónoklataimmal a reformok ellen hergeltem, és nem kezdek az állami rendszerek reformjába. Inkább lenyúlom a természetes személyek megtakarításait (a magánnyugdíjaidat), és a jogi személyeket (különadókat).

    Amikor már éppen összeomlóban van a gazdaság, akkor körülnézek. Szóval a magánnyugdíj elfogyott, a vállalkozások mennek el az országból, ezek pedig az egekben:

    • az államadósság

    • az euró (320 Ft),
    • a befektetők által az adósságunk finanszírozásáért elvárt hozamok (10,37%), és
    • a magyar állam 5 éven belüli csődjének kockázata (36,8%).

    Hm… Mit lehet tenni?

    Gondolkozzunk racionálisan.

    Nézzük, hol van pénz?
    1. a bankszámláidon
    2. készpénzben, amit arra vettél ki, ha a bankok netalántán csődbe fordulnának
    3. a Nemzeti Bankban, harmincvalahány milliárd euró
    4. a nekünk hitelező gaz kapitalisták zsebében: az összes adósságunk, a GDP 80%-a fölött.

    Máshol nem nagyon van.

    Nem baj, egyelőre elég lesz.

    Hogyan lehetne ezeket egy csapással megszerezni, mint a magánnyugdíjakat?

    Na itt jön a szájensz fiksön: azonnal felveszek valakit, aki tényleg ért valamennyire a közgazdaságtanhoz. Persze azokat a szakértőket, akik a deficitfinanszírozás költségein agyalnak, mint képzelőerő nélküli lúzereket hanyagolom.

    Inkább egy kreatívabb elmét keresek, aki rátalál erre a táblázatra:


    [Forrás: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1695330 ]

    Ebből meggyőzöm magam, hogy az államcsőd hosszabb távon nem is annyira rossz buli.

    Na akkor rakjuk össze konkrétan:

    1. Bekebelezem a Nemzeti Bankot, és ráteszem a kezem a tartalékokra. Jogosan!

    2. Bejelentem az államcsődöt, azaz hogy nem fizetjük vissza az adósságainkat. (Hülyék vagytok? Mér fordítanám a Nemzeti Banktól frissen nyúlt pénzemet éppen adósságtörlesztésre??) Az államcsődnek a fenti táblázat szerint 2 év alatt megszűnik a hatása, és legalább megszabadulunk a bizonytalanság nyomasztó hatásaitól is:

    default episodes mark the beginning of the economic recovery and that the negative effects of a default on output are likely to be driven by the anticipation of default, independently of whether or not the country ultimately decides to validate it.

    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0304387810000027

    3. Na jó, aki forintot tart a számláján, vagy magyar értékpapírokba fektet, az nagyon-nagyon megszívja.

    4. Azt hiszed, kispolgár, hogy ha kiveszed a szánalmas pénzed a szánalmas bankodból, akkor jobb lesz neked? Hát nem. Ugyan a kezedben lesz a sok színes papír, de mit érsz vele? A forint elértéktelenedése a készpénzre is vonatkozik.

    Ez tök jó: egycsapásra mindent megszerzek: a gaz kapitalisták pénzét, a Nemzeti Banki aranytartalékot, no meg a maradék pénzedet, ráadásul anélkül, hogy “döntésre” (“Pénzt vagy életet!”) kellene hogy kényszerítselek, mint a magánnyugdíjad esetében.

    És a bónusz: mint a táblázatból látszik, a gazdasággal hosszabb távon minden rendben lesz.

    Na de hogyan jutok el addig a hosszú távig? Hogyan adom el mindezt politikailag?

    Kezelnem kell az
    1. oligarchákat, akik hatalomra juttattak.
    2. a választókat, hiszen a fenti táblázatból látszik, hogy a lecserélésem esélyei államcsőd esetén 50%-kal növekednek.
    3. az Uniót, az IMF-et meg a resztlit.

    Hát ez egyszerű.

    A legkönnyebb az Unió meg az IMF esete. Demonstrálom korábbi választóimnak, hogy a gonosz termeszek a duális politikai rendszer visszaállításán iparkodtak, miközben én Viktor-szerű célokat tűzök ki:

    egy olyan kormányzati rendszert próbálunk felépíteni, amely minimálisra csökkenti a duális erőtér visszaállásának esélyét, és helyette hosszú távon egy nagy centrális erőtérben rendezi el a politikai kérdéseket; vagy ellenkormányzásra készülünk, és akkor a duális erőtér vissza fog állni.

    http://www.hirextra.hu/2010/02/18/megorizni-a-letezes-magyar-minoseget-orban-kotcsei-beszede-szorol-szora/
    Szóval éééén “próbálok” velük tárgyalni (mutatom, milyen nyitott vagyok), de mivel nem hajlandók nemzeti együttműködni, és a “duális rendszer” visszaállításán iparkodnak, kidobom őket, és kiléptetem magunkat az Unióból.

    Az oligarchák és a választók: no problem. Mit gondoltok, mire való ez a szép új alkotmány?

    Igen, most jön az a pont, ahol elnök leszek. Egyes oligarcha csoportok fogják javasolni, arra hivatkozva, hogy ők az utóbbi időben eléggé rosszul jártak velem:

    [Forrás: http://www.bloomberg.com/quote/CHUN1U5:IND/chart , a zöld az OTP árfolyma a 2010-es választások első fordulójától, 7081ft-tól a mai 3259-es árfolyamig, a narancs magyar államadósság csődkockázatának növekedése]

    Azt tanácsolják majd, hogy legyek inkább elnök, és adjam át a helyemet másnak.

    Na jó, legyen, ahogy akarjátok – furcsa mód pont úgy, ahogy annakidején Orbán tervezte🙂 – és a szavazógép máris működésbe lép.

    Következő lépésként náci fiatalok kezébe valahogyan fegyverek jutnának, miközben a Parlament előtt tüntetnek.

    Ez 3 dologra is kiváló lenne:

    1.

    48. cikk (3) A köztársasági elnök jogosult a hadiállapot kinyilvánítására, a rendkívüli állapot kihirdetésére és a Honvédelmi Tanács létrehozására, valamint a szükségállapot kihirdetésére, ha az Országgyûlés e döntések meghozatalában akadályoztatva van.

    http://www.kormany.hu/download/0/d9/30000/Alaptörvény.pdf
    Persze, hogy akadályoztatva lesz!:)

    2.
    2014-ben – Viktorhoz hasonlóan http://amexrap.org/fal/orban-nem-lesznek-valasztasok-2014-ben – persze én sem szívesen rendeznék választásokat. Akkor még nem érett meg a helyzet, az államcsőd pozitív hatásai még nem bontakoznak ki.

    3.
    A fegyverek miatt betiltom a náci pártot: ha ezt nem tenném meg, akkor elveszíthetném a a két pártot eredményező választási rendszer jobb oldaláért folyó versenyt a 2016-os választásokon, amikorra a gazdasági helyzet lehetővé teszi majd, hogy feloldjam a rendkívüli állapotot, és választásokat írjak ki. És még Európában is civilizált lennék.

    Az utolsó kérdés: Mikor kezdeném mindezt?

    Gyorsan. Mielőtt a bamba oligarchák meg a lingyes-langyos tüntetők úgy igazán észbe kapnának és összefognának. Már veszi a valutát a gaz zsidaja [frissítés, egy indirekt email miatt:] baloldal: ne engedjük, hogy a vagyonuk átcsoportosítását a Nemzeti Együttműködés Rendszere felé megakadályozzák.

    Ez http://amexrap.org/fal/ha-en-elnok-lennek az én programom, nem más.

    Tisztelettel kérlek Benneteket, osszátok meg az Igét, és adjatok felhatalmazást a végrehajtására.

     
    • admin 16:37 on 2012.01.04 Permalink | Log in to Reply

      Gergő Somodi (forrás: Mázsa Péter)
      science fiction…?
      Tetszik · · 2 · kb. egy órája ·

      Mázsa Péter az a része mindenképp, h találnak egy közgazdászt, aki olvas nekik ilyesmit, mint ez a táblázat:))
      2 perce · Tetszik

      Gergő Somodi ‎:D
      körülbelül egy perce · Tetszik

    • admin 22:28 on 2012.01.04 Permalink | Log in to Reply

      Mező Dorka
      QP rendkívül nyomasztó, de sajnos elég logikusnak tünő eszmefuttatása.
      Tetszik · · 4 órája ·

    • admin 01:52 on 2012.01.05 Permalink | Log in to Reply

      Az ország bukóban: Ma reggelre 35% fölé emelkedett a magyar államcsőd objektív valószínűsége
      Tetszik · · Leiratkozás · Megosztás · 2011. december 30., 12:46

      Daniel A. Nagy Nem az ország, az állam. Kéretik nem összekeverni!
      2011. december 30., 18:27 · Tetszik

      Mázsa Péter Igazából nem csak az állam (mint nemzetközi jogi személy), hanem ennek következtében a belföldi természetes és jogi személyek is. Igazad van, hogy nem pontos ezekre összefoglaló néven országként hivatkozni (ez más kategória), de jobb nevet nem tudok rá. Talán petfold tud segíteni:)
      2011. december 30., 18:35 · Tetszik

      Daniel A. Nagy Az egyáltalán nem biztos. Az államcsőd tök hasznos is tud lenni. Ajánlom figyelmedbe:
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Russian_economy_since_fall_of_Soviet_Union.PNG
      2011. december 30., 18:39 · Tetszik ·

      Mázsa Péter talán ez a Grand Strategy itthon is. Nem lesz finom: http://amexrap.org/fal/what-happens-when-greece-defaults És ez csak a gazdpol.
      2011. december 30., 18:54 · Tetszik ·

      petfold Helyes a feltételezés, hogy egy államcsőd esetén a Forintból nem sok marad? A takarékoskodóknak ez nem jó hír.
      2011. december 30., 21:14 · Tetszik

      Mázsa Péter igen. 1. ábra: http://www.bankofengland.co.uk/publications/fsr/fs_paper01.pdf
      2011. december 30., 21:21 · Tetszik

      Daniel A. Nagy Igen, a forintból nem sok marad. Akinek forintban vannak a megtakarításai és/vagy követelései, annak úgy kell.
      2011. december 30., 21:41 · Tetszik

      Daniel A. Nagy ‎Mázsa Péter, a what happens felsorolás viszont nem igaz. Az sima információs hadviselés az Euró ellen. Az ECB közel sincs annyira kitéve a görög állampapíroknak, hogy egy görög államcsőd bedöntené. Házi feladat: leellenőrizni.
      2011. december 30., 21:45 · Nem tetszik · 1

      Mázsa Péter ok
      2011. december 30., 21:46 · Tetszik

      Mázsa Péter A görögöt még nem néztem meg, viszont az államcsődös részt összeraktam: http://amexrap.org/fal/ha-en-elnok-lennek Daniel A. Nagy köszi az ötletet!)
      55 perce · Tetszik · 1 ·

      Daniel A. Nagy Egy fontos ziccert kihagytál, pedig Trianon részleges revíziója adu ász bizonyos szavazóknál meg a program szellemi atyja is meglépte annó: Magyar állampolgárságot kell osztogatni boldog-boldogtalannak (főleg az utóbbbiaknak, minél szegényebb országokból), nem is feltétlenül ingyen (plusz zsebpénz), mert így olyan szavazókhoz, tüntetőkhöz, rohamrendőrökhöz, sőt halálbrigádokhoz jutsz, akik végtelenül lojálisak, hiszen simán elveszíthetik frissen szerzett állampolgárságukat és megélhetésüket, ha te bux. Sőt, ha már fél Kárpátalja magyar állampolgár, lehet ottani szeparatizmust is támogatni, ami egyrészt kiereszti a náci és egyéb gőzt, eltereli a figyelmet és adott esetben kiterjeszti a vadászterületet is, ahol el lehet szedni másoktól értékes dolgokat. Tudtad például, hogy egész Ukrajnában és Oroszország európai részén (incl. Moszkvát és Szt. Pétervárt) magyarul beszél elég sok cigány? Kiváló szavazók és rohamrendőrők válnak ám az ilyen emberanyagból! 🙂
      38 perce · Tetszik · 1

      Mázsa Péter Erre külön kitérek majd a részletes programomban:))
      5 perce · Tetszik

      • admin 01:57 on 2012.01.05 Permalink | Log in to Reply

        Daniel A. Nagy Bertolt Brecht annak idején javasolta az NDK vezetésnek, hogy váltsák le a népet. Szerintem komolyan megfontolandó javaslat, kreatív diktátor nem söpri csak úgy le az asztalról.
        2 perce · Tetszik · 1

        Mázsa Péter Hova gondolsz! Amint nem reagálnak megfelelően a szükségállapotra, nyilván beléjük lövetek 1000rel!!
        pár másodperce · Tetszik

        • admin 02:25 on 2012.01.05 Permalink | Log in to Reply

          Daniel A. Nagy Na azzal viszont óvatosan. Közép-Ázsiában még lehet éles lőszerrel tömeget oszlatni, de máshol könnyen cirkálórakétás demokratizálás áldozatává válik, aki megpróbálja (többen fognak belehalni, mint a kalasnyikovos tömegoszlatásodba, meg demokrácia sem lesz utána, de téged ez nem vígasztal). Én nem tenném a helyedben. Közép-Ázsiában is csak azért lehet büntetlenül megtenni, mert ott a cirkálórakétás demokratizálás rövidtávon is vállalhatatlan kockázatokkal jár (pl. világháború).
          8 perce · Tetszik

          Daniel A. Nagy Viszont útlevélosztogatással nagyonis leváltható a nép egy része.
          5 perce · Tetszik

          Mázsa Péter ok, felveszlek Szürke Eminenciásnak, oszt majd együtt kioptimalizáljuk:)
          2 másodperce · Tetszik

    • admin 10:38 on 2012.01.05 Permalink | Log in to Reply

      Bruno Bitter
      Rémhírterjesztés… vagy józan előrejelzés, figyelmeztetés? Mázsa Péter erősen figyelemkeltő írása az Amexrap blogon.

      • admin 15:04 on 2012.01.05 Permalink | Log in to Reply

        Vajda Károly A hatalomtól megittasult józanság.
        2 perce · Tetszik

    • admin 21:26 on 2012.01.05 Permalink | Log in to Reply

      Hajnal Zoltán neked teljesen elment az eszed 😉
      15 perce · Tetszik · 1

    • admin 03:12 on 2012.01.06 Permalink | Log in to Reply

      Ku Lac Te ötletek adsz neki? elment az eszed 😀
      3 órája · Tetszik

      Ku Lac Nem is merem ellopni még elolvassa, ha sokan kitesszük…..
      3 órája · Nem tetszik · 1

    • admin 03:16 on 2012.01.06 Permalink | Log in to Reply

      György Iványi ‎Péter, A befektetők főként azt nem látják, hogy mik is a magyar kormány céljai. Az, hogy belesodródik egy gazdasági szükségállapotba, vagy büszkén menetel felé, szinte mindegy.
      7 órája · Tetszik · 1

      György Iványi PS. Nincs lelkem lájkolni az amexrap irást. Sajnos nagyon pontos.
      7 órája · Tetszik

      Mázsa Péter ‎György Iványi Melyikre gondolsz? Erre? http://amexrap.org/fal/ha-en-elnok-lennek 🙂
      6 órája · Tetszik ·

      György Iványi Hát úgy nagyjából erre. Az államcsőd olyan, mint a háború. Úgy egészében qrva rossz buli (még a győztes háború is, nemhogy a vesztes), de a hadiszállítók egész jól keresnek. Meg néhány zabráló katona, már ha élve hazatér.
      4 órája · Tetszik · 1

      Andrew Barkanyi Kennedy nagykövet, ir származású papája is igy gazdagodott meg a whisky szállitmányaival az abolition küszöbén..(nincs pult alól valami kis benfentes infoja valakinek?:) Én utoljára a csúszóleértékelésnél ragadtam le akkor is tőke nélkül..:))
      3 órája · Tetszik · 1

    • AlmosAttila 11:58 on 2012.01.06 Permalink | Log in to Reply

      Tedd, amit meg kell tenned

    • admin 22:26 on 2012.01.06 Permalink | Log in to Reply

      Egymillióan a magyar sajtószabadságért
      Kiszivárgott Schmitt Pál álamfő titkos pályázat-tervezete az Alternatív Köztársasági Elnök felhívásunkra!

      AMEXRAP Hahó, itt az Amexrap! Pali bá’ erre semmiképp sem lenne képes, ez vagy a mi pályázat-tervezetünk, vagy Viktor barátunké:) Ha tetszik a pályázat, kedvelj bennünket!

      Hellius Márta Viktor-szerű célokat tűzök ki:)))))

      Hellius Márta amúgy nem vicces, régóta hihető alternatíva, hogy valódi államcsődre hajt, egy igazi realista scifi:(( sajnos.

      Zoltán Dunai Az lenne a legjobb ha mindenki miniszterelnök lenne egyszerre.Akkor nem tudna pár gazember kirabolni tizmilliót.

      Merksz Gergő Zoltán, kezd ez a hsz sablonos lenni…

      Máté Szabó oké, hogy EU kilőve, de NATO tagok is vagyunk, ráadásul Európa közepén, és még azt is látják kintről, hogy ezt sokan nem akarjuk… az egy dolog, hogy Őőőőőő mit szeretne, de – ahogy az eddig is látható – nem csak Öööööö létezik a világban.

      Hivessy Gergő no comment

      Piros Kátai államfő!!!…bocs

      Zsolt Alejandro Dulai Ha jeligés a pályáztatás, egy kézzel írott motivációs levél lebuktatja! 😀

      Zsolt Alejandro Dulai Piros Kátai @ a cimbéli 1 db l betüs írásmód a nagy ő-től átvett írásmód, így oldalhejes! :))

      Balazs Donka a kérdés csak az, mire kell valakiknek ez a sok hatalom miért kell valakinek írdatlan nagy gazdasági alapú hatalom, mit szeretne? világuralmat? vagy új viláágrendet? Netán valamiféle bosszúhadjárat ez?

      Czaban Gyorgy Nem is olyan vicces.

      Erika Velkeyné Palócz elolvastátok? mert ez nem sP-é, hanem Ovié, csak szólok.

      Balazs Donka
      Akit nem érdekel az nézzen magába…

      Varga Mihály
      Alt. Közt. El.

      Judit Tőzsér Akkor Te varázsló lennél!
      Judit Tőzsér Tőlem már nincs mit elvenni!

      Klára Kovács Hogy ne lenne tőled mit elvenni ! Az életed.

      Pál Szilárd
      Nagyon remélem csak fikció!, De ha mégse, akkor legalább most megtudhatjuk mi vár ránk!!!

      Peter Szabo
      Nocsak, nocsak…..

      Tímea Dobmayer ééés valóban!

      David Balogh
      Hát, valami ilyesmi történhet most itten, kérem tisztelettel.

      Kredits Laszlo
      Hm… elgondolkodtató.

      Zoltán Makári
      Elég durva forgatókönyv…

      Sándor Sass
      Ez számomra már hetek óta világosan látszik.

      Katona Tamás
      csak egy kis idöt szánj rá!! érdemes!!

      • admin 16:23 on 2012.01.07 Permalink | Log in to Reply

        György Jánossy Imádom az okoskodó, mindent összehordó embereket. Oligarchák, nácik, kapitalisták, zsidók..ez telljes történelmi és fogalmi képzavar! Egy újabb önjelölt “mindent tudó tóbiással” állunk szemben, akinek mindenhez van véleménye és hatalmas tudósnak képzeli magát mert netán a wikipédiáról vagy az eltorzult nézetei megrészegítik. Kövezzetek meg nyugodtan, de jelenleg szerintem a legkevésbé az ilyen agymenések tolerálhatóak.
        4 órája · Tetszik

        György Jánossy ‎*bocsánat, “wikipédiáról összehordott ismeretei”
        4 órája · Tetszik

      • admin 01:06 on 2012.01.08 Permalink | Log in to Reply

        Marietta Fodor ne tessék hülye ötleteket adni, még komolyan veszik!
        5 órája · Tetszik

    • admin 22:29 on 2012.01.06 Permalink | Log in to Reply

      Nagy Ferenc
      ‎Mázsa Péter szíves közlése nyomán. asszem tényleg valami ilyesmi lesz

    • admin 16:05 on 2012.01.07 Permalink | Log in to Reply

      http://ize.hu/comments.php?post_id=20388

      #22 | Stickhorse | 2012. 01. 07. szombat, 15:24 | válasz erre
      hawkeye, felejtsük el végre, hogy mártírok vagyunk. Kevesek vagyunk itt önmagunkban, hogy világégést produkáljunk. Lehet benne az elsők között lépkedni, de egyelőre egyrészt elég kevés esélyt látok rá, hogy ez be fog következni, másrészt meg nem látok formálódni olyan világrendet, amiben bármiféle előny származna abból, hogy ki kezdett el lázadni. Hozzátéve azt, hogy nincs itt semmiféle lázadás, egyszerűen csak Orbánék megnézték, meddig enged a póráz. Nagyjából eddig engedett, aztán most majd meglátjuk, hogy csak megfog, vagy visszaránt úgy, hogy kivisszük az kutyaház falát is…

      Előzmény: hawkeye (21)

      #21 | 0hawkeye | 2012. 01. 07. szombat, 14:55 | válasz erre

      Az tényleg senkinek sem jut eszébe, hogy a komprádorburzsoá pénzvilág rajtunk akar példát statuálni?

      Hogy rettegnek arról, hogy a többi ország is követi esetleg a példánkat, s szembe mer szállni a rabszolgatartókkal?

      Az Államokban már elindult valami: Occupy Wall Street.

      Mielőtt itt gyűlölködtök (tisztelet a kivételnek!), nézzetek már bele az anyagaikba, hogy mit mondanak, miért küzdenek…!

      #20 | 0Oci | 2012. 01. 07. szombat, 14:54 | válasz erre
      Én nem értek a politikához, csak azt tudom ami velem kapcsolatos. Amikor meg lett valaki válszatva akkor az elején jobb volt valamivel, aztán persze kiderült, hogy hazudott és utána megint csak rosszabbodott. Most ott tartunk, hogy apámnak nincs munkája 2 éve és én kb 16.000 ft-al keresek kevesebbet mind amellett, hogy minden drágul és plusz adók vannak. Ezek után csak az marad, hogy elmegyek innen és csak azt fogom sajnálni, hogy a szüleim nem tehetik meg, hogy velem jönnek, de pont ezzel fogom tudni őket segíteni a legjobban mert külföldön talán lesznek megtakarításaim amiből tudok nekik adni. Itthon nincs lehetőségünk spórolni mert hónapról-hónapra élünk.
      Ami itt megy már sok éve az SZÉGYEN! Egy komoly múlttal és hagyományokkal rendelkező nép folyamatos hanyatlása ez. Mikor lesz ennek vége? Mikor lesz tényleg “jobb”?
      🙁

      #19 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 14:22 | válasz erre
      Ja, és nem csak privatizáltak, hanem egyszerűen megszüntettek, mert nem kellettek(?)(cukorgyárak pl.) .

      Előzmény: bubi66 (17)

      #18 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 14:20 | válasz erre
      Az autód a szociból való (Trabi,Lada,stb)?
      Nem? Akkor fejlesztettél privatizáció nélkül! 🙂

      Előzmény: bubi66 (17)

      #17 | 0bubi66 | 2012. 01. 07. szombat, 13:59 | válasz erre
      Ugyan már …. mert a szocializmusban működő üzemek ,gyárak , ha nem privatizáltuk volna őket olyan jól tudnának termelni és ha azok meg lennének akkor vígan élnénk … hát ennél nagyobb hülyeséget ritkán hallani . El kell fogadni azt a tényt , hogy az elmúlt 20 évben ( is ) többet fogyasztottunk , mit amennyit megtermeltünk ( dolgoztunk ) persze sok más országgal egyetemben . Aztán ha zavar támad ebben az …éljük fel a jövőnket …rendszerben akkor van a szopás , mint most is .

      Előzmény: Élien (14)

      #16 | 0Xenophil | 2012. 01. 07. szombat, 12:56 | válasz erre
      Samu… Ezt felejtsük már el hogy/ Magyarországon/ VERSENYKÉPES a mezőgazdasági termelés /Franciaországban/ ,meg /Németországban/ 1darab művelt terület akkora mint az összes magyar termőföld összessége. Kínáról ne is beszéljünk.
      Egyáltalán nem vagyunk versenyképesek. Legfeljebb minőségben tudnánk újat hozni.
      Ezzel a dologgal biztos nem tudunk előrébb jutni. Bármilyen termelésben sem.
      De amivel tudnánk az az a dolog amit CSAK mi tudnánk exportálni ,gyártani, amit itt találunk fel. És más nem termel.
      Napelemes tetőcserép , számos más találmány. Megjegyzem pl a napelemes tetőfedő elem gyártása amit magyar talált fel. Amerikában , és Ausztráliában kezdődik meg.!!

      #15 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 12:50 | válasz erre
      Ez egy nagyon egyszerű és egyértelmű dolog!
      Akik annak idején szerződéseket kötöttek és aláírtak, azok is pontosan tudták a következményeket.

      Előzmény: Élien (14)

      #14 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 12:40 | válasz erre
      Egy szétb@szott gazdasággal nehéz mit kezdeni. A gazdaság a motor és ha az nem működik, akkor leáll az egész rendszer.
      Itt a privatizálások és a különböző üzemek bezárásának az eredménye.
      Nincs üzem= nincs munka= nincs pénz=van hitel=kifizetni nincs pénz, mert nincs munka, mert nincs üzem=csőd, de a kamatok maradnak.

      Előzmény: Samu. (12)

      #13 | 0635-g | 2012. 01. 07. szombat, 12:38 | válasz erre
      mondhatom én hogy megb*szok minden nőt, ha impotens vagyok tuti nem jön össze

      ha helytallo lett volna, az ev hozzaszolasanak valasztanam! 🙂

      #12 | 0Samu. | 2012. 01. 07. szombat, 12:24 | válasz erre
      (vegyük kiemelésnek 😀 még egyszer elnézést)

      Én csak azért kételkedek benne, mert a választ előtt se, meg a választások után 2 évvel se tudja senki se megmondani, hogy mi az irány..
      hogy akkor az egyetemekkel, oktatással mi lesz.. (fizetős, ennyi eddig a reform)
      hogy ha már szembemegyünk az EUval legalább a mezőgazdaság és feldolgozóipar ügyében szólalnánk fel, hisze egyetlen, mindig versenyképes szegmense az országnak
      hogy most akkor támogatjuk-e a multikat vagy utáljuk? (igen veri a mellét az audi-s, GM-s fejlesztésekre, mercedes gyárra de köze sincs hozzá)
      hogy most akkor 1 kulcsos adó a jó vagy a többkulcsos?
      hogy most akkor a magánbiztosítók bevonása az egészségügyben jó vagy rossz? (pár éve maga volt a sátán..)

      ezért vagyok borúlátó.. meg az egész piac is..

      Előzmény: Élien (11)

      #11 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 12:11 | válasz erre
      Nem maradt le! Pontosan idéztem!
      Még nem folyik, de nem lehetetlen.

      Előzmény: Samu. (8)

      #10 | +1Samu. | 2012. 01. 07. szombat, 12:11 | válasz erre
      ffúúú elnéztem bocsánat 🙁 ég a pofám 😀

      Előzmény: Samu. (8)

      #9 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 12:08 | válasz erre
      Ez csak egy példa volt, hogy lehet így is.
      Persze, így leírva jaj de szép, jaj de egyszerű, a csőd mennyire pozitív irányba változtatná országunk helyzetét.
      Én itt nem Viktoroznék és nem Ferkóznék, mert akik fent voltak azok tehetnek mindenről egytől egyig.
      Megválasztott vezetők, akik rosszul vezettek, rossz döntéseket hoztak és itt az eredménye. Már nem lehet takargatni hazugságokkal a dolgokat, azért még erőlködnek. Idő kérdése és a játéknak vége.

      Előzmény: Stickhorse (6)

      #8 | 0Samu. | 2012. 01. 07. szombat, 12:05 | válasz erre
      ha már a wikipédiáról idézel legalább pontosan és helyesen, hiszen az elejéről lemaradt a legfontosabb rész:

      !! Piaci alapú, mozgó átváltási árfolyamok mellett az ország újraiparosításba kezdett, importkorlátozással, exportszubvenciókkal, összehangolt kereskedelmi és pénzügyi lépésekkel. !!

      a kérdésem a következő: Nálunk folyik-e újraiparosítás? van-e összehangolt kereskedelmi vagy pénzügyi lépés?

      mondhatom én hogy megb*szok minden nőt, ha impotens vagyok tuti nem jön össze

      Előzmény: Élien (5)

      #7 | 0Samu. | 2012. 01. 07. szombat, 11:51 | válasz erre
      2002ben volt választás, 2001ben 52,7, 2002ben 55,9. a 2002-s költségvetést a fidesz kormány állította össze, élén a törpével.
      tudták, hogy máshogy esélyük se lesz a választáson mert a magyar jólétet akar gyorsan, így ők belementek a játékba. az mszp rájuk ígért. s lőn így lett a csokapik…

      lehet itt hibáztatni, kiragadni bárkit, ezt bőven közösen hozták össze!

      mi az hogy nincsenek adatok? azzal van tele az internet az újság… jah hogy MTV-t nézel? hát úgy persze hogy nincs 2010-től költségvetési adat 🙂

      Előzmény: Weber00 (4)
      #6 | 0Stickhorse | 2012. 01. 07. szombat, 11:48 | válasz erre
      Élien, azért remélem látod, hogy attól, hogy ott ez működött, az nem jelenti azt, hogy nálunk is fog. Egyrészt kedvező világpiaci hatások, másrészt valamiféle stratégiai gazdasági előny kell (Argentínában éppenséggel lehetne ilyet találni, nálunk kevésbé…max annyit, hogy ne tátongjunk itt kívülállóként Európa közepén), hogy ebbe a világpiaci szereplők is belemenjenek. Ez azért nem úgy működik, h kishazánk elképzeli, a világ meg majd úgy alakítgatja a helyzetet, hogy 3-4 évig kirekesztjük magunkat, felpörgünk, aztán visszamászunk egykét kézfogás közepette a Kánaánba…szép is lenne.

      Előzmény: Élien (5)

      #5 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 11:26 | válasz erre
      Kilábalás a válságból argentin módra.
      Piaci alapú, mozgó átváltási árfolyamok mellett az ország újraiparosításba kezdett, importkorlátozással, exportszubvenciókkal, összehangolt kereskedelmi és pénzügyi lépésekkel. 2002 végén a gazdaság kezdett talpraállni, főleg a napraforgó és más gabonamagvak kedvező piacának köszönhetően. 2003-ban Néstor Kirchner lett a megválasztott elnök. Kirchner elnöksége alatt Argentína adósságcserét hajtott végre, amelynek eredményeként 66%-kal csökkent a törlesztőrészlete, újratárgyalta szerződéseit a Nemzetközi Valutaalappal és másokkal, valamint ismét államosított néhány korábban privatizált céget. Pillanatnyilag Argentína a gyors gazdasági növekedés és politikai stabilitás időszakát éli. 2007-ben Néstor Kirchner nem indult újraválasztásáért. Feleségét, Buenos Aires szenátorát, Cristina Fernández de Kirchnert választották elnökké, aki Argentína első választott elnöknője. (Korábban Isabel Perón alelnökként került a megürült elnöki hivatalba). Ugyancsak 2007-ben a balközép Fabiana Riost megválasztották Tűzföld kormányzójává, ő az első női kormányzó Argentína történetében.

      #4 | +1Weber00 | 2012. 01. 07. szombat, 11:24 | válasz erre
      Nos elmondom őszintén nem is olvastam végig az irományt

      DE!!!!!!!!

      elemezve a grafikont ami az elején van:

      1998-2002-ig volt az Orbán kormány ( ha jól rémlik ) itt a GDPhez arányosított államadósság csökken MAJD
      2002-2010-ig amikoris a Meggyesi-Gyurcsány kormány volt soha nem látott méreteket öltött ( csak zárójelesen elárulom hogy az euróövezetbe való belépéshez 60% alatti arányt kell elérni akkor nem is tudom mit igérgetnek. valószinűleg ők sem
      EZEKUTÁN
      2010-tól ísmét Orbán kormány van amiről itt még nincsenek adatok

      De akkor miért is az Orbán képe áll kinn?

      (egyébként előttem szólóval teljesen egyetértek )

      #3 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 11:24 | válasz erre
      http://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81llamcs%C5%91d

      #2 | 0Stickhorse | 2012. 01. 07. szombat, 11:14 | válasz erre
      Jajjjdeszép lenne ha ez így működne. De! Aki egy kicsit is “ért” a gazdasághoz, az tudja, hogy egy ilyen egyszerű kis táblázattal nem lehet világot váltani. A globális érintettségű gazdasági folyamatok csak széles skálás, egy elég széles eseménytér meghatározásával előrejelezhetőek. Ha valaki egy ilyen táblázat alapján belevágna akármibe, azt nem gazdaságpolitikának, hanem egyszerű szerencsejátéknak lehetne maximum nevezni. Remélem ez csak egy erős iróniával átszőtt írás, és kevesen fogják komolyan venni.

      #1 | 0Élien | 2012. 01. 07. szombat, 11:05 | válasz erre
      Vicsorít a fogam ááááááááááááááá!!!!
      Bújj gyorsan az ágy alá!

      • admin 14:27 on 2012.01.09 Permalink | Log in to Reply

        #37 | hawkeye | 2012. 01. 09. hétfő, 10:32 | válasz erre
        Egy érdekes közlemény, már ha valaki képes három mondatnál többet felfogni:

        2012. január 8., vasárnap 19:05

        Viszik a magyar termőföldet és a földalatti vízkészletünket
        Budapest, 2012. január 8., vasárnap (OS) – Hazudik az, aki azt állítja és balga az, aki azt elhiszi, hogy Magyarországot a ’demokrácia’ megvédése érdekében támadták meg, mert a globalizáció világában csak a pénz számít. A globalizáció világában, nincs ember, nincs család, nincs hit, nincs becsület, nincs tisztesség, nincs Haza és Isten, egyedül csak és kizárólag a pénz és a profit számít, és az uralkodik.

        Magyarország nagyon súlyos árat fizet azért, mert az IMF az országot térdre tudta kényszeríteni.
        Magyarország feltétel nélküli megadással igyekszik arról biztosítani az IMF-et, hogy bármit hajlandó megtenni egy olyan hitelért, amire normális körülmények között nincs is szüksége.

        A pénzvilág nem felejti el, hogy Magyarország volt az első, aki a bankokra válságadót mert kivetni. Vétkünk annál is nagyobb mivel ezt követően több európai ország is megadóztatta a bankokat. Magyarország térdre kényszerítése arra is hivatott, hogy a továbbiakban Magyarország ne merjen hasonló nemzeti érdekeket védő intézkedéseket tenni.

        Az IMF hazánkkal kapcsolatos céljai az eddigi gyakorlatából ismertek. Meg akarják szüntetni a multinacionális vállalatokra és a bankokra kivetett válságadókat. Lehetőséget akarnak adni a pénzvilágnak, hogy a magyarok százezreit kilakoltathassák, földönfutóvá tehessék.
        Szabad prédává kívánják tenni a magyar termőföldeket és a földalatti vízkészletünket.

        Magyarország csak papíron független. Külföldiek irányítják sorsunkat. A bűnünk az, hogy a bankoktól visszavettünk egy keveset abból, amit tőlünk évek óta elvettek. Bűnünk az, hogy nem fogadtuk el, hogy a bankok 300.000 családot mindenéből ki tudjanak fosztani és az utcára tudjanak tenni.

        A nemzetközi tőke ok nélkül nem tesz semmit sem. A saját elképzelése és alkalmazása szerinti ’demokráciát’ (mert a ’demokráciából’ sokféle van, Rákosi idejében is ’demokrácia’ volt) is csak olyan országokra erőlteti, ahol olaj vagy más kincsek vannak.
        Magyarországon most kellene a termőföldekről szóló törvényt úgy megalkotni, hogy a magyar termőföld ne kerüljön a külföldi cápák kezébe. Földalatti vízkészletünk kizárólagosan magyar kézben maradásáról is sarkalatos törvényben kellene rendelkezni, mert nekünk a vízből sok van és nemsokára drágább lesz a víz mint a kőolaj.
        A JELENLEGI MAGYARORSZÁG ELLENI TÁMADÁSNAK AZ IGAZI CÉLJA A MAGYAR TERMŐFÖLDEK ÉS A VÍZKÉSZLETÜNK MEGSZERZÉSE.
        Hazudik az, aki azt állítja és balga az, aki azt elhiszi, hogy Magyarországot a ’demokrácia’ megvédése érdekében támadták meg, mert a globalizáció világában csak a pénz számít. A globalizáció világában, nincs ember, nincs család, nincs hit, nincs becsület, nincs tisztesség, nincs Haza és Isten, egyedül csak és kizárólag a pénz és a profit számít, és az uralkodik.
        Az IMF által vert pozícióban levő Magyarország hogyan tudja megvédeni termőföldjeinket és földalatti vízkészletünket?
        Irak, Líbia, Jugoszlávia porig lett bombázva, mert nem engedelmeskedett a globalizáció urainak.
        Magyarország esetében más stratégiát alkalmaztak. Itt tönkretették a forintot.
        Kiadó: Old Dohányfüstmentes Egyesület

        #36 | 0hawkeye | 2012. 01. 09. hétfő, 09:32 | válasz erre

        Próbáld ezt megértetni a klubrádió, az atv meg az és agymosottjaival…

        Akik ha kíváncsiak, hogy esik-e, nem az ablakot nyitják ki, hanem megnézik, meghallgatják az időjárásjelentést.

        Előzmény: brandboy (35)

        #35 | 0brandboy | 2012. 01. 09. hétfő, 05:42 | válasz erre
        Összesen hat évig volt Fidesz kormány, az elmúlt 56 évben, mégis mindenért a “patásorbán” a hibás.
        Az a legnagyobb bűne ennek az embernek, hogy idönként rossz a fényképarca !

        Előzmény: Weber00 (4)

        #34 | 0hawkeye | 2012. 01. 08. vasárnap, 14:50 | válasz erre
        Akkor szépen, sorban.

        Nem az EU, és politikusaik ellen kellene “lázadni”. Mára ők is slemil csicskásai a pénzvilág hatalmasságainak.
        Gondolom az önkényest önkéntesnek érted. Na most komolyan gondolod, hogy a belépéskor döntési helyzetben voltunk? Választhattunk a rossz, meg a még rosszabb között. Bejött: az EU csicskásai lettünk.
        Matolcsy hogy jön ide? A többi stimmel… 🙂
        Kicsi ország? Egymással vetélkedő, gátlástalanul hazudozó nemes vezéreinknek köszönhetően…
        Orbánnak oroszfóbiája van. Pontosabban szovjetfóbiája. Ez nem lehet vita tárgya, gondolj pl. a grúziai eseményekre! Antallék idejében hasonló volt a helyzet: fontosabb volt a zsinóros mente, mint az ésszerű gazdaságpolitika. Ráadásul a szemét ferengik a szemünket is kilopták, gondolj pl. Kapolyira, meg a hozzá hasonlókra….

        Összegezve: én a szemellenzőt, az idióta vakságot látom nagyon sok embernél, akik nem fogják fel, hogy eszköz vagyunk pénzügyi hatalmasságok kezében. Ők “teremtették” a válságot, s úgy gondolják, hogy ideje nyíltan átvenni a politikai hatalmat is, felmondva a 30-as évek elején vállalt önkorlátozást…

        Ha sikerül nekik bennünket tönkretenni, ember nem lesz a földgolyón, aki szembe mer szállni velük.

        Vagy igaz a maja naptár, és gátlástalan, pusztító dolce vita során akarják kiélvezni a hátralevő kis időt… :)))

        Előzmény: Stickhorse (32)

        #33 | 0BusKeyCome | 2012. 01. 08. vasárnap, 12:04 | válasz erre
        Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Olvassátok el “Orbanizálva” a cikket, mégegyszer mondom, a cikket! :DD

        http://orbanize.com/http://amexrap.org/fal/ha-en-elnok-lennek

        #32 | 0Stickhorse | 2012. 01. 08. vasárnap, 10:50 | válasz erre
        Szépen sorban reagálnék. Egyrészt azért ’48 és ’56 kicsit más környezetben, kicsit más céllal véghezvitt dolog volt, ha az EU és a hasonló nemzetközi szervezetek ellen szeretnél lázadni, ne feledd, hogy azokban önkényesen vállalva vagyunk tagok, ők nem jöttek volna ellenünk fegyverrel, ha azt mondjuk, hogy nem.

        Martonyi súlytalansága leginkább annak köszönhető, hogy az egész politikai kommunikációnkat az Orbán-Matolcsy páros ténykedése határozza meg, amibe pedig úgy tűnik, hogy nincs sok beleszólása.

        Az, hogy az angolok hogy fogadják Cameron munkáját, az megintcsak más kérdés. Ők azért nem most kezdték ezt a fajta politikát, és kicsit más versenypozíciókból kezdték a versenyt, helyzeti előnnyel, már-már történelmi tradícióként játszanak folyamatos kívülállót. Nekik ez a szerep jutott, mi “Európa szívében” egy kisállamként, ennyi szomszéddal, nyugat és kelet perifériáján azért kicsit más játékszabályok szerint adogatunk.

        És végül hogy miért nem húzunk keletre. Egyrészt nagy tévedés pl. hogy Orbán oroszellenes. Az első kormányzat idején bekövetkezett keleti (orosz) irányú forgalomcsökkenés legfőbb oka az volt, hogy az orosz gazdaság gyakorlatilag romokban hevert. Az összes kereskedelmi kapcsolatukkal csökkent a forgalmuk, hiszen gyakorlatilag alkalmatlanok voltak komolyabb volumenű kereskedelmi kapcsolatok kiépítésére. Jelenleg pedig ahogy elnézem, Orbán gyakorlatilag nem tudja hova kapjon. “Unortodox” politika (akármit is jelentsen…), köti az eurófüggőség, válsághelyzetben a Kánaán földje (EU)…az oroszok pedig nem fognak kopogtatni az ajtónkon, majd úgy 2015 környékén amikor lejárnak az energiaügyi megállapodások…hozzáteszem, támogatunk mi már így is épp elég új “áramlatot”, hogy be legyen biztosítva még egy ideig a keleti energiafüggőségünk, ami az orosz félnek bőven elég, hiszen különösebben értékesíthető terméket nem tudunk nekik kínálni. Ehhez már csak hozzáadódik, hogy a német, és általában összeurópai (uniós) aktív tőkebefektetések után a kínaival és még talán az amerikaival (bár ők szerintem már mögöttük kullognak) együtt elég erős helyen állnak az orosz befektetések, tehát vannak itt keleti kapcsolatok, csak nem olyan látványos durrogtatással, amivel a nyugatiakat kezelik.

        Előzmény: hawkeye (30)

        #31 | 0Samu. | 2012. 01. 08. vasárnap, 10:49 | válasz erre
        miután a SZU felbomlott, a “testvéri” szerződések, kereskedelem is ment a levesbe.. mondjuk lehet is látni az eredményét a hátramaradt tagállamokban. És gyakorlatilag itt van a szemünk előtt mi lenne ha az EU is bukna.. 90es években úgy lett 20% a munkanélküliség hogy előtte mindenkinek volt munkája… akkor most a 11% után mi lenne?

        egyébként az egy jó kérdés, hogy miért hiszi azt a kormányzó csürhe, hogy ez a kis ország bármiféle befolyással lehet a világra, amikor még az EU-nak is küzdenie kell a pozicióért és csak 4. hatalomként élünk (usa kína orosz…) én is kíváncsi lennék, hogy pl írországgal miért nem szövetkezünk ha már ennyire fontos a szabadságharc..

        Előzmény: hawkeye (30)

        #30 | 0hawkeye | 2012. 01. 08. vasárnap, 09:53 | válasz erre

        Eszemben sincs mártírkodni. De ha mind opportunista pecsovicsok vagyunk, akkor minek nekünk haza?!

        Akkor mire volt ’48, ’56, és a többi hasonló? Anno szembe mertünk szállni a Föld bolygó második legerősebb hatalmával. Most miért van ennyi sok beszari ember?

        Ehhez persze kell az “elefánt a porcelánboltban” verziójú külpolitika is. Egy súlytalan senki a külügyminiszter, helyette az oroszfóbiás miniszterelnök külpolitizál.
        Az eredményt látjuk. Nem Izrael seggét kellene nap mint nap fényesre nyalni, hiszen ők zsigerből gyűlölik a magyar “jobboldalt”.
        Szövetségeseket, üzleti partnereket kellene keresni, s nem felvásárlókat!

        Cégemnek van irodája Dublinban, s Edinburgh-ban is. Az utóbbi időben egyre több ottani kolléga, ismerős kérdi, hogy miért nem fogunk össze azokkal az országokkal, melyeket szintén nyomorgat a ferengi tőke. Azaz velük. Nem tudok rá válaszolni…

        Azt viszont személyesen érzékelem, hogy Cameron-ra nem köpködnek Nagy-Britanniában, inkább helyeslik, hogy nem hagyta gyarmattá silányítani hazáját.

        Amit végképp nem értek a magyar gazdasági külpolitikában: miért kell negligálni a keleti piacokat immár több mint két évtizede. Ha nem tesszük ezt, most nem játszadozhatnának velünk, mint félig döglött egérrel a macska….

        Előzmény: Stickhorse (22)

        #29 | 0Élien | 2012. 01. 08. vasárnap, 00:18 | válasz erre
        Itt alul a Facebook-os hozzászóló Köteles Máté Kornélnak küldeném ezt a dalt, mint retardált, semmirekellő, idióta!
        http://www.youtube.com/watch?v=5sBj6Aqytac
        A dal a horvát kuna középárfolyamáról szól!

        #28 | 0bubi66 | 2012. 01. 07. szombat, 21:48 | válasz erre
        … itt röhög …..

        Előzmény: bubi66 (27)

        #27 | 0bubi66 | 2012. 01. 07. szombat, 21:46 | válasz erre
        Na még annyit , hogy ez miatt vagyunk most szopatva ( 1 E = 320 ft ) mert felrúgjuk a szabályokat . És ha még sokáig hagyjuk magunkat szopatni akkor akkor úgy be fogjuk mi ezt szopni , hogy az elkövetkező 20 évben majd tényleg Recsken kell rezet bányásznunk …csákánnyal meg lapáttal … hogy ne dögöljünk éhen . És ezt a szopatást egy valakinek köszönhetjük .

        Előzmény: scripter (25)

        #26 | 0bubi66 | 2012. 01. 07. szombat, 21:28 | válasz erre
        Persze a Mecsekben rengeteg szén is van azt is milyen jól el lehetne adni , de előbb azt a 2 qrva nagy gödröt kellene betemetni amit az előző bányászok itt felejtettek …véletlenül …. Petőfi akna felett és Lámpásvölgyben . De nem tudom ha a mai 440 ft-os dízelárral számolunk akkor a recski réz értéke elég lenne-e a rekultivációra a Pécsi külszíni fejtésekre . És akkor a Recski bányát miből rekultiválnánk .

        Amúgy részben igazad van , de ha nézted volna pár napja a South Parkot a CC-on akkor ott mondták a tuttit . Az öreg Marsh egy Margarit Aville koktélgépet vásárolt hitelbe aztán alakult a sztori .

        Ezt az egész dolgot úgy kell elképzelni mint egy pókerjátékot . Annak idején leűltünk játszani egy asztalhoz a jól ismert szabályokkal . Amíg nyerésben voltunk addig semmi baja nem volt senkinek , építettük az autópályát , hogy legyen min furikázni a terepjárókkal , építettük a lakóparkokat ..stb . Aztán mikor a többiek kerülnek nyerésbe most meg meg akarjuk változtatni a szabályokat , hogy a 6-os pár vigye a royal flusht . Na ez meg a többieknek nem tetszik , szerintem érthető módon . Mindössze erről van szó , ezt taglalja az írás is amit itt kommentelünk .

        Előzmény: scripter (25)

        #25 | 0scripter | 2012. 01. 07. szombat, 20:57 | válasz erre
        bányák :
        http://mindentudas.hu/elodasok-cikkek/item/2518-meddig-%C3%A9r-a-takar%C3%B3nk?-%E2%80%93-a-f%C3%B6ld-%C3%A1sv%C3%A1nyi-nyersanyagtartal%C3%A9kair%C3% B3l.html
        30. perc után
        A recski bányában 13 ezer milliárd forint értékű réz van (és ez csak a réz…)
        Nem azért nem bányászunk mert nincs mit, és nem tudnánk felhasználni/értékesíteni megfelelő módon (főleg mostanság hogy egyre nagyobb a kereslet rá) , hanem mert túl sok idő alatt hozná vissza a pénzt. És szerintem inkább ilyesmire fordítanák a megspórolható milliárdokat mint azokra hogy :
        TEK,
        állami vezetők extra fizetései,
        képviselői járműpark lecserélése,
        amcsi selejtezett helikopter vásárlás + felújítása
        meg hasonló baromságok amikből sosem fog visszajönni annyi pénz mint amennyit beleöltek
        Ez hosszú távon visszahozná a pénzt , ja meg mellette melóhelyeket teremtene.

        Előzmény: bubi66 (23)

        #24 | 0Ctx Twin | 2012. 01. 07. szombat, 20:40 | válasz erre
        Lassan úgy áll a bankszámlám, hogy én járok jobban, ha államosítják…

        #23 | +1bubi66 | 2012. 01. 07. szombat, 16:16 | válasz erre
        ..meg a bányák , meg a szocialista nehézipar ..kohászat …sőt a gyapottermelést is vissza lehetne hozni a rákosi rendszerből …. úristen …csupa közgazdász van jelen ….. ??? Ha a mai árak mellett kellene fenntartani azt az “ipari ” termelést ami 30 éve volt akkor már ennivalóra sem maradna . Azt meg senki ne gondolja , hogy a semmiből magyarországon bárki is olyat tudna tenni amivel mondjuk a világpiacon megfingatjuk a Mercédaszt , Audit , Intelt , Nestle , McDonalds vagy hasonló kaliberű cégeket . Vagy erre valaki komolyan esélyt lát …????? …mondjuk az orbánon kívül , mert ő pontosan ezt gondolja , hogy majd mi megmutatjuk a világnak .

        Előzmény: Élien (19)

    • Andras 11:00 on 2012.01.09 Permalink | Log in to Reply

      Kedves Peter!

      Ne Haragudj Peter! Ha ez utan a cikk utan populistazod Orban Viktort tenyleg csak azt tudom mondani, hogz bagoly mondja verebnek, h nagyfeju….. Na ez a cikk a lucsog a populizmusban.. Gratulalok… A kozelet igy is tele van hulyekkel, szerintem nincs tobbre szukseg.. Huzz haza…

    • admin 12:24 on 2012.01.27 Permalink | Log in to Reply

    • admin 13:26 on 2012.02.07 Permalink | Log in to Reply

      dr. Bubó válaszolt neked:

      tökéletesen egyetértek…

      csak az elméletet ebben az esetben sem biztosan fogja követni a valóság…

      tervnek jó… de nem így lesz… szóval gondolhatják így…

    • admin 13:01 on 2012.03.07 Permalink | Log in to Reply

    • admin 14:42 on 2013.03.08 Permalink | Log in to Reply

      “A main puzzle in the sovereign debt literature is that defaults have only minor effects on subsequent borrowing costs and access to credit. This paper comes to a different conclusion. We construct the first complete database of investor losses (‘haircuts’) in all restructurings with foreign banks and bondholders from 1970 until 2010, covering 180 cases in 68 countries. We then show that restructurings involving higher haircuts are associated with significantly higher subsequent bond yield spreads and longer periods of capital market exclusion. The results cast doubt on the widespread belief that credit markets ‘forgive and forget.’ ” http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1943411

c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel
Get Adobe Flash player